Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:39

Remy schreef:
En Renske, gaat jouw vriend daar zonder meer mee akkoord?

hij weet dat ik geen kinderen wil, heb het daar uitgebreid met hem over gehad, anders had ik nml nooit samen met hem een huis gekocht.

of hij een kind wil adopteren weet ik niet, ik wil het voorlopig iig nog niet, maar mocht hij toch persee een kind willen, en ik wil dat dan inmiddels ook, dan zal adoptie zeker te sprake komen.
Ik draag een erfelijke ziekte bij me, de kans op een ziek kind is te groot, bevruchting zal dus buiten t lichaam plaats moeten vinden, dan onderzoeken of het gezond is, dan terug wordne geplaatst, nou nee daar bedank ik voor, en het risico nemen doe ik ook niet, oom&tante hebben 2 zieke kinderen, mn vader is ziek, mn opa, mn oom, en ga zo maar door, dat geeft zoveel ellende en beperkingen dat ik dan maar liever geen kind heb, nou scheelt het wel dat ik dus toch al geen kinderwens heb, maar die ziekte maakt het idee om een kind te willen niet aantrekkelijker ivm alle onderzoeken.... sowieso is bevallen een groot risico voor mij ivm die ziekte(bloed stolt niet goed....) en ik ga mn leven er niet voor wagen, mocht ik een kindje willen, dan eerst kijken of adopteren een goed alternatief is...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:44

O, als de situatie zo ligt, dan zou ik er denk ik hetzelfde over denken.

Goed dat jullie het er voor het samenwonen al over gehad hebben, dan komt het iig niet als een verassing, en kan hij je later ook niks verwijten.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:49

Met alle respect. Ikzelf heb ook niets met het woord 'haat of hekel' Maar... Sando. Als Griebels zegt dat ze kinderen haat of er een hekel aan heeft dan is dat HAAR zaak. Haar keuze. Daar kan jij je gekwetst door voelen maar in mijn ogen geeft het je niet het recht om zo te reageren.

Moet je verder zelf weten hoor maar ik vind dat iedereen zijn rechten heeft.

Ik vind je reactie heel erg ver doortrokken maar dat is slechts een mening.

Griebels is griebels en jij bent jij. en dat kan wel een wereld van verschil zijn.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:56

Remy schreef:
O, als de situatie zo ligt, dan zou ik er denk ik hetzelfde over denken.

Goed dat jullie het er voor het samenwonen al over gehad hebben, dan komt het iig niet als een verassing, en kan hij je later ook niks verwijten.

idd daarom heb ik het er een paar keer heel duidelijk met hem over gehad voor we een huis kochten, en hij vind t wel jammer, maar opzich wil hij ook echt niet per direct aan kinderen beginnen, en tsja ik vind kinderen best leuk, als ik ze maar terug kan geven aan hun meoder als ze vervelend worden Schijnheilig en echt een kinderwens heb ik niet en die ziekte maakt het er niet makkelijker en fijner op, dus dat telt ook weer mee

maar mn vriend snapt het en respecteert ook mijn keuze, gelukkig!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:57

Fasel schreef:
Met alle respect. Ikzelf heb ook niets met het woord 'haat of hekel' Maar... Sando. Als Griebels zegt dat ze kinderen haat of er een hekel aan heeft dan is dat HAAR zaak. Haar keuze. Daar kan jij je gekwetst door voelen maar in mijn ogen geeft het je niet het recht om zo te reageren.

Moet je verder zelf weten hoor maar ik vind dat iedereen zijn rechten heeft.

Ik vind je reactie heel erg ver doortrokken maar dat is slechts een mening.

Griebels is griebels en jij bent jij. en dat kan wel een wereld van verschil zijn.

Fasel, voor zover ik het hier begrepen heb zijn sando en griebels vriendinnen die ook bij elkaar over de vloer komen..

Vind jij het normaal om altijd je mening te verkondigen, ook al weet je bij voorbaat dat je je vriendin daarmee kwetst? Soms kun je je mening ook voor je houden of het op een andere manier brengen, hoor..

En als je vind dat iedereen zijn rechten heeft, zoals je zelf zegt, dan mag ze toch ook op haar manier terug reageren? Ik zie eigenlijk niet wat jij daarmee te maken hebt..

