Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 01:53

Overname ligt lastig denk ik. Ik heb in een slaapkamer laminaat van 4 jaar oud, niemand wil het, dus helaas containerpark. Idem voor de op maat gemaakte rolgordijnen. Neutraal cremewit. Nog heel netjes en gezien de afwijkende maten van de ramen moet de nieuwe bewoner er weer best wat voor betalen, maar blijkbaar kan het er financieel van af. Ze mogen het van mij gratis overnemen, maar mensen willen het naar eigen smaak.

Ik zou zelf niets meer willen betalen voor zaken van 11 jaar oud, maar dat ben ik.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:14

Interessant! Hier in de omgeving is het wel heel gebruikelijk om alles over te nemen en te betalen en soms grof ook. Laatst nog € 500 voorbij horen komen dat er was betaald voor onder andere matige laminaat. Huurder vroeg € 1000,- :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:59

Urielle schreef:
Overname ligt lastig denk ik. Ik heb in een slaapkamer laminaat van 4 jaar oud, niemand wil het, dus helaas containerpark. Idem voor de op maat gemaakte rolgordijnen. Neutraal cremewit. Nog heel netjes en gezien de afwijkende maten van de ramen moet de nieuwe bewoner er weer best wat voor betalen, maar blijkbaar kan het er financieel van af. Ze mogen het van mij gratis overnemen, maar mensen willen het naar eigen smaak.

Ik zou zelf niets meer willen betalen voor zaken van 11 jaar oud, maar dat ben ik.

Ik zou het dus gewoon overnemen, maar ja kleine portemonnee. :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:24

Ik leef nu nog op het laminaat van de vorige bewoners in de slaapkamers. Toen voor €500 laminaat door het hele huis, een bijna nieuwe koelkast en gordijnen overgenomen.

Gordijnen hebben tijdelijk gehangen tot mijn nieuwe klaar waren. Laminaat in de woonkamer hebben we meteen vervangen, was niet mijn smaak.

Als ik er nu uit ga mogen ze het laminaat zo hebben, is 16 jaar oud maar nog wel te doen als je weinig budget hebt.
Gordijnen gaan mee, ik heb hele grote ramen dus kan ze altijd kleiner maken.

Bij een huisje was ik nummer 2 stond wilden ze dingen laten overnemen omdat ze geen zin hadden dat te verwijderen. Lelijk oud douchscherm etc. Tekenen bij het kruisje zeg maar. Dat vind ik ook aso.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 18:16

Ik heb van de vorige bewoners gratis linoleum op de bovenverdieping, een schuur, een kas en twee regentonnen gekregen. Zij hoefden er niks voor en ik had er eerlijk gezegd ook niks voor gegeven. Schuur is oud, kas was toen nog niet mijn hobby en de vloer is niet volledig mijn smaak. Maar omdat het gratis was heb ik het wel overgenomen.
Als ik er nu uit zou gaan, dan zou ik voor de raambekleding en vloer op de benedenverdieping iets van 100 euro vragen. Ik heb er best wel wat voor over om het er niet uit te hoeven halen eigenlijk :') en wat ga ik verwachten van een nieuwe huurder in een sociale huurwoning? (no offense, mijn portemonnee is ook niet heel groot).

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 18:26

Maaik, ik ben bij eentje 8e geëindigd, maar 55+ heeft voorrang dus ik verwacht er niks van. Heb nu geen reacties meer staan want staan ook geen huizen meer waar ik wil haha.

Ik heb in mijn huidige huis de bank, stofzuiger, vloeren en heel wat kastjes 'overgenomen'. Tussen haakjes want ik mocht het gewoon hebben van die vrouw. Super lief en als ik er wat voor had moeten betalen had ik wel nieuw spul gehaald. :o Heb haar overigens wel een Rituals pakket en bos bloemen gegeven hoor maar ik zou niet echt gaan betalen denk ik. Zeker niet voor ouder spul.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 07:56

Op mijn overnameformulier moeten ze ook tekenen voor de douchecabine, de schutting en de poorten. De douchecabine is van de woningbouw en als ze die niet willen schroeft de woningbouw hem eruit. Bij mij was dat geen keuze, ik kreeg de badkamer gewoon met een (gammele) douchewand. De schutting vind ik ook raar, die deel je met de buren, daar kun je verder niks mee

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:34

Ik schop hem toch even omhoog omdat dit onderwerp blijft.

