superpony schreef:Maar zelfs al zou het geld van iedereen die 'onterecht' een uitkering ontvangt, afgenomen worden, dan komt dat geld nog niet bij jou terug.Polar schreef:Je kunt er iets van vinden, maar uiteindelijk is het een keuze die die mensen maken.
Mijn mening erover is dat ik het triest vind dat mensen soms zulke 'stunts' uit moeten halen om een beetje een normaal leven te kunnen leiden.
De bijstand is alles behalve een vetpot en ik neem het zulke mensen niet eens kwalijk dat ze proberen om op zo'n manier nog wat te kunnen doen af en toe.
Net als dat ik het Jantje of Pietje niet kwalijk neem dat hij of zij naast de Wajong af en toe eens 50 euro bijverdient met een klein klusje.
Het zou anders zijn als dit om honderden euro's per maand zou gaan, maar wat je met je ogen ziet, is maar een fractie van het hele verhaal.
De echte problemen gaan niet om iemand die echt recht heeft op een uitkering of een keer wat extra's heeft.
En ik heb het al helemaal niet over wat alleen mijn ogen zien.
Het lastige aan deze hele discussie vind ik dat er ook heel veel mensen worden beschuldigd, niet specifiek door jou, van fraude, omdat ze een feestje vieren of een drankje drinken.
Wat iemand met zijn/haar geld doet, hoe dat ontvangen of verdiend is en of het terecht of onterecht is, is niet aan ons om over te oordelen.