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:59

Die mensen die hiervoor kiezen zullen hier vast een goede reden voor hebben.
En dat respecteer ik Lachen

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:04

Renske20 schreef:

maar ik weet van mezelf dat als ik mn 2 paarden kort na elkaar kwijtraak, dat ik dan instort en de vraag is maar hoelang t duurt voordat ik daar weer bovenop ben....

(nog gecondoleerd trouwens, begrijp dat je je broer bent kwijtgeraakt Ach gut )

Dankjewel.

Dat begrijp ik ook hoor, ja eigelijk begrijp ik beide kanten wel omdat ik het allebei heb meegemaakt, ik moet er nu ook niet aandenken dat ik weer 1 van mijn honden verlies hoor!

Alleen wat heel gek is, ik weet nu niet meer zo zeker als vroeger of ik kinderen 'wil' omdat ik heel bang zou zijn om hetzelfde mee te moeten maken als mijn ouders......terwijl ik een puppie er zo weer bij zou nemen en die kan ook doodgaan.

Sterkte met je paarden Ach gut

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:07

Ik snap alleen niet zo goed waarom Sando zich dat zo vreselijk persoonlijk aantrekt.

Als iemand tegen mij zegt dat 'ie een hekel aan paarden heeft nou goed, dan delen we die passie niet, zorg ik dat ik geen paardenverhalen op ga hangen. Als diegene het heel bot brengt doet dat misschien even pijn, maar ik voel niet dat dat mij of m'n paard beinvloed of minder maakt of pijn doet.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:33

ArwenLune schreef:
Ik snap alleen niet zo goed waarom Sando zich dat zo vreselijk persoonlijk aantrekt.

Als iemand tegen mij zegt dat 'ie een hekel aan paarden heeft nou goed, dan delen we die passie niet, zorg ik dat ik geen paardenverhalen op ga hangen. Als diegene het heel bot brengt doet dat misschien even pijn, maar ik voel niet dat dat mij of m'n paard beinvloed of minder maakt of pijn doet.

Het kan toch gewoon zo zijn dat jij minder gevoelig bent dan Sando? Waarom vergelijk je haar met jezelf?

Er zijn trouwens maar weinig mensen die het nodig vinden om tegen een vrouw die net moeder is geworden, te zeggen dat ze een hekel aan kinderen hebben. Iedereen weet toch dat vrouwen na het krijgen van een baby'tje een tijdje veel emotioneler en kwetsbaarder zijn?

Maar goed, zoals aangegeven lijkt me dit eerder een zaak tussen Sando en Griebels om dit per PB verder te bespreken, zij zijn de enigen die weten wát er precies wánneer gezegd is

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:48

Remy schreef:
Er zijn trouwens maar weinig mensen die het nodig vinden om tegen een vrouw die net moeder is geworden, te zeggen dat ze een hekel aan kinderen hebben. Iedereen weet toch dat vrouwen na het krijgen van een baby'tje een tijdje veel emotioneler en kwetsbaarder zijn?

Ach je moest eens weten wat er soms gezegd word. Dat wil je niet eens weten hoor! Zeker bij mensen die bijv. net bevallen zijn van een gehandicapt kind.

Het zou bij mij ook niet opkomen bij een net bevallen moeder te zeggen dat ik kinderen haat/er een hekel aan heb! Ik heb sowieso geen hekel aan kinderen hoor. Je weet hoe trots zo'n moeder is op haar kindje!
Wie ben ik om dan te zeggen ik haat kinderen!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:32

ik kan niet op alles reageren, want nu het quoten niet zo goed meer gaat, weet ik niet hoe dat moet maar wil wel even reageren.

Fasel:
Griebels is Griebels en ik ben ik, inderdaad.
Maar ze komt bij me over de vloer en om dat recht in mijn gezicht te zeggen dat je een hekel hebt aan kinderen... dat kwetst mij echt. Ik geloof niet dat je daar zo heel erg gevoelig voor moet zijn. Als iemand tegen me zegt dat ze een hekel hebben aan paarden, tja, dat is wat anders. Ik bedoel ze hoeven mijn paarden niet te zien, laat mij maar lekker knuffelen en rijden. Maar mijn kind woont uiteraard in hetzelfde huis, Griebels komt over de vloer en ik weet dat ze een hekel heeft aan kinderen. Dat geeft mij een heel raar gevoel, ik voel me daar niet prettig bij. Ik hoop dat jullie dat kunnen begrijpen. Iemand die mijn honden niet leuk vindt heeft pech, dat zijn mijn maatjes. Maar mijn kindje.... ja, dat ligt net wat gevoeliger.

