Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:26

Heyhoi, leuk dat ik er ook nog bij kan zijn :wave:

Ik heb inmiddels ook wat ingevuld op lootjestrekken en daarbij de link naar mijn goodreads pagina toegevoegd. Ik heb nog maar vrij recent het lezen terug opgepakt, dus mijn lijst is niet zo erg groot. Over het algemeen lees ik vooral fictie, meestal neigend naar fantasy/distopian/thriller. Binnen de non-fictie ben ik dol op boeken over natuur/biologie. Dat mag meer informatief zijn, maar kan ook bv. over soortenherkenning gaan. Boeken over kunst met dieren in de hoofdrol vind ik ook erg leuk. Daar kan ik altijd leuke inspiratie uithalen voor mijn eigen werken.

Als grote tip kan ik nog meegeven dat ik ook heb meegedaan aan de gewone SS van 2022 dus daar kan je ook best wat over me vinden. :j

Ik vind 2dehands helemaal prima als de boeken in goede staat zijn. Engels of Nederlands - beide is ok, voor leesboeken neig ik iets meer naar Engels wel. Maar ik vind het fijn om eens af te wisselen.

xoranlover

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:31

Ooh zijn er hier veel die Engels lezen?
Ik kan dat niet. Ik heb dyslexie. Zo weinig last van maar Engels lezen gaat wel maar ik ga niet voor mijn plezier Engels lezen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:05

Ik zal een dezer dagen mijn verlanglijstje maken :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:16

Leuk weer zin in! Beetje druk met werk enzo momenteel, maar zal er morgen ook even voor gaan zitten!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:00

Ik zie op tegen het maken van een lijstje omdat ik zoveel boeken heb :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:04

Daarom maak ik een lijst met boeken die ik nog graag wil lezen :+

Tweedehands boeken maken me trouwens niet uit, zolang ze nog een beetje toonbaar zijn...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:18

Ik moet ook nog een lijstje gaan maken, maar ik heb deze week wat volgepland dus ik hoop er in het weekend voor te kunnen gaan zitten.

Tweedehands is ook geen issue voor mij, als het boek maar netjes is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:51

M_D_H schreef:

Ik heb er meer dan 500 :')

Heb alles in excel staan. Hou dat ook gewoon bij.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:55

xoranlover schreef:
M_D_H schreef:

Ik heb er meer dan 500 :')

Heb alles in excel staan. Hou dat ook gewoon bij.

Ja, op mijn ereader een kleine duizend boeken en dan heb ik nog een paar kasten vol met gewone boeken :+

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:55

Zo, ingevuld! Ik heb een deel van wat ik heb/gelezen heb op Hebban staan. Ik zou eigenlijk een lijst moeten maken maar veel zit nog in dozen. Iets met een verhuizing, hihihi.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:56

Oh ja mijn ereader vergeet ik even…. _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:56

Ik begin er gewoon niet aan en neem de gok :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 13:57

De boeken die op mijn e-reader staan tel ik sowieso niet mee. Ik lees eigenlijk niet op dat ding en ik vind het helemaal niet erg om boeken dan dubbel te hebben :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:02

Ik ga ook geen lijstje maken, wordt graag verrast :)
Enige wat ik niet wil is fantasy, biografieën of verhalen die zich in het verleden afspelen. Thrillers en waargebeurde (spannende) verhalen juist wel, daar wil ik er graag meer van gaan lezen :j
Verder gek van suzanne Vermeer en Linda van Rijn, maar daar heb ik zowat alles al van :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 15:27

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:32

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:07

Wat een goede tip van de to-read-list! Die ga ik toepassen.

Ik lees het liefst (literaire) fantasy-/scifi-/ historische romans. Boeken die min of meer bij deze genres passen zijn De Engelenmaker (Stefan Brijs), Alles wat er was (Hanna Bervoets) en Concept M (Aafke Romeijn). Die boeken heb ik al gelezen overigens, maar ik zal een aantal titels aan mijn lijst toevoegen die ik nog niet heb gelezen. Welk boek ik nog steeds fantastisch vind is Das Parfum van Patrick Süskind. Dat verhaal bevat alles wat ik zoek in een boek. Overigens kan ik ook genieten van boeken die erg mooi geschreven zijn (zoals Vallen als vliegen, prachtig taalgebruik) of die een mooi verhaal bevatten. Ik word graag verrast met titels die ik nog niet ken. Waar ik minder gek op ben zijn thriller-/horror-/detectiveromans, biografieën en boeken over mannenproblemen. ;)

Tweedehands boeken zijn hier ook welkom. :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:11

Ik heb pas van Thomas Odevelt november gelezen, wat een goed boek! Ik ben ook fan van Harlan Coben, maar daar heb ik denk ik alles nu al van thuis...

Ik lees ook boeken over hersenen of andere interessante medische onderwerpen. :)

Romans ben ik niet zo van. Al wil ik de zeven zussen dan wel weer graag lezen.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:34

Leuk om over ieders boekensmaak te lezen zo! Genoeg inspiratie voor op de to-read lijst (die bij mij eigenlijk al veel te lang is).

Zelf lees ik veel non-fictie (bijv. memoirs, politiek, natuur, cultuur), maar ook genoeg fictie. Daar vind ik het wat lastiger aan te geven wat voor type boeken ik graag lees, maar voorbeelden van auteurs waarvan ik boeken mooi vond, zijn Lize Spit, Judith Visser en Nina Polak. Ik zal op lootjetrekken mijn goodreads account toevoegen. Daar geeft de 'favorites' lijst wel een beeld van wat ik graag lees. Tevens heb ik een lijst van alle boeken die ik in de kast heb staan (on-the-shelf).

