Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 09:41

Oohh tegenwoordig is iedereen ook fotograaf *emoties doen het niet, denk hier even die sarcastisch huilen/lachen*. Want mijn telefoon maakt ook zulke mooie foto’s want hij heeft ..... megapixel. Dus ik ga daar mee foto’s van mensen maken. En misschien een camera kopen. Dit heeft iemand letterlijk tegen mij gezegd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:42

Van die mensen die denken dat je het via 'automatisch verbeteren' doet in Picasa.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 09:44

Jolien87 schreef:
Van die mensen die denken dat je het via 'automatisch verbeteren' doet in Picasa.

:’) ja dat soort types. Of een instagram filtertje hier en daar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:44

Het verschil tussen leuke kiekjes en kwalitatieve foto's is voor sommige mensen niet zo groot :P

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:49

xxwienekexx schreef:
Is er ergens nog een paardenboktpod waar ik gezellig bij zou kunnen? :D

Bij ons denk ik wel zal even vragen

Amandavd

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:54

Ik zoek er nog een bij voor huisdieren :)

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:55

Amandavd schreef:

Voor huisdieren is er denk ik nog geen..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:02

Ik blijf me verbazen over het gebrek van kennis wat betreft fotografie. Er zit gigantisch veel werk in. Ik kan gerust een uur bezig zijn met een foto. En velen met mij denk ik. Je bewerkt niet zomaar, je maakt bewuste keuzes, je moet tijd en energie stoppen in het perfectioneren van foto’s. Maar mensen denken snel “dat is toch snel gedaan, filter erover en klaar”.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 10:05

Nayomie schreef:
Ik blijf me verbazen over het gebrek van kennis wat betreft fotografie. Er zit gigantisch veel werk in. Ik kan gerust een uur bezig zijn met een foto. En velen met mij denk ik. Je bewerkt niet zomaar, je maakt bewuste keuzes, je moet tijd en energie stoppen in het perfectioneren van foto’s. Maar mensen denken snel “dat is toch snel gedaan, filter erover en klaar”.

Maar tegenwoordig zoals met bijv insta in het zo gebeurd. Niet dat het resultaat hetzelfde is. Maar mensen kijken niet zo goed naar kwaliteit. En meer naar gemak want alles moet snel.
Ze verwachten A+ resultaten met een simpele app. De kennis ligt voor het grijpen ze doen er alleen niks mee.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:09

Ja dat blijkt. Laatst kreeg ik een vraag over de kosten van een fotoshoot. Ik netjes uitgelegd hoe en wat qua kosten. Krijg ik vervolgens een link naar een post van diegene waarin diegene enkele fotografen zocht voor een shoot met meerdere paarden. Op vrijwillige basis. :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:15

Dayanara schreef:
Amandavd schreef:

Voor huisdieren is er denk ik nog geen..

Mochten er meerdere mensen een pod alleen voor huisdieren willen dan kunnen we er misschien een maken.

In de andere pod waar ik in zit is een pod voor huisdieren en paarden, wie weet willen daar nog mensen bij?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:20

Ik kan helemaal geen foto's maken en betaal ook graag voor mooie foto's. :j
Heb wel ooit betaald voor een shoot, en kreeg daarna maar de helft van de foto's want ze moest de rest nog bewerken. Dat heeft ze nooit meer gedaan, toen heb ik wel even boos gedaan. :=

Ik wil ook nog wel in een paarden pod erbij, waar wij in zitten zijn we maar met 3 of 4, dat is niet zoveel. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:23

Kaitlyn schreef:
Heb wel ooit betaald voor een shoot, en kreeg daarna maar de helft van de foto's want ze moest de rest nog bewerken. Dat heeft ze nooit meer gedaan, toen heb ik wel even boos gedaan. :=

Ik wil ook nog wel in een paarden pod erbij, waar wij in zitten zijn we maar met 3 of 4, dat is niet zoveel. :')

Terecht dat je boos bent geworden. Hadden jullie ook een contract opgesteld en ondertekend?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:28

Kaitlyn schreef:

Hahaha ja, daarom zei ik al, als mensen nog bij ons er in willen.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:29

Ik heb echt al vele shoots gedaan maar nog nooit een contract getekend hoor

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:30

Nayomie schreef:
Kaitlyn schreef:

Terecht dat je boos bent geworden. Hadden jullie ook een contract opgesteld en ondertekend?

