Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:27

MarlindeRooz schreef:
Omdat in puur geen melk zit, daardoor kunnen mensen die geen melk willen die kopen. En in Funiess zit wel melk.

Dat klinkt aannemelijk. Dank je wel!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:13

Nikass schreef:
Is het niet zo dat Door te eten je bloedsuikerspiegel daalt waardoor je moe wordt en het koud krijgt?

Tegen de tijd dat het eten in je darmen komt, stijgt je bloedsuikerspiegel. Maar via je mondslijmvlies neem je al de eerste beetjes glucose op.
Kauwen en de kneedbewegingen van maag en darmen kosten energie, dat kan je bloedsuikerspiegel verlagen - en ondertussen de pancreas aan het werk om het stabiel te houden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:23

Het regent.. Ik zag toch vogels vliegen. Kunnen kleine vogels door een regendruppel bv ook een stukje uit de lucht vallen?

En insecten bv?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:31

_Elke schreef:
Het regent.. Ik zag toch vogels vliegen. Kunnen kleine vogels door een regendruppel bv ook een stukje uit de lucht vallen?

En insecten bv?

Jep... wel iets. Heb voor je gegoogled maar kon toch geen mooi filmpje vinden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:59

_Elke schreef:

En insecten bv?

Hele coole video gezien van een mug die door regen vliegt. Kan hem jammer genoeg niet vinden.

_Elke

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:20

Aah jammer, ik ga es zoeken ja! Bedankt :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:31

Of de Engelse x factor ook hier wordt uitgezonden?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:59

Ik vraag mij af welk (uitgaans) drankje dezelfde naam heeft als een kleur van een paard.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:06

Waarom wil de NASA persé dat de mens die uitsterft? ze zijn een soort van Ark of Noah aan het bouwen in de vorm van een raket.Ze zijn op zoek naar een andere planeet en nemen dan een aantal mensen mee en van elk dier 2 stuks.
Het is toch normaal dat de mensheid op den duur ook uitsterft,net als de dino's miljoenen jaren geleden?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:11

Seventeen schreef:
Ik vraag mij af welk (uitgaans) drankje dezelfde naam heeft als een kleur van een paard.

Ik hoop niet dat het schimmel is :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:17

gohya schreef:
Waarom wil de NASA persé dat de mens die uitsterft? ze zijn een soort van Ark of Noah aan het bouwen in de vorm van een raket.Ze zijn op zoek naar een andere planeet en nemen dan een aantal mensen mee en van elk dier 2 stuks.
Het is toch normaal dat de mensheid op den duur ook uitsterft,net als de dino's miljoenen jaren geleden?

Waar haal jij deze onzin nou vandaan? :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:28

Piekosjj schreef:
gohya schreef:

Dit is geen onzin,dit was gisteravond op tv bij SC channel.
Kijk de aflevering van gisteravond maar terug van How The Universe Works.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:32

gohya schreef:

Misschien hebben ze de serie The 100 gezien? :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:38

Piekosjj schreef:
gohya schreef:

Ze hebben überhaupt nog geen definitief bewijs voor (huidig) leven op een andere planeet gevonden, en nog geen exoplaneten bezocht.

Als je even nadenkt over wat 'van elk dier twee stuks' inhoudt qua aantallen, waarmee je die onderweg in leven houdt, hoe je ook voldoende planten, bacteriën, schimmels meeneemt, en hoe groot zo'n raket dan zou moeten zijn, dan moet je concluderen dat dit niet kan.
Nog even los van de vraag hoe je allerlei obligate parasieten vervoert (iemand vrijwilliger om de guineaworm onderdak te bieden?).
Stel dat ze de planten in hun makkelijkst transporteerbare vorm meenemen, d.w.z. als zaden, wat eten ze dan bij aankomst op die vreemde planeet voordat die planten groot genoeg zijn?

Kortom: leuk idee maar broodje aap.

Dinosauriërs zijn trouwens niet uitgestorven maar fladderen vrolijk om ons heen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:40

Ik zou zeggen,Kijk de aflevering terug van gisteravond. De NASA is ermee bezig,die astronomen gaan dit echt niet zomaar zeggen.Dat mogen ze geen eens.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:48

Waar is die aflevering terug te vinden? Ik word nu wel erg nieuwsgierig :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:32

Suusie22 schreef:
Waar is die aflevering terug te vinden? Ik word nu wel erg nieuwsgierig :P

Geen idee? miss. via Google terug te vinden.Is echt zeer intressant en de moeite waard.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:07

gohya schreef:
Waarom wil de NASA persé dat de mens die uitsterft? ze zijn een soort van Ark of Noah aan het bouwen in de vorm van een raket. Ze zijn op zoek naar een andere planeet en nemen dan een aantal mensen mee en van elk dier 2 stuks.

1. De NASA wil niet dat de mens uitsterft, integendeel zelfs. Er komt alleen een dag dat de aarde onbewoonbaar zal worden, bijvoorbeeld doordat onze zon verandert. Om het voortbestaan van onze soort te bewerkstelligen zou het koloniseren van een planeet een oplossing kunnen zijn.

2. Je hebt een zeer grote groep mensen nodig om de genenpoel zo groot mogelijk te maken, anders krijg je inteelt met alle rare afwijkingen als gevolg. Voor dieren zal hetzelfde gelden dus 2 stuks van elk zou niet kunnen.

3. De beelden in dat programma zijn vaak fictief, zo ook die van de bouw van de 'ruimte-ark', het is gewoon science fiction. Het gaat nog vele eeuwen/millennia voor we aan de bouw van zoiets in de ruimte toe zijn. Eerst maar eens kijken of we Mars kunnen koloniseren. :)

Edit: Ik geloof dat ik gevonden heb wat je bedoelde:

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:01

Ik zeg alleen dat ze er al mee bezig zijn.Ze willen dat de mens blijft bestaan,en zijn op zoek naar een andere planeet.Dit kan nog heel lang duren,want ze lopen tegen allerlei problemen aan.
Dit is idd. een stukje over die 'Ark'. Thnx.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:17

Ik gok dat dit meer een idee van een mogelijke toekomstproject is en zeker niet iets waar op het moment iets mee gedaan word. Zoals al is gezegd ís er nogeneens een planeet gevonden waar leven mogelijk is, en je zou van elk dier (incl mens dus) een paar duizend mee moeten nemen om een gezonde populatie te kunnen behouden. Zie je 't al voor je? Dan is die ark zo groot dat 'ie nogeneens van de grond af komt :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:18

Zon ronddraaiend ding? Zijn ze al tijden mee bezig.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:37

Wat is leuk om te doen als eerste (actieve) date?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:39

Hmm karten, dierentuin, pretpark, corpus, lasergamen, skiën?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:41

glowgolfen, lasergamen, karten, uitwaaien op het strand als het in de buurt is? of een boswandeling?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:48

Karten *\%/*
En paintball is ook echt onwijs leuk :j