wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:24

Also my point katiavl Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:24

en alle automobilisten dan?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:25

Ik ben het ook met Zera eens. Denk dat er zeker veel kleine cafeetjes het misschien niet meer redden.
Maar ik ben zelf geen roker, en in mijn omgeving is het zo dat de meeste mensen beginnen met roken tijdens het uitgaan.
De ene hand een biertje de andere een sigaret.
Ik denk dat als je niet meer mag roken binnen dat veel mensen die niet roken niet naar buiten gaan om toch even een sigaret mee te pakken. En dat dus op lange termijn het aantal rokers af neemt.

Je ziet het bij mij op school al, je mag alleen roken op het rokers-plein buiten, in de zomer staat iedereen daar gezellig te hangen met een sigaret.
In de winter haken toch veel mensen af.
Je staat daar in de regen en harde wind, en de gezelligheid is er eigelijk af, dus word er minder gerookt.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:31

Maar ik heb het over de bedrijven, hoeveel zullen de deuren wel niet moeten sluiten, waar ze jaren lang hun brood mee hebben moeten verdienen? Daar denken veel mensen niet aan.
De regering verzint allemaal wel leuke ideen, die halen toch genoeg geld binnen. Maar de mensen met eigen cafe's zullen het toch echt moeilijk krijgen.

Ik heb het puur over de bedrijven, niet over de rokers.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:14

Als alle rokers zich laten weerhouden om uit te gaan omdat ze binnen niet mogen roken is dat toch eigenlijk best sneu.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:20

je snapt de diepgang van een verslaving duidelijk niet Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:33

Zera schreef:
Maar het enige waar ik wel benieuwd na ben is, hoeveel bedrijven zullen de deuren wel niet moeten sluiten? De kroegen in kleine dorpen gaat het al niet zo goed mee(hier in de omgeving dan weet niet hoe het bij de rest zit), sommige moeten elke euro b.w.v. omdraaien om toch rond te kunnen komen. Hebben ze daar dan wel eens aan gedacht?

Als het nu al niet goed gaat met zo'n bedrijf, dan heeft dat duidelijk niets met de komende wet te maken. Knipoog
Vergeet niet dat de prijzen bv gestegen zijn of dat zo'n kroeg het blijkbaar gewoon niet meer zo goed doet in deze tijd (mensen hebben misschien andere bezigheden gevonden; sport, televisie, internetten Haha! , samen zijn met het gezin, weet ik veel...). Heeft niets met het komende anti-rookbeleid te maken.

In Italie kun je anders nog heerlijk uitgaan, hoor, zonder in de rook te zitten. Haha!
Lijkt mij dat het hier ook prima kan. Ik kijk er in elk geval naar uit!! Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:35

Inderdaad, volgens mij is de stijging van de bierprijzen de grootste dooddoener, mensen blijven thuis een biertje drinken

En horeca is erop of eronder, dus elk jaar gaan er veel plaatsen dicht Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:38

Tja, het leven is hard, maar zo gaat het met zoveel ondernemers. Dat is het risico van het vak........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:40

Qimm schreef:

Elke verslaving heeft die 'diepgang'. Het verschil is dat roken algemeen geaccepteerd wordt. Of beter; dat rokers verwachten dat het algemeen geaccepteerd wordt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:18

RedPassion schreef:
Qimm schreef:

Elke verslaving heeft die 'diepgang'. Het verschil is dat roken algemeen geaccepteerd wordt. Of beter; dat rokers verwachten dat het algemeen geaccepteerd wordt.

Dat bedoelde ik niet, je hebt wel gelijk, maar daar sloeg mijn opmerking niet op.

Orri vindt mensen die zich laten beletten om uit te gaan omdat er niet gerookt mag worden triest. Maar als je daadwerkelijk verslaafd bent dan hou je het nauwelijks uit om een avond niet te roken, helemaal als je zo´n gezelligheidsroker bent. Als je je verslaving niet kunt onderhouden wordt je vaak wat chagerijnig en is dús de lol van het uitgaan over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:20

Okee, dan snap ik je, dat kan ik begrijpen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:22

Och, wat zal ik gelukkig zijn wanneer het rookverbod in gaat! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:49

Slimmerik zou je uit mn PB bokt willen verdwijnen?
Mijn moeder is overleden ja, en NIET door de gevolgen van het roken dat staat er compleet buiten
Als ik over haar ziekte of haar dood wil discussieren open ik zelf wel een topic of ga
naar het Antonie van Leeuwenhoekhuis waar ze over het algemeen meer over haar ziekte weten
dan jij Slimmerik. Ze hebben mij 16 jaar geleden prima geholpen.
Dus mijn verzoek; hou je insinuatie's alsjeblieft voor je.

Sorrie voor het off topic gaan maar dit is gewoon te grof voor woorden,
heb je altijd een prima gespekspartner gevonden maar je kan ook et ver gaan.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:53

Mij maakt het niet heel veel uit. Ik rook zelf niet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:55

aan de ene kant ben ik blij dat het ingaat aan de andere kant ben ik ook bang voor alle opstootjes buiten en dat er veel stiekum gerookt gaat worden op de wc's enzo Misselijk
ik ben iig blij dat ik niet rook Haha!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:01

Ik ben in Ierland geweest vorige zomer en het uitgaan was héérlijk daar! Geen vieze rooklucht, geen lenzen die gaan irriteren, kleren die je de volgende dag gewoon weer kon dragen, haren die je niet meteen hoeft te wassen. Echt geweldig. Zweetlucht? Nee hoor. Minder mensen? Zeker niet! Die ieren zeggen nu dat ze dit veel eerder hadden moeten doen, want het scheelt niks in de omzet van de horeca Lachen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:16

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Tuurlijk kosten de niet rokers meer.

