Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:02

Tot hoe lang na de betreffende vertragingen kun je geld terugvragen dan? Heb op de afgelopen 2 weken namelijk zeker 3,5 uur vertraging gehad door kabelbreuk, trein die niet kwam, trein gemist etc..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:04

Ja maar ik zie niet staan tot hoe lang na de vertraging je een formulier kan invullen, anders ga ik morgen op amsterdam eens even een formulier halen. (Of meerdere)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:06

3 maanden

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:09

Ik vind met de trein reizen maar niets. Liever niet dan wel, zeg maar. Word d'r zo duf van, ben altijd blij als ik er weer uit mag. Vandaag was het weer raak, uiteindelijk een uur vertraging vanwege Gouda en werkzaamheden tussen Delft en Den Haag. Een tig of wat treinen, trams en bussen gehad, maar uiteindelijk ben ik weer op de plaats van bestemming. En gelukkig hoef ik niet meer tot vrijdag Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:11

Narya schreef:
Ik vind met de trein reizen maar niets. Liever niet dan wel, zeg maar. Word d'r zo duf van, ben altijd blij als ik er weer uit mag. Vandaag was het weer raak, uiteindelijk een uur vertraging vanwege Gouda en werkzaamheden tussen Delft en Den Haag. Een tig of wat treinen, trams en bussen gehad, maar uiteindelijk ben ik weer op de plaats van bestemming. En gelukkig hoef ik niet meer tot vrijdag Tong uitsteken

ja ik heb over een ritje van een uur, 3 uur gedaan Huilen van het lachen vandaag (utrecht >rotterdam)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:11

Ik mag morgen weer, ben echt blij dat ik niet door het stuk van gouda etc moet.
Al is er gemeld dat morgen alles weer volgens de planning zou moeten rijden!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:12

Dan mag ik niet klagen, ik heb uiteindelijk 3 uur gedaan over iets wat ik normaal in 2 uur doe. Maar wel met 2 trams, 3 treinen en een bus, in plaats van alleen een trein en een bus Tong uitsteken Mja, vorige week was het ook al raak, dus ik hoop dat ik mijn portie weer gehad heb voor dit jaar Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:13

Aha Misser, ik snap. Verkeerd gelezen.
Moet ook even formulieren gaan halen, pas ook aansluiting gemist.
Wel nog even precieze datum opzoeken. Nagelbijten / Gniffelen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:15

Ik zet het altijd in m'n agenda en dan haal ik eens in de zoveel tijd een setje formulieren. Je mag er alleen niet meer dan drie tegelijk meenemen. Tsja, dan moeten ze maar niet zoveel vertraging veroorzaken...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:19

dat is wel slim Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:28

Alles rijdt nu alweer volgens plan op gouda toch? Ik ga iig ervanuit dat ik er morgen weer langs kan. Ja

En morgen wat formulieren halen Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:35

Gisteren... Was eigenlijk al te laat (moest 10 uur terug zijn thuis) maar ik was dus veels te laat vertrokken eigenlijk want verjaardagsfeest was veels te gezellig. Dus ik dacht ik sms wel even dat bovenleiding ergens kapot is en dat ik daarom vertraging heb Tong uitsteken . Om 19.44 in trein gestapt. Ik twijfelde al of ik in Amersfoort of Utrecht zou overstappen. Uiteindelijk toch maar Amersfoort gedaan zodat ik naar schiphol kon.. Had ik nooit moeten doen Tong uitsteken Trein was 10 min te laat in Amersfoort dus trein naar Schiphol gemist en toen dacht ik ik ga maar toch naar Utrecht, trein uit Groningen was al weg en de andere treinen naar Utrecht reden niet.. Van 10 treinen die daar reden reed 9 niet op tijd OF ze reden NIET.
Dus uiteindelijk toch maar de trein naar schiphol genomen.
(was kwart over 11 ipv kwart over 10 thuis)

Moraal van het verhaal, vertrek op tijd en lieg niet.. Tong uitsteken Op 1 of ander manier wordt dat teruggepakt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:52

Haha oeps Lachen Volgens mij gingen er niet echt veel treinen meer richting Utrecht vanaf Amersfoort omdat ze niet verder konden dan Utrecht ivm Gouda Ja

http://www.nufoto.nl/2008/10/11/luchtfo ... nen-gouda/
Zo te zien kwam de Thalys verkeerd terecht.. lijkt mij dattie op dat spoor had moeten blijven waar hij al op zat?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:52

oeeh ik vind treinen zoo leuk.. waarom? geen flauw idee, denk dat ik machinist ben geweest in mijn vorige leven Vork nee, ik denk gewoon omdat je lekker kan zitten, kletsen, ik weet niet maar het heeft iets. Ik hoef ook niet zo vaak met de trein als de gemiddelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:08

Unwritten schreef:
Spoortunnel.. dus misschien toch een wissel geweest..

