Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:44

friezenfan2 schreef:
Maar ze gaan niets doen op die school waar de problemen zitten?

En dit is gewoon belachelijk. Stel gewoon als eis clusterbesmetting? Testen en klas thuis. Niet willen testen? Prima blijf je thuis.

Vo bovenbouw? Clusterbesmetting? Afdelingen thuis.
Zit het overal? School dicht.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:46

Ik ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte om vrijwel alles om 17.00u dicht te gooien. Het enige gevolg dat dat heeft is dat er veel meer mensen in sportscholen, winkels, etc. gaan zijn in het tijdvak voor 17.00u... Dan kunnen ze beter weer inschrijfmomenten en tijdvakken gaan hanteren lijkt me.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:46

Die oversterfte als direct gevolg van Corona is makkelijk, maar het gaat om de rest. Hoeveel is bijvoorbeeld het gevolg van uitgestelde zorg?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:47

Shadow0 schreef:
Sunnda schreef:
Dat is wel hoe het gelopen is. :)
De deltavariant is enorm besmettelijk, maar gelukkig minder gevaarlijk.

Waar heb jij het idee vandaan dat delta minder gevaarlijk is?

Ik heb mijn vorige post al verduidelijkt. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:48

Palmboom95 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte om vrijwel alles om 17.00u dicht te gooien. Het enige gevolg dat dat heeft is dat er veel meer mensen in sportscholen, winkels, etc. gaan zijn in het tijdvak voor 17.00u... Dan kunnen ze beter weer inschrijfmomenten en tijdvakken gaan hanteren lijkt me.

Want? Niemand hoeft meer te werken?

Zorgt voor minder klanten en raakt het dus bedrijven zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:48

lenaa_tje schreef:
friezenfan2 schreef:

En dit is gewoon belachelijk. Stel gewoon als eis clusterbesmetting? Testen en klas thuis. Niet willen testen? Prima blijf je thuis.

Vo bovenbouw? Clusterbesmetting? Afdelingen thuis.
Zit het overal? School dicht.

Idd, maar zo'n soort schema mist al vanaf het begin..

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:53

Hier zitten al weken klassen op en af thuis door besmettingen.. ik krijg het gevoel dat ze zo nog 2 weken willen rekken om dan een lange kerstvakantie erin te gooien.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:54

Sunnda schreef:
Dat is wel hoe het gelopen is. :)
De deltavariant is enorm besmettelijk, maar gelukkig minder gevaarlijk.

Edit: een stukje uit het AD ;)
Virussen worden na verloop van tijd vaak besmettelijker, maar minder ziekmakend of dodelijk. Dat geeft ze namelijk een evolutionair voordeel. ,,Als een virus mensen heel ziek maakt, gaan ze in bed liggen of dood. Die variant heeft dus een nadeel qua verspreiding’', verklaart Kikkert. ,,Dat zie je met ebola. Een heel eng virus, maar het zal nooit ver verspreid worden. Besmette mensen zijn direct zo ziek dat ze niet in het vliegtuig stappen. Als een virus mensen minder ziek maakt, blijven besmette mensen rondlopen, waardoor het virus zich sneller kan verspreiden.’’

Dat laatste gaat over virussen in het algemeen, daar heb je niet zoveel aan.

De delta-variant is gevaarlijker én besmettelijker (dan de alfa). En het scheelt ook behoorlijk veel:
Citaat:
De grote vraag is natuurlijk hoe gevaarlijk de deltavariant precies is. En de onderzoekers komen tot de ontdekking dat die een stuk gevaarlijker is dan de alfavariant. Mensen die namelijk besmet zijn geraakt met de deltavariant, hebben een twee keer zo grote kans om opgenomen te moeten worden in het ziekenhuis. De deltavariant verdubbelt dus de kans op ziekenhuisopname.

https://scientias.nl/deltavariant-verdu ... uisopname/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:57

idinn schreef:
Hier zitten al weken klassen op en af thuis door besmettingen.. ik krijg het gevoel dat ze zo nog 2 weken willen rekken om dan een lange kerstvakantie erin te gooien.

Maar die klassen komen veelal pas thuis als het al te laat is. Dit door ontbrekend beleid. 1% van de scholen was ook dicht. Dat is natuurlijk heel weinig.

Scholen komen ook enorm slecht in het nieuws als ze dus klassen/scholen sluiten.

