Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Voor je tante brand ik een kaarsje voor steun en herinnering,waarom...ik heb aan de andere zijde van deze ziekte gestaan.
beantsje schreef:Krak heel veel sterkte, ik kan me jouw reactie best voorstellen!
Ik heb mijn zus verloren aan borstkanker toen ze nog maar net 30 was. Wat een rotziekte.
Hoe dan ook, ik weet niet waarom ze het gekregen heeft. Eetgewoontes? Roken? Pil slikken? We weten het niet.
in ieder geval; als er een god zou zijn, die ons dit aandoet, dan zou het inderdaad een smeerlap zijn.
Om de dominee die er bij was toen ze stierf te citeren: ik geloof niet in een God die dit wil. Ik geloof in een God die met ons meehuilt.
Anderhalf jaar voor ze stierf, heeft ze een bijna-doodervaring gehad tijdens een operatie. Ze vertelde dat ze Jezus had gezien en dat ze de keuze kreeg of ze nog terugwilde of niet, en sindsdien was ze een ander mens. Of ze alles doorzag, wist wat het doel van het leven was. Ze straalde zo'n wijsheid uit...Haar laatste anderhalf jaar zijn ongeloofelijk intens geweest en ze was niet bang om te gaan. Ze zei altijd: Hoe het ook komt, het komt goed. En dat geloof ik ook.
Ik heb echt veel ellende meegemaakt maar juist in die tijden heb ik God zo dicht bij mij ervaren. Veel sterker dan een gedachte waaraan je je vastklampt.
Veel mensen die niet geloven, denken dat gelovigen God zien als een soort alleskunner. Het christelijk geloof gaat uit van een mens die keuzevrijheid heeft. Helaas kunnen verkeerde keuzes hele akelige gevolgen hebben.
Wordt een kind dat doodgereden wordt door een alcomobilist gestraft door God? Dat geloof ik beslist niet. Ik geloof dat zo'n kind stomweg slachtoffer wordt van een klootzak die besluit met een slok op achter het stuur te kruipen. simpel geval van oorzaak en gevolg. Als wij als mensen eigen verantwoordelijkheid hebben en keuzevrijheid, mag je dan tegelijkertijd van God verwachten dat Hij even aan de touwtjes trekt als het misgaat? Ik denk dat dat een onmogelijke combinatie is.
Misschien verzacht het de pijn iets mbt het verlies van je lieve zus.
), waarbij de woorden "vrees niet" en dat God haar zou komen halen..

. krak schreef:voordat mijn tante in december is gestorven, is er een gelovig persoon (een familielid btw!) geweest die durfde te verkondigen dat mijn tante zich nu toch maar eens terug moest gaan bekeren naar god. die persoon bleef daar trouwens over aandringen, telkens zij mijn tante zag. ze begon gewoon te bidden bij mijn tante, ook al wilde mijn tante zelf dit niet. het kwam er voor die persoon op neer, dat mijn tante het aan haar zelf had te danken dat ze op sterven lag. had ze maar trouw blijven geloven, dan lag ze daar niet....
dit kreeg ik allemaal pas te horen nadat mijn tante is gestorven. en ik ben er zeker van dat mijn ouders mij nog niet de helft hebben verteld....