Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:06

:knuffel:

elmiran

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 06:56

We hebben een zware week gehad. Beide een paar dagen niet gegeten. Donderdag een gesprek gehad en hij ging na denken. Hij vroeg vrijdag wat ik van een lat relatie vind. Helemaal uit elkaar gaan we niet.
Ieder zijn eigen plek en zodra we samen gaan wonen eerst goede afspraken.

Helaas kan ik niks kopen. Huren gaat ook niet mee vallen. Bij de meeste vragen ze ern 3 3,5 of zelfs 4x de brutohuur als maandinkomen. De betaalbare woningen zijn helaas al verhuurd als ik bel. Hoop maar dat dit goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:06

3heathcliff5 schreef:
Och, die kerel draait wel weer bij, zal je vertellen dat hij je toch niet kwijt wil en gaat beloven meer rekening te houden met jouw situatie. Een belofte die hij overigens niet gaat nakomen, maar waar hij jou wel een tijdje in laat geloven. En wanneer je er niet meer in gelooft? Tja, dan begint dit verhaal opnieuw. Het zal zich blijven herhalen tot jij er genoeg van hebt.

..

In ieder geval sterkte met je zoektocht naar een woning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:30

elmiran schreef:
We hebben een zware week gehad. Beide een paar dagen niet gegeten. Donderdag een gesprek gehad en hij ging na denken. Hij vroeg vrijdag wat ik van een lat relatie vind. Helemaal uit elkaar gaan we niet.

Helaas kan ik niks kopen. Huren gaat ook niet mee vallen. Bij de meeste vragen ze ern 3 3,5 of zelfs 4x de brutohuur als maandinkomen. De betaalbare woningen zijn helaas al verhuurd als ik bel. Hoop maar dat dit goed komt.

Wat vind je daar zelf van? Lijkt mij een enorme consessie. Vooral met een kinderwens en héél veel leuke mannen die bestaan die gewoon wel samen een hele toekomst met jou op zouden willen bouwen.

Het is voor ons niet te zeggen waar je gelukkig van wordt. Maar het lijkt me een behoorlijk onevenwichtige en frustrerende situatie (je bent feitelijk op straat gezet door je eigen vriend…). Denk goed of je hier nog tijd in wil investeren, je schrijft in je OP dat je niet al te lang meer hebt om aan je kinderwens te werken.

Spoiler:
Van mij had hij helemaal het leplazarus kunnen krijgen met z’n lat-relatie. Komop zeg. Je houdt van elkaar en dan “is een nieuwe badkamer” en wat geld niet een reden om je liefde op straat te zetten.

Heb je voor nu een plek waar je terecht kunt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:31

Sterkte! Maar blijf goed nadenken. Zorg dat je niet gebruikt wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:40

elmiran schreef:

Jeetje wat een wending. Hij wil je wel als n*kertje houden maar geen leven mee opbouwen en vooral niet delen in geluk en in de financiën en huishouden.
Wow :wow:

Wat vind je hier zelf van en waar is je eigenwaarde?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:44

Aangezien ik lat relatie al een paar keer genoemd had vind ik het niet perse een dom idee. Een klassieke relatievorm is niet voor iedereen. De vraag is meer of dat is wat je wilt, je moet een lat-relatie niet zien als een 2e aanloop tot samenwonen, dat gaat dan mis.

In iedergeval heel veel succes en sterkte met zoeken :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:52

verootjoo schreef:
elmiran schreef:

Jeetje wat een wending. Hij wil je wel als n*kertje houden maar geen leven mee opbouwen en vooral niet delen in geluk en in de financiën en huishouden.

Dat vind ik ook wat kort door de bocht.
Lat relatie kan veel inhoudelijker zijn dan alleen een n*kertje.

sterkte TS. Ik hoop dat je er uit komt.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:54

Ik had vriendelijk bedankt, persoonlijk. Een lat-relatie zal niks veranderen aan de manier waarop hij jou behandelt als je verdrietig bent. :evaw:

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:56

verootjoo schreef:
elmiran schreef:

Een lat relatie is anders ook gewoon een alternatieve, volwaardige relatievorm die voor heel wat mensen werkt.

Ik vind het op zich niet zo’n slecht idee. Op deze manier komen ze er toch niet uit om op een evenwaardige manier samen te wonen, dus waarom niet?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:02

Sizzle schreef:
Aangezien ik lat relatie al een paar keer genoemd had vind ik het niet perse een dom idee. Een klassieke relatievorm is niet voor iedereen. De vraag is meer of dat is wat je wilt, je moet een lat-relatie niet zien als een 2e aanloop tot samenwonen, dat gaat dan mis.

