Remy schreef:En Renske, gaat jouw vriend daar zonder meer mee akkoord?
hij weet dat ik geen kinderen wil, heb het daar uitgebreid met hem over gehad, anders had ik nml nooit samen met hem een huis gekocht.
of hij een kind wil adopteren weet ik niet, ik wil het voorlopig iig nog niet, maar mocht hij toch persee een kind willen, en ik wil dat dan inmiddels ook, dan zal adoptie zeker te sprake komen.
Ik draag een erfelijke ziekte bij me, de kans op een ziek kind is te groot, bevruchting zal dus buiten t lichaam plaats moeten vinden, dan onderzoeken of het gezond is, dan terug wordne geplaatst, nou nee daar bedank ik voor, en het risico nemen doe ik ook niet, oom&tante hebben 2 zieke kinderen, mn vader is ziek, mn opa, mn oom, en ga zo maar door, dat geeft zoveel ellende en beperkingen dat ik dan maar liever geen kind heb, nou scheelt het wel dat ik dus toch al geen kinderwens heb, maar die ziekte maakt het idee om een kind te willen niet aantrekkelijker ivm alle onderzoeken.... sowieso is bevallen een groot risico voor mij ivm die ziekte(bloed stolt niet goed....) en ik ga mn leven er niet voor wagen, mocht ik een kindje willen, dan eerst kijken of adopteren een goed alternatief is...