Ik lees het liefst Nederlandse boeken, maar Engels is ook prima. Tweedehands ook geen bezwaar. Genres die ik echt niet lees zijn fantasy, zelf-hulp en romance, maar verder laat ik me graag verrassen! :D

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:47

Zertab schreef:
Romans ben ik niet zo van. Al wil ik de zeven zussen dan wel weer graag lezen.

De hype van dat soort boeken heb ik dan weer nooit begrepen. Ooit eens in begonnen maar ik vind het niets.

Ik ben voornamelijk een fantasyliefhebber. Ook historische romans of boeken die een vleugje magie er door verweven, zoals bijvoorbeeld De Boekbinder, kan ik ook waarderen. Al mag ik me ook graag laten verrassen. Chicklit gebruik ik alleen als luisterboek om bij in slaap te vallen en zal ik dus nooit aanschaffen.
Ik lees zowel Engels als Nederlands. Op zich geen bezwaar tegen tweedehands mits ze er echt nog goed uitzien.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 12:38

Ik heb mijn bookshelf weten te downloaden als HTML bestand en die heb ik om kunnen zetten naar PDF. Nu moet ik alleen nog een manier zien te vinden om die te kunnen delen met jullie :')
Daar staan iig alle boeken in die ik heb, en ik verwacht echt niet dat je daar doorheen gaat bladeren hoor! Maar als je dan een boek wilt kopen kun je wel gemakkelijk zoeken of die titel toevallig al in mijn bezit is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:43

Ik lees vrij weinig non-fictie, behalve als het historische boeken betreft. Daarin ligt mijn zwaartepunt vooral in zuidelijk Afrika en de Grieks-Romeinse oudheid, hoewel ik ook meer wil lezen over Centraal-Azië en het Midden-Oosten. Biografieën en autobiografieën zijn vaker meer miss dan hit, dus die gok zou ik sowieso niet wagen. :))

Mijn meestgelezen genres zijn historische romans, fantasy en thrillers. Chicklits heb ik dan weer helemaal niks mee, maar met een goed jeugd- of YA-boek maak je me ook blij. :D Ik probeer ook wat meer graphic novels te lezen, maar ben daarin echt een newbie.

Qua talen lees ik vrij veel: met name Engels, maar ook Frans, Duits en Afrikaans, en heel soms Nederlands, hoewel Nederlandse literatuur me meestal niet echt kan bekoren. :)) Verder probeer ik ook auteurs te lezen uit de niet-standaard landen. Zo heb ik vorig jaar een collectie korte verhalen uit de Chinese science fiction gelezen waar ik erg over te spreken was, een boek van de Turks-Britse schrijfster Elif Shafak en ben ik gek op Italiaanse modernistische verhalen. The Bear and the Nightingale, die ik bij de vorige editie gekregen heb, vond ik ook echt fantastisch! Ik laat me graag verrassen, maar als iemand me daar deel 2 van wil toesturen, heb ik daar totáál geen problemen mee! :D

Marjo: misschien via Dropbox of Google Drive?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 17:49

Ik heb me zonet ook officieel aangemeld!

Ik hoop dat ik mijn Santa niet te veel stress bezorg met mijn reeds zeer goed gevulde boekenkast :')
Ik zal later nog een lijstje proberen te voorzien, of anders op zijn minst een genre. No worries, dat zal niet "oorlog" zijn, zo moeilijk wil ik het mijn Santa niet maken haha.

NL en ENG zijn dik oké voor mij. Tweedehands ook. Zelfs als ze doorrookt uit de kringwinkel komen, ik rook helaas ook gewoon in huis dus mijn boeken stinken sowieso, ik ben het gewend :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:16

Ik voeg de mensen van wie na mijn vorige update een pb bij mij gekomen is maandagochtend toe aan de groep in lootjestrekken.nl zodat zij de gelegenheid hebben om de uitnodiging hiervoor overdag nog kunnen accepteren voor we in de avond lootjes trekken ;)

Er zijn nog een paar mensen die de uitnodiging hiervoor al wel gehad hebben maar nog niet geaccepteerd. Wil iedereen hier wel aan denken :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:02

Ik vond dit topic verdacht stil tot ik van de week de uitnodiging kreeg en ben gauw gaan kijken, had gewoon niet goed gekeken tussen m'n topics :+

Bij de vorige editie had ik nog in gedachte om ook eens een lijst te maken van alle boeken die ik heb of wil lezen, maar nog niet aan toegekomen. Sinds dit jaar wel begonnen met een GR-account, maar die geeft denk ik nog niet veel steun. Zal 'm toevoegen aan mijn lootje/verlanglijstje.

Ik lees graag in het Nederlands en het Engels. Fictie of non-fictie, thrillers, biografieën. Alle boeken van Karin Slaughter zijn in huis. Harlan Coben of J.D. Barker vind ik ook erg leuk. Tweedehands vind ik ook geen probleem.

Fantasy en de 7 zussen zijn een categorie die ik absoluut niet lees.

Tip vanwege mijn lootje uit de vorige editie: als je graag e-boeken wil geven kan dat alleen maar met een cadeaubon. Ik ben toen overgestapt naar een fysieke versie om aan de wens te kunnen voldoen.