Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manon_goldy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:04

Zouden jullie iets kopen bij iemand die 1 dag actief is maar wel goede advertenties heeft/betrouwbare foto's?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:08

Ja, denk ik wel. Je moet ergens beginnen als lid toch? :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:19

nee ik absoluut niet.
ik denk dat ik ook weet welke je bedoelt maar ik zou het niet aan durven

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:38

Pff wat ik nou toch heb..
In een advertentie laarsjes gezien, 10 euro. In een prive bericht bleef ze stug 15 euro vragen. Ik een foto mee gestuurd dat er echt 10 euro stond en dat ik dat wilde betalen, werd mevrouw nog boos ook :=
Ik dus gewoon gezegd: ik ga geen 15 betalen als iemand anders ze mag hebben voor 10 (was een facebook advertentie, dus ze had op iemand gereageerd: voor 10 mag je ze hebben!) zei mevrouw: gaan we op de vijandige tour? (Ik zei het rustig terwijl ik al meerdere kattige reacties van haar had gehad)
Heb dr maar verteld dat ik geen interesse meer heb(alleen al voor die reacties die ik kreeg) , maar man, wat bleef zij volhouden dat ze er echt 15 voor vroeg , zelfs met de foto er bij :=

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:38

Nee, doe ik ook nie en zeker nu juist zo een mn foto gebruikt :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:05

Ik let er nooit op hoe lang iemand lid is. Vind dat weinig zeggend. Zoals iemand eerder aangaf, iemand moet een keer beginnen, dus 1 dag lid kan ook.
En ik heb een keer voor m'n vriend een account aangemaakt en die was ineens net zolang lid op MP dan ik :P
Dus nee, ik kijk daar niet naar.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:46

ik heb twee account op MP, de één is net een jaar en de ander is al 8 jaar...dus kan best zijn dat persoon al langer aktief is. En ja je moet een keer beginnen. Je kunt persoon ook na googlen als je naam hebt. Soms staat ook de straat op de kaart aangegeven. Rekening nummer kun je ook bij internet oplichting controleren. Tja...of je moet er iets kopen van honderden euro's....dan ben ik altijd wel wat voorzichtig...

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:24

Mag ik wat vragen hier? Ik wil wat studieboeken verkopen op MP. Echter vraag ik mij af welke staat ik kan invullen. De boeken heb ik veelal gedeeltelijk gelezen en zien er nog prima uit. Twijfel tussen gelezen en zo goed als nieuw. Ik vraag mij echter af wanneer gebruik je nu dus de staat 'zo goed als nieuw'??

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:34

Bandaloe schreef:
Mag ik wat vragen hier? Ik wil wat studieboeken verkopen op MP. Echter vraag ik mij af welke staat ik kan invullen. De boeken heb ik veelal gedeeltelijk gelezen en zien er nog prima uit. Twijfel tussen gelezen en zo goed als nieuw. Ik vraag mij echter af wanneer gebruik je nu dus de staat 'zo goed als nieuw'??

Ik zou zo goed als nieuw doen en dan vermelden in de advertentie tekst dat ze nog keurig zijn ondanks dat je er in gelezen hebt.
ik heb laatst een studieboek aangeschaft met de staat: 'Gelezen''. Is er ingeschreven en gearceerd. Daar kwam ik pas achter toen ik het boek ontving, de verkoper vond het logisch want de staat was immers: gelezen?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:46

fionaf09 schreef:
Bandaloe schreef:

Ik zou zo goed als nieuw doen en dan vermelden in de advertentie tekst dat ze nog keurig zijn ondanks dat je er in gelezen hebt.
ik heb laatst een studieboek aangeschaft met de staat: 'Gelezen''. Is er ingeschreven en gearceerd. Daar kwam ik pas achter toen ik het boek ontving, de verkoper vond het logisch want de staat was immers: gelezen?

Mmm dat lijkt me eerder beschreven dan....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:24

sommige mensen noemen alles zo goed als nieuw, en als je het thuis hebt ziet het er niet uit...

Als je er niet in geschreven hebt, stinkt niet naar rook en zitten geen halve maaltijden tussen dan kan het best als zo goed als nieuw.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:39

Ik heb eens een halster opgestuurd gekregen waarbij op de foto een best wel net halster stond en het werd ook aangeprezen als 'in goede staat'. Nou, ik heb het vuile ding zelfs niet als weidehalster durven gebruiken. Vuil, kapot, kleur helemaal verschoten. Ik heb het gelukkig nog voor een drietal euro aan een manege kunnen verkopen. Bah!! Sindsdien vraag ik altijd recente en meerdere foto's.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:56

Heb ik 1x gehad voor rijbroek -O-
Best wat voor betaalt en kruis kapot+ gestikt en heel veel pillen.
Was niet op fotoos te zien en tja, mevrouw negeerde me nadat ik het binnen had...
Vind dat zo :r

