Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:08

Hè gedsie Kylan, wat balen! :( Beterschap voor jullie, hopelijk niet te veel last?

Hier ben ik de regelneef, maar afspraken doen we wel samen.

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:16

Oh vervelend en beterschap ! En welkom nieuwe bruidjes !

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:18

@Kylan, wat vervelend zeg, veel sterkte!!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:30

Welkom Berriepi! Een vriendin van me heeft het zelf georganiseerd op eigen locatie in de tuin van een familielid. Alles hebben ze zelf gedaan, decoratie, eten etc. Ik denk dat ze het wel hebben onderschat hoe veel geregel het was ook al was het een 30-40 man bruiloft. Lekker vroeg beginnen en dan komt het goed!

Beterschap Kylan! En wat balen natuurlijk. Hopelijk voelen jullie je snel weer beter.

Wij hebben vandaag een videochat met onze fotografen gehad! Om ze even te leren kennen en de laatste vragen door te nemen, en nu hebben we ze officieel geboekt :D Ben er echt zo blij mee! Als fotograaf zijnde ben ik zooo specifiek in wie ik wil en wat ik wel en niet mooi vind. Fotografie was voor mij een belangrijk punt, daar wil ik me gewoon geen zorgen over hoeven maken op de dag zelf. En met hun portfolio en stijl heb ik echt het idee dat ik het helemaal los kan laten. :D *-:)

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:16

Mag ik mij hier ook melden?
Na twee keer verzetten (en meerdere kaarten verder :$ ) trouwen wij op 18-08!

Onze eerste datum zou in september 2020 zijn. Onze locatie wordt Kasteel de Vanenburg in Putten en de jurk heb ik ook al een tijdje. Gelukkig is de locatie altijd heel meegaand geweest ondanks twee keer verzetten en hebben we zelfs geen aanbetaling hoeven te doen. Binnenkort maar eens beginnen met de officiële uitnodiging (Save the Date kaarten zijn al gestuurd, mijn vriend maakt de kaarten zelf en laat ze afdrukken).
Gisteravond ook samen de knoop doorgehakt en de BABS geregeld... dat wordt Dirk! (o.a. van de serie Divorce) :D echt noooit verwacht dat m'n verloofde akkoord zou gaan :Y) maar toch wel! Dus nu nog meer zin in onze dag.

Binnenkort is de kennismaking met de bloemist en verder geven de styling (van decoratie van de locatie tot het tafelservies) uit handen aan een wedding stylist. Is een investering maar zo mooi en scheelt enorm veel werk en tijd. Ook combineert haar stijl mooi met de stijl van onze fotografe en tevens een vriendin van ons (fotografie in fine art stijl).
Wat we verder nog moeten regelen is de taart, entertainment, ringen, ondertrouw, pak voor m'n verloofde, schoenen e.d. de kleinere details. Qua avond doen wij geen dansfeest, maar een diner op de locatie voor zo'n 90 man met live muziek.

Verder nog gefeliciteerd Juval! Wat zag je er mooi uit.

@laughterline, wat fijn voor jullie, het is soms nog best moeilijk een fotograaf uitkiezen die echt bij jouw/jullie wensen past. Is dat ook weer afgevinkt!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:57

Welkom Vanny! Jammer dat jullie al twee keer hebben moeten verzetten... Een hele mooie locatie die jullie hebben en zo te horen al een heel duidelijk beeld hoe de dag er uit komt zien. Leuk!

Laughterline fijn dat jullie er uit zijn met de fotograaf! Dat vonden wij ook heel belangrijk, om iemand te vinden die echt bij ons past qua stijl en persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:43

Drie maal scheepsrecht !!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:38

Goedemorgen,

Welkom aan alle nieuwe bruiden :j

Ik ben eventjes afwezig geweest want ja... Het was carnaval :)) *\%/*

Wij zitten in de laatste lootjes, hebben toch behoorlijk wat afzeggingen nog gehad, 24 stuks, waarvan een groot deel van de familie van mijn man. Iets wat ik gewoon niet zo goed begrijp, maar goed.
Maar goed, als er nog meer afzeggen dan halen we de 100 man niet eens en dat zou toch wel erg zonde zijn...

