[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:26

Ik denk ook al ben je geen arts maar hebt de goede middelen en je hebt geleerd hoe het moet dat het toch niet mis hoeft te gaan?
Bij gewone narcose komt het meer precies voordat je nooit meer bij komt. Maar die bijkomstigheid lijkt me hier niet het probleem.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:44

Nickietje schreef:
Ik geloof ooit gehoord te hebben dat de medicijnenproducenten gewoon weigeren die middelen te leveren om een doodstraf mee uit te voeren => gelijk aan slechte publiciteit.

Dus marketing speelt in Amerika een grote rol hierin. |o

Dat staat inderdaad ook in dat linkje van kimmie261.

fotolijstje

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:06

Ik zit er een beetje tussen,
ik vind wel dat hij mag lijden (mits gruwelijke daden zijn gepleegd)
aan de andere kant is het gewoon niet menselijk meer.
maar als het fout gaat, dan gaat het ook echt fout.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:12

Hmm, ik blijf dat lastig vinden. Aan de ene kant denk ik oog om oog, tand om tand. Maar aan de andere kant doen we dan, in feite, een individu precies hetzelfde aan waarvan we diezelfde individu primair juist veroordelen. Kom ik weer uit bij oog om oog.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:13

Ik denk dat er ook nog wel een probleem is niet opgeleide mensen die het infuus moeten plaatsen.
Als je soms al kijkt naar de verpleegsters in ziekenhuizen die bij moeilijkere aders meerdere keren moeten prikken. En als je net niet goed zit, loopt een infuus niet goed door. Er zitten iets van klepjes in je aders heb ik wel eens begrepen.
(zo moest mijn moeder altijd naar de 'holding' om een infuus te laten prikken. Dat is de ruimte voor je de operatiekamer in gaat. En dan had de anestesist er nog moeite mee. Zo lastig was ze te prikken)

Dus als je je dat bedenkt, kan het best zijn dat een groot deel van de infusen gewoon niet goed zitten bij een ter dood veroordeelde. En dan krijg je niet de juiste hoeveelheden binnen om ook werkelijk onder zeil te raken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:20

In je aders heb je idd klepjes zitten.
Je hart en aorta stuwen het bloed door, je aders hebben klepjes om tegen te gaan dat je bloed niet doorloopt. (Zwaartekracht, zeker in je benen)
Staat minder druk op die 'leidingen'. :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:22

Geloof me maar dat leven op Death Row echt geen pretje is hoor. Ze zitten 23 uur per dag geïsoleerd, soms voor wel 40 jaar lang! Tel daarbij op dat het eten er slecht is en vaak nauwelijks voedzaam, ze bijna geen slaap krijgen (worden 2x per uur geteld en dit gaat met veel lawaai gepaard) en ze eigenlijk zo goed als geen rechten hebben. Ik denk dat voor veel mensen die daar zitten de dood nog als verlossing komt. Veel mensen ontwikkelen er ook psychische problemen en er gaan al veel mensen dood voor de straf daadwerkelijk uitgevoerd kan worden.

Nee, ik zou het mijn ergste vijand nog niet aan doen :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:26

goldenarrow schreef:
Geloof me maar dat leven op Death Row echt geen pretje is hoor. Ze zitten 23 uur per dag geïsoleerd, soms voor wel 40 jaar lang! Tel daarbij op dat het eten er slecht is en vaak nauwelijks voedzaam, ze bijna geen slaap krijgen (worden 2x per uur geteld en dit gaat met veel lawaai gepaard) en ze eigenlijk zo goed als geen rechten hebben. Ik denk dat voor veel mensen die daar zitten de dood nog als verlossing komt. Veel mensen ontwikkelen er ook psychische problemen en er gaan al veel mensen dood voor de straf daadwerkelijk uitgevoerd kan worden.

Nee, ik zou het mijn ergste vijand nog niet aan doen :n
Eens. Een goede vriendin van mij schreef jaren met iemand op Death Row, die man leefde onder hele arme omstandigheden, wat natuurlijk relatief is, maar toch. Was een veroordeelde seriemoordenaar.

Zijn laatste woorden waren: God, I've got this.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:27

Ik geef toe, ik ben in sommige gevallen voor de doodstraf. Nee niet eerst 20 jaar daar laten zitten.
En ook normale behandeling.
Maar dan bij het voltrekken van de doodstraf expres laten lijden vind ik misdadig. Daar zou een straf op zich mogen staan.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:43

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:50

kimmie261 schreef:
https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... e-injectie

Het zijn 3 stoffen die toegediend worden en als het goed uitgevoerd wordt zou het een pijnloze dood moeten zijn..