Nou, volgens mij was get vorige week nationale bied maar wil het toch nie week :Y)
Zelfs kreeg ik tel dat mw iets moest hebben ( was ook andere bieder) dus akkoord gegaan, gegevens doorgeven en nu 3 dagen later .... Niets!
Iedren inmiddels wel al 2x gemaild omdat ik hier lees dat mails via mp niet aankomen maar ook dat mocht niet baten!
Wat een hobby :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:04

Ik heb het idee dat het met de mailtjes weer niet goed gaat.
Ik heb vorige week gemaild of iets voor €20 incl weg mocht, kreeg geen antwoord en wilde het wel graag hebben dus gisteravond nog een keer gemaild en ik had binnen een paar uur antwoord en het morgen als het goed is verzonden.. Die eerste mail is dus waarschijnlijk niet aangekomen..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:21

Ik had er ook zo één met een rijbroek ja. Is alweer een tijd geleden, maar ik baal er nog steeds van. Flink wat geld betaald, was een dure merk jeans-rijbroek, kwam 'ie binnen, trok ik hem aan....
Bleek dat het hele kruis zowat uit elkaar lag.
Uiteraard geen reactie meer.
Maar geprobeerd te fixen, nu ligt 'ie standaard op stal als 'nood rijbroek'.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:10

Niet op marktplaats, maar wel via marktplaats, heb even het stukje gekopieerd (had er namelijk een topic van gemaakt).

Ja, achteraf kan ik er wel om lachen :')

Het begon vanmiddag, kreeg een whatsapje van een meid die geïnteresseerd was in een paard wat ik te koop heb staan, beetje heen en weer gepraat en ze wilde komen kijken, dezelfde avond nog.
Prima, het klonk allemaal goed en ze leek zeer geschikt voor het paard.

Iets na de afgesproken tijd kwam ze er aan, met haar vriend, allebei volledig in paarden tenue.
Ze leken veel verstand van paarden te hebben, ze had M gesprongen bij de pony's, vriend had altijd veel in de fokkerij gezeten en reed nu sinds twee maanden zelf, oke dacht ik, kreeg al steeds meer door dat ze beide helemaal niet zo veel verstand hadden.. Maargoed, paard opzadelen, voorrijden enz.

Toen 'moest' ze erop, knikkende knieën, ik mocht het paard NIET loslaten, euhm oke prima.
Ze hield de teugels erg strak waardoor mijn paard dacht dat ze stil moest blijven staan, na wat instructie stapte ze weg, kon ik het paard loslaten en leek het enigszins op paardrijden.
Wel begon ze steeds harder aan de teugels te trekken, achteraf was dit het moment dat ik haar direct had moeten laten afstappen, maarja, dus ik zeg draaf maar aan, toen begon ze me te schoppen en te trekken tegelijk, het was echt een drama, maar goed, ik bleef hoop houden en instructies geven, paard wil aandraven, meid valt naar voren, paard godzijdank weer terug naar stap, en zo ging het maar door en ben ik ontiegelijk kwaad geworden omdat ze echt heel hard zat te trekken en zagen en weet ik het wat. Heb ze uiteindelijk kwaad weggestuurd..

Hihi en nu ik er achteraf over na denk, was het ontiegelijk hilarisch, oja, een half uur nadat ze weg waren kreeg ik telefoon, van mensen die zagen dat ik een paard tekoop had en of ze morgen konden kijken, ja is goed, maar ze zochten een paard waar ze frikandellen van konden maken omdat het suikerfeest was afgelopen?! Dat waren denk ik dezelfde mensen..

Nou dat was het wel, omdat ik het gewoon even kwijt wilde & om andere alert te houden?!

Edit; typfouten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:25

*Zucht* ,gaan we weer. -:(-

Iemand reageert op mijn advertentie op de Boktmarkt,vraagt wat ik ervoor wil hebben.
Ik antwoord en zij doet een bod. Ik ga akkoord en vraag waarmee ze het wil laten verzenden.
Zij antwoord en zegt dat ze het ook op kan komen halen met de vraag of ze pad verder onbeschadigd is.
Ik antwoord dat ophalen mogelijk is.En de pad verder onbeschadigd.
Vraagt ze of ik ook andere foto's heb,ik antwoord ja en waar ze ze kan vinden. En dat extra foto's mogelijk zijn.
Krijg alleen het antwoord graag.
Vraag hoe ik dat moet zien,of ze extra foto's wil.
Krijg ik alleen een antwoord met ja.
Antwoord dat ik vanmiddag wel even foto's maak en die naar haar toestuur.
Antwoord ze alleen met fijn .
Haar geantwoord waar ze de nieuwe foto's kan vinden en eventueel nog een keer de andere.
Toen was het stil,bericht wel gelezen.
Ik geantwoord met: Zeker geen interesse meer?
Zij ,dagen niet online. Bericht zondag gelezen door haar.

