Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:42

Ik zie ook steeds dat Duitsers buiten Vinted om willen verkopen. En vaak ook veel items in 1 advertenties. Met het idee dat je eerst gaat vragen wat nog beschikbaar is en wat het kost. Betaling inderdaad via PayPal. Waarom zet je dan spullen op Vinted? Ik waag me er in elk geval niet aan.

Bellex

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:34

Ik koop inderdaad ook niet van Duitsers om die reden. Maar in alle eerlijkheid, lees ik ook nagenoeg nooit een beschrijving. Ik kijk of het item me aanstaat etc, of het goed oogt en de prijs goed is. Opmerkingen over verzenders zie ik dus ook nooit vooraf :o

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:28

Ik heb al een dekje verkocht, en die heeft voor de vakantie maanden op Marktplaats gestaan.. Dat geeft wel hoop! Vind het wel best spannend hoor, hij gaat naar Spanje. Nog nooit eerder iets zover weg opgestuurd. Hoe lang duurt zoiets meestal?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:22

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Skessa_ schreef:
https://www.ad.nl/economie/zeer-goedkop ... ~a56b99e4/

Ik zou er zelf nooit opgekomen zijn, maar wel slim :')

Ik had het al bedacht, enkel zit bij ons familie in Hongarije en dat is nog niet aangesloten bij onze vinted.
Ze hebben daar wel vinted maar dan met landen als Polen ed.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:33

Kun je ook voor alleen verkopers uit NL kiezen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:34

lletam schreef:
Kun je ook voor alleen verkopers uit NL kiezen?

Was het maar zo'n feest :')

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Ah helaas dus... Zit weleens te kijken maar dat houdt me toch tegen dan. Communicatie, verzend tijd, verzendkosten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Er zit een vertaalfunctie op Vinted.
De verzendtijd duurt bij Nederlandse pakjes regelmatig langer dan bij buitenlandse.
En de verzendkosten zijn meestal maar rond de 4 euro. Dus tja....

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

Leuke blazer gezien! Bod gedaan, werd geaccepteerd! En ik hoefde geen verzendkosten te betalen :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:23

Konstantine schreef:
Die proberen je altijd naar Paypal te lokken, is mijn ervaring := Ik sla ze lekker over, en de Fransen die "merci de pas choisir vinted go" erin zetten ook. Als je niet met go wilt versturen moet je t niet op Vinted zetten.

Pardon :')
Vinted biedt 5 verzendopties aan, maar als je aan 1 van die opties niet kan voldoen moet je maar stoppen met Vinted?

Wat een kromme redenatie :')

Toen ik begon met Vinted, zat er 1 dorp verder een punt met DPD, Homerr en MondialRelay. Aan de overkant DHL. Sinds Homerr is overgegaan op VintedGO, zijn zij daarmee gestopt. Een ander punt? 4km de andere kant op, compleet uit de richting.
Vervolgens stopte ze ook nog met MR waardoor ik helemaal in de problemen kwam. Ik kon stad en land af om een pakketpunt te vinden.

En dan denk je misschien dat ik ergens in de middle of nowhere woon? Fout. Ik woon vrij dicht bij Amersfoort en daar was ook amper wat te vinden. MR punten vallen bij bosjes om en VintedGO zit ook niet in de buurt. Ik vind het niet zo erg om een stukje om te gaan, maar als iemand bij mij een pakketje van €1 koopt en ik moet enkel voor die ene euro op weg maar een VintedGO punt, tsja. Dan kan het voorkomen dat je pech hebt.

Misschien moet Vinted er voor zorgen dat mensen voldoende punten in de buurt hebben. En als ze dat niet hebben? Laat ze dan die dienst lekker uitzetten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:25

lletam schreef:
Ah helaas dus... Zit weleens te kijken maar dat houdt me toch tegen dan. Communicatie, verzend tijd, verzendkosten

Verzenden met DHL is bij mij altijd enorm snel :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Ik wil ook niet verzenden met vinted go. Ik word dan naar afgeefpunten in andere plaatsen gestuurd waar ik normaliter nooit kom. Dat kost mij een half uur of meer met de auto om een pakketje van een paar euro af te geven. Daar begin ik echt niet aan. Ik annuleer verkopen die vinted go hebben gekozen dan ook. Uiteraard wel met uitleg en excuses. Ik kan er weinig aan doen dat de afgiftepunten zijn verdwenen terwijl ik in best een grote stad woon. Maar ga echt voor die 2 euro zoveel moeite doen om naar plaatsen te rijden waar ik niets te zoeken heb normaliter :o Duurdere verkopen zou ik het nog wel voor willen overwegen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Gedoe met afgifte punten is waarom ik niks verkoop onder de 10 euro. De leger des heils bak zit in mijn straat, dan breng ik het liever daar.