Arwenluwe: Ik hoop dat jij het ook een beetje begrijpt.
Ik praat nu vanuit mijn gevoel en ik denk er gewoon zo over.

Runningkawa: Was dat openbare pb`tje naar mij gericht ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:35

Citaat:
Runningkawa: Was dat openbare pb`tje naar mij gericht ?

Nee naar isabelle

Maar mocht ik andere gekwetst hebben, is dat ook zeker niet de bedoeling geweest en daar dan ook mijn excuses voor.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:09

Sando: bij mijn moeder kwamen ook mensen over de vloer die beweerden dat ze kinderen haatten. Mijn moeder is wellicht een bijzonder slecht mens want het enige wat ze zei was 'zolang je mijn kinderen respecteert en normaal behandeld mag je vinden wat je vindt'.

Gek genoeg konden we met die mensen juist het best overweg Knipoog.

Je kan ook tegen Griebels zeggen dat ze niet meer moet komen. Ik vind het eigenlijk wel knap dat ze het recht in je gezicht zegt. Ze had ook achter je rug om kunnen zeggen 'die Sando aardige meid maar die kinderen haat ik'. Was minder leuk geweest denk ik.

Ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen. En anders tja, haar de deur wijzen.

Dat het je niet uitmaakt dat ze het over je hond zou zeggen begrijp ik niet. Maar wellicht is dit dan een goed voorbeeld van het verschil dat mensen maken tussen mensen en dieren. En hoe moeilijk ook, ik respecteer het.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:12

ArwenLune schreef:

Dat begrijp ik dus ook niet. Blijkbaar mag dat wel gezegd worden: ik haat paarden.

Mijn vriend's oom zei toen hij ons een keer hielp 'ik haat dieren'. Dus ik zeg vrij laconiek 'nou Oom, da's dan vrij lastig want hier zult u er altijd mee in aanraking komen'. En toen kreeg ik ineens een heel interessant gesrek met hem en door te luisteren kon ik hem ineens begrijpen. Ik zal het hier verder niet neerzetten maar het komt er kort op neer dat de dieren bij zijn ouders op de boerderij het nooit goed hadden. Alles draaide om geld en de dieren zaten nooit schoon en het enige wat hij met dieren kan samenbrengen is stank. Dus toen begreep ik hem best een stuk beter.

Hij ons ook nu Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:29

Sando, ik begrijp je volkomen. Er bestaat ook nog zoiets als tact. Kijk dat je zegt "lief"babietje als het een lelijkerd is oke, maar ik zou ook gekwetst zijn als een vriendin me zou vertellen dat ze kinderen haat (het gaat me ook echt om het woord haten, dat is nl een zeer intense emotie die ik godzijdank niet ken) terwijl ik net bevallen ben. Dat kind hoort wel 24 uur per dag bij me zonder dat ik nou zo'n roze wolk zweefmuts ben.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:43

Sando schreef:
Ik hoop dat jullie dat kunnen begrijpen. Iemand die mijn honden niet leuk vindt heeft pech, dat zijn mijn maatjes. Maar mijn kindje.... ja, dat ligt net wat gevoeliger.

Ze mogen je paarden niet leuk vinden, ze mogen je honden niet leuk vinden, maar je kinderen niet!
Nee ik geloof niet dat ik je kan begrijpen

Het enige wat ik kan bedenken is dat je je aangesproken voelt, want jij hebt dat kindje zelf gemaakt en als iemand die dan niet leuk vind voel je je aangesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:51

Nee hoor Marieke dat is wel erg kort door de bocht. Een kind is een stuk van jezelf, dat wel. Maar het is wel iets gevoelsmatigs wat ik als moeder wel begrijp.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:23

Dat er mensen zijn die kinderloos zijn, en die net zoveel liefde voor hun dieren voelen als een ander voor hun kinderen, dat moge nu wel duidelijk zijn .

Maar als je zowel een dier als een kind hebt, dat je dan een ander soort liefde voor je dier dan voor je kind kunt voelen, daar kunnen mensen die geen kinderen hebben dus toch écht niet over meepraten. Daarvoor moet je het gewoon allebei ervaren. Dus is het logisch dat arwen en fasel dat niet snappen...