Op het moment is er hier voor mij weinig tot geen geschikt aanbod. En het ene leuke huis wat er was met “voorrang kleiner wonen” heeft volgens mij iedereen op gereageerd en stond ik 14
Met die 55 plus huizen is het toch wachten op onheil van anderen waardoor ze er niet kunnen blijven of overlijden. Beetje dubbel.

Mijn buurvrouw van 95 is pas overleden dus nu is het hopen op een beetje rustige buren zodat ik het hier nog een poosje volhoud. Ben door mijn NAH overgevoelig voor geluid.

Maar ook goed nieuws mijn dochter, schoonzoon en kind krijgen in december de sleutel van een eengezinswoning. Die kunnen van de zolderkamer bij (schoon)pa weg.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:39

Opnieuw een schopje. Ik sta onverwachts ineens nr4 voor een eengezinswoning in Zoetermeer in de wijk de leijens om te bezichtigen. Komende woensdag is de bezichtiging al. Eerst stond ik ergens op plaats 18. Ben nu plots naar 4de doorgeschoven. Het is een eengezinswoning in een goede rustige groene wijk, met mooi tuintje. Nadeel is het ns-station is wat verder weg. En geen directe makkelijke verbindingen met ov zoals ik nu heb in Den Haag met een tram voor mijn deur en in 10 min sta ik op een ns station met treinen naar Amsterdan/Rotterdam/Utrecht. Deze lokatie waar ik nu woon, is kwa ligging perfect. Reden van verhuizing zijn erge buren en de trap 4 hoog breekt me op(lichamelijke beperking + niet tegen herrie kunnen). Het huis wat ik nu op oog heb is wel een rijtjeshuis(geen hoek) uit 1980 bouw. Iemand enig idee of dat goed is of toch te slechte bouw en gehorig? Energie klasse is C. Ik ben ook heel gevoelig voor geluid. Ik heb daar buren gevraagd al en die zeggen het is hier rustig wonen in deze wijk. Vanavond ben ik opnieuw gaan kijken. En nu viel me ineens een overkapping in de tuin ernaast op vol met kerstverlichting en een grote tuintafel, een kast, stoelen etc. De directe buren hebben daar zag ik een grote houten overkapping gemaakt over de volle breedte achterin hun tuin tegen de tuin wat ik misschien kan krijgen aan. De tuinen zijn aangrenzend en niet heel erg groot. Nou twijfel ik dus ook hierom. Ik vind het zo moeilijk. Ook dat je het dus met de bezichtiging waar 12 mensen uitgenodigd zijn direct ja of nee moet zeggen. Je kunt er niet even over denken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:01

Je hebt volgens mij wel slechtere wijken in Zoetermeer dan De Leyens, maar echt centraal zit je niet nee. Ook één van de redenen dat ik niet naar Zoetermeer zou willen, ondanks dat mijn werk daar zit :o

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:52

Die overkapping bij de buren is er al. Zegt vaak wel iets over de mensen die er wonen, maar hoeft geen overlast te betekenen.ik zou het daar niet van af laten hangen.
In mijn vorige huis, ook jaren 80woning, was het lekker rustig wonen. Tot er een gezin naast kwam wonen. Ik hoorde alles. Rustig wonen is dan erg afhankelijk van je naaste buren.
Wie woont er in het huis ernaast?
En ook dat kan veranderen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:05

Mede dankzij jullie opmerkingen de knoop doorgehakt dat er toch teveel nadelen aan het huis zitten. Het was ook in feite een klus woning, heel veel moest gebeuren. Daarnaast de ligging tever van het ov wat ik veel gebruik nu, en vooral de vermoedelijk gehorigheid. Gisterenavond ben ik nogmaals gaan kijken en hoorde door de buitenzijde de afwasmachine van de buren. Ik hoop op een ander huis, iets wat wel goed blijft voelen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 17:40