Nou dan had je dat even kunnen vermelden toch?

OCh en veel sterkte met de crematie, je zult er idd wel veel verdriet van hebben
zo kom je ook echt op me over. Of je speelt één groot toneelspel, dat kan natuurlijk ook.
Je komt iig niet om me over als iemand die rouwt om een overledenen, integendeel
maar toch sterkte.
Ik moet de eerste in mijn familie nog steeds wegbrengen aan de gevolgen van roken (roken als schoorstenen en zijn allemaal boven de 60) wat zou daar toch voor een verklaring voor zijn, gaat mn theorie Haha!

Dit vind ik toch zo vreemd he, het lijkt net of je hier zegt dat roken helemaal niet slecht voor je is. Maar wacht, dat doen heel veel rokers: "Nee hoor, het is helemaal niet slecht, ik heb een opa van 80 en die rookt zijn hele leven al, hij heeft geen enkel probleem met zijn gezondheid hoor!"

Lekker voor die mensen, die hebben geluk gehad. Maar ik heb liever niet dat mijn longen aan de paasei gaan door het meeroken in de kroeg. Prima als mensen thuis roken, maar graag niet in mijn bijzijn. En zeg nou zelf, hoe moeilijk is het nou om even een minuutje naar buiten te gaan om je sigaretje te roken om vervolgens weer lekker door te feesten?

(trouwens, behoorlijk harde opmerking van je, dit kan je niet maken, zeggen dat iemand geen verdriet zou hebben om familie. We houden het hier wel netjes he! Heb het niet alleen over jou trouwens)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:17

Qimm schreef:
RedPassion schreef:

Dat bedoelde ik niet, je hebt wel gelijk, maar daar sloeg mijn opmerking niet op.

Orri vindt mensen die zich laten beletten om uit te gaan omdat er niet gerookt mag worden triest. Maar als je daadwerkelijk verslaafd bent dan hou je het nauwelijks uit om een avond niet te roken, helemaal als je zo´n gezelligheidsroker bent. Als je je verslaving niet kunt onderhouden wordt je vaak wat chagerijnig en is dús de lol van het uitgaan over.

Ik vind mensen die zodanig verslaafd zijn dat ze er zo tegen op zien om buiten hun sigaretje te moeten roken sneu. Als je zodanig verslaafd bent dat je bang bent dat je iedere 5 minuten buiten een sigaret moet gaan roken. Mijn lief rookt al jaren en al bijna 10 jaar niet binnen in zowel horeca, thuis, op visite e.d. daar heeft hij ook helemaal geen problemen mee. Overigens wil hij nu wil hij nu wel gaan stoppen met roken en daar steun ik hem ook in, hij is nu al zodanig gemindert dat hij 3-5 sigaretten op een dag rookt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:18

Ik kan me voorstellen dat wanneer ik wat zou willen drinken (niet eens perse alcohol) en ik daar iedere keer voor weg zou moeten gaan/naar buiten zou moeten gaan, de lol voor mij ook hard minder werd. Heel vervelend.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:45

Citaat:
Het rookverbod in Engeland en Schotland, op 1 juli een jaar geleden, lijkt vrijwel meteen effect te hebben gehad. Het aantal patiënten dat met een hartaanval in een ziekenhuis werd opgenomen, is scherp gedaald. En sindsdien is de helft van alle rokers in Engeland minder gaan roken.

Nog een quote gevonden Lachen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:35

Chiqa schreef:
Slimmerik zou je uit mn PB bokt willen verdwijnen?
Mijn moeder is overleden ja, en NIET door de gevolgen van het roken dat staat er compleet buiten
Als ik over haar ziekte of haar dood wil discussieren open ik zelf wel een topic of ga
naar het Antonie van Leeuwenhoekhuis waar ze over het algemeen meer over haar ziekte weten
dan jij Slimmerik. Ze hebben mij 16 jaar geleden prima geholpen.
Dus mijn verzoek; hou je insinuatie's alsjeblieft voor je.

Sorrie voor het off topic gaan maar dit is gewoon te grof voor woorden,
heb je altijd een prima gespekspartner gevonden maar je kan ook et ver gaan.

En dit had je ook beter gewoon via pm met Slimmerik kunnen oplossen, in plaats van hier in dit topic te zetten. Ik vind het erg vervelend voor je, maar dit draagt niets bij aan de discussie die hier wordt gehouden.

@ katiavl: dat is een mooie daling zeg Ja Ben benieuwd wat voor cijfers er volgend jaar hier in Nederland zijn.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:40

als ik zit te eten vind ik t echt smerig als ik in de rook zit..
en ik vind t verbod in openbare ruimtes ook terecht.. tjaah hoe je t wendt of keert .. het is en blijft ongezond voor de roker EN de omgeving. Voor de rest ben ik zo gewend in de rook te zitten bij het uitgaan en bij vrienden enzo dat ik t niet meer merk.. voor astmatici zou rook-vrije uitgaansgelegenheden vast een uitkomst zijn.. Ik ook niet echt dat t tot omzetverminderinf leidt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:02

Chiqa, ik vind je niet erg aardig overkomen en je doet de rokers mi geen goed zoals je het 'rokerskamp' nu aan het verdedigen bent.
Je opmerking richting Slimmerik kan echt niet door de beugel dus dan kun je PB's terug verwachten.
Deze dan hier openbaar zetten zorgt ervoor dat ik nog minder respect voor je krijg, sorry.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:13

Sieltjuh schreef:
@ katiavl: dat is een mooie daling zeg Ja Ben benieuwd wat voor cijfers er volgend jaar hier in Nederland zijn.

Ik ook voorspellingen kunnen heel vaak veranderen, dus als het gebeurd kan je pas oordelen Lachen
Ben zelf heel benieuwd