En het in iemands gezicht zeggen dat je datgene waar hij/zij van houdt (dier of kind), haat, nou dat is flink, hoor! Ik hoop dat mijn kinderen opgroeien met meer tact. Tenzij iemand je erom gevraagd heeft, hoef je niet altijd maar flat-out andere mensen met je (kwetsende) mening om de oren te slaan.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:26

faye schreef:
Nee hoor Marieke dat is wel erg kort door de bocht. Een kind is een stuk van jezelf, dat wel. Maar het is wel iets gevoelsmatigs wat ik als moeder wel begrijp.

Ik weet hoe het voelt omdat ik het zelf best vervelend vind wanneer iemand mijn honden niet leuk vind (mijn paard oke). Mijn moeder heeft echt heel lang niks met mijn honden gehad, ze vergat zelfs hun namen. Ik vond dat best pijnlijk moet ik zeggen. Totdat ze er een keertje een week op heeft moeten passen en toen is ze ze gaan waarderen.

Dat Sando dat blijkbaar niet met haar honden heeft, maar wel met haar kind, dat snap ik dus niet zo goed. Snappie Knipoog

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:30

Marieke schreef:
Ik weet hoe het voelt omdat ik het zelf best vervelend vind wanneer iemand mijn honden niet leuk vind (mijn paard oke). Mijn moeder heeft echt heel lang niks met mijn honden gehad, ze vergat zelfs hun namen. Ik vond dat best pijnlijk moet ik zeggen. Totdat ze er een keertje een week op heeft moeten passen en toen is ze ze gaan waarderen.

Dat Sando dat blijkbaar niet met haar honden heeft, maar wel met haar kind, dat snap ik dus niet zo goed. Snappie Knipoog

Maar als ik het goed lees, dan maak jij dus wel onderscheid tussen je paard en je honden? Of lees ik dat nou verkeerd? Want dat zou ik dan weer niet snappen...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:34

Ja, en nu kom ik weer met een cliché, maar dat zal je ook niet snappen als je zelf geen kinderen hebt. Niet met elkaar te vergelijken, echt niet..

Het heeft vast te maken met je instinct ofzo. Iemand had het al over een 'oergevoel' wat zich van je meester maakt zodra je je kind in handen hebt. Het lijkt allemaal bla bla, maar ik denk dat het echt zo is. Kijk naar de dierenwereld. Hoe beschermend dieren zijn over hun kroost. Zo zijn mensen ook, alleen we dragen het iets subtieler uit. Maar diep in een moedershart voelt het net zo. Denk ik..

(was voor Marieke, ik was weer wat langzaam)

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:36

Remy schreef:
Maar als ik het goed lees, dan maak jij dus wel onderscheid tussen je paard en je honden? Of lees ik dat nou verkeerd? Want dat zou ik dan weer niet snappen...

Met mijn paard heeft niemand wat te maken......
Mijn honden leven met mij, mijn paard staat op een stal en daar heb ik alleen wat mee te maken. Plus dat mijn paard helemaal geen vriendelijk dier is voor andere (hij valt onbekende aan) dus hoef je mijn paard echt niet aardig te vinden hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:37

Dat beschermend ben ik ook als je het over mijn dieren hebt
Is dat dan volgens jullie oergevoel?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:40

runningkawa schreef:
Dat beschermend ben ik ook als je het over mijn dieren hebt
Is dat dan volgens jullie oergevoel?

Ik denk dat dat idd een soort van oergevoel is. Tenslotte is zo'n dier, net als een baby, afhankelijk van jou en je liefde. Ik denk dat dat best een oergevoel kan wakker maken. Maar ik zeg expres wakker maken, want volgens mij moet dat gevoel wel al in je zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:46

lies schreef:
Ja, en nu kom ik weer met een cliché, maar dat zal je ook niet snappen als je zelf geen kinderen hebt. Niet met elkaar te vergelijken, echt niet..

Het heeft vast te maken met je instinct ofzo. Iemand had het al over een 'oergevoel' wat zich van je meester maakt zodra je je kind in handen hebt. Het lijkt allemaal bla bla, maar ik denk dat het echt zo is. Kijk naar de dierenwereld. Hoe beschermend dieren zijn over hun kroost. Zo zijn mensen ook, alleen we dragen het iets subtieler uit. Maar diep in een moedershart voelt het net zo. Denk ik..

(was voor Marieke, ik was weer wat langzaam)

Helemaal met je eens Lies OK dan!