Waarom ben jij blij vandaag? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ange1a

Re: Waarom ben jij blij vandaag? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:52

Oh wat een leuk dier Hagelslag! <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:46

Cowboy55 schreef:
Zebrastreep schreef:
Super veel taken van mijn to-do list op werk af kunnen werken. 5 dagen vrij en het stapelt direct weer op. En ook nog eens 10 min eerder klaar dan gepland.

En dat radio 2 nu een week lang een top 80 lijst heeft en dat helemaal mijn muziek is. Elk nummer voelt als een klein feestje.

Eens. Gisteren voor het eerst in jaren weer eens Bobby Jean van Springsteen gehoord. Nooit op single uitgebracht. Wel geniaal. Ik blij. :D

Vandaag Joan Jett die van Rock and Roll houdt. Ook goed. Niet zo goed als dit: [ Video ] maar toch erg goed.

Tip voor de jeugd: zoek de nummers van Tommy James & The Shondells eens op. Misschien de meest onderschatte band van de laatste 50 jaar.

Bruce Springsteen ben ik mee opgegroeid maar op de een of andere manier komt die muziek niet helemaal binnen bij mij :') Ken wel veel nummers omdat mijn jeugd er altijd naar geluisterd werd.

Joan Jett vindt ik ook een stoer wijf , het bekendste nummer ( ja moet ik nog zeggen welke) stond in onze setlist toen ik nog in een band speelde. Ik kan het nummer wel dromen. Ik zal het andere nummers een opzoeken , nog nooit van gehoord.

En ik zal tommy James ook eens gaan luisteren ( als de 80 week voorbij is ga ik sowieso nog even de hele lijst bij langs om nummers toe te voegen aan mijn Spotify lijst)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:03

Ange1a schreef:
Oh wat een leuk dier Hagelslag! <3

Jaaaaa ze is vet cute <3

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:19

Na anderhalve week ziek te zijn geweest even bij mijn merrie geweest. Heerlijk dier is het ook <3
Afbeelding

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:52

Cambionn schreef:
Een puppie een kans gegeven op een beter leven.

Vooraanstaan. We zijn niet bepaald in Nederland, dus chip checken of naar een asiel brengen is hier geen optie. Beide doen ze niet aan hier. De omstandigheden zijn ook niet echt te vergelijken, dus daar hoef ik ook geen reactie op, welbedoeld of niet. Als we in Nederland waren hadden wij het ook compleet anders aangepakt.

Maar we vonden vandaag een puppie, vrij zeker gedumpt (ja echt vrijwel 100% zeker, laatste wat we willen is perongelijk een puppie van de eigenaar stelen maar dat is hier echt niet aan de orde), welke we voor het gemak de naam "Puppie" hebben gegeven in de korte tijd dat wij heb hadden. Was echt een schatje en erg mensgericht. Niet bepaald straathond materiaal zeg maar. Zou waarschijnlijk binnen een week dood zijn als ze aan d'r lot wordt overgelaten.

Dus eerst de schoonfamilie hier geprobeert, maar die wouden d'r niet aannemen. Haar daar alsnog brengen was plan B, want ze zouden de hond niet dumpen of laten verhongeren. Maar dat zou niet bepaald een ideale situatie geven, ook niet voor Puppie.

Uiteindelijk na wat overleg hebben we Puppie aan 2 lokale beveiligers die in een park zaten gegeven. Dit land is nogal corrupt en politie enzo is vaak niet bepaald behulpzaam, dus reguliere authoriteit blijven we van weg. Maar hoewel vaak arm zijn de lokale mensen erg aardig en beveiligers (wie eigenlijk vooral scooters aannemen en parkeren, deuren openhouden en simpele hulpvragen beantwoorden, want echte beveiliging is veel te gevaarlijk voor ze) zijn particulier en niet gelinkt aan authotiteiten. En vaak oudere mannen die erg aardig, behulpzaam en zorgzaam zijn. 1 van de beveiligers had voor tijdelijk met touw dat hij toevallig bij zich had even een (niet te strak) riempje gemaakt met een speciale knoop zodat als Puppie eraan zou trekken hij zich niet kon verstikken waarna wij eten gingen halen voor Puppie en de beveiligers (als dankje voor de hulp). Niet de makkelijkste taak 's avondslaat de avond voor het nieuwe jaar (lunar nieuwjaar). Veel plekken zijn sinds vandaag dicht en mensen van buiten de stad zijn vertrokken. Uiteindelijk bij gebrek aan beter gezocht naar iets van vlees zonder toegevoegde kruiden of sauzen ofzo. Niet ideaal maar beter dan niks, ze had duidelijk honger. Teruggekomen hadden de mannen al wat schoon drinkwater geregeld voor Puppie. Bleek dat 1 van de 2 affiniteit met honden had (basiskennis van dieren is niet bepaald standaard hier, dus dat iemand dat wel heeft zegt al heel wat laat staan gecombineerd met wat affiniteit).