En nu dus weer stilte.
Echt,iedere keer moeite doen om extra dingen te doen voor de koper en dan niks meer horen. Ben er klaar mee.
Laatst bijgewerkt door Lous op 26-08-14 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:25

Hahah ik had je topic gelezen.
Hier ook zo'n mafketel toen gehad, echt waar die moeder snapte er echt niets maar dan ook helemaal niets van. Arm kind waarvoor de pony bedoeld was

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:26

Pfff Brigitte wat een verhaal. Ik vraag me dan af wat dit soort mensen bezielt om zomaar paarden te willen rijden als je het gewoon echt niet kan.... pffffff

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:41

Ach wij hadden een redelijk groene 3.5 jarige pony te koop staan, zo stond ze ook te koop.
Was wel zadelmak en je kon erop rondsturen in alle gangen, maar verder moest ze nog een hoop leren.
Belde er een dame die opzoek was naar een pony voor haar 14 jarige dochter. Dochter reed al sinds haar 7e en had al 4 jr een eigen pony.
Aangegeven dat de pony nog veel moest leren, maar geen gemene rotpony was.... gewoon nog redelijk groen.
Een heel verhaal van moeders, kwam erop neer dat wanneer haar dochter te groot zou worden de pony naar haar jongere dochter zou doorschuiven.
Of ze langs mochten komen, eigenlijk direct.
Uh nee komt niet uit, morgen is geen probleem.

Nou ze kwamen. Dochter van 14 was niet mee alleen de 9 jarige.... Toen had ik al zoiets van ????
Maar ach, m'n zoon van 10 kon haar ook rijden...dus moet kunnen als de ervaring en begeleiding er is.
Nou meisje mocht van moeders niet helpen borstelen, niet aaien.
Ze wilde eerst zien of de pony knap gelongeert kon worden. Dus mocht niet met hoofdstel maar met halster. Geen probleem.
Een heel legio aan recommandeer, maar goed ik begrijp dat je alle gangen links en rechtsom wilde zien.
Dochter mocht het niet overnemen om te kijken of ze dat ook kon.
Pony was overigens super braaf.

Opgezadeld en de pony is voor gereden. Alle gangen, links en rechts om. Figuren alles.
Tja pony was ondertussen al flink moe geworden, werd immers nooit zo intensief mee gewerkt maar deed het braaf.
Ja eindelijk mocht haar dochter in de buurt van de pony komen.
Kind erop.
Toen verwachte de moeder dat de pony het hele riedeltje nog een keer ging doen. Tja die was moe.
Nou toen kwam het.... Moeders twijfelde....
Pony was dominant want mocht niet laten zien dat ze moe was. Moest altijd met 100% volle overtuiging doen wat de ruiter van hun vroeg. Hun andere pony loopt letterlijk met z'n hoofd tegen een stenen muur met rijden als de ruiter dat vraagt 8)7
En ja haar dochter (die van 9 dus) was nog maar een beginner, dus tja dat was wel riskant dan als de pony dat niet deed...

Ik heb ze verzocht om weg te gaan en dat we de pony niet aan hun willen verkopen.
Ze hebben nog een ik weet niet hoeveel keer gebeld en mails gestuurd.

Echt mijn mond viel open van verbazing

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:44

Jeetje kiki, misschien kunnen ze beter ergens een monddood manege afdankertje halen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:46

_-:(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:49

Nou volgens mij beter een stokpaardje :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:55

dit is niet op marktplaats, maar ik schrik me toch kapot.... op fb is zojuist een bericht:

wij hebben gister een katertje voor de banden van de auto kunnen redden en zijn opzoek naar een leuk huisje voor hem. hij is ontwormd en zal nog wel gevaccineerd moeten worden. Wij schatten hem rond de 6 a 8 weken jong. Wie kan dit ventje een huisje bieden tegen een onkostenvergoeding van €25,00?

Dit is toch niet normaal of ben ik nou zo ....? Je vind een kitten, gok 7 weken als ik m zo zie kwa foto's, je neemt m in huis, belt geen dierenambulance of meld hem op amivedi, en vraag vervolgens nog geld voor de kitten? (is een gewone huis tuin keuken kitten dus geen eens dat je denkt van daar vang je veel voor om winst te maken). Nu mist iemand misschien dit poppetje en zij verkoopt m zo door....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:56

Mioux schreef:
dit is niet op marktplaats, maar ik schrik me toch kapot.... op fb is zojuist een bericht:

wij hebben gister een katertje voor de banden van de auto kunnen redden en zijn opzoek naar een leuk huisje voor hem. hij is ontwormd en zal nog wel gevaccineerd moeten worden. Wij schatten hem rond de 6 a 8 weken jong. Wie kan dit ventje een huisje bieden tegen een onkostenvergoeding van €25,00?

Dit is toch niet normaal of ben ik nou zo ....? Je vind een kitten, gok 7 weken als ik m zo zie kwa foto's, je neemt m in huis, belt geen dierenambulance of meld hem op amivedi, en vraag vervolgens nog geld voor de kitten? (is een gewone huis tuin keuken kitten dus geen eens dat je denkt van daar vang je veel voor om winst te maken). Nu mist iemand misschien dit poppetje en zij verkoopt m zo door....

Ach.. Dat is normaal tegenwoordig.. Noem jezelf een stichting en sluit een deal met een dierenarts en dan mogen ze ineens 130 euro opleveren. Voor eentje die ze eerlijk gevonden hebben. :+