Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:54

Josien_ schreef:
Iemand hier toevallig al naar een evenement geweest waarbij je een Corona test hebt gedaan bij testenvoortoegang.org ? :)

Geen test maar gevaccineerd in mei + 2e prik eerste week van juni.
Er werd op beide punten gecontroleerd. Vriendinnen hadden getest. Een club met een man of 300 denk ik? Niemand ergens over gehoord..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 23:56

Lous schreef:
En wat denk je van de vaccinaties? Je hoeft niet te testen als je volledig gevaccineerd bent en een QR code hebt, maar een vaccin heeft wel twee weken nodig om werkzaam te worden.
Heel krom, maar 1 minuut na het zetten van bijvoorbeeld Janssen kon je al ongetest naar een evenement zonder 1,5 meter afstand…

Die Coronacheck app mag mij niet denk ik, want ik kom er nog steeds niet in om een vaccinatiebewijs te maken. Dus sta er ook van te kijken dat mensen meteen met Jansen in die app komen met een vaccinatiebewijs :')

Smee__

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:56

Neeee als meerdaagse festivals afgeblazen worden baal ik echt als een stekker -O- Eind augustus decibel en dat zou mijn 3daagse vakantie zijn -O- Zou tegen die tijd ook al volledig gevaccineerd zijn..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:52

Manana manana is al afgelast gister ivm te veel risico

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:12

Smee__ schreef:
Neeee als meerdaagse festivals afgeblazen worden baal ik echt als een stekker -O- Eind augustus decibel en dat zou mijn 3daagse vakantie zijn -O- Zou tegen die tijd ook al volledig gevaccineerd zijn..

Hier en daar worden wel meerdaagse festivals afgelast ivm risico’s

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:30

Ik baal ook. Heb zelf corona door een club die zn duty niet volgt. Werk zelf in de muziekindustrie en waarschijnlijk word alles weer afgeblazen -O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:48

Heel testen voor toegang dus eraan…wat een ellende zeg, wat erg voor alles wat morgen zou doorgaan. Sluit dan gewoon binnen alles af…

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 13:04

Het is een enorme klap voor de horeca en evenementen branch als dat nu nog afgeblazen wordt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:05

Maar wanneer gaan die maatregelen in? Zouden ze dit weekend alles nog door laten gaan en dan per maandag alles er af?

Ik was gisteren in Zwolle om 17.15 testen voor toegang, was keurig geregeld, geen rij, doorlopen QR scannen, 2x check gesprek, test en een half uur later uitslag.

Wordt pas over 2 weken voor de 2e keer gevaccineerd. Vind het vooral erg krom dat je direct na je Jansen vaccinatie op pad kan, terwijl je dan nog beschermd bent.
Hopelijk laten ze de buiten evenementen wel toegestaan getest of gevaccineerd.

Dat ze binnen evenementen dicht gaan doen, lijkt mij wel een goed plan. Daar is toch het risico veel groter, ook voor het personeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:16

Waarschijnlijk gaat het vanavond al in wat mij ook volstrekt logisch lijkt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 14:19

MarliesV schreef:
Hopelijk laten ze de buiten evenementen wel toegestaan getest of gevaccineerd.

Dat ze binnen evenementen dicht gaan doen, lijkt mij wel een goed plan. Daar is toch het risico veel groter, ook voor het personeel.

Dat hoop ik ook, maar vrees er voor -O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:22

Spenk, denk je? Normaal wordt een maatregel altijd aangekondigd en niet direct doorgevoerd toch.

Nou ja, we gaan het zien. Zowel de mate van de maatregelen als de tijdsspanne waarop het in gaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:23

Volstrekt logisch? Alles staat al opgebouwd.. dat je een kroeg dicht moet gooien prima, maar dit is toch niet oké?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:24

De horecasluitingen destijds omdat de cijfers snel stegen was ook direct. Mensen zaten te wachten op hun eten in restaurant toen er bekend werd het om 18:00 sluiten zou. Die konden ook gaan. Dat is mijn weten vaker gebeurt. Gezien de enorme stijging verwacht ik, en lees ik ook overal, dat het meteen ingaat. Anders gaat iedereen nog even snel de kroeg in de dit weekend natuurlijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:26

Spenk schreef:
De horecasluitingen destijds omdat de cijfers snel stegen was ook direct. Mensen zaten te wachten op hun eten in restaurant toen er bekend werd het om 18:00 sluiten zou. Die konden ook gaan. Dat is mijn weten vaker gebeurt. Gezien de enorme stijging verwacht ik, en lees ik ook overal, dat het meteen ingaat. Anders gaat iedereen nog even snel de kroeg in de dit weekend natuurlijk.

Dat is gister al gebeurt :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:30

nou ik ben wel ff mijn nagels aan het lakken voor vanavond, buitenevenement
begint om 18.30 uur, dus we gaan meemaken of we naar huis worden gestuurd

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:44

MarliesV schreef:

Dat is toch te gek voor woorden :')

Vanavond tot 12 mag je sowieso nog testen met toegang dus het zal wel dol worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:54

sureido schreef:
MarliesV schreef:

Dat is toch te gek voor woorden :')

Vanavond tot 12 mag je sowieso nog testen met toegang dus het zal wel dol worden.

Eens, ik ga er ook niet vanuit dat ze vanavond gelijk de boel in laten gaan.

Maar goed Spenk ziet het als mogelijkheid, vandaar mijn reactie.
En ik zou het niet erg vinden, jammer maar helaas. Maar voor de organisatie zou het wel erg zuur zijn, kwam net lang: ze zijn druk aan het opbouwen. En dan zou het misschien afgelopen zijn voor het goed en wel is begonnen, hoop zo van niet!

Spenk, volgens mij is alleen toen het restaurant/kroeg verhaal ineens gesloten binnen een paar uur. Maar verder hadden alle maatregelen wat langer voordat ze in gingen. Soms de volgende dag, maar nooit onmiddelijk voor zover ik mij kan heugen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:55

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:57

Schaam-je-kapot kabinet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:58

Misschien moeten eerder de mensen die met valse bewijzen en alles binnengedrongen zijn zich kapot schamen.... Dat is natuurlijk ook verre van netjes.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:01

Ja maar dan heb je nog tot 12 uur vanavond, dat direct in laten gaan slaat op het sluiten van de horeca vanaf 12.00 uur 's nachts, tenminste zo lees ik het. Dus niet alles dicht, maar een sluitingstijd.

Citaat uit de link:
De horeca moet de komende tijd mogelijk om middernacht weer dicht. Het demissionaire kabinet denkt erover die maatregel vanavond al te laten ingaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:04

Ja maar dat is toch wat ik zeg? Ze willen een eindtijd aan horeca hangen die vanavond meteen in gaat. Dus niet pas na het weekend. Wat ik vergeleek eerder met die horeca die om 6 uur dicht ging dat de mensen het restaurant uit gezet zijn. Dat dan nu de deuren om 12 uur dichtmoeten. Maar dat wel vanavond al en niet pas maandag.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:05

Dan heb ik jouw berichten anders geinterpreteerd, sorry.
Ik dacht dat jij bedoelde dat alles vanavond gelijk dicht gaat, zodra de persco er is zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:06

Oh nee :) , nee dat het dicht gaat op het tijdstip dat ze voorstellen te doen. Niet om 7 uur met de persco nee. Maar ik verwacht niet dat ze wachten tot na het weekend omdat het nu juist zo hard omhoog gaat.