Tuurlijk zullen we nu nooit zeker weten hoe het afloopt en of Puppie nu echt goed terecht komt, maar gezien de cultuur hier achten we kans is groot dat hij Puppie nu adopteert of anders een goed huis voor haar zoekt. Wat een stuk betere kansen geeft dan als we d'r achter hadden gelaten. Hoe dan ook denken we oprecht dat Puppie op deze manier de grootste kans op een goed leven heeft, en daar ging het om. Veel meer konden we helaas niet doen, maar ik ben iig blij dat ze waarschijnlijk nu goed terecht komt.

We hebben voor vertrek nog ff een foto van Puppie gemaakt, als aandenken. Ze was in slaap gevallen en net wakker geworden toen ik d'r op de foto wou zetten waardoor ze wat zielig kijkt, maar ze was juist heel vrolijk :o .
[ [url=m/ZASSzv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar was het?

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:39

Super leuke en fijne eerste afspraak gehad met mijn nieuwe coachee! :D Heb er vertrouwen in.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:57

Afspraak voor een nieuwe tattoo gemaakt *\o/* ze verhuist na April full time naar duitsland dus heb nog net een laatste plekje in de studio in Groningen kunnen fixen, na 9 April heb ik een draak op mn been staan :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:17

Vandaag even de oude naaimachine van mijn overleden oma gepakt om te testen. Het was even priegelen, maar gelukt en stukje proef genaaid.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 05:47

ElfBeau_067 schreef:
Cambionn schreef:
Een puppie een kans gegeven op een beter leven.

Vooraanstaan. We zijn niet bepaald in Nederland, dus chip checken of naar een asiel brengen is hier geen optie. Beide doen ze niet aan hier. De omstandigheden zijn ook niet echt te vergelijken, dus daar hoef ik ook geen reactie op, welbedoeld of niet. Als we in Nederland waren hadden wij het ook compleet anders aangepakt.

Maar we vonden vandaag een puppie, vrij zeker gedumpt (ja echt vrijwel 100% zeker, laatste wat we willen is perongelijk een puppie van de eigenaar stelen maar dat is hier echt niet aan de orde), welke we voor het gemak de naam "Puppie" hebben gegeven in de korte tijd dat wij heb hadden. Was echt een schatje en erg mensgericht. Niet bepaald straathond materiaal zeg maar. Zou waarschijnlijk binnen een week dood zijn als ze aan d'r lot wordt overgelaten.

Dus eerst de schoonfamilie hier geprobeert, maar die wouden d'r niet aannemen. Haar daar alsnog brengen was plan B, want ze zouden de hond niet dumpen of laten verhongeren. Maar dat zou niet bepaald een ideale situatie geven, ook niet voor Puppie.

Uiteindelijk na wat overleg hebben we Puppie aan 2 lokale beveiligers die in een park zaten gegeven. Dit land is nogal corrupt en politie enzo is vaak niet bepaald behulpzaam, dus reguliere authoriteit blijven we van weg. Maar hoewel vaak arm zijn de lokale mensen erg aardig en beveiligers (wie eigenlijk vooral scooters aannemen en parkeren, deuren openhouden en simpele hulpvragen beantwoorden, want echte beveiliging is veel te gevaarlijk voor ze) zijn particulier en niet gelinkt aan authotiteiten. En vaak oudere mannen die erg aardig, behulpzaam en zorgzaam zijn. 1 van de beveiligers had voor tijdelijk met touw dat hij toevallig bij zich had even een (niet te strak) riempje gemaakt met een speciale knoop zodat als Puppie eraan zou trekken hij zich niet kon verstikken waarna wij eten gingen halen voor Puppie en de beveiligers (als dankje voor de hulp). Niet de makkelijkste taak 's avondslaat de avond voor het nieuwe jaar (lunar nieuwjaar). Veel plekken zijn sinds vandaag dicht en mensen van buiten de stad zijn vertrokken. Uiteindelijk bij gebrek aan beter gezocht naar iets van vlees zonder toegevoegde kruiden of sauzen ofzo. Niet ideaal maar beter dan niks, ze had duidelijk honger. Teruggekomen hadden de mannen al wat schoon drinkwater geregeld voor Puppie. Bleek dat 1 van de 2 affiniteit met honden had (basiskennis van dieren is niet bepaald standaard hier, dus dat iemand dat wel heeft zegt al heel wat laat staan gecombineerd met wat affiniteit).

Tuurlijk zullen we nu nooit zeker weten hoe het afloopt en of Puppie nu echt goed terecht komt, maar gezien de cultuur hier achten we kans is groot dat hij Puppie nu adopteert of anders een goed huis voor haar zoekt. Wat een stuk betere kansen geeft dan als we d'r achter hadden gelaten. Hoe dan ook denken we oprecht dat Puppie op deze manier de grootste kans op een goed leven heeft, en daar ging het om. Veel meer konden we helaas niet doen, maar ik ben iig blij dat ze waarschijnlijk nu goed terecht komt.