In iedergeval heel veel succes en sterkte met zoeken :(:)

Hier ben ik het op zich mee eens, maar voordat dit bepaald wordt, is denk ik het kinderwens verhaal vanuit de TS belangrijk. Latten met kinderen lijkt me minder optimaal en ik kan me goed voorstellen dat ze dit niet wil. Toen TS dit topic opende in april was er blijkbaar voor haar gevoel al druk om daar binnen dan en 2 jaar mee te starten.

Als ik TS was zou ik dus nog even heel goed nadenken over wat zij wil in deze relatie, of überhaupt in een relatie in het algemeen. Hoe ziet TS de toekomst voor zich?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:04

Ik vind niks mis met een LAT relatie op zich, als mensen daar bewust voor kiezen.

Maar TS is door haar vriend eruit gezet omdat ze het niet eens worden over de financiën en komt daarna met hangende pootjes terug op een LAT relatie. Ik vind dit zelf onacceptabel.

Wat TS zelf wil is niet duidelijk. Maar TS heeft een kinderwens beschreven en beschreven wat zij wil in een relatie. Ik kan dat niet rijmen met latten. Ik hoop dat TS voor haar zelf kiest en dit niet als bruggetje naar weer samenwonen ziet.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:07

verootjoo schreef:
Ik vind niks mis met een LAT relatie op zich, als mensen daar bewust voor kiezen.

Maar TS is door haar vriend eruit gezet omdat ze het niet eens worden over de financiën en komt daarna met hangende pootjes terug op een LAT relatie. Ik vind dit zelf onacceptabel.

Wat TS zelf wil is niet duidelijk. Maar TS heeft een kinderwens beschreven en beschreven wat zij wil in een relatie. Ik kan dat niet rijmen met latten. Ik hoop dat TS voor haar zelf kiest en dit niet als bruggetje naar weer samenwonen ziet.

Dit ja, 1000%. Hopelijk let je een beetje op jezelf TS.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:13

elmiran schreef:

Maar komt dat niet straks op hetzelfde neer, jouw wensen/ideeen en de zijne omtrend samenwonen liggen nog al uit elkaar. Dat lost een tijdje apart wonen niet op.

Of je moet permanent voor een lat relatie kiezen, dat is dan weer een ander verhaal en prima als beide partijen daar achter staan.

Kan je niet tijdelijk een stap terug doen met elkaar en vanuit daar toch die goede afspraken maken? En dan dus wel samen verder in dit huis?

Want zo te horen, is de liefde er zeker van beide kanten. Alleen de vorm en wat jullie beide willen ligt erg ver uit elkaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:14

Sterkte TS. De adviezen hier zijn goedbedoeld maar vind ik soms ook te ver gaan.
De voorgestelde oplossing van je vriend is mogelijk een oplossing maar lijkt me niet eenvoudig. Als ik het goed begrijp, is de kans groot dat jij er op achteruit zult gaan.

Neem je tijd en laat je omringen door mensen die het goed met je voor hebben als dat kan. Laat je niet in een oplossing duwen maar blijf goed bewaken wat jij wilt en voelt.

Sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:15

Ts… Hij wil, hij wil, hij wil. Hij wil jou niet bijschrijven bij het huis. Hij komt terug op eerder gemaakte afspraken. Hij maakt het uit. Hij wil dan wel opeens LAT-ten. En wat wil jij? Waar sta jij in dit hele verhaal? Want voor zover ik zie is er maar 1 iemand die hier alles krijgt en dat is hij.

Laat jou leeftijd en de kortere tijdsperiode om nog kinderen te kunnen krijgen alsjeblief niet de reden zijn om bij deze man te blijven. Want zij komen in dezelfde vicieuze cirkel terecht als waar jij nu in zit. Je hebt afspraken gemaakt bij een notaris waar jullie beiden akkoord mee gingen. Dit heeft hij opeens opgeblazen. Waarom denk je dat hij er na een tijd LAT-ten en wel anders over gaat denken?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:23

Moestuin schreef:
Ts… Hij wil, hij wil, hij wil. Hij wil jou niet bijschrijven bij het huis. Hij komt terug op eerder gemaakte afspraken. Hij maakt het uit. Hij wil dan wel opeens LAT-ten. En wat wil jij? Waar sta jij in dit hele verhaal? Want voor zover ik zie is er maar 1 iemand die hier alles krijgt en dat is hij.

Laat jou leeftijd en de kortere tijdsperiode om nog kinderen te kunnen krijgen alsjeblief niet de reden zijn om bij deze man te blijven. Want zij komen in dezelfde vicieuze cirkel terecht als waar jij nu in zit. Je hebt afspraken gemaakt bij een notaris waar jullie beiden akkoord mee gingen. Dit heeft hij opeens opgeblazen. Waarom denk je dat hij er na een tijd LAT-ten en wel anders over gaat denken?