Het is me niet duidelijk of het 3 verschillende stoffen zijn die apart toegediend worden of een mengsel van 3 stoffen die elk hun werking hebben maar wel tegelijk toegediend worden?
In het laatste geval, zo'n mengsel bestaat ook in de diergeneeskunde. Uitzonderlijk efficiënt middel en in theorie zit er een verdovingsmiddel in dat er voor zorgt dat het dier bewustzijn verliest voordat het hart stopt. In praktijk kan je maar beter een goede sedatie geven vooraleer het mengsel toe te dienen daar het verdovingsmiddel in het mengsel niet afdoende is om te vermijden dat het dier bewust meemaakt dat het hart stopt, wat dus paniek en weerstand teweegbrengt.

Kaliumchloride is uitermate irriterend en pijnlijk dus voorafgaande verdoving is wel nodig.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:55

fotolijstje schreef:
Nu we er toch over hebben,
jullie kennen vast wel de jongste persoon die in de 20e eeuw is veroordeeld tot de doodstraf.
70 jaar later werd hij onschuldig verklaard :(

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/George_Stinney
Ja, de foto's vlak voor zijn overlijden waar hij een bijbel vast hield, zo enorm triest. Mocht ook geen bezoek van zijn ouders ontvangen, en het recht op een advocaat werd hem ook ontnomen.

En dit soort (gelukkig niet heel vaak voorkomende voorbeelden, al is ieder voorbeeld er een te veel) zaken maken dat ik toch moeite blijf houden met de doodstraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:57

Iemand 20 jaar eerst laten zitten is ergens vooral... nutteloze geldverspilling. Prima dat ze iemand mentaal kapot willen, dat is dan hun zaak/mening erover (ik denk er het mijne van), maar het is wél de belastingbetaler die al die tijd voor dat verblijf opdraait: voeding, kledij, bewakers en iedereen er omheen die betaald moeten worden, eventueel arts bij ziekte/verwoning, medicatie, noem maar op. Al kost het maar €5/dag, dat maakt alsnog €36 500 over de gehele periode. Doe dat x 10 gevangenen en je hebt €365 000 wat je kan besteden aan andere zaken zoals zorg, onderwijs, cultuur, sport...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:00

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:05

Sabbientje schreef:
Ik denk dat er ook nog wel een probleem is niet opgeleide mensen die het infuus moeten plaatsen.
Als je soms al kijkt naar de verpleegsters in ziekenhuizen die bij moeilijkere aders meerdere keren moeten prikken. En als je net niet goed zit, loopt een infuus niet goed door. Er zitten iets van klepjes in je aders heb ik wel eens begrepen.
(zo moest mijn moeder altijd naar de 'holding' om een infuus te laten prikken. Dat is de ruimte voor je de operatiekamer in gaat. En dan had de anestesist er nog moeite mee. Zo lastig was ze te prikken)

Dus als je je dat bedenkt, kan het best zijn dat een groot deel van de infusen gewoon niet goed zitten bij een ter dood veroordeelde. En dan krijg je niet de juiste hoeveelheden binnen om ook werkelijk onder zeil te raken.

ik gok dat de meeste ook niet vrijwillig doodgaan, dus mss ook niet netjes stil blijven zitten.

Ik vind de doodstraf ook niet erg, zeker niet bij moordenaars en mishandelaars etc. Maar niet pas na twintig jaar, en énkel wanneer zeker was dat die schuldig was. En niet volgens de amerikaanse mentaliteit: schuldig tot je onschuld bewezen is...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:07

Maar hoe vaak ben je nou echt zeker van iemands schuld? Er zijn meerdere gerechtelijke dwalingen geweest waar mensen echt allemaal overtuigd waren van iemand zijn schuld en dan blijkt het later om een dwaling te gaan. En je kunt het daarna niet meer terug draaien. Ik ben blij dat we in Nederland de doodstraf niet hebben iig.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:09

kimmie261 schreef:
Het is toch een machine die de doodstraf uitvoert,

https://www.youtube.com/watch?v=otgI6310zdk

is een animatie..over hoe de doodstraf per injectie uitgevoerd wordt
Klopt, maar iemand moet die machine wel aanzetten/de juiste knoppen indrukken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:12

