Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsex

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:07

CtjeLief schreef:
Citaat:
Ik had deze week eens een gesprek met een collega, die het even allemaal niet meer zag zitten...
Haar probleem: ze was gewoon óp..
Ze heeft geen man meer en moet dus alleen voor 2 kinderen zorgen. Daarom moet ze dus ook fulltime werken..
Haar dag:
6:30 opstaan.
Ontbijt klaarmaken, tasjes van de kinderen klaarmaken, zelf douchen en aankleden.
7:15 kinderen uit bed halen. Zorgen dat ze douche, aankleden, eten en hun tasjes bij zich hebben.
8:00 kinderen naar school brengen.
8:30 zelf aan het werk zijn.
12:00 -12:45 pauze.
17:30 weer naar huis. Kinderen ophalen, boodschappen doen, koken.
19:00 eten
20:00 kinderen in Pyama, verhaaltjes vertellen etc, in bed stoppen.
20:30 kinderen slapen (als ze er niet om de haverklap uitkomen)
Daarna nog alle dingen doen doen je zelf moet doen...

Kijk, en dat is eigenlijk precies wat ik bedoel..
En dan gaan scholieren staken vanwege enkele uurtjes meer les.. bah..
verwend verwend verwend..

Wij zijn niet verwend (ik tenminste niet Lachen ), we zijn nog kinderen en het is voor volwassenen denk een stukje makkelijk (niet voor iedereen, het grootste deel) om meer te doen. die zijn al wat ontwikkelder in alles. en ik zou het niet trekken om elke dag tot 5 uur op school te zitten,huiswerk&leerwerk maken (en dan alle andere dingen die ik op een dag moet doen er nog niet bijgerekent) want we krijgen echt veel huiswerk.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:07

Liezel1 schreef:
maar dat bedoel ik dus...
dat kan jullie allemaal ook overkomen...
dit zet ik hier neer om jullie te laten zien dat jullie het helemaal zo slecht nog niet hebben...

We hebben het inderdaad echt niet slecht hoor, maar het word moeilijker met die 1040 uren norm.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:08

k zit dus ook bij negerzoen op school Tong uitsteken maar op onze 2 buurscholen was het echt erg he

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:10

ja ik heb gehoord dat bij et joris ook flink tekeer ging ROFL

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:11

MiloFriendly schreef:

Vind je dat nu zo grappig?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:12

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:13

katiavl schreef:
MiloFriendly schreef:

Vind je dat nu zo grappig?

tjhaa op zich wel Haha!

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:13

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:14

kan iemand mij uitleggen hoe scholieren verder denken te komen met acties zoals hierboven?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:15

Sorry maar dat vind ik echt niet normaal meer. Val anderen er gewoon NIET MEE LASTIG! Sjonge jonge. Is het nou echt zo moeilijk? Als je straks in het volwassenen leventje komt krijg je het een STUK moeilijker! Nagelbijten / Gniffelen

Vraag ik me ook af Liezel.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:17

Nou heftig..

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:18

Liezel1 schreef:
kan iemand mij uitleggen hoe scholieren verder denken te komen met acties zoals hierboven?

dat was bij ons op school, ik heb er niet aan meegedaan hoor voordat mensen mijn ervan gaan verdenken dat ik ook mee heb gedaan op die bus te klimmen. (vind het zelf ook niet normaal, op een bus klimmen Knipoog )

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:19

Liezel1 schreef:

uhmm door te staken eisen wij minder uren Knipoog

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:20

MiloFriendly schreef:
Liezel1 schreef:

uhmm door te staken eisen wij minder uren Knipoog

inderdaad, maar ons straken ging te ver vind ik Tong uitsteken.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:20

Maandag weer staking zal wel niet zo heftig worden, maar als er staking van het LAKS komt vast wel.
Alleen beetje doelloos dat ze allemaal gaan rellen bij ons valt er toch weinig kapot te maken

Ilsex: heb je er aan meegedaan dan?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:23

ja ik heb rondgelopen, buiten. Maar niet aan het 'rellen'. (zoals dat filmpje)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:24

Als er een staking vanuit LAKS gaat komen wordt het heel heftig!
Man als je wat wil bereiken ga dan naar Den Haag met een paar duizend man!!!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:25

Citaat:
Wij zijn niet verwend (ik tenminste niet ), we zijn nog kinderen en het is voor volwassenen denk een stukje makkelijk (niet voor iedereen, het grootste deel) om meer te doen. die zijn al wat ontwikkelder in alles

En dat is in mijn ogen onzin.. Jullie zijn jonger, hebben minder verantwoordelijkheden en meer energie.. jullie zouden het dus prima aan moeten kunnen.. beter dan wij volwassenen! jullie zitten in de bloei van je leven, zelf ben ik ook nog maar 25, maar ik merk nu al dat ik rond mn 14/15/16e VEEL meer energie had.. en toen had ik nog niet de helft aan verantwoordelijkheden als nu..
bovendien voelen de jongeren zich ook 'volwassen' genoeg om te staken/rellen..