Goed dat je dan het laat schieten. Vooral als je je i schrijfjaren kwijt bent. Zonde.
M'n flat was heel gehorig. Extreem last gehad. Tot ik na jaren een rustig meisje kreeg die gewoon doordeweeks werkte en de schoenen uit had. Laatste jaren echt prima gewoond.
Nu heb ik in het huis enerzijds hele rustig vrouw. Hoor nooit wat. Andere kant een rustig stel. Ik hoor wel eens wat leefgeluiden. Ligt ook echt aan hoe je ruimtes kruisen aan elkaar denk ik.
Ik verwacht m'n linker buurvrouw hier komende jaren nog wel. Andere stel geen idee of die gezinsuitbreiding willen dat kan niet. Dan hou ik mijn hart wel vast haha maar voor nu echt blij want ik weet hoe intens de geluidsoverlast impact toen was en ik zit echt klem hier komende jaren :)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 19:19

Ik wil hier weg vanwege extreme overlast dus ik snap het ook helemaal. Helaas. Al gooi ik inderdaad ook niet mijn inschrijfjaren weg voor de eerste de beste woning. Ik ben alsnog kieskeurig. Ziet hier al zo lang in de ellende dus nog even kan er prima bij. :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:59

Hier ook een gehorig huis. Naast mij staat nu leeg, de oude vrouw die daar woonde is overleden. Ze was niet aardig maar wel erg rustig.
Met leeghalen veel geluidsoverlast en gisteren was de aannemer in het huis, kon de gesprekken letterlijk volgen. Leeg huis is natuurlijk ook extra gehorig.
Complete huis moet gerenoveerd worden omdat de bewoonster alles geweigerd heeft toen er groot onderhoud werd gedaan. Ik mag dus twee jaar later nog een keer in de herrie zitten.
Hoop dat ik rustige buren krijg, ben door hersenletsel extra gevoelig voor geluid. Oordoppen werken niet omdat ik dan mijn eigen hartslag hoor.

Ondertussen schiet het zoeken naar een ander huis niet op, 2 keer zat ik er net naast en nu is er totaal geen aanbod.

Ik zoek echt een rustig plekje, geen drukke straat of bedrijven. 55 plus waar geen kinderen mogen wonen.
Ook ik geef mijn inschrijfduur niet op voor een huis die niet helemaal naar mijn zin is.
Uitgeleefd maakt mij minder uit dan onrust.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 18:07

Heel spannend! Ik sta op plek 2 voor een huurhuis. Ik verwacht niks,dan valt de teleurstelling ook mee. Maar ik ben door de selectie. En zelfs van plek 3 naar 2 gezet.

Ik heb gisteren net een enorm dure uitgave gedaan, en dan komt nu dit op mijn pad :')

Maar dit huisje is te perfect, het zou echt wat zijn als het dit wordt. Het is klein maar fijn , in een dorpje (wel een heel levendig dorp) en met een tuin. Ik ben al helemaal enthousiast al zou ik dat nog niet te moeten zijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:58

Ik ga voor je duimen hoor Zebrastreep!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:42

Ik ga voor je duimen Zebrastreep!

Ik had maandag weer een groepsbezichtiging staan waarbij ik op plaats 5 stond, in de eerste lijst stond ik 7
Omdat ik persé rustig wil wonen ben ik er net naartoe gereden. Buurt was echt rustig, maar het huis van de buren zag er uit als een drugshol, of van iemand met andere ernstige problemen. Stik donker, maar wel een ingeslagen raam en een dichtgetimmerd raam in de voordeur.
Voor het raam, waar iedereen zo door naar binnen kan heb ik de politie gebeld. En daarna heb ik het huisje geweigerd. Leuk huisje maar niet de geschikte buren voor mij.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 23:24

tiwi1969 schreef:
Ik ga voor je duimen Zebrastreep!

