Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swiffer

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:08

Hoi Yellowfish, wat leuk, cavia's.. Ik hoop voor je dat dat door kan gaan. Is Eeyore veilig gearriveerd bij je? Ik heb hem naar het ziekenhuis gestuurd, ben een beetje bezorgd dat je hem niet gehad hebt...

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:05

Yellowfish, vervelend zeg dat je nu zoveel last van de chemo's hebt gekregen. Hopelijk gaan de volgende chemo's je weer wat beter af!

Nou maar hopen dat jullie kat zich gedraagt, zodat je binnenkort je eigen cavia's kunt aanschaffen! Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:35

Jeetje Romaan wat rot dat je je zo beroerd hebt gevoeld... Gelukkig nu even een paar daagjes niks (met uitzondering van het bloedprikken dan).

Goed idee, een leencavia Haha! Hopelijk gaat dat goed en kun je daarna zelf 2 cavia's aanschaffen. Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:52

Ik ben dinsdag ff bij Romaan geweest en heb haar veel gesproken deze week. Was echt heel fijn Lachen

Tot nu toe gaat het goed met de cavia, dus ik hoop echt voor haar dat dat zo zal blijven. Ze is vandaag weer in het ziekenhuis voor 2 puncties, en een chemo.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:47

Hoi Yellowfish,

Ook vanuit hier veel sterkte, ik hoop dat het goed blijft gaan met de cavia. En met jou natuurlijk ook.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:35

Wat vervelend!!
Heel veel sterkte

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:38

Heel veel sterkte meid

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:55

Ik vind je heel sterk, ook al kan ik je niet.
Veel sterkte meid!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:05

Zo, ik zal maar weer even iets van me laten horen Ja

Afgelopen donderdag was ik weer een hele dag in het ziekenhuis, een lange dag.. 's morgens begonnen met een punctie, waar ik normaal geen last van heb, maar dit keer kon ik érg moeilijk wakker worden uit mijn narcose en ik heb ook aardig wat napijn gehad. Gelukkig zijn er goede pijnstillers Ja toen ik eenmaal weer een beetje wakker was kreeg ik mijn chemo en daarna waren mijn bloeduitslagen van die ochtend er ook.. mijn HB bleek weer te laag dus ik moest nog een aantal uur blijven voor een bloedtransfusie. 'S avonds waren we weer thuis en tjee, ik was kapot! maar gelukkig wel lekker in mijn eigen bed kunnen slapen. Vrijdag, zaterdag en zondag moest ik weer 'gewoon' heen&weer naar het ziekenhuis voor shotjes. Ik ben er dit keer gelukkig niet echt ziek van geweest qua misselijkheid, waarschijnlijk omdat ik nu van de dokters preventieve medicijnen daartegen heb gekregen Lachen

Gisteren ben ik weer naar mijn pony geweest. Ik had daar afgesproken met Kim, en zij gaat me nu twee dagen in de week helpen met Perdy. Naast mijn nichtje die Perdy 3 dagen doet komt het al een heel eind zo Haha! Kim ken ik via bokt, K_im hier, en via deze weg wil ik haar dus ook nog even extra bedanken voor haar hulp Lachen

Vandaag had/heb ik heerlijk een vrije dag.. even lekker niks! vanmorgen uitgeslapen, toen ontbeten, toen opnieuw geslapen en toen toch maar onder de douche gestapt Haha! morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor een kuur, cyclofosfamide oid, 'die ene' die ik 4 weken geleden ook al kreeg; die een aanslag kan zijn op je blaas. Dus opnieuw lang naspoelen en dus een nachtje blijven.

Waar we dachten dat ik woensdag mijn beenmergpunctie zou krijgen bleek dat niet zo te zijn! het protocol is anders dan we hier thuis dachten, na de cyclo morgen heb ik twee weken 'vakantie' om even helemaal bij te komen. Dat schijnt nodig te zijn voor het volgende blok (4x 5 dagen opname), dat dus wel zwaar zal zijn. Maar daar ga ik nog niet aan denken, eerst even twee weekjes niets! Haha! Haha! Haha! ik moet natuurlijk wel tussendoor heen om mijn bloed te laten testen enzovoorts, maar verder níets !! Haha!

@ Marigold : Kaartjes mogen nogsteeds naar het adres dat op pagina 1 staat !

@ nienke07 : Ik betwijfel of we het over dezelfde hebben Haha! Haha! de dokter waar ik het over had is namelijk geen oncoloog, hij is 'slechts' kinderarts Haha! Schijnheilig

@ Swiffer : Eeyore is geloof ik veilig gearriveerd Haha! bedankt !

Iedereen weer heel erg bedankt voor de kaartjes die weer gezellig in het ziekenhuis op mij lagen te wachten toen ik daar afgelopen donderdag kwam, en voor alle lieve berichtjes hier die me toch iedere keer weer net wat vrolijker maken! Lachen

En oja, met de cavia is het goed gegaan ! dus als het meezit (we gaan er nog even goed over nadenken Lachen ) heb ik er hier binnenkort een huisdiertje bij! Lachen

Liefs,
Yellowfish

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:08

Jeej! gaaf dat je miss een caafje krijgt Lachen

lekker dat je even 2 weken niets hebt!!

