Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:15

Mkango schreef:
marleen_88 schreef:
Ik heb geen bad, dus bruisballen gebruik ik niet. Mokken heb ik ook meer dan genoeg.

Als je een plantje verstuurd, hoe komt hij heel aan? Waarmee verpak je zoiets zonder dat de grond door het hele pakket gaat?
Ik had vorig jaar toevallig nog een plastic koker van 't een of ander dat ik er omheen had gebouwd (beetje ingekort). In het verleden heb ik weleens een constructie van lasdraad over de plant zelf heen gezet (kleine plantjes) en die dingen gewoon ingepakt.

Ja precies. Strak inpakken dus.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:24

Leuk al die tops weer. Mocht mijn Santa creatief zijn met epoxy mag dat ook zeker in mn pakker, onderzetters bv. Ik vind vooral de op de zee geïnspireerde epoxy knutsels echt super mooi.
(Draadloze) oordopjes staan ook op mijn wish list, maar geen idee of dat lukt voor het budget..
Afgelopen week mn auto schoon gemaakt en toen kwam ik nog op het idee dat zon autogeur hanger ook een top is.
Kaarsen branden we met regelmaat in de winter, enkel van die lange kaarsen voor in een kandelaar eigenlijk nooit. We hebben ook een Lampe Berger maar dat gaat zeker boven budget haha.
Bakken doe ik maar heel zelden, ik geloof wel dat ik nog ovenwanten op mijn top lijst heb gezet (of anders bij deze), Heb nu zon soort lap met 2 handvaten erin maar dat werkt helemaal niet fijn, dus gewoon 2 losse.
Ik heb vooral grote planten in huis en een aquarium-tafel gevuld met planten. Ik kan vast nog wel ergens in huis plek vinden voor een plantje erbij.
Vd week kwam ik nog plantenhangers tegen in de vorm van dieren, die waren ook echt super tof.
Tweedehands is voor mij ook geen probleem. Ik zal zelf niet bij Ali bestellen maar wil net als vorig jaar weer proberen een pakket te maken door te kopen bij lokale ondernemers, te speuren in oa de ruilwinkel etc.

boeflover

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:25

En Rink gefeliciteerd!!!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:27

Hier pas een bad, lekker groot..1,90 x 1,40m dus dingen voor in bad zijn welkom. Badparels, badzout....badbombes, kaarsen om ernaast te zetten.
Heerlijk.

Rink gefeliciteerd!!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:41

Bad heb ik niet helaas en spullen voor onder de douche heb ik in overvloed.

Dingen als mokken, kleedjes en kaarsen zijn altijd welkom.

Gefeliciteerd Rink

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:00

Heel snel even bijgelezen, sorry dat ik niet zo actief ben maar school vergt erg veel van mn focus.
Ik las iets over alcohol, ik lust veel wel en probeer graag nieuwe dingen, alleen rode wijn en alles met room valt af, ik ben lactose intolerant. Zelfgemaakt is erg leuk! Mokken ook. Bruisballen zijn echt top, maak je m’n vriend ook blij mee hahaha. Ik zal vanaf nu proberen actiever mee te praten!

Ik heb trouwens zelf ook plantjes, dus meer kan geen kwaad, vind ik echt leuk.

Heb ook hard gelachen om dat beeldje hierboven :’)

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:04

hier ook weer snel ff bij gelezen
hier plantjes en bloemen geen succes met 2 katten 1 eet alles op
supper leuk bruisballen zo jammer dat ik geen bad heb hihi
leuke iddeen voor in mijn hamster hok ook altijd welkom of spullen er voor mis nog een top haha

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:45

Ik las iets over mokken, die gebruik ik niet :+

En een pannenkoekplant! Ik heb er ook 2 en sindskort ook 2 ‘augurken plantjes’. Die zijn zoooo zacht <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:05

Oh een bad heb ik helaas ook niet.... Laatst een hotel geboekt omdst ik voor werk een pokkeeind moest rijden, dan maar weekend weg er van maken. Bruisballen gehaald om te ontspannen.... Had ik geen bad in m'n kamer :roll: Bummerrrrrr.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:05

Jodym schreef:
Ik las iets over mokken, die gebruik ik niet :+

En een pannenkoekplant! Ik heb er ook 2 en sindskort ook 2 ‘augurken plantjes’. Die zijn zoooo zacht <3

Ja die zijn zo cute!
Ik heb niet zoveel tijd om hier veel mee te praten maar denk dat er genoeg te vinden is over mij

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:22

Augurkenplantjes?? :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:30

Ook geeb bad

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 02:25

Bij de action nu zag ik op fb
Waarschijnlijk al uitverkocht als ik al die reacties zo las.

Maar wel grappig

Afbeelding

Leuke mok is altijd welkom.
Kaarsen gebruik ik niet.

Ik heb alleen hartjes vormige (blad) planten in huis.
Ik hou van hartjes <3

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:26

Linnie050 schreef:
Bij de action nu zag ik op fb
Waarschijnlijk al uitverkocht als ik al die reacties zo las.

Maar wel grappig

[ [url=m/quBWso.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke mok is altijd welkom.
Kaarsen gebruik ik niet.

Ik heb alleen hartjes vormige (blad) planten in huis.
Ik hou van hartjes <3

ik heb hier gisteren nog mee in mijn handen gestaan :') maar niet gedaan omdat het er te weinig waren om een hele boom mee te doen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:31

Hier geen bad. En ook geen planten in huis. Wel probeer ik altijd wat groenten in de voortuin te kweken. Ik heb geen grote voortuin hoor, een stukje van 6 vierkante m ofzo waar ik dan wat groentes in kweek.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:48

Maar das toch kei leuk germie!
Wat vind je leuk om er te kweken?

