Sintara schreef:Ik had die al een heel stuk eerder in het topic genoemd maar toen las iedereen eroverheen denk ik
Ik had het gezien hoor, maar ik wilde er niets over zeggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Estribo schreef:Wauw, wat sick! Ik, die het dus ook nareken, moet er even van bijkomen
![]()
Waarom heeft geen enkele wiskundeleraar dit vertelt?
Omdat wiskunde leraren er niet zijn om je het leven makkelijker te maken. Die worden aangenomen om je trauma's te bezorgen.
axel_1997 schreef:Dat had ik nou juist met Nederlands docenten.![]()
Het geheim van Wiskunde is er niet te veel over nadenken. Gewoon de logica blijven volgen tot je een Eureka moment hebt. En dan klopt het opeens.
Juist als het onzin lijkt moet je de logica blijven volgen. Dan volgt het inzicht vanzelf. En als je het inzicht eenmaal hebt is de som alleen nog maar een kunstje.
Morrie schreef:Ik heb nooit enige logica in wiskunde kunnen ontdekken. Ik kan ook niet rekenen. Getallen en cijfers zijn abacadabra voor mij.
Als ik nu jong was geweest, zou ik discalculie hebben, helaas ben ik dat niet, dus ben ik gewoon dom
LoveGlove schreef:Morrie schreef:Ik heb nooit enige logica in wiskunde kunnen ontdekken. Ik kan ook niet rekenen. Getallen en cijfers zijn abacadabra voor mij.
Als ik nu jong was geweest, zou ik discalculie hebben, helaas ben ik dat niet, dus ben ik gewoon dom
Nee hoor. Je hebt nog steeds dyscalculie. Je hebt er alleen nooit een diagnose voor gekregen. Die kun je wel nog steeds krijgen als je wil.
Er zijn ook genoeg mensen die pas een ADHD diagnose krijgen als ze 50 zijn
alice0cullen schreef:Tomaat is een fruit en banaan een bes
Edit autocorrect
Mizora schreef:Correctie: in het VK en Ierland.In het engels is het simpelweg 5 porties groenten en fruit bij elkaar. Dat ontwijkt de kwestie.
oomens schreef:80 gram is 1 unit, dus als jouw bosbes 80 gram weegt, kun je het inderdaad rekenen als 1.Mizora schreef:In het engels is het simpelweg 5 porties groenten en fruit bij elkaar. Dat ontwijkt de kwestie.
Dat voorkomt ook het gedoe over wat 1 stuk fruit is. Telt een bosbes als 1? Een druif? Een watermeloen?
F_Orumster schreef:oomens schreef:
Dan eet je gewoon geen vlees, maar wel vis en/of gevogelte, zonder gelijk een tariër met een label te zijn. Dat kan ook nog.
En toch vind ik het irritant wanneer iemand zich vegetariër noemt maar dan wel vis eet.
Mkango schreef:Mizora schreef:Correctie: in het VK en Ierland.In het engels is het simpelweg 5 porties groenten en fruit bij elkaar. Dat ontwijkt de kwestie.oomens schreef:80 gram is 1 unit, dus als jouw bosbes 80 gram weegt, kun je het inderdaad rekenen als 1.Dat voorkomt ook het gedoe over wat 1 stuk fruit is. Telt een bosbes als 1? Een druif? Een watermeloen?
fohadie schreef:Pff, breek me de bek niet open over veganisten en vegetariërs. Op mijn werk zijn de broodjes sowieso niet veganistisch. Er zit sowieso ei of melk in. Dus welk beleg ik er ook op doe, je broodje is ook niet veganistisch met humus erop.
Een andere dag, toen hadden we geen humus, weer iemand die veganistisch at. Ik weer uitgelegd dat de broodjes niet veganistisch zijn, en ik ook geen veganistisch beleg had. Toen werd het een broodje tonijnsalade. Zucht...
Weer andere dag maakte ik een broodje krabsalade voor iemand. Kwam er een andere klant en die begon te schreeuwen dat krabsalade zielug was!! Om vervolgens een broodje gezond te bestellen. Op mijn vraag of dat niet zielug was, werd ik heel raar aangekeken.
Qimm schreef:Ik krijg als parttime vegetariër ook de domste opmerkingen te horen. Terwijl ik denk dat alle kleine beetjes helpen. En zo niet dan betekent het iig voor mezelf dat ik bewuster met eten bezig ben. Ik weet niet waarom anderen dan moeten gaan mierenneuken over de details.