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:27

CtjeLief schreef:
Citaat:
Wij zijn niet verwend (ik tenminste niet ), we zijn nog kinderen en het is voor volwassenen denk een stukje makkelijk (niet voor iedereen, het grootste deel) om meer te doen. die zijn al wat ontwikkelder in alles

En dat is in mijn ogen onzin.. Jullie zijn jonger, hebben minder verantwoordelijkheden en meer energie.. jullie zouden het dus prima aan moeten kunnen.. beter dan wij volwassenen! jullie zitten in de bloei van je leven, zelf ben ik ook nog maar 25, maar ik merk nu al dat ik rond mn 14/15/16e VEEL meer energie had.. en toen had ik nog niet de helft aan verantwoordelijkheden als nu..
bovendien voelen de jongeren zich ook 'volwassen' genoeg om te staken/rellen..

Hmm, ik denk er anders over. Ja zeker hebben wij energie, maar ik heb echt mijn slaap wel nodig anders kan ik niet opletten enzo en ik denk dat dat wel voor meerdere zo is, (voorbeeld:mijn vader integendeel die hoeft bijna helemaal niet te slapen.) iedereen denkt er trouwens anders over.

Mii_Jessica

CtjeLief schreef:
Citaat:

jullie zitten in de bloei van je leven, zelf ben ik ook nog maar 25, maar ik merk nu al dat ik rond mn 14/15/16e VEEL meer energie had.. en toen had ik nog niet de helft aan verantwoordelijkheden als nu..
[quote]
Sommige moeten ook alsnog een hoop doen he thuis Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mii_Jessica op 25-11-07 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

tja, maar als je van school af gaat en niet meer bij je ouders woont, heb je een heel huishouden te runnen naast je 40 urige werkweek...

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:28

jaah das zeker waar. K help mn moeder ook maar k hoef niet alles te doen

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:29

de een werkt 40 uur de ander 24. ik denk dat iedereen wel na zijn werk nog wat te doen heeft. Mijn moeder heeft gewoon bepaalde dagen dat ze moet werken de andere dagen maakt ze schoon etc, dus ja. (o ik moet trouwens ook wel helpen in het huis, m'n kamer Schijnheilig. het is weinig maar het is iets!)

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:31

Ilsex schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=vBVBdwGzC_M , niet normaal dat was bij ons op school.

wow, had al een filmpje van die school gezien maar dan van nog daarvoor denk ik, gaat er lekker aan toe ja! Las ook een stukje op internet over Dongemond College, kreeg die link van een vriend die daar op school zit staat er kei droog: 'Dit was niet de bedoeling' zegt de 5vwo-er nick blablabla. Maar denk ook eerder dat die rellen niet de bedoeling waren maar het staken enz wel, maar zo is naar school gaan echt niet meer grappig. Mijn dagen zien er nu zo uit: half 9 - half 4 naar school, 4 uur thuis, tot 5 uur huiswerk maken of naar mn paard, half 6 werken, half 10 thuis. Dan dus nog tijd zien te vinden voor mn huiswerk, en voor mn paard en voor mn sociale leven is bijna geen tijd meer Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:32

Zijn er trouwens mensen die morgen gaan staken? Ik hoor daar namelijk wel vanalles over. Stond onderandere laatst in de krant en m'n broertje kreeg nu ook bij msn het bericht dat er maandag gestaakt werd. Ook iemand anders zei me dat die ging staken. Ik zie wel of er wel of niet bij ons op school gestaakt word.

Wat betreft die 40 urige werkweek, dat mag je toch zelf weten of je zoveel uur werkt? Mijn moeder heeft in ieder geval altijd 1 dag in de week vrij (en dan nog de weekenden) Er is trouwens wel een verschil tussen een baan die je leuk vind (tenminste de meeste mensen doen wel werk dat ze leuk vinden) dan op schol zitten en maar informatie in je kop gestampt te krijgen.

Aan de andere kant vind ik ook wel dat we nogal kunnen zeuren. We mogen maar blij zijn dát we naar school kunnen! denk even aan alle 3e wereldlanden waar dat eigenlijk amper kan tot niet kan.