Wij hebben dit jaar voor het eerst een moestuin in de achtertuin. Op een stuk van 20 vierkante meter. Dit jaar was echt een testjaar om te kijken wat werkt en wat niet.
Weten nu beter wat we volgend jaar willen en wat zeker niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:03

Fem schreef:
Maar das toch kei leuk germie!
Wat vind je leuk om er te kweken?

Wij hebben dit jaar voor het eerst een moestuin in de achtertuin. Op een stuk van 20 vierkante meter. Dit jaar was echt een testjaar om te kijken wat werkt en wat niet.
Weten nu beter wat we volgend jaar willen en wat zeker niet.

Ik had dit jaar succesvol prei (staat er nog in, het zou winterprei zijn, maar het eerste is al geoogst). Knoflook (dat gaat niet in de sss, want dat moet in oktober gepoot worden). Ik heb al bloemkool gehad (dat kan volgend jaar weer, want dan heeft er een jaar geen kool in gestaan), evenals rode kool (is ook gelukt en kan na een jaar overslaan ook weer). Ui zou ook kunnen. Sla misschien ook.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:23

Leuk!

Wij gaan volgend seizoen echt voor groenten die niet veel ruimte nodig hebben, dus die relatief veel oogst geven qua het oppervlak wat je nodig hebt voor de plant.

Wij waren dit jaar erg enthousiast over de volgende groente: erwtjes, peultjes, wortel, bosui, prei, komkommer, snijbiet, sperziebonen, paarse bonen (vergelijkbaar met kidneybonen, maar dan andere kleur), tuinbonen, pompoen, courgette, broccoli, augurk, ui, bleekselderij.

Paprika had wat moeite om op te komen en te volgroeien tot een plant.

En sommige dingen gaven overlast. We hebben dit jaar veel last gehad van mieren en witte vlieg.
En broccoli en bloemkool en pompoen zijn toch dingen die veel ruimte innemen in verhouding met de oogst die ze opleveren, dus die zullen we volgend jaar waarschijnlijk niet meer zaaien.
En courgette hebben we vooral weg gegeven, dus die waarschijnlijk ook niet. :')

P.s. knoflook deed het bij ons ook erg goed. Hebben wij in de maand mei gezaaid vanuit een uitgeschoten teentje en hebben we de afgelopen 2 maanden kunnen oogsten. Ideaal!

Maar ik vind het heerlijk om het te zien groeien en bloeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:59

Wat leuk om hier al die voorstelrondjes te lezen, en weer nieuwe ideeën op te doen ook voor tops en flops.
Om even te reageren op de laatste pagina's wat ik allemaal voorbij zag komen:
Bier (geen zwaar bier) is een +, verder houd ik niet van alcohol.
Bakken en koken vind ik ook leuk, een leuke theemok voor op werk (middelbare school) ook
Planten zijn ook welkom, maar heb daar sowieso geen potten meer voor, dus dat ik ook nog wel een top. Zelfgemaakte dingen vond ik vorig jaar heel erg knap en sta ik zeker voor open, maar net zoals al meer bokkers aangeven, ben ik daar zelf helemaal niet creatief genoeg voor om te maken.
Aan kerstversiering doen wij niet in huis, dus een flop
Zelf koop ik niet bij wish of ali, maar geen probleem als Santa dat wel doet
We hebben een bad waar we veel gebruik van maken, dus daarvoor ook altijd dingen welkom
Sloffen en sokken heb ik nog
Puzzels en spelletjes voor 2 personen zijn altijd leuk

Rink, nog gefeliciteerd, prachtige foto's!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:24

Fem: kan je knoflook zaaien vanaf een teentje? dat had ik eerder moeten weten... :D Ik ben gek op knoflook! (en mn vriend gelukkig ook :)) ) Dank je voor de tip :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:45

Vinden jullie de voorpret ook zo leuk? Ik zie soms tips en dan zie ik in de winkel iets waarvan ik denk dat is leuk! Benieuwd wie mijn lootje wordt! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:48

Ik moet mij heel erg inhouden om niet al het eea te kopen XD

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:13

Banjer schreef:
Fem: kan je knoflook zaaien vanaf een teentje? dat had ik eerder moeten weten... :D Ik ben gek op knoflook! (en mn vriend gelukkig ook :)) ) Dank je voor de tip :D

Moet je onbehandelde knoflook kppen. Biologisch dus. Volgens de 10 10 10 regel: 10e maand, 10 cm uit elkaar, 10 cm diep ( 5 is zat is mijn ervaring).

Erwtjes zijn hier mislukt. Nog zaden zat er van.

Knoflook is trage teelt, dus geduld nodig.

Ik ga ook voor wat veel oogst geeft. Bloemkool en rode kool deed dat bij mij juist weer. Allesla is mislukt. Pepers en puntpaprika waren super, gewone paprika niet en tomaten ook niet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:00

Marjo schreef:

Dit had ik ook net in de winkels... oh leuk. Onee wacht ik heb nog geen lootje,

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:14

Marjo schreef:

Guilty, sterker nog, al iets gekocht hahaha. Mocht het totaal niet bij m’n lootje passen gaat het in het kerstpakket van mijn vriendin in Australië heb ik maar bedacht haha