Meis, ik denk nog steeds aan je, je bent een topper!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:09

Fijn om weer van je te horen!
Je kan nu even lekker 2 weken uitrusten.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:13

Fijn om weer iets van je te lezen.
Hoewel we weinig kunnen doen, is het goed te weten dat de kaartjes toch wat warmte geven. Dat is je gegund!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:27

2 weken vrij, wat moet dat even lekker zijn zeg Haha! Moet je dan ook veel voor school bezig of staat dat op een laag pitje?
Sterkte, liefs & knuffel Ach gut

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:36

Goed om inderdaad weer iets van je te horen! Pling

Heerlijk, een tijdje rust voor je! Geniet ervan meid!!

Hopelijk krijg je snel je caafje!
Veel liefs!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:17

Zo, das een flinke update. Gelukkig voelde je je na deze ronde stukken beter he, heb je tenminste nog energie om lekker te douchen en bij je paardje te kijken..wat heerlijk dat ze zo goed verzorgd wordt, dat scheelt een hoop zorgen hoor, is toch moeilijk iemand te vinden voor je paard die je voor de volle 100% kan vertrouwen en de klik er mee heeft, top dus.
Take care en tot gauw weer Lachen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:06

Zo hé wat zul jij uitkijken naar 2 weken vakantie van het geprik en gedoe. En buiten dat kun je je mss ook nog es verheugen op een nieuw huisgenootje. Ze zijn zo leuk, cavia's.
Mooi dat je deeltijdknuffelaars hebt gevonden om je te helpen met je pony, moet een pak van je hart zijn.
Nou meid, keep up the good spirit. Ik lees steeds met veel bewondering en respect je berichtjes. Vind je echt een moordmeid, petje af voor je.

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:19

Fijn om te horen dat hij gearriveerd is.. *gaat morgen maar meteen op zoek naar nog meer leuke post voor Yellowfish*
Enne, je krijgt de groetjes van Pluk, Pluis en Swiffy.. Mijn cavenbeestjes..

Afbeelding

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 04:00

Wat moet dat fijn voor je zijn 2 weken niks (nou ja alleen bloed prikken) genniet er maar van

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:40

@ Romaan: die 'van ons' Knipoog , waar we laatst waren, deed onderzoek en was volgens mij oncoloog.. maar wie weet ook wel niet hoor... Knipoog Ik weet trouwens ook al niet meer hoe hij heet.. dus we zullen er wel nooit achter komen! Knipoog

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:07

Wat heerlijk twee weekjes rust ! Lekker ontspannen, even je zinnen verzetten.
Het zal daarna zwaar worden denk ik, maar hou vast aan de heerlijke
twee weken ervoor. Lekker naar je pony en leuke, maar wel rustige
dingen doen.
Zet hem op meisje !

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:17

Lekker dat je even 2 weken relatief rust hebt Lachen !
Hoop dat je daar een beetje van kunt genieten Ja.

Wat leuk om te lezen dat iemand die je via Bokt kent, je gaat helpen met je pony OK dan! !

Heel veel succes & sterkte verder met de komende behandelingen!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:42

Fijn om weer iets van je te horen!

Heel veel sterkte verder met de komende behandelingen!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:26

Fijn om weer iets van je te horen zeg Haha!
Lekker dat het goed gaat met de cavia;s je mag er vast zelf wel 1!

Succes weer meid!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:01

Je houd je echt sterk, echt goed hoor meis! Fijn dat je geholpen word door Kim met je pony, zo kan je lekker evengoed tijd met haar doorbrengen. Heel veel sterkte weer de komende tijd! Ach gut

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:53

Nou, de chemo dinsdag is opzich goed gegaan, maar helaas ging het dinsdagavond weer fout met mijn epilepsie, weer even een tegenvaller dus. Woensdag werd er in de eerste instantie gezegd dat ik weer moest blijven (omdat de trekkingen ditmaal aan de andere kant waren) maar na een EEG-scan mocht ik toch naar huis. Aanstaande dinsdag krijgen we de uitslag van die EEG-scan (dat is een scan waarmee ze de epileptie-activiteit in de hersenen meten als ik me niet vergis) en dan horen we ook of mijn anti-epileptica medicijnen omhoog moeten.

Verder dus nu twee weekjes 'vakantie', tenzij er iets erg verontrustends uit die EEG komt of ik opnieuw trekkingen krijg, dan moet ik weer worden opgenomen en krijg ik weer een MRI-scan enzovoorts, maar daar ga ik maar niet van uit Haha! wel een erg raar idee hoor, nu zo twee weken helemaal niets! sinds het 14 december geconstateerd is heb ik continu medicatie tégen de leukemie gekregen, en nu krijg ik ineens twee weken níets meer, ook geen chemo in tabletvorm. Tijd om even te herstellen dus, maar tegelijkertijd gaat door je hoofd 'maar wat als ik ziek wordt van de leukemie nu ik geen medicatie krijg?' Scheve mond nouja, maar niet teveel aan denken.

Toen ik dinsdag in het ziekenhuis lag werd er een errug leuk pakje gebracht, met dank aan een stel lieve bokkers. Met twee nieuwe cd's en een tijdschrift heb ik me weer een deel van de dag vermaakt, heerlijk! Fairie, WildWings, Azzaro, Nienke1208, Ashleey_, Ilsiie, Noukie, Maroush, MisHaffie, Ranna, Imaginary, Kiara, Bonte, Ellende, Shanna16, Rawr, Splash_, Eightlegged, Jesse_rulez, Gomir, Ier_, Kekaro en Sjemie : Onwijs bedankt ! Haha! Haha! Kusje jullie weten wel hoe je iemand op kunt vrolijken!