Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:39

sureido schreef:
Politie de komende dagen terughoudend met boetes
De politie zal de komende dagen niet snel boetes uitdelen bij overtredingen tegen de avondklok. Totdat het gerechtshof in Den Haag uitspraak heeft gedaan, zal de politie overtreders aanspreken en waarschuwen, zegt een woordvoerder van de Nationale Politie. Alleen bij excessen of na meerdere waarschuwingen wil de politie boetes geven.

De politie kiest voor deze lijn omdat er nu verwarring is over de avondklok. De uitspraak van het hof komt nog op de dag van de zitting, aanstaande vrijdag, of kort daarna.

Dit staat op de NOS liveblog.

Slim van ze, nu gaan juist mensen de weg op. Wel jammer, is het vrijdag op zaterdag wss weer chaos op straat als ik moet werken. Vond et wel lekker zo, geen last van dronken lui enzo.

Ik had juist graag nog staande gehouden willen worden, puur die ervaring en nu was het ook gwn alleen controle dus niet erg.

Arabesk

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:56

Ze crossen hier weer met auto's over de dijk, hoera, geen controle. Het venhuizer verzet :+ een rondje rijden in je auto tijdens de avondklok

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:58

Nou ja, zolang ze in hun auto zitten alleen in ieder geval geen besmetting om het maar even positief te bekijken? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 01:13

Het viel me wel op dat er veel meer mensen op de weg waren. Dus hoop dat het et weekend gewoon rustig blijft op m'n route.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:00

Ik las op Facebook onder een NOS-bericht een reactie van iemand: ‘Wat de uitkomst ook is, na 21:00 gaat toch iedereen de straat op’. Grappig genoeg reageerden daar denk ik wel veertig mensen onder met ‘neuh, voetbal op tv’ of iets dergelijks. Rebels hoor :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:44

Debat over het gedoe is nu live bezig. Man man wat een figuur dhr Wilders. Hij is echt aanvallend en drammend zijn betoog aan het doen, onze vrijheid van de gewone man en vrouw is afgenomen. 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:52

karuna schreef:
Debat over het gedoe is nu live bezig. Man man wat een figuur dhr Wilders. Hij is echt aanvallend en drammend zijn betoog aan het doen, onze vrijheid van de gewone man en vrouw is afgenomen. 8)7

Vind jij van niet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:55

purny schreef:
karuna schreef:

Vind jij van niet dan?

Levens redden en de zorg niet laten verzuipen staat toch echt wel boven het individuele belang. Dankzij alle maatregelen hebben we dit jaar bijna geen mensen met griep en ook amper RSV bij de kleine kindjes, wat de zorg ook enorm ontlast heeft. Je moet wel blind zijn als je stelt dat de genomen maatregelen geen effect hebben.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:58

SVRL schreef:
purny schreef:
Vind jij van niet dan?

Levens redden en de zorg niet laten verzuipen staat toch echt wel boven het individuele belang. Dankzij alle maatregelen hebben we dit jaar bijna geen mensen met griep en ook amper RSV bij de kleine kindjes, wat de zorg ook enorm ontlast heeft. Je moet wel blind zijn als je stelt dat de genomen maatregelen geen effect hebben.

Maar dit debat gaat niet over álle maatregelen, maar over de avondklok, waarvan Wilders vindt dat het de vrijheden van burgers disproportioneel beperkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:01

Je kan levens redden maar je kunt er tegelijkertijd ook een hoop levens verwoesten zoals nu gebeurd. En het kabinet speelt nu mooi weer met het ontlasten van de ziekenhuizen maar speelde dit niet al eerder? Het is het beleid van de vvd die ervoor heeft gezorgd dat er werkdruk is ontstaan bij de zorg.

En dat er geen influenza is heeft er puur mee te maken dat alles word weggezet onder corona. Puur voor de cijfertjes.

Als ik bel naar de huisarts met griep gerelateerde klachten krijg ik te horen dat ik moet uitzieken met een paranormale. Dus logisch dat je geen gevallen van griep hoort

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:05

Ik vind wel dat Wilders gelijk heeft dat de vrijheid inderdaad beperkt wordt.

Dat is toch gewoon zo? Na 9 uur mag je niet je huis uit dus ja, je vrijheid is beperkt. Los van de mening over Wilders of hoe hij zijn zegje doet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:06

sureido schreef:
Ik vind wel dat Wilders gelijk heeft dat de vrijheid inderdaad beperkt wordt.

Dat is toch gewoon zo? Na 9 uur mag je niet je huis uit dus ja, je vrijheid is beperkt. Los van de mening over Wilders of hoe hij zijn zegje doet.

Precies. Ik ga dan niet vaak naar buiten na 9 maar ik voel me een stuk vrijer als ik naar buiten mag

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:16

Purny, je kletst echt uit je nek.

purny schreef:
Je kan levens redden maar je kunt er tegelijkertijd ook een hoop levens verwoesten zoals nu gebeurd. En het kabinet speelt nu mooi weer met het ontlasten van de ziekenhuizen maar speelde dit niet al eerder? Het is het beleid van de vvd die ervoor heeft gezorgd dat er werkdruk is ontstaan bij de zorg.

Er zijn geen bezuinigingen geweest in de zorg, er is alleen een beperking geweest in de groei van de kosten.
En nee, dit speelde niet eerder in deze mate. Er was met een extreme griepgolf zoals 2018 sprake van druk op de IC(350 bezette bedden was toen de noodkreet), dus er was ook toen wel druk bij epidemieen. Maar buiten de epidemieen staat 25% van onze IC leeg.
En mag ik je er aan helpen herinneren dat we nu, met alle maatregelen op 500 IC bedden zitten? En zonder maatregelen men meer dan 25.000 IC bedden nodig had gehad, met een kostenpost van 16miljard per jaar.
Geen enkel land heeft zkh-capaciteit om een pandemie te laten rondwaren zonder maatregelen.
Voor 100 extra IC bedden pleiten is prima, dan kunnen we een gemiddelde griep-epidemie iets comfortabeler opvangen. Maar voldoende IC bedden om deze pandemie mee op te vangen is gewoon onmogelijk.

