Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:15

Maar hier kan ik toch wel zeggen dat vinted bij mij 10 keer zo goed werkt als eender welk platform. Marktplaats en dito site’s verkoop je enkel binnen bv Nederland. Vinted is zoooo veel groter. Dan betaal ik met plezier die enkele euro’s als ik iets vindt die ik wil voor een prikje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:26

Andersom ook, als verkoper ben je evenmin beschermd. Maar inderdaad, het type platform werkt wel en net dat maakt het zo makkelijk om te gebruiken.
Ipv gesteggel over een prijs, uitzoeken qua verzendkosten etc is het nu in een paar klikken opgelost.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:28

Nouja, behalve als ze een bundel willen dan :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:25

Zal,wel aan mij liggen maar ik heb leuke items op vinted maar niet voor een prikkie hoor.
Vaak betaal ik 2-hands even veel als de sale in Nederland en populaire items zelfs meer

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:27

Hier koop ik toch enkel als het een koopje is. Nieuwe schoenen die bv nieuw 80 euro kosten, voor 20 euro, even nieuw.

Bv Birkenstocks voor de kids, geef ik Max 15-20 euro voor, in de sale vind je die niet voor zo’n bedrag.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:46

Hier ook alleen koopjes, meestal 1/3 van de nieuwprijs, bij een populair merk de helft. Maar meer niet, want er komen nog kosten bovenop en je moet maar zien of de staat echt nog heel goed of nieuw is. Als dat met zulke prijzen beetje tegenvalt, want dat is soms wel, vind ik het niet zo erg. Dat ik nu maar 1 van de 2 items krijg vind ik wel echt irritant. Ik ga het ook toch maar niet laten liggen heb ik bedacht zodat ik iig een slechte review kan geven }>

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:51

Ik vind het op de een of andere manier de kosten ook minder erg omdat het uit mijn vinted portomonee komt. Voorheen zou ik de kleding of nog in mn kast hebben laten hangen of in de kledingcontainer gedaan hebben want marktplaats en facebook vind ik voor kleding gewoon ruk. Dit werkt zo makkelijk, voor mn gevoel is het gratis geld.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:00

Idd, hier ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:22

Als je iets specifieks zoekt en het graag nieuw met kaartje wilt hebben, dan vind ik de helft van de prijs ook al prima hoor :j Vaak moet je dan toch gewoon blij zijn dat je het (nog) hebt kunnen vinden :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:33

Nieuw met kaartje snap ik trouwens nooit. Eerste wat ik doe is kaartje en kriebel labels eruit knippen en in de was voor het in de kast gaat. Niet gewassen nieuwe kleding draag ik sowieso niet ivm afgeven en geur enzo.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:35

Ohja het ligt gewoon heel erg aan het merk, Sezane bv heeft vaak items in een dag al uitverkocht, die staan op Vinted gedragen voor de nieuwprijs of een tientje eronder. Ik koop dat niet maar andere blijkbaar wel.
Sta soms echt te kijken van de bedragen die gevraagd worden, gedragen boxpakjes die nieuw 34 euro zijn voor 25. Dan ben je dus 30 kwijt in totaal, terwijl iedere webshop geregeld minstens een 10% kortingsactie heeft, of bv korting als je inschrijft op de nieuwsbrief. Maar blijkbaar is er wel markt voor want je ziet het veel.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:47

Ik vindt het Vinted systeem ook veel fijner werken bij het bieden op producten. Vandaag een nieuwe Oilily portemonee gekocht waar ik nog iets van afgedongen heb. Wanneer het bod geaccepteerd wordt, stuur ik de verkoper altijd nog een berichtje met bedankt voor het accepteren van mij bod, ik heb de betaling in orde gemaakt. Zoiets zou ik op mp niet zo snle doen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:53

corinep schreef:
Nieuw met kaartje snap ik trouwens nooit. Eerste wat ik doe is kaartje en kriebel labels eruit knippen en in de was voor het in de kast gaat. Niet gewassen nieuwe kleding draag ik sowieso niet ivm afgeven en geur enzo.

Hier kocht ik(voor de Brexit), vaak kledij in de uk, specifieke vintage merken.
Retourneren is veel te duur en dan kocht ik in de sale bv maat S en M van hetzelfde stuk omdat ik daar ergens tussen zit en het stuk die niet past, ik zo terug kwijtraak op vinted. Idem met dan dingen die bv je niet mooi staan of toch niet dat zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:07

En ik dus dat ik wat vooruit koop voor die kleine. Ik leg het dan netjes met labels en al weg en tegen de tijd dat hij er in groeit halen we dan steeds wat dingen die we nodig hebben uit de kast.

