Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:31

jep, je hebt het goed samengevat, alleen het laatste. Er werd gevraagd om onze mening en die is gegeven.
Denk ook niet dat de mensen die tegen zijn overtuigd kunnen worden van het tegendeel, net zomin als de mensen die het minder zielig vinden overtuigd kunnen worden van het (ons) tegendeel...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:59

Even nog als toevoeging: de samenvatting geeft niet mijn mening weer! Maar een samenvatting van wat ik langs heb zien komen.
Ik vind namelijk dat wij er best iets over mogen zeggen, ook al is het de cultuur van een ander land. Iedereen is vrij om z'n mening te geven. (Je moet natuurlijk niet verwachten dat Portugal hier direct iets mee gaat doen)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:39

Precies. En geloof me, ik zit hier niet info te geven en leugens te bestrijden om iemands mening te veranderen en stierenvechters proberen niet iemands mening te veranderen. NIEMAND zegt hoe je er over moet denken.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:42

ruiters lusitana, géén stierenvechters Haha! haha ik heb nog wel wat opgestoken hoor van dit topic Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:13

Huertecilla schreef:
...en ja hoor, daar zíjn we weer

Jij leeft in een andere werkelijkheid dan ik; ik geef het op

Hahaha, ja IK leef vast in een droomwereld! Tong uitsteken

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:25

Lusitana schreef:
Precies. En geloof me, ik zit hier niet info te geven en leugens te bestrijden om iemands mening te veranderen en stierenvechters proberen niet iemands mening te veranderen. NIEMAND zegt hoe je er over moet denken.

Je vat t goed samen.
Door dit topic sta ik nog meer stil bij het feit dat wanneer ik zon overheerlijke frikandel uit de muur trek, daarvoor DIEREN leed is geweest.

Ik hoop alleen niet dat de slachters hebben staan lachen.......

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:22

SuperSmurf schreef:
ruiters lusitana, géén stierenvechters Haha! haha ik heb nog wel wat opgestoken hoor van dit topic Haha!

Je hebt helemaal gelijk, ben helemaal murw... Ziek dan krijg je dat. Dank voor de correctie...

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:39

Even off topic
Slachttanden afgebroken, staartjes afgeknipt en gecastreerd dit alles wordt gedaan zonder verdoving.
Dat doen wij in Nederland met onze varkens
Vind ik ook erg zielig en misschien kunnen we daar meer en eerder iets aan veranderen dan aan het stierenvechten in Spanje en Portugal

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:43

daar kunnen we wel een nieuw topic over openen hoor, over die varkens. Ook gelijk over die kist kalveren en de kippen enzo....

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:00

De stier wordt niet gedood na het gevecht maar herstel eerst en wordt daarna op de gewone manier geslacht.
dit praat niks goed!!
of ga je ook nog vertellen dat de stieren geen pijn hebben..of dat ze het leuk vinden?
er zullen best slechtere stiergevechten zijn dan deze..maar dan nog!
je word als stier daar gezet..je kan niet weg..
je moet maar wachten tot je dood gaat..
en een plezier dat de mensen hebben!!
ik WALG hier zo erg van he!!

Ik vind stierenvechten in Portugal een stukje cultuur dat wat mij betreft niet verloren mag gaan.

van mij mag het VERBODEN worden!! echtwaar!
dit heeft helemaal niks met een stukje cultuur te maken!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:03

ja idd, zoals al eerder was gezegd zaten we hier niet om vergelijkingen te maken met de trieste situatie in ned en andere landen.. Dit ging puur om het stierenvechten. Ik denk dat iedereen wel tegen de situatie hier is, raar eigenlijk dan dat het nog steeds niet veranderd is..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:27

kimmie261"]
worden deze speciale wendbare lusitano's dan ook op dit getraind???:

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=VWWVHEW4

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=ILMTRZSX

[edit ellende: foto in link veranderd, gaat om een gewond paard alleen klikken als je dat wilt zien]
[/quote]
bah zeg !
wat vreselijk.
ik vind het niet kunnen. die dieren kiezen hier ook niet voor. en uiteindelijk worden ze toch dood geprikt en gespiest... nee dit is wel leedvermaak !

edit : quote van promiss er bij geplaatst

[quote="promiss schreef:
dit praat niks goed!!
of ga je ook nog vertellen dat de stieren geen pijn hebben..of dat ze het leuk vinden?
er zullen best slechtere stiergevechten zijn dan deze..maar dan nog!
je word als stier daar gezet..je kan niet weg..
je moet maar wachten tot je dood gaat..
en een plezier dat de mensen hebben!!
ik WALG hier zo erg van he!!

van mij mag het VERBODEN worden!! echtwaar!
dit heeft helemaal niks met een stukje cultuur te maken!!

and thats the way it is !