Dan vraag ik mij dus echt af wat ze nu willen.
En ik vind kinderen daar zeker de dupe van.
Maar gezien de sociaal emotionele ontwikkeling waar je andere kinderen nou eenmaal voor nodig hebt is het goed dat de scholen (waar kan) openblijven.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-11-21 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:58

Ik vond het winkelen op afspraak wel een goed idee. Lekker rustig in de action :D

Overigens is dit concept ook heel goed voor mensen die niet tegen teveel prikkels kunnen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:03

purny schreef:
Ik vond het winkelen op afspraak wel een goed idee. Lekker rustig in de action :D

Overigens is dit concept ook heel goed voor mensen die niet tegen teveel prikkels kunnen

Ik vond het ook wel goed winkelen op afspraak, had je een date met een winkel :D

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:07

lenaa_tje schreef:
Palmboom95 schreef:

Want? Niemand hoeft meer te werken?

Zorgt voor minder klanten en raakt het dus bedrijven zeker.

Ja dat snap ik, maar ik snap niet hoe het besmettingen gaat terugdringen aangezien het er juist voor gaat zorgen dat meer mensen tegelijk gaan voor 17u, terwijl zij normaal verspreid over de dag en avond zouden gaan. Veel werkgevers zijn wel enigszins soepel nu vooral als er thuis gewerkt wordt, waardoor mensen in de pauze kunnen gaan sporten of eerder of later starten, maar zo wordt de spreiding alleen maar verkleind.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:12

Relaxed schreef:
friezenfan2 schreef:

Voor zover nu is gelekt alleen mondkapjes vanaf groep 6..

Dat moest bij ons op volwassen onderwijs al, toch steeds 3,4,5 mensen thuis vanwege corona, de meeste door hun kinderen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:22

Bij ons zal de sportschool echt heel druk worden.. universiteit sportschool dus studenten, die kunnen wel overdag gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:24

Het zijn weer eens halve maatregelen.

We krijgen gewoon een hele grote ramp ga daar maar van uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:32

Ik denk wel als alle planbare zorg is uitgesteld, dat voelt voor mij echt als een reden voor meer maatregelen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:33

Laten we gewoon vanavond even afwachten.

Overigens lijkt het er wel op dat we afvlakken qua besmettingen.
Hopelijk snel een goeie daling.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:48

Sunnda schreef:
Ik heb mijn vorige post al verduidelijkt. :)

Maar dat verduidelijkt het juist niet - je haalt een stukje aan dat zegt dat het 'in het algemeen' zo is, zonder dat het over corona gaat, terwijl ik juist vroeg waarom dit ook voor corona geldt.

Volgens mij is er juist reden om aan te nemen dat delta ook schadelijker en dodelijker is dan alfa (en ik heb niet heel ver kunnen kijken want mijn browser is aan het vastlopen, maar bv https://globalnews.ca/news/8244271/delt ... ian-study/ en https://www.ucsf.edu/news/2021/08/42117 ... ience-says), en dat bijvoorbeeld de alfa-variant ook ernstiger was dan de oorspronkelijke. Dan is het onverstandig om uit te gaan van zo'n idee dat 'in het algemeen' minder gevaarlijk zou worden, als corona nu bij 2 belangrijke mutaties juist wel gevaarlijker is geworden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:08

Needje schreef:
Laten we gewoon vanavond even afwachten.

Overigens lijkt het er wel op dat we afvlakken qua besmettingen.
Hopelijk snel een goeie daling.

Dat zag ik ook.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:10

Ik hoorde dat er in Eindhoven meeste kans gereld gaat worden op het Stadhuisplein. Ik mag hopen dat de rellers met de eigen fietsen tegen de eigen auto's aangooien, hun eigen zooi in de fik zetten en hun eigen ruiten ingooien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:12

Neonlight schreef:
Ik hoorde dat er in Eindhoven meeste kans gereld gaat worden op het Stadhuisplein. Ik mag hopen dat de rellers met de eigen fietsen tegen de eigen auto's aangooien, hun eigen zooi in de fik zetten en hun eigen ruiten ingooien.

Wat denk je zelf. :P

Waarom sluiten ze die plekken waar ze denken dat er gereld gaat worden niet af al van te voren !?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:22

Als ze de amateur buiten sport gaan sluiten vanaf 17 uur ben ik wel benieuwd hoe de paarden gedaan moeten worden.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:26

Benzz schreef:
Als ze de amateur buiten sport gaan sluiten vanaf 17 uur ben ik wel benieuwd hoe de paarden gedaan moeten worden.

Daar zal wel een uitzondering op komen net zoals vorig jaar tijdens de lockdown.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:30

sureido schreef:
Neonlight schreef:

Wat denk je zelf. :P

Waarom sluiten ze die plekken waar ze denken dat er gereld gaat worden niet af al van te voren !?
In Den haag schijnt het ook wel weer los te gaan..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:31