Even passen en als we het dan in gebruik gaan nemen is het vroeg genoeg om de kaartjes er af te halen en het even te wassen voordat het gedragen wordt :)

Sommige dingen blijven dan liggen en daar kan je dan weer anderen blij mee maken. Het koopt en verkoopt toch leuker als het echt nog helemaal nieuw met kaartjes is :j

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:33

Hmmm hier een pakje wat in de Vinted tracking op "onderweg" bleef staan maar bij DPD zie ik nu dat hij al lang op het afhaalpunt lag en nu onderweg retour is. Wat betekent dat voor mij als verkoper? Nu kom ik regelmatig bij het DPD punt dus op zich geen moeite als ie daar weer ligt maar wel gek dat de tracking van Vinted dus niet in orde lijkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:03

Ik zou vinted hiervoor contacteren. De koper heeft zo geen kans gehad om het pakje op te halen, want die wist waarschijnlijk evenmin dat het al op het afhaalpunt lag. Die krijgt nu geld terug maar exclusief de verzendkosten volgens mij. Terwijl die hier eigenlijk niets aan kan doen en evenmin fout heeft. DPD moet het hier maar oplossen en dan kan Vinted dat best even oppakken met hen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:26

ik zou eerst de koper contacteren.
kans is groot dat zij wel bericht gekregen heeft(want bv hier via dpd krijg ik het via mail en via vinted)

indien ze niet antwoord zal de kans groot zijn dat ze het dus wel wist, maar niet afhaalde.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:31

De koper reageerde in eerste instantie niet toen ik aangaf dat het raar was dat het pakje nog onderweg was omdat mijn andere pakjes via DPD inmiddels waren aangekomen. Net reageerde ze wel toen ik aangaf dat de tracking bij DPD aangaf dat hij retour komt. Ze was net als ik uitgegaan van de Vinted tracking en had ook geen andere meldingen of bericht gehad. Zij baalt ook want ze wil de kleertjes nog steeds graag hebben...

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:23

Ik kon nu een kledingstuk tegen wat nep van Aliexpress is want de ontwerper fabriceert niet in China. Wat doen jullie in zo een geval? Zeg je er wat van of laat je het gaan?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:27

Heb je het gekocht of in een advertentie? Als het er niet bij staat zou ik het wel melden bij Vinted. Ik ben als koper ook wel eens opgelicht met een nep artikel en dan betaal je echt meer dan je zou doen als je wist dat het nep is...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:52

Vandaag homerr opgehaald en gelijk vandaag nog wat verkocht en die daar ingeleverd.
Mondial en homerr komen er elke dag behalve maandags. Morgen of woensdag nog naar dpd want daar ligt ook wat.

Ik verwacht dat een pakket retour komt want het wordt niet opgehaald en zij reageert niet. Best jammer want ik had meer gegadigden

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:09

Ik zat op UnitedWardrobe (als koper) en dat is nu overgenomen door Vinted. Tot nu toe goede ervaringen, alles wat ik bestelde is aangekomen en in de staat zoals beschreven. Ik koop alleen echte koopjes, kan er voor die prijzen ook niet mee in de mist gaan. Wel nog niet zoveel, in totaal iets van vijf à zes bestellingen, maar tot nu toe 5/6, het laatste is nog niet verzonden. Twee uit Frankrijk, de rest uit Nederland. Ik neem altijd de goedkoopste verzendoptie.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:13

Wolken schreef:
Ik kon nu een kledingstuk tegen wat nep van Aliexpress is want de ontwerper fabriceert niet in China. Wat doen jullie in zo een geval? Zeg je er wat van of laat je het gaan?

Mijn man kijkt vaak voor wielerkledij op vinted en er zijn er die echt een handeltje hebben in Ali-spul op vinted verkopen.... wat kan er eraan doen?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:16

Ik heb er een paar keer echte Allstars opgezet maar ze worden steeds als fake aangemerkt. Bloedirritant. Die gaan binnenkort op mp

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:21

Je kunt als je de advertentie open hebt rechtsboven op drie punten klikken en dan de advertentie rapporteren. Een van de opties is ook dat iets nep is. Ik zou dat wel doen als ik het zag en je weet het zeker. Voorkomt ellende voor een ander.