Ik had maandag weer een groepsbezichtiging staan waarbij ik op plaats 5 stond, in de eerste lijst stond ik 7
Omdat ik persé rustig wil wonen ben ik er net naartoe gereden. Buurt was echt rustig, maar het huis van de buren zag er uit als een drugshol, of van iemand met andere ernstige problemen. Stik donker, maar wel een ingeslagen raam en een dichtgetimmerd raam in de voordeur.
Voor het raam, waar iedereen zo door naar binnen kan heb ik de politie gebeld. En daarna heb ik het huisje geweigerd. Leuk huisje maar niet de geschikte buren voor mij.

Ahh wat balen zeg! Maar de buurt moet goed voelen. Mijn ouders wouden morgen al met mij gaan kijken, maar ik wil nog niet te enthousiast zijn en pas gaan kijken als het huis wordt aangeboden. Op de foto wat ik zie denk ik bij de bovenburen ook van hmm dat weet ik niet. Maar goed de foto's lijken ook al ouder dus ik moet gewoon in het echt gaan kijken en voelen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:00

Buren is altijd lastig, en misschien ook wel een reden waarom huidige huurder weggaat. Ik zou er zeker naar vragen bij de bezichtiging, heb ik ook altijd gedaan en n.a.v. antwoord heb ik dus ook woningen geweigerd.
Aan deandere kant, je weet ook nooit als de huidige buren gaan verhuizen, wat er voor terugkomt, en dat blijft toch altijd een risico.
Succes met de bezichtiging.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:52

Een overkapping in de tuin nodigt wel uit tot laat in de avond buiten zitten is mijn ervaring. Heb weinig last van mijn buren maar als ze buiten zitten kan dan met wat beter weer zo tot 2.30 uur zijn met hardop praten en lachen. Ik heb daar dan echt last van....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:20

Ik heb de vloer in mijn vorige woning er wel uitgehaald, die lag er al 15 jaar en was zwaar gebruikt. Maar die was er zo uit hoor. Kostte helemaal niet zoveel tijd, alles in de achterbak gegooid en naar de stort gereden. Maar ik woonde dan ook erg klein. Helaas moest ik wel 2x rijden want mijn auto is niet zo groot. Scheelt dat de stort op 10 min zat. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:12

Spannend hoor, op je definitieve positie wachten! Ik zal duimen :)

Nieuwe buren zijn ook spannend voor de zittende bewoners.
Wij wonen al heel lang naast onze huidige buren en gaan volgende maand weg. Gisteren kwamen we onze buurman tegen en die is wel erg benieuwd wie erin komen na ons, maar dat is nog niet bekend omdat de woonstichting niet werkt met de feestdagen. Zijn vrouw en hij zijn toch wel bang niet opnieuw zulke rustige buren als wij te treffen. Aan onze andere kant zijn vorig jaar nieuwe buren gekomen die bij goed weer ook wel wat te lang en luid buiten kunnen zitten, dat is inderdaad enorm vervelend. Binnen is het super geïsoleerd, maar geluid van buiten kun je altijd goed horen via de roosters.

Omdat er nog geen nieuwe huurder bekend is weten wij nog niet of de vloer eruit moet. Dat horen we dus ook pas heel kort van tevoren. De stort is hier ook niet ver weg, maar ze zijn echt heel weinig open en mede daarom is het er altijd vreselijk druk. Daar hik ik toch wel een beetje tegenaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:18

De stort is hier om 08.00 open doordeweeks en als je er dan bent is het heel rustig, tijdens mijn verhuizing ben ik elke dag geweest. :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:44

Oh dat lijkt me fijn, ik ben ook echt een vroege vogel haha :P
Op zich hebben we niet veel weg te brengen, tenzij dus die vloer eruit moet. Dat wordt ook echt wel een paar keer rijden dan, hij ligt door de gehele woning (gelijkvloers drempelvrij).

Behalve dan info over de buren, wat zouden jullie nog meer graag willen weten bij een bezichtiging?