We krijgen vandaag een foto voorbeeld van de bedankjes, daar ben ik erg benieuwd naar en dat is eigenlijk het laatste wat we nog moeten regelen :j

Ik ben momenteel alle contacten aan het overdragen naar de ceremoniemeesters.
Ik heb zondag mijn jurk gepast <3
Ik ben er zo verliefd op <3
Mijn man trouwens ook, hij zag mij in de jurk en begon weer helemaal te stralen <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:24

pimaude schreef:
Als je een DJ hebt dan kun je ook doorgeven dat dit het genre is wat je leuk vindt, en er nummers van gasten op staan (die je arceert zodat die sowieso langs komen), en dat hij naar eigen inzicht er een dansfeest/ praatfeest/ whatever van mag maken? Zoiets? Het is zijn vakgebied, dus wellicht kun je hem op die manier wat meer loslaten en proberen te gaan genieten

Ja dat is wel een goeie inderdaad :j Ik heb ook wel een Spotify lijst al en een aparte lijst van de verzoekjes van onze gasten dus ik denk dat ik die gewoon doorstuur.

Welkom Berriepi! Leuk, receptie op eigen terrein. Ik heb geen idee wat je dan precies allemaal moet regelen, best wel een hoop volgens mij maar geen ervaring mee :o Het wordt vast heel mooi! Ik zou inderdaad ook wel zoveel mogelijk uitbesteden.

Juval, ja de meeste mensen vulden er wel iets in (we vroegen het via de website waar mensen konden laten weten of ze komen en wat hun menukeuzes zijn), dus het gaf ons sowieso meer een idee van wat voor muziek mensen leuk zouden vinden :j Vond het echt een aanrader.

Kylan, ahhh nee wat naar zeg, beterschap! :(:)

Wat goed laughterline! En snap ik heel goed, ik ben zelf geen fotograaf maar m'n moeder en opa waren dat wel dus ik vond dat echt heel belangrijk :') Fijn dat je zo'n goede match gevonden hebt!

Vanny, welkom! Klinkt goed allemaal zeg, en drie keer is scheepsrecht :D

M_D_H, komt nu al snel dichterbij voor jou! Fijn dat alles eigenlijk al geregeld is :j

Wij zien onze fotograaf vrijdag voor een paar foto's en daarna wat drinken om nog wat dingen te bespreken. Ik hou niet zo van op de foto gaan maar heb hier wel echt zin in eigenlijk :D
Verder zou ik eigenlijk geen vervoer hebben, vond ik niet zo nodig en vond een taxi ook prima, maar mijn ouders vroegen vorige week of ik het niet toch leuk zou vinden om een auto te hebben. Dus nu toch een VW busje geboekt, vintage en helemaal leuk aangekleed. M'n bruidsmeisjes kunnen dan ook mee naar de locatie en na de ceremonie kunnen mijn vriend en ik ermee naar de fotolocatie, dus toch wel leuk :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:35

Laughterline: fijn dat jullie een klik hadden met jullie fotografen (meervoud?).

M_H_D: weet je aanstaande hoe je trouwjurk eruit ziet?

Wij hebben onze huwelijksreis geboekt. Het was erg lastig met Corona, daarom hebben we lang gewacht met boeken. Het is uiteindelijk 3 weken Sri Lanka met 4 dagen Malediven geworden *\o/*
Dinsdag hebben we ook onze trouwringen gezien. We hebben deze speciaal laten maken bij de edelsmid. Met name omdat ik bij de reguliere juwelier niks kon vinden. Nu heb ik hem zelf ontworpen en hij is geweldig geworden. Precies wat ik wilde.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:06

Oh wat een gave huwelijksreis!! Wanneer gaan jullie? Wij hebben Sri Lanka ook overwogen, vrienden van ons waren er pas nog en het zag er allemaal zooo mooi uit. Maar wij gaan toch voor Costa Rica, met op de terugweg 4 dagen New York. Vandaag eea uitgezocht en hotel in New York geboekt, dit weekend de rest plannen :D We gaan pas in November.

Klinkt goed ook van je ring, wat voor iets is het geworden? Die van ons zijn ook speciaal voor ons gemaakt, vind ik toch bijzonderder :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:09

annepaardoes schreef:
Laughterline: fijn dat jullie een klik hadden met jullie fotografen (meervoud?).

M_H_D: weet je aanstaande hoe je trouwjurk eruit ziet?

Wij hebben onze huwelijksreis geboekt. Het was erg lastig met Corona, daarom hebben we lang gewacht met boeken. Het is uiteindelijk 3 weken Sri Lanka met 4 dagen Malediven geworden *\o/*
Dinsdag hebben we ook onze trouwringen gezien. We hebben deze speciaal laten maken bij de edelsmid. Met name omdat ik bij de reguliere juwelier niks kon vinden. Nu heb ik hem zelf ontworpen en hij is geweldig geworden. Precies wat ik wilde.