Nee heb dat nog nooit gedaan voor foto's, is dat standaard?
Ga altijd uit van goed vertrouwen. Ik betaal voor de tijd, het maken en bewerken (?) en dan nog los voor nabestellen op groot formaat van foto's die ik heel graag wil hebben. En dan ga ik er vanuit dat de fotograaf zijn/haar deel van de afspraak nakomt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 10:31

Dayanara schreef:

Ik ook nog nooit, ik kreeg een algemene voorwaarden toegestuurd. Maar nooit wat getekend ofz.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:31

Niet? Ik ben sinds kort overgestapt op een contract. Krijg je nooit gedoe achteraf en weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:32

Sharani schreef:
xxwienekexx schreef:

Misschien bij die van ons, als de andere daar ook zo over denken?

Dayanara schreef:
xxwienekexx schreef:

Bij ons denk ik wel zal even vragen

Leuk dames!! Geef maar een gil als iedereen het er mee eens is, dan ga ik bedenken met welke van m'n paarden accounts t leuk is *\o/* *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 10:33

Nayomie schreef:
Niet? Ik ben sinds kort overgestapt op een contract. Krijg je nooit gedoe achteraf en weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

Nee, ik heb helder op mijn website wat ze kunnen verwachten. Ik spreek mondeling een termijn af. En kom deze na. Ik ga binnenkort wel een algemene voorwaarden maken. Daarin ga ik dieper in op wat er verwacht kan worden en wat ik van hun verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:00

Ik laat iedereen altijd een contract ondertekenen, óók TFP werk/ gratis shoot-dagen.. :j
Vroegah deed ik dat nooit, dacht inderdaad dat mn algemene voorwaarden op mn site duidelijk genoeg waren. Maar zolang jij niet kan aantonen dat het model die gezien/ gelezen heeft/ zolang je die niet specifiek onder hun neus hebt aangereikt zijn ze niks waard.

Ooit een portfolio-shoot gehad, nota-bene voor mijn portfolio dus, en dat model kwam 2 jaar later dat ik de foto's zelf niet meer mocht gebruiken in mijn portfolio. Helaas kon ik dus niet aantonen dat ze akkoord zijn gegaan met de algemene voorwaarden, en moest ik dus de foto's overal (ook uit mijn gedrukte portfolio/ promotie-materiaal) verwijderen.. Duur geintje, dat overkomt mij nooit weer :=

Natuurlijk heb ik ook wel eens dat een model aangeeft dat ik de foto's niet zelf mag gebruiken, dat is prima maar dan is het vooraf in overleg gegaan (bijvoorbeeld in het geval van pleeg-kindjes) en dan staat dat ook op het contract vermeld, tekenen we beiden voor. Bij TFP gaat dat dus niet op, dan pas ik voor de shoot. Bij een gratis shoot-dag zet ik ze uiteraard wel op de foto, en stuur ik die prive door i.p.v. ze als download aan te bieden.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:03

Dayanara schreef:

Hier wel, maar vond het eigenlijk wel prettig. Op die manier lees je de algemene voorwaarden ook echt een keertje door en is alles duidelijk :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:54

Ik word ook moe van al die fotografen die maar gratis foto's moeten komen maken. Minh Dan Vu komt een paar keer per jaar bij mij langs, al een jaar of 4 nu denk ik. Kost geld, het nabestellen ook (en helaas ben ik niet zo goed in kiezen dus bestel ik een hooop :') ) maar de foto's zijn het altijd meer dan waard en ik betaal er graag voor. Ik weet ook hoeveel tijd ze besteed aan het nabewerken en als je iets anders wilt is dat ook meestal nog wel te doen.

Nu heb ik genoeg gratis fotografen bij mijn paarden, maar dat is omdat fotografen dat zelf aanbieden omdat ze mooi en knap zijn ( true, true O:) ) maae als ik zelf foto's wil, spreek ik altijd af met Minh.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:46

Lau schreef:
Jolien87 schreef:

:’) ja dat soort types. Of een instagram filtertje hier en daar.

Niets mis mee toch? ik heb al meerdere foto's genomen met iPhone + IG filter die écht wel goed zijn. Vind iPhone fotografie echt superfijn.
Maar je moet het kunnen natuurlijk, ik snap de frustraties..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:49

Ah ja, ik vind dat ook een prima functie voor mijn huis-tuin-en-keukenkiekjes maar ik ben dan ook geen fotograaf en meen er ook geen geld mee te verdienen.