Overigens moet ik altijd 5km rijden omdat ik in de outback woon maar das ook wel de grens

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Ah ja, ik kijk puur vanuit mijn oogpunt als koper, ik verkoop zelf zelden en dingen voor minder dan 5 euro sowieso niet, dat breng ik meestal gewoon naar de kringloop, net als troi.
Als ik wel dingen voor een euro zou verkopen zou ik misschien ook wel balen als iemand een afgelegen verzendpartij zou kiezen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:57

Vaak zijn de andere diensten duurder en voor dat geld is via vinted kopen dan weer zonde. Werkt 2 kanten op.

Soms zijn items sws even duur met kopersbescherming en verzending als een nieuw item, vergeten veel verkopers ook :+

Ik verkoop sws weinig maar ook geen 1 euro items. Dat kan gewoon niet uit als je niet met goedkope diensten wil verzenden. Dan maak ik wel kant en klare bundels ofzo..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Ook voor 1 pakje van 1 euro ga ik niet naar een plaats rijden waar ik nooit moet zijn of kom :o Dan is het idd duurder, verkoop ik misschien wat minder. Andersom werkt het ook wel weer in de hand dat ik minder koop :)) Want ik ga ook voor gekochte dingen niet ergens heen rijden waar ik niets te zoeken heb. Scheelt weer impulsieve koopjes doen, en anders kies ik gewoon voor een andere bezorgservice als ik het écht wil hebben.

Neemt niet weg dat ik er van baal dat wij geen punten meer hebben. Hier om de hoek zit 1 punt maar die is altijd vol. Zo'n pakketen muur, maar er is echt never nooit plek.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

Tancreda4 schreef:
Ik wil ook niet verzenden met vinted go. Ik word dan naar afgeefpunten in andere plaatsen gestuurd waar ik normaliter nooit kom. Dat kost mij een half uur of meer met de auto om een pakketje van een paar euro af te geven. Daar begin ik echt niet aan. Ik annuleer verkopen die vinted go hebben gekozen dan ook. Uiteraard wel met uitleg en excuses. Ik kan er weinig aan doen dat de afgiftepunten zijn verdwenen terwijl ik in best een grote stad woon. Maar ga echt voor die 2 euro zoveel moeite doen om naar plaatsen te rijden waar ik niets te zoeken heb normaliter :o Duurdere verkopen zou ik het nog wel voor willen overwegen.

Maar versturen kun je bij elke Vinted go punt doen. Dat hoeft niet bij een specifieke, alleen het afhalen.

Ik verstuurde eerder niet met Homer want er was niks in de buurt, dit zette ik ook in de advertenties. Nu zit er 1 redelijk in de buurt, de ander is gestopt omdat ze teveel pakketten kreeg.

Net nog een lading kinderkleding op Vinted gezet en gelijk 2 pakketten verkocht.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:13

Konstantine schreef:
Ah ja, ik kijk puur vanuit mijn oogpunt als koper, ik verkoop zelf zelden en dingen voor minder dan 5 euro sowieso niet, dat breng ik meestal gewoon naar de kringloop, net als troi.
Als ik wel dingen voor een euro zou verkopen zou ik misschien ook wel balen als iemand een afgelegen verzendpartij zou kiezen.

Kringloop is voor mij eigenlijk bijna net zo ver. En ik vind het heus niet erg, ik heb nu een punt dicht bij mijn werk zitten. Alleen ja, nu heb ik vakantie dus kom ik niet op het werk. Wil er nu iemand met VintedGo iets kopen, zal diegene een bak geduld moeten hebben tot ik weer in de buurt ben :')

Geven en nemen hoor, maar houd wel in je achterhoofd dat het allemaal particulieren zijn waarbij het niet vanzelfsprekend is dat je pakketje de volgende dag weggebracht kan worden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:36

Is er weer korting op het verzenden?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Ja ik kocht net iets voor 25 euro met alsnog de 1 euro korting op VintedGo, maar kon er verder geen informatie over vinden

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

Alja schreef:
Is er weer korting op het verzenden?

Ik had gister wat gekocht en hoefde geen verzendkosten te betalen.
Ik heb DHL gekozen, scheelde toch weer €4,14 :D

Wanneer en hoe die acties precies lopen is mij wel echt een raadsel..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:36

Ik moest net 3 euro betalen voor verzenden.. |(

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:48