Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goldenarrow schreef:Eens. Een goede vriendin van mij schreef jaren met iemand op Death Row, die man leefde onder hele arme omstandigheden, wat natuurlijk relatief is, maar toch. Was een veroordeelde seriemoordenaar.Geloof me maar dat leven op Death Row echt geen pretje is hoor. Ze zitten 23 uur per dag geïsoleerd, soms voor wel 40 jaar lang! Tel daarbij op dat het eten er slecht is en vaak nauwelijks voedzaam, ze bijna geen slaap krijgen (worden 2x per uur geteld en dit gaat met veel lawaai gepaard) en ze eigenlijk zo goed als geen rechten hebben. Ik denk dat voor veel mensen die daar zitten de dood nog als verlossing komt. Veel mensen ontwikkelen er ook psychische problemen en er gaan al veel mensen dood voor de straf daadwerkelijk uitgevoerd kan worden.
Nee, ik zou het mijn ergste vijand nog niet aan doen
kimmie261 schreef:https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... e-injectie
Het zijn 3 stoffen die toegediend worden en als het goed uitgevoerd wordt zou het een pijnloze dood moeten zijn..
fotolijstje schreef:Ja, de foto's vlak voor zijn overlijden waar hij een bijbel vast hield, zo enorm triest. Mocht ook geen bezoek van zijn ouders ontvangen, en het recht op een advocaat werd hem ook ontnomen.Nu we er toch over hebben,
jullie kennen vast wel de jongste persoon die in de 20e eeuw is veroordeeld tot de doodstraf.
70 jaar later werd hij onschuldig verklaard![]()
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/George_Stinney
Sabbientje schreef:Ik denk dat er ook nog wel een probleem is niet opgeleide mensen die het infuus moeten plaatsen.
Als je soms al kijkt naar de verpleegsters in ziekenhuizen die bij moeilijkere aders meerdere keren moeten prikken. En als je net niet goed zit, loopt een infuus niet goed door. Er zitten iets van klepjes in je aders heb ik wel eens begrepen.
(zo moest mijn moeder altijd naar de 'holding' om een infuus te laten prikken. Dat is de ruimte voor je de operatiekamer in gaat. En dan had de anestesist er nog moeite mee. Zo lastig was ze te prikken)
Dus als je je dat bedenkt, kan het best zijn dat een groot deel van de infusen gewoon niet goed zitten bij een ter dood veroordeelde. En dan krijg je niet de juiste hoeveelheden binnen om ook werkelijk onder zeil te raken.
kimmie261 schreef:Klopt, maar iemand moet die machine wel aanzetten/de juiste knoppen indrukken.Het is toch een machine die de doodstraf uitvoert,
https://www.youtube.com/watch?v=otgI6310zdk
is een animatie..over hoe de doodstraf per injectie uitgevoerd wordt
Varekaj schreef:Vergeet niet dat een dier niet beseft wat je gaat doen met dat prikje en dat iemand die kiest voor euthanasie ook vrede heeft met het gevolg. Een persoon die in death row de spuit krijgt daarentegen kan nog steeds een heel sterke wil hebben om te blijven leven (helemaal als ze onschuldig zijn) + dat ze best wel weten dat het weleens mis gaat. Die stress en adrenaline heeft een invloed op hoe je op de verdoving reageert. Als er dan ook nog eens te weinig of geen slaapmiddel wordt toegediend en je voelt het effect van de medicatie op je longen die stilvallen, je hart dat stilvalt, reken maar dat iedereen daar een paniekreactie van zou krijgen. Want dat besef, dat IS er dan gewoon nog, al is dat maar enkele luttele seconden.
Sabbientje schreef:Ik denk dat er ook nog wel een probleem is niet opgeleide mensen die het infuus moeten plaatsen.
Als je soms al kijkt naar de verpleegsters in ziekenhuizen die bij moeilijkere aders meerdere keren moeten prikken. En als je net niet goed zit, loopt een infuus niet goed door. Er zitten iets van klepjes in je aders heb ik wel eens begrepen.
(zo moest mijn moeder altijd naar de 'holding' om een infuus te laten prikken. Dat is de ruimte voor je de operatiekamer in gaat. En dan had de anestesist er nog moeite mee. Zo lastig was ze te prikken)
Dus als je je dat bedenkt, kan het best zijn dat een groot deel van de infusen gewoon niet goed zitten bij een ter dood veroordeelde. En dan krijg je niet de juiste hoeveelheden binnen om ook werkelijk onder zeil te raken.
capopjekop schreef:Maar hoe vaak ben je nou echt zeker van iemands schuld? Er zijn meerdere gerechtelijke dwalingen geweest waar mensen echt allemaal overtuigd waren van iemand zijn schuld en dan blijkt het later om een dwaling te gaan. En je kunt het daarna niet meer terug draaien. Ik ben blij dat we in Nederland de doodstraf niet hebben iig.
SteffiiY schreef:capopjekop schreef:Maar hoe vaak ben je nou echt zeker van iemands schuld? Er zijn meerdere gerechtelijke dwalingen geweest waar mensen echt allemaal overtuigd waren van iemand zijn schuld en dan blijkt het later om een dwaling te gaan. En je kunt het daarna niet meer terug draaien. Ik ben blij dat we in Nederland de doodstraf niet hebben iig.
Precies dit. Ik ben voor de doodstraf mocht het echt 100% zeker zijn dat iemand het misdrijf heeft gepleegd maar echt 100% zeker weten gebeurt maar weinig. Zeker in USA zitten veel mensen onschuldig vast.
Nickietje schreef:Ik geloof ooit gehoord te hebben dat de medicijnenproducenten gewoon weigeren die middelen te leveren om een doodstraf mee uit te voeren => gelijk aan slechte publiciteit.
Dus marketing speelt in Amerika een grote rol hierin.