Wat krijgt hij dan? Voor hem is het gevoel van onrechtvaardigheid op de huidige manier blijkbaar sterker dan de relatie. Voor TS ook, maar de andere kant op. Vriend houdt het huis dat al van hem was, maar verder zijn er alleen maar 2 verliezers. Niemand ‘krijgt’ iets hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:31

Hij krijgt exact wat hij wil. Ts heeft meerdere malen aangegeven dat als de relatie uit ging hij haar niet kon terug betalen. Dus LAT-ten komt dan wel erg handig uit… Want ze heeft toch al een mooi bedrag in het huis gestoken.

Houd hij nog van haar? Kan… Ik kwam uit een gelijkaardige relatie jaren terug en ik geloof daar niet meer in. Waarom afspraken maken bij een notaris om een week later alles terug op te blazen? De hele mentaliteit is al sinds de opening van dit topic een ik mentaliteit. Horen wij 1 kant? Natuurlijk. Maar TS kan nu wel iets anders gaan zoeken en krijgt zeer zeker het bedrag niet terug dat al in zijn huis steekt.

Als het direct helemaal klaar was kon TS zich ook oriënteren op een koophuis. Nu moet ze eigenlijk wel weer gaan huren want ja, zie dat hij binnen een jaar toch terug wil samen wonen. En wie gaat dat trouwens beslissen? Zij? Nou dan vertrok ze nu niet. Dus dat zal ook wel weer hij zijn. Enkel verliezers? Nou ik denk het niet hoor, als de ene achterblijft met een deels gerenoveerd huis en diegene die daar aan heeft mee geholpen nu wat anders kan gaan zoeken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:52

Met een lat relatie ansich is niks mis. Maar in deze situatie krijg ik toch het gevoel dat vooral de vriend alles bepaalt/wil bepalen. Met de weinige info die we logischerwijs hebben krijg ik niet het gevoel dat het een gelijkwaardige relatie is. Dus met deze info zou ik ook zeggen, kies voor jezelf. Maar als buitenstaander is dat ook makkelijk gezegd. Ik weet zelf uit ervaring hoe lastig het is als je nog van iemand houdt.

Het zou voor mij anders zijn als hij wil latten en wel zo snel mogelijk de ts haar geld terug betaald dat zij in zijn huis gestopt heeft. Dan laat hij wel met daden zien dat het echt om haar gaat en niet om het gemak. En met dat geld kan zij ook makkelijker iets huren en opnieuw inrichten. Als hij dat geld niet zo snel mogelijk terug betaalt dan zou ik dat wel een rode vlag vinden.

Probeer voor jezelf uit te zoeken hoe je je toekomst ziet. Past je ex daarbij? En wat ik geleerd heb uit m'n toxische relatie met een naecist is puur kijken naar daden. Mensen kunnen veel zeggen. Maar laten zijn daden zien dat hij je respecteerde en om je geeft?

Heel veel sterkte de komende tijd

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:53

@ moestuin:
Als TS het financieel kan, kan zij toch prima een koophuis nemen? Ik zou het zelfs adviseren…

Verder hebben wij geen idee over wat voor bedrag dat ging (ts woont daar anders ook al 1,5 jaar dus dat dat niet helemaal gratis was vind ik nog steeds logisch), en of ze het terug krijgt of niet hebben we ook geen weet van. Daar ga ik niet over speculeren.

Bij de notaris weet ik ook niet… onder druk maken mensen soms beslissingen waar zij zich achteraf toch niet goed bij voelen. Blijkbaar bij die vriend ook zo. Is dat helemaal correct… nee. Maar je in een situatie plaatsen waar je je niet goed bij voelt is dat ook niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:30

TS had toch al geïnvesteerd in het huis? Dan moet hij dat nog ff terugbetalen, kan zij mooi steken in het vinden van een nieuwe woonplek

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:38

Sterkte ts met je beslissingen.Ik ken jullie en jullie relatie helemaal niet dus eigenlijk heel moeilijk om er iets over te zeggen.Maar eigenlijk vind ik dat je beter verdient dan dit.Na het uitmaken van een relatie komt de ander heel vaak nog terug maar in mijn ervaring gaat het dan niet echt meer iets worden. En, geen hand vol maar een land vol .Maar goed, het is jouw leven en jouw keuzes!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:42

Heel eerlijk ts? Klinkt mij als: hij kan je nu niet terug betalen wat jullie bij de notaris hebben afgesproken. Door je aan t lijntje te houden hoeft hij dat nog even niet. Jij kan geen kant op, maar een toekomst samen bouwen wil hij ook niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:43

TS: Jij spreekt jouw kinderwens uit, kun jij dat rijmen met een LAT-relatie?

Kun jij ergens terecht?

Eerlijk: Ik vind dat je beter verdient dan iemand die dit flikt. En zorg dat je je investeringen terugkrijgt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:54

Kinke schreef:
TS had toch al geïnvesteerd in het huis? Dan moet hij dat nog ff terugbetalen, kan zij mooi steken in het vinden van een nieuwe woonplek

Dat staat niet op papier dus daar kan je naar fluiten.