Ik pleit bij Poetin voor de doodstraf :j , en bij sommige is het echt wel zo overduidelijk dat ze schuldig zijn, dan vraag ik me echt af waarom het 20 jaar moet duren voordat zo'n stuk ellende een spuitje krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:40

Vergeet niet dat een dier niet beseft wat je gaat doen met dat prikje en dat iemand die kiest voor euthanasie ook vrede heeft met het gevolg. Een persoon die in death row de spuit krijgt daarentegen kan nog steeds een heel sterke wil hebben om te blijven leven (helemaal als ze onschuldig zijn) + dat ze best wel weten dat het weleens mis gaat. Die stress en adrenaline heeft een invloed op hoe je op de verdoving reageert. Als er dan ook nog eens te weinig of geen slaapmiddel wordt toegediend en je voelt het effect van de medicatie op je longen die stilvallen, je hart dat stilvalt, reken maar dat iedereen daar een paniekreactie van zou krijgen. Want dat besef, dat IS er dan gewoon nog, al is dat maar enkele luttele seconden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:46

Hebben jullie de film “Life of David Gale” gezien?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:15

Varekaj schreef:
Vergeet niet dat een dier niet beseft wat je gaat doen met dat prikje en dat iemand die kiest voor euthanasie ook vrede heeft met het gevolg. Een persoon die in death row de spuit krijgt daarentegen kan nog steeds een heel sterke wil hebben om te blijven leven (helemaal als ze onschuldig zijn) + dat ze best wel weten dat het weleens mis gaat. Die stress en adrenaline heeft een invloed op hoe je op de verdoving reageert. Als er dan ook nog eens te weinig of geen slaapmiddel wordt toegediend en je voelt het effect van de medicatie op je longen die stilvallen, je hart dat stilvalt, reken maar dat iedereen daar een paniekreactie van zou krijgen. Want dat besef, dat IS er dan gewoon nog, al is dat maar enkele luttele seconden.

waar
Maar je hoort ook dat zeggen ben blij als het zo ver is, weten dat je anders levenslang vast zit is zwaarder dan dood.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:38

Sabbientje schreef:

Uit ervaring weet ik dat zelfs artsen niet altijd goede prikkers zijn. Ik heb heel makkelijke aders, maar heb al een paar keer heel beroerde infuus-momenten gehad.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:42

capopjekop schreef:
Maar hoe vaak ben je nou echt zeker van iemands schuld? Er zijn meerdere gerechtelijke dwalingen geweest waar mensen echt allemaal overtuigd waren van iemand zijn schuld en dan blijkt het later om een dwaling te gaan. En je kunt het daarna niet meer terug draaien. Ik ben blij dat we in Nederland de doodstraf niet hebben iig.

Precies dit. Ik ben voor de doodstraf mocht het echt 100% zeker zijn dat iemand het misdrijf heeft gepleegd maar echt 100% zeker weten gebeurt maar weinig. Zeker in USA zitten veel mensen onschuldig vast.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:24

SteffiiY schreef:
capopjekop schreef:

Precies dit. Ik ben voor de doodstraf mocht het echt 100% zeker zijn dat iemand het misdrijf heeft gepleegd maar echt 100% zeker weten gebeurt maar weinig. Zeker in USA zitten veel mensen onschuldig vast.

Inderdaad, zeker veel gekleurde mensen want die zullen het wel gedaan hebben.
Ik ben voor de doodstraf en na de laatste rechtszaak waar onomstottelijk is bewezen dat persoon schuldig is zo snel mogelijk het vonnis voltrekken en niet nog jarenlang zitten te zitten.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 07:52

Nickietje schreef:
Ik geloof ooit gehoord te hebben dat de medicijnenproducenten gewoon weigeren die middelen te leveren om een doodstraf mee uit te voeren => gelijk aan slechte publiciteit.

Dus marketing speelt in Amerika een grote rol hierin. |o

Is niet eens marketing, maar gewoon bedrijven met principes. Veel mensen zijn tegen.

Maar zullen we de discussie over de doodstraf uit dit topic houden? Dit is volgens mij al de derde keer dat hij terug komt.

Ik was laatst in Webminster Abbey en dat vond ik ook best een lugubere plek. Het stikt er namelijk van de graven, zo’n 3300, veel bovengrondse tombes mét beelden van de lijken bovenop de kist. Na een tijdje was ik toch wel klaar met alle doden daar, het zal er flink spoken :')

Afbeelding

Afbeelding

Vraag me ook echt af waarom ze in vredesnaam al die beelden zo hebben gemaakt.

Afbeelding