Volgtopic - mijn gang naar de (medisch) tuchtrechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:09

Maar eigen praktijk heeft dus onjuiste uitspraken gedaan? Is dat dan over wat de hap gedaan heeft?

Fijn dat dit gesprek heel anders liep en vooral dat er dus wel iemand was die het serieus genomen heeft. En goed gedaan weer van je!

pmarena

Re: Volgtopic - mijn gang naar de (medisch) tuchtrechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:11

Wat een fijn bericht! Je klinkt alsof er nu een beetje lucht is ontstaan, er wat gewicht af is. Dat is je zo gegund :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:12

Top dat het gesprek zo verlopen is.
Hier kan je verder mee!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:04

Oh dat is inderdaad een onverwachte wending, kan me voorstellen dat je daar positief op terugkijkt, fijn!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:09

Goed gedaan, ook knap dat je ondanks je zeer begrijpelijke oorlogsstrepen toch weer kon schakelen naar open staan voor hun kant van het verhaal!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:22

Wat fijn voor je! Wel jammer dat zij jou niet eerder daarin meegenomen hebben. Dat had jou veel verdriet en boosheid bespaard. Ik ben in ieder geval blij voor je en ik hoop dat het je helpt bij het verwerken van alles.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:53

Wat fijn dat dit gesprek onverwachts positief uitgepakt is. Het is je gegund dat je na alle inspanningen straks afsluiting kan vinden en hier mee verder kan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:05

Wat fijn dat je met een goed gevoel bij dat gesprek vandaan gekomen bent!
Daar ging het toch ook om? Dat zoiets niet nog eens gebeurt en je man krijg je er nooit meer mee terug. Maar dat dat stugge er uit lijkt (te gaan) is wel heel fijn.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:45

Dit klinkt beter. Dat emotionele deeltje, dat weer kunnen ademhalen. Gehoord voelen. Ik gun het je van harte.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 19:21

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-25 19:23

Klopt, dat is inderdaad ons verhaal. De podcast heeft er ook aandacht voor inderdaad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:52

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 12:02

Ook toevallig, ik sluit het artikel net af :D kreeg het van meerdere kanten toegestuurd inderdaad.

Zo zie je dat zelfs in zkh, waar iig de voorwaarden aanwezig zijn, er ontzettend veel onder de tafel wordt geveegd. In de eerstelijnszorg zijn zelfs de voorwaarden vaak niet aanwezig. Geen kennis, geen commissie.
Dat het systeem niet werkt ben ik ook wel van overtuigd. In de basis is het systeem goed en faciliteert het leren, maar het vereist welwillendheid en die is er vaak niet ("ik maak geen fouten")

Ook een mooie brug, Afgelopen week heb ik bericht gehad van de HAP dat hun Revisie is afgerond en dat ik binnenkort wordt uitgenodigd door het bestuur voor een bespreking.
Na het gesprek dat ik heb gehad met ze is naar mijn idee de communicatie over en weer sterk verbeterd. Zij snappen (volgens mij) mijn boosheid en ik begrijp dat hun geen blaam treft wb het handelen na het overlijden en dat ze wel degelijk hun verantwoordelijkheid hebben genomen als HAP.
Ik heb een aantal fijne stukken in handen gekregen van ze die ik kan gebruiken bij het beroep waaruit blijkt dat er onwaarheden zijn gesproken ter zitting door de dagpraktijk.
Daarnaast is er een transcriptie tevoorschijn gekomen van het telefoongesprek tussen Sander en de triagist van de HAP wat het voor mij nog onwerkelijker maakt dat hij 30 min later als "niet ziek" werd beoordeelt door een arts. Ook dingen die ik me eigenlijk niet meer kon herinneren. Deze mag ook mee naar het beroep.

Tegelijk merk ik dat met dat laatste gesprek er een rust is gekomen en dat de losse eindjes eigenlijk (en eindelijk) afgeknoopt zijn voor mij. De extreme gedrevenheid die ik voelde is gaan liggen en er is rust gekomen. Dat maakt ook dat het fijn voelde om het deels uit handen te gaan geven en ik heb een advocaat ingeschakeld voor het beroep. Ik voel lucht, het mag (iig voor een deel) van mijn schouders af, ik voel dat ik dingen los kan laten. En dat is ook echt ontzettend fijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 13:09

Goed nieuws secricible. En vooral dat laatste is je echt gegund!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 13:18

Wat een fijn bericht. Er klinkt inderdaad een soort rust door. Fijn

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 13:33

Wat fijn zeg, zowel het gesprek als de rust voor jou. Dat is geweldig! Goed gedaan!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:08

Dat is een mooie update.
Die rust is je zo gegund, dat geeft lucht en ruimte in hart en hoofd.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:46

Die rust is zo belangrijk om verder te kunnen.
Top dat je dat nu ondervindt!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:41

Shadow0 schreef:
Excuus voor het omhooghalen van het topic, en dit gaat om een andere casus, maar het is duidelijk dat er nog heel veel werk te doen is om artsen te overtuigen dat eerlijke meldingen en goede analyse echt belangrijk is: een artikel uit de Volkskrant, https://www.volkskrant.nl/binnenland/in ... ~b467fcb7/

(Of leesbaar via https://archive.is/t04qW )

Ik vind dit wel weer heel heftig om te lezen. Triest voor de ouders dat het zo gelopen is, maar ook hoe ziekenhuizen en zelfs de inspectie met dit soort zaken omgaan.

Wel heel fijn om te lezen dat er bij jou meer rust lijkt te komen, secricible! Dat is je zo gegund!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 07:52

Heel fijn om te lezen dat er bij jou rust en ruimte om het los te laten ontstaat.

Ik heb het krantenartikel gelezen en als ik niet beter wist zou ik denken dat zoiets onmogelijk is. Zowel van het medisch team, ziekenhuisleiding maar zeker ook de Igj, ik vind het ontluisterend. Hoe kunnen die mensen ‘s nachts nog slapen? De ouders in het artikel zijn goed opgeleid en deskundig op medisch vlak, een leek was het misschien niet gelukt om dit boven tafel te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:54

Wat vreselijk voor die ouders. En wat intens respectloos ook weer, dat ouders aangeven dat ze absoluut niet willen dat er zonder beeldvorming geprikt wordt. Hen op het hart gedrukt wordt dat ze het mèt beeldvorming zullen doen en geen enkel risico gaan nemen met hun dochter....en dan toch lekker doen waar ze zelf zin in hebben, en daar dan achteraf ook nog een partijtje over gaan lopen liegen :x

Iedereen weet als het goed is dat zelfs de meest eenvoudige ingreep gierend uit de hand kan lopen.
Maar vooral dat stukje van ach het maakt niet uit joh wat de patiënt / familie van ons vraagt, patient is nu van ons en wij doen wat ons goeddunkt en wat voor ons en de organisatie het makkelijkste / beste is. Die egoïstische houding vind ik echt :r

Maar Sec. wat goed dat je nu op het punt bent dat je je gehoord en gezien en serieus genomen voelt en dat je nu eindelijk het idee hebt dat het lot van je man niet zomaar als een beetje onbeduidend weggemoffeld wordt. Pittig wel ook denk ik, om dat telefoongesprek terug te lezen....

Hopelijk zorgt het gesprek en verdere vervolg voor nog wat meer rust maar dit is al super natuurlijk.
Echt heel fijn om te lezen +:)+