Ik hoop dat het morgen wel weer op orde is.. morgen namelijk ook werkzaamheden tussen Nieuwerkerk en Rotterdam.. (mijn uitvalsroute voor Amsterdam) dus dan wordt het een erg lange reisduur Clown

Thuis werken, hoef je niet op een stomme Windhoos Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:37

Haha ik zit helaas alweer op de stomme windhoos, het reed weer Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:59

Unwritten, die bovenaf foto is idd wel een goed beeld.
Als die Thalys op 3 was blijven rijden, en de koploper op 5, had het prima gegaan.
Dan denk ik dat alleen de wissel verkeerd heeft gestaan, waardoor 3 naar 5 liep. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:10

Idd, want normaal blijft de trein van 3 toch ook tot goverwelle op hetzelfde spoor, ik heb in ieder geval nog nooit gewisseld daar. Ja Ik denk ook een wisselprobleempje. Ben benieuwd wat onderzoek uitgeeft Lachen

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:13

Ik zat zaterdagavond met kwade Rotterdammers in de trein omdat de intercity vanaf Zwolle naar Rotterdam niet verder kon dan Utrecht en zij met een pendelbus moesten Tong uitsteken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:09

Afgelopen week weer mazzel gehad, mn treinen lopen elkaar net mis, net 2 min vertraging en daar gaat mn aansluiting dan!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:36

Vorige week ging ik op zaterdag naar m'n ouders, vanaf dordrecht naar apeldoorn. Eerst naar Rotterdam (rotterdam - apeldoorn is het makkelijkst en snelst). Daar aangekomen: Ongeluk bij Gouda dus geen treinverkeer naar Utrecht (en dus apeldoorn), werken aan het spoor bij Den haag.

De enige optie was dus zo ongeveer via Dordrecht naar Utrecht. Daar kwamen we dus net vandaan..... Dus weer terug, de treinen zaten dan ook errug vol terug...

Uiteindelijk zijn we er wel gekomen, maar wel 1,5 uur later dan normaal, pff. Ik vond het vooral een beetje vreemd dat ze in Dordrecht niks omriepen over de problemen bij Rotterdam, anders hadden we gelijk de andere kant op gereisd. Lachen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:49

Narya schreef:
Dan mag ik niet klagen, ik heb uiteindelijk 3 uur gedaan over iets wat ik normaal in 2 uur doe. Maar wel met 2 trams, 3 treinen en een bus, in plaats van alleen een trein en een bus Tong uitsteken Mja, vorige week was het ook al raak, dus ik hoop dat ik mijn portie weer gehad heb voor dit jaar Lachen

Niet dus. Vandaag bijna 4 uur erover gedaan. Leuk, werkzaamheden tussen Kruiningen en Roosendaal en daarbovenop vertraging zodat ik de bus mis Clown Nu hoop ik toch écht eventjes ervan af te zijn hoor, want de afgelopen periode ben ik 1 van de vijf reizen op tijd geweest Clown

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:58

hmmm toch weer blij dat het op mijn trajectje weer even rustig is..meer dan 10 min vertraging komt niet meer zoveel voor...

even afkloppen haha!!

oh god..k bedenk me net....dat er binnenkort werkzaamheden zijn op t traject voor mijn station..dacht nog..jeeh daar heb ik geen alst van!
maar bedenk me net, mijn trein moet daar wel vandaag komen...
nee he.. zullen we weer net zien..
vrijdag kan ik echt niet vertraging hebben, moet om 8.45 op school zijn :S (dus rond kwart voor 7 de trein, als ik dan geen vertragingen heb ben ik netjes op tijd).
nog een trein eerder is wel heel veel van t goede op dat tijdstip..
(maarja, heb tentamen, dus zal dan wel moeten)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:20

vind het ook wel relaxed maar ligt eraan op welk tijdstip.. ik slaap altijd heel erg snel in de trein en heb dan ook al een aantal keer gehad dat ik bij het eindstation wakker werd terwijl ik halverwege uit moest stappen.. plus dat ik t erg irritant vind dat de treinen niet gewoon rijden wanneer je wilt, slechte aansluitingen, vertragingen ed.
vind het relaxed als het sochtends of snachts is en heel stil en donker in de trein..