We hebben voor vertrek nog ff een foto van Puppie gemaakt, als aandenken. Ze was in slaap gevallen en net wakker geworden toen ik d'r op de foto wou zetten waardoor ze wat zielig kijkt, maar ze was juist heel vrolijk :o .
[ [url=m/ZASSzv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waar was het?
Vietnam. Saigon om precies te zijn.

Er zijn hier tegenwoordig erg veel werkers van buiten Saigon. En die hebben vaak een wat minder vriendelijke mentaliteit zullen we maar zeggen (niet om te zeggen dat ze allemaal slecht zijn hoor. Er zitten ook genoeg goede aardige mensen tussen. Maar er is nogal een cultuur verschil tussen mensen uit het noorden en zuiden, en je hebt er maar 1 nodig die wat minder is). Vermoeden is dat iemand die van ver komt maar hier werkt, en nu ivm tet/lunar new jaar terug naar huis gaat (de hele stad loopt leeg de afgelopen dagen) de puppie niet mee wou of kon nemen en dus maar gedumpt heeft. Is helaas niet heel ondenkbaar hier, zeker nu de economie zo slecht gaat hier (en het was al niet zo top voor velen, zelfgebouwde huisjes van random aan elkaar geniette platen waren al niet niet moeilijk te vinden zodra je de tourist-friendly districten verliet. Maar ook de middenklas met "normale" huizen heeft het niet breed en steeds moeilijker en zelfs beroemde winkels sluiten of verhuizen kleiner. En de overheid maakt er enkel misbruik van voor eigen gewin wat niet helpt. Om nog niet te spreken over de polution hier nu vergeleken met 2 jaar terug, maakt veel mensen ziek en ben zelf ook niet lekker ervan). Maar zeker zullen we het nooit weten, hoe Puppie daar terecht is gekomen. Zeker is wel dat hij een paar uur alleen was op een "goede" dumpplek en niemand hem leek te zoeken.

Mochten we de security guy nog zien vragen we wel ff hoe het met Puppie gaat. Vaak hebben ze vaste plekken en tijden waar ze werken, dus mochten we 's avonds in dat park komen waar hij zat is er kans dat we hem weer tegen komen. Hoewel het natuurlijk ook kan dat hij bijv. vrij was en bij z'n collega zat te kletsen voor hij naar huis ging ofzo en hij mogelijk ook vrij of andere werktijden heeft met tet, dus we weten niet zeker óf we hem nog zullen zien. Hij was wel van Saigon zelf, dus weg zoals velen gaat hij niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:54

Ontbijt op bed gehad <3.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:14

Gevallen op mijn knie,schiet het met afstoffen(hoe?) in mijn rug.Toch maar naar mijn vader,dat word aangepast poetsen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:07

Heerlijk kibbeling gegeten op kantoor vanmiddag :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:13

Geslaagd voor mijn opleiding met een 8! *\o/*

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:14

*\%/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:19

Blij dat het weekend is begonnen!

Elke donderdag weer ben ik blij dat ik er voor gekozen heb om 4x9 uur te werken ipv verdeeld over 5 dagen.
Morgen lekker uitslapen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:30

Controle van mijn hond bij de dierenarts was goed, hechtingen eruit gehaald en weer door *\o/*

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:31

Hier lichte teleurstelling.
Hadden een huis gevonden dat ons aansprak en zijn daar gister middag langs gereden.
Moet veel aan gebeuren maar heeft zeker potentie en een prachtige ligging langs de uiterwaarden.
Waren beide erg enthousiast.
Daarna gelijk de makelaar gebeld, maar helaas is hij al gesloten voor bezichtigingen. -O-
Gaan dus nog even verder zoeken..

Maaaar het is vrijdaaaaaag, bijna weekend!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:36

JudithGigi schreef:
Geslaagd voor mijn opleiding met een 8! *\o/*

Topper!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:36

black_kelpie schreef:
Controle van mijn hond bij de dierenarts was goed, hechtingen eruit gehaald en weer door *\o/*

Yeah!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:06

Hamster wangen minder en dan heb ik hooikoorts medicatie nog maar 1 keer genomen.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:33

Het is eigenlijk al van gisteren, maar ben nog steeds aan het stuiteren :')

Gisteren mijn aller eerste auto aangekocht en opgehaald. Al heel lang gespaard, steeds autos gevonden die voor mijn neus werden verkocht en toen kwam deze te koop. Meteen wezen kijken en de handtekening gezet en gisteravond was het dan zo ver, de auto opgehaald! Het voelt alsof ik rijd in de auto van iemand anders, maar oooh, wat een geluk!

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:18

Tof gevoel he? Gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:57

In ieder geval een goed merk :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:03

3 rete dure regendekens gekregen van mijn zwager.Ze waren van zijn paard geweest.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:45

Na een jaar peesblessureleed vandaag weer een lesje gereden <3