Wij zijn in mei al voor de wet getrouwd, dus hij weet inderdaad ondertussen wel hoe de jurk er uit ziet :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 00:10

M_D_H schreef:
Wij zijn in mei al voor de wet getrouwd, dus hij weet inderdaad ondertussen wel hoe de jurk er uit ziet :j

Ah op die manier. Dus dan is het straks nog voor het feest?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 00:15

Eulogy schreef:
Oh wat een gave huwelijksreis!! Wanneer gaan jullie? Wij hebben Sri Lanka ook overwogen, vrienden van ons waren er pas nog en het zag er allemaal zooo mooi uit. Maar wij gaan toch voor Costa Rica, met op de terugweg 4 dagen New York. Vandaag eea uitgezocht en hotel in New York geboekt, dit weekend de rest plannen :D We gaan pas in November.

Klinkt goed ook van je ring, wat voor iets is het geworden? Die van ons zijn ook speciaal voor ons gemaakt, vind ik toch bijzonderder :j

We trouwen 16 april en gaan 18 april weg. Wij hebben Costa Rica ook nog overwogen. Toen nieuw Zeeland, maar omdat dat dicht zat hebben we uiteindelijk hier voor gekozen.
Maar lekker hoor, Costa Rica. En dan nog even the big city in. Leuke side tour.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:28

annepaardoes schreef:
M_D_H schreef:

Ah op die manier. Dus dan is het straks nog voor het feest?

Niet helemaal :n

Wij moesten door de maatregelen behoorlijk strepen in de gastenlijst en daarom doen wij eigenlijk de gehele ceremonie opnieuw :j

Wij gaan nog niet op huwelijksreis, wellicht dat we dit in de zomer wel doen, maar nu nog niet :n

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:33

M_D_H wat jammer van de afmeldingen. Weet je ook de reden?
Wel gaaf dat je nog zo verliefd bent op je jurk. Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik die naar het feest weer aan ga doen. Hij is helaas toch wel wat vies geworden aan de onderkant, en laten stomen alleen voor het feest vind ik eigenlijk te duur.

prachtige huwelijksreizen komen er voorbij hier.. heel mooi om naar uit te kijken!

Laughterline, heel fijn dat je zo happy bent met de fotografen!!

annepaardoes, leuk dat jullie ringen zo mooi zijn geworden! heel origineel.

Eulogy, zo'n VW busje is echt heel leuk zeg!! gaan jullie dan zelf rijden of is er een chauffeur?

Vanny, wat leuk dat Dirk de BABS is! Hij lijkt me zo'n leuke man. veel plezier met alle voorbereidingen verder.

Hier zijn de uitslagen van schoonzus allemaal goed, alles is weg en ze hoeft geen nabehandelingen meer. Opluchting dus!! We kunnen nu dus verder gaan plannen voor het feest. Weer een datum prikken, uitnodigingen maken, locatie bespreken etc etc. Ik heb er wel zin in. Hoop dat de mensen die hadden afgezegd ivm corono nu wel gaan komen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:27

Oh Juval wat fijn voor jullie en je schoonzus!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:15

Oh wat een goed nieuws juval, gelukkig!

Jaa ben echt heel erg blij met onze fotografen! (meervoud idd, ze zijn man en vrouw, dus 2 voor de prijs van 1 :P ) Verder hebben we deze week ook onze Save the Dates er uit gedaan :D

Wauw Sri lanka en malediven! <3 en Costa Rica en new york! wat ontzettend gaaf! Wij denken aan Zanzibar of Mauritius :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:32

laughterline schreef:
Oh wat een goed nieuws juval, gelukkig!

Jaa ben echt heel erg blij met onze fotografen! (meervoud idd, ze zijn man en vrouw, dus 2 voor de prijs van 1 :P ) Verder hebben we deze week ook onze Save the Dates er uit gedaan :D

Wauw Sri lanka en malediven! <3 en Costa Rica en new york! wat ontzettend gaaf! Wij denken aan Zanzibar of Mauritius :)

Wie heb je als fotograaf?
Ik ben erg nieuwsgierig.

