Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
secricible schreef:AfricanLady schreef:
Ik heb geen van beiden en ik kan mij ook onder bewind laten stellen dus wat jij zegt klopt niet ondanks jou zogenaamde ervaring dan.
Nee, dat kan niet. Vrijwillige bewindvoering noemt men budgetbeheer en is idd buiten een rechter om.
Misschien haal je termen door elkaar, dat kan. Maar bewindvoering is altijd obv schulden of problemen en niet zonder enige aanleiding.
https://zorgkode.nl/verschil-bewindvoer ... getbeheer/

Cayenne schreef:Hoe zit het eigenlijk wanneer de moeder alimentatie wil en daarom een vaderschapstest?
AfricanLady schreef:Als ze toch alimentatie wil wat ze eerst heeft aangegeven niet te willen dan kan ze dat aangeven.
Mijn vriend heeft aangegeven mee te willen betalen als het van hem blijkt te zijn.
MarcoBorsato schreef:AfricanLady schreef:Als ze toch alimentatie wil wat ze eerst heeft aangegeven niet te willen dan kan ze dat aangeven.
Mijn vriend heeft aangegeven mee te willen betalen als het van hem blijkt te zijn.
Maar het is toch geen fijn gevoel dat er nog 5 jaar zo'n zwaard van Damocles boven jullie hoofd hangt? En dan blijkt dat vrijwillig onder bewind ook iets anders anders in elkaar te steken...
Ik hoop echt dat je met je voeten op de grond blijft staan en voorzichtig bent met jezelf.

Eapy schreef:Maar... hoe voel jij je erbij dat je een partner hebt die ergens *misschien* een kind heeft? Persoonlijk zou ik dat niet kunnen en ook niet willen voor mezelf.
santie schreef:Eapy schreef:Maar... hoe voel jij je erbij dat je een partner hebt die ergens *misschien* een kind heeft? Persoonlijk zou ik dat niet kunnen en ook niet willen voor mezelf.
Wat een onzin. Heel veel mannen en vrouwen hebben tegenwoordig kinderen uit een eerdere relatie en in een nieuwe relatie komt dat meestal wel goed. Maar als je alleen een relatie wilt met iemand die nog geen kinderen heeft, zal dat best moeilijk kunnen worden.
Ik snap echt niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Oke, het kwam als een complete verassing, maar dat maakt toch niet uit? Vriend heeft een kind uit een eerdere relatie, boehoe... Hoe hij daar verder mee omgaat is misschien apart, maar het kind zelf is geen onoverkomelijk probleem.
Nikass schreef:Hoe lang heeft vriendlief de mogelijkheid om een vaderschapstest te eisen? Heeft hij dat recht überhaupt?
En als hij er nu geen gebruik van maakt, kan hij dat dan over tien jaar alsnog doen? Of is hij dan meer afhankelijk van de toestemming van moeder?
Het lijkt me namelijk heel vervelend als je als vrouw met kind een leven hebt opgebouwd waarin hij zich nooit vertoond, dat dat jaren later ineens verandert. Ik zou dan zoiets hebben van ja dág, je had toch geen interesse, waarom nu wel??
(Waarna ik overstag zou gaan in het belang van het kind, maar ja, leuk is anders)
Eapy schreef:Cayenne schreef:Hoe zit het eigenlijk wanneer de moeder alimentatie wil en daarom een vaderschapstest?
Dan moet er onderhoudsplicht worden vastgesteld door de rechter, dit wordt dan inderdaad gedaan door middel van een vaderschapstest (‘vaderschapsactie’). De vader wordt gevraagd (veroordeeld) om mee te werken hieraan. De kosten van de test worden meestal gedeeld door de ouders.
Werkt de vader niet mee, dan zal de rechter op basis van gepresenteerde feiten aangaande de relatie tussen bio moeder en vader een conclusie trekken en zo de vader aanwijzen als rechtsgeldige bio vader of niet. Als de rechter besluit dat hij de vader is, is hij verplicht tot alimentatie.
Voordat er nu weer een “ja maar we hebben geen geld voor een advocaat dus we blijven nog lekker in standje struisvogel” komt, deze mensen komen ongetwijfeld in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand.
Olympia schreef:Misschien is een weekend vrij abbo iets voor je? Dat kost je 31 euro per maand en kan je op vrijdag na 18.30 gratis met de trein tm maandagochtend 4.30 geloof ik. Ik las ergens namelijk dat je niet altijd geld voor de trein hebt. Misschien is dit zelfs een goedkopere optie?