Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lusitana schreef:Precies. En geloof me, ik zit hier niet info te geven en leugens te bestrijden om iemands mening te veranderen en stierenvechters proberen niet iemands mening te veranderen. NIEMAND zegt hoe je er over moet denken.
kimmie261"]
worden deze speciale wendbare lusitano's dan ook op dit getraind???:
http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=VWWVHEW4
http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=ILMTRZSX
[edit ellende: foto in link veranderd, gaat om een gewond paard alleen klikken als je dat wilt zien]
[/quote]
bah zeg !
wat vreselijk.
ik vind het niet kunnen. die dieren kiezen hier ook niet voor. en uiteindelijk worden ze toch dood geprikt en gespiest... nee dit is wel leedvermaak !
edit : quote van promiss er bij geplaatst
[quote="promiss schreef:dit praat niks goed!!
of ga je ook nog vertellen dat de stieren geen pijn hebben..of dat ze het leuk vinden?
er zullen best slechtere stiergevechten zijn dan deze..maar dan nog!
je word als stier daar gezet..je kan niet weg..
je moet maar wachten tot je dood gaat..
en een plezier dat de mensen hebben!!
ik WALG hier zo erg van he!!
van mij mag het VERBODEN worden!! echtwaar!
dit heeft helemaal niks met een stukje cultuur te maken!!
pferdtje"]
Ik ben in Portugal bij een Stierengevecht geweest. Mijn mening was daarvoor ook idd het is gewoon vermaak en het zielig enz enz enz.
Dan nu iets over het stierenvechten in Portugal.
Ik vind stierenvechten in Portugal een stukje cultuur dat wat mij betreft niet verloren mag gaan.
[/quote]
[quote="Lusitana schreef:Tango-steef, hoe durf je daar mee aan te komen (die foto´s). Dat is Spaans stierenvechten en heeft niks te maken met Portugees, waarbij het paard een opleiding krijgt tot Hoge school dressuur en leert werken met een stier, en de stier kappen op de hoorns heeft zodat het het paard niet kna verwonden.
Gaat dus toch wel over portugal, duurde even voordat ik t gevonden had emmelske schreef:je snapt het ook niet he, in het begin had ze het gelijk moeten zeggen!!!! ik heb het niet over die lusitana maar over de topic starter

dit topic gaat ook nergens meer over
volgens mij heeft iedereen zijn/haar mening wel gegeven. Ik ook die van mij 10 pagina's geleden, maar ik heb me er bij neergelegd dat mensen andere meningen hebben en met wat voor argumenten je ook aankomt er altijd wel een tegenargument te vinden is. Op die manier kom je er gewoonweg niet uit en moet je elkaar gewoon de hand schudden, even lachen en gewoon je eigen weg gaan en doen wat jij denkt dat goed is 
mandy_b_s schreef:ik heb toch ook spanje niet in mn reactie vermeld ?! >;)