Wij zijn met ons fotoboek bezig en volgende week zaterdag kan ik eindelijk alle foto's laten zien <3
Zo blij mee want ik ben echt verliefd op alle foto's.
Een selectie voor het boek maken was echt een hel!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:39

Haha een fotograaf in Zuid Afrika gok ik :D
Zanzibar hebben wij ook nog overwogen! Ook gaaf zeg :j

Wij hebben gister met onze fotograaf afgesproken en nog steeds een heel goed gevoel bij. Hij heeft ook wat foto's gemaakt die we over 2 weken krijgen, wil ze echt NU zien :') Vond het eerst ongemakkelijk omdat ik er helemaal niet van hou om op de foto te gaan, maar dat was snel klaar gelukkig.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:36

Ik ben heel benieuwd voor de mensen met een feestavond. Gaan jullie de dans openen? Zijn jullie een beetje dansers? Hoe zijn jullie het banpalen te gaan doen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:50

ik heb ook nog geen foto s van de fotograaf gezien, kan ook niet wachten.

MDH, maken jullie het boek zelf? of doe je het samen met de fotograaf? Ik ben zelf niet zo heel creatief en maak eigenlijk nooit fotoboeken, dus ik ben wel bang dat het niet mooi wordt als ik het zelf probeer.

zanzibar lijkt me ook prachtig, maar meer naar aanleiding van een topic hier op bokt van iemand die daar een huis bouwt. Eerder had ik er nooit echt van gehoord :)

Eulogy, fijn dat je een goed gevoel hebt bij de fotograaf, wachten duurt lang he.

onze fotograaf zei 2 weken nodig te hebben, dus het kan nu niet lang meer duren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:01

annepaardoes schreef:
Ik ben heel benieuwd voor de mensen met een feestavond. Gaan jullie de dans openen? Zijn jullie een beetje dansers? Hoe zijn jullie het banpalen te gaan doen?

Nee, ik vind het idee van een first dance/openingsdans echt vreselijk := Voor mezelf dan. Het idee dat iedereen in een kringetje om je heen dan naar je staat te kijken, brrr. Wij verhuizen gewoon naar het bargedeelte van de locatie, doen de taart en een barbecue daar en op het terras en dan begint de DJ rond half 8 en that's it.

Juval, haha hier precies hetzelfde, ik volg dat topic ook :D Daarvoor had ik er eigenlijk nooit zo aan gedacht! Spannend van jullie foto's, die moet je dan inderdaad binnenkort al krijgen! Ben benieuwd :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:13

M_D_H schreef:
Wie heb je als fotograaf?
Ik ben erg nieuwsgierig.

We hebben Jack en (Laura) Jane, man en vrouw en beide fotograaf. En idd haha uit Zuid Afrika :P
https://jackandjane.co.za/
Gaaf een fotoboek! Dat wil ik ook graag laten maken :j altijd fijn om het echt op te pakken en in je handen te hebben, dan alleen digitaal. Er komt ook zeker een vergroting aan de muur.

Oh wauw een huis bouwen op Zanzibar! die ga ik even opzoeken :j
En 2 weken voor de foto's dat is lekker snel! :D Spannend.

Wij gaan wel een openingsdans doen :j M'n vriend is een goede danser, hier in Zuid Afrika kan iedereen van jong tot oud wel goed een bepaalde dans(sokkie genaamd), veel ronddraaien en weet ik het, ik kan het niet _O- en ben vooral hard aan het lachen als ie me rond draait en doet, ik word alleen maar duizelig lol. Dus moet nog even oefenen :') :')

Leuk dat ie al wat foto's gemaakt heeft Eulogy! Soort van engagement foto's?

oh, gister nog het uiteindelijke ontwerp gekregen van m'n bruidjurk! Zo gaaf <3 Echt heel leuk om dat zelf samen te stellen. Nu de stoffen gaan bestellen en kopen :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:52

Haha ja, we hadden dat eigenlijk afgesproken voor afgelopen lente/zomer, dan hadden we de foto's gebruikt op onze website en misschien voor de uitnodigingen. Maar goed, toen werd het voor hem ineens heel druk met bruiloften die ineens weer door konden gaan en heeft hij 2x gevraagd het te verzetten. Vonden wij niet zo'n probleem maar hij was er heel dankbaar voor en nu krijgen we als bedankje van hem een grote ingelijste afdruk van onze favoriete foto na de bruiloft :D Ben heel benieuwd naar de foto's van vrijdag! Dit is onze fotograaf: https://howelljonesphotography.co.uk/

Mooie stijl zeg, van jullie fotografen! <3 Snap heel goed waarom jullie daarvoor gegaan zijn!
Ook heel gaaf trouwens dat je je jurk zelf laat ontwerpen, wat voor iets wordt het? Hoef je natuurlijk niet te delen haha maar ben wel nieuwsgierig :D