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:58

lusitana je hebt het wel over het algemeen stieren vechten, anders had je er maar neer moeten zetten portugees stierenvechten is niet zielig, en heb je niet gedaan Knipoog dus we praten hier wel over het algemeen

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:43

mandy; zoals al eerdre in dit topic gezegd is; LEES eerst eens vorodat je zo'n onzinnige reaties plaatst... Die fotoi's zijn foto's uit spanje, niet uit portugal. TS en lusitana zijn beide TEGEN stierengevechten in SPanje, echter niet zozeer tegen Portugal..

Emmelske: jij doet al een tijdje mee in dit topic, dus moet je nu toch wel weten dat we het gewoon over Portugal hebben.. Beetje onzinnig om in elke reactie te moeten zetten dat het dáá over gaat...

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:11

had ze dat in het begin maar moeten zeggen, zoals je zegt zal het een groot verschil zijn stierenvechten tussen spanje en portugal maar zet dat er dan ook neer

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:11

~volgens mij staat dat er ook. Zal eens even kijken, 26 pagina's terug..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:13

even vergeten dat ik geen berichten meer kon verwijderen.. Clown
Laatst bijgewerkt door SuperSmurf op 28-12-04 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:33

pferdtje"]
Ik ben in Portugal bij een Stierengevecht geweest. Mijn mening was daarvoor ook idd het is gewoon vermaak en het zielig enz enz enz.

Dan nu iets over het stierenvechten in Portugal.
Ik vind stierenvechten in Portugal een stukje cultuur dat wat mij betreft niet verloren mag gaan.

[/quote]

[quote="Lusitana schreef:
Tango-steef, hoe durf je daar mee aan te komen (die foto´s). Dat is Spaans stierenvechten en heeft niks te maken met Portugees, waarbij het paard een opleiding krijgt tot Hoge school dressuur en leert werken met een stier, en de stier kappen op de hoorns heeft zodat het het paard niet kna verwonden.

en deze.. Haha! Gaat dus toch wel over portugal, duurde even voordat ik t gevonden had

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:04

je snapt het ook niet he Boos! , in het begin had ze het gelijk moeten zeggen!!!! ik heb het niet over die lusitana maar over de topic starter

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:38

Regel 2 van dit topic:

Citaat:
Ik ben in Portugal bij een Stierengevecht geweest. Mijn mening was daarvoor ook idd het is gewoon vermaak en het zielig enz enz enz.

Hoeveel eerder had ze het moeten zeggen??? Verward

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:16

emmelske schreef:
je snapt het ook niet he Boos! , in het begin had ze het gelijk moeten zeggen!!!! ik heb het niet over die lusitana maar over de topic starter

nee ik snap het inderdaad niet.. Mijn quote was namelijk van TS van de allereerste pagina.. Waarin ze zeer duidelijk (3x) vermeld dat het hier om portugal gaat, maar nee ik snap het niet nee.... Schijnheilig

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:26

ik heb toch ook spanje niet in mn reactie vermeld ?! >;)

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:29

Gaaaap dit topic gaat ook nergens meer over Haha! volgens mij heeft iedereen zijn/haar mening wel gegeven. Ik ook die van mij 10 pagina's geleden, maar ik heb me er bij neergelegd dat mensen andere meningen hebben en met wat voor argumenten je ook aankomt er altijd wel een tegenargument te vinden is. Op die manier kom je er gewoonweg niet uit en moet je elkaar gewoon de hand schudden, even lachen en gewoon je eigen weg gaan en doen wat jij denkt dat goed is Lachen

Maar goed... dat is mijn mening Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:45

Het grappige is, dat er helemaal geen tegenargumenten zijn gegeven, tenminste niet van mijn kant of TS! We hebben alleen geprobeerd duidelijkheid te scheppen, omdat er nogal wat fabels te ronde gaan.
Plus, ik vind dat afschaffen alleen kan gebeuren als er hier een bewustwording komt en die kunnen jullie niet opdringen, jammer, hè?
Je kunt zeggend at je de stier zielig vindt. En dat is ook wel zo, maar de mate waarin hij zielig is, tja, daar vershillen de meningen over.

Ik vind het erg jammer dat dit topic wordt gebruikt om op een verkeerde manier actie te voeren (nl spaanse toestanden vertellen en tonen), in plaats van iets te zeggen over het stukje dat TS geplaatst heeft.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:23

mandy_b_s schreef:
ik heb toch ook spanje niet in mn reactie vermeld ?! >;)

Nee, maar als je beter had opgelet had je geweten dat de stukjes die jij quote over spanje gaan en niet over portugal. Stieren worden namelijk niet in de ring/arena (of hoe dat ook heet) gedood en die foto's (dacht dat je foto's had gequote) zijn ook weer foto's van stierengevechten in spanje, niet portugal...

En lusitana, nee dat kunnen wij niet opdwingen nee. wel hoop dat ik die bewustwording een beetje snel komt.. Net als dat ik hoop dat wij hier in Ned eens wat beter met onze dieren om gaan..

Verder is denk ik nu alles wel gezegd over dit ow.. Over t algemeen vinden de nederlanders (die er nog nooit zijn geweest) het zielig en de portugesen niet. Tsja.. Meningsverschil, weinig aan te doen