Citaat:
En dat er geen influenza is heeft er puur mee te maken dat alles word weggezet onder corona. Puur voor de cijfertjes.

Dit is gewoon onwaar

Citaat:
Als ik bel naar de huisarts met griep gerelateerde klachten krijg ik te horen dat ik moet uitzieken met een paranormale. Dus logisch dat je geen gevallen van griep hoort

Ehm nee, want ook met de griep komen mensen in het ziekenhuis. Dus ook griep wordt gewoon geteld en gecheckt. De maatregelen zorgen er voor dat we geen griep hebben. De maatregelen werken namelijk niet alleen tegen corona, maar tegen iedere infectieziekte. Dus ook de griep.
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-02-21 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:16

Ik denk dat het goed is dat er zo iemand als Wilders af en toe zijn zegje doet, een beetje tegenwind kan geen kwaad.
Hij brengt het alleen zo lomp :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:18

Ik vind van der Staaij ontzettend positief opvallen. Jammer dat zijn partij voor alles staat waar ik tegen ben, als persoon vind ik hem heel fijn debatteren en ook in talkshows valt hij me in positieve zin op.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:25

secricible schreef:
Ik vind van der Staaij ontzettend positief opvallen. Jammer dat zijn partij voor alles staat waar ik tegen ben, als persoon vind ik hem heel fijn debatteren en ook in talkshows valt hij me in positieve zin op.

Ga volledig mee met deze mening. Hij is natuurlijk ook langstzittend politicus in de tweede kamer, dat geeft wel een vorm van expertise aan en dat merk je in de debatten.

Vind dit debat ook wel lastig. Wij gingen 's avonds vaak buiten een rondje lopen, of een milkshake halen bij de mac, of even op visite bij m'n schoonvader die sinds vorig jaar weduwe is en het zwaar heeft. Het feit dat dat nu niet kan voelt enorm benauwend en soms best verdrietig. Ik werk sinds kort weer wat vaker op kantoor, waardoor het iets minder erg is, maar toen ik nog hele dagen thuiszat vond ik de avondklok echt een hele zware en disproportionele maatregel (ik denk namelijk niet dat de maatregel veel nut heeft in vergelijking met andere maatregelen). In dat opzicht ben ik het volledig eens met de oppositiepartijen en hoop ik enorm dat de avondklok wordt afgeschaft.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:29

secricible schreef:

Ja, inderdaad! Hij geeft fatsoenlijk en met begrip voor anderen zijn mening.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:37

Badeendje schreef:
secricible schreef:

Ga volledig mee met deze mening. Hij is natuurlijk ook langstzittend politicus in de tweede kamer, dat geeft wel een vorm van expertise aan en dat merk je in de debatten.

Vind dit debat ook wel lastig. Wij gingen 's avonds vaak buiten een rondje lopen, of een milkshake halen bij de mac, of even op visite bij m'n schoonvader die sinds vorig jaar weduwe is en het zwaar heeft. Het feit dat dat nu niet kan voelt enorm benauwend en soms best verdrietig. Ik werk sinds kort weer wat vaker op kantoor, waardoor het iets minder erg is, maar toen ik nog hele dagen thuiszat vond ik de avondklok echt een hele zware en disproportionele maatregel (ik denk namelijk niet dat de maatregel veel nut heeft in vergelijking met andere maatregelen). In dat opzicht ben ik het volledig eens met de oppositiepartijen en hoop ik enorm dat de avondklok wordt afgeschaft.

Mee eens. Wij gingen ook wel eens wandelen of gewoon lekker even rondje rijden ‘s avonds als ik even eruit wilde.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:46

Ik vind normaal dhr Kuzu een irritant figuur maar hij maakt wel een goed punt over wettelijke grondslag. Onderbouwing van de voorzieningenrechter ging oa over proportionaliteit van de maatregel en daar lijkt nu geen rekening mee gehouden bij het schrijven van een nieuwe wet. Dan loopt men toch al snel kans dat die ook weer door een rechter wordt afgeschoten. Ik vond die VVD'er ook niet heel erg sterk over komen, leek ook al niet het verschil te weten tussen besmettelijkheid en virulentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:53

Het hele doel van de avondklok is om te voorkomen dat er illegale feestjes of andere samenkomsten zijn. Voorkomen dat verschillende mensen op 1 plek samenkomen, is echt wel een rem op het verspreiden van een virus. Ik heb zelf totaal geen last van de maatregelen die er genomen zijn en kan echt wel zonder café of restaurant bezoek. Er zijn genoeg uren tussen 4u30 en 21 uur om buiten te komen en naar je knuffel contact te gaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:55

Wij hebben geen knuffel contact.

Ik vind ze ook slap overkomen, al vanaf de persconferentie toen ze ‘betrapt’ waren. Rutte en Grapperhaus leken wel twee kleine boos stampende kinderen.

Je merkt wel echt dat dit echt een verrassing was en dit niet in het draaiboek stond.
Laatst bijgewerkt door sureido op 18-02-21 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:55

SVRL schreef:
Het hele doel van de avondklok is om te voorkomen dat er illegale feestjes of andere samenkomsten zijn. Voorkomen dat verschillende mensen op 1 plek samenkomen, is echt wel een rem op het verspreiden van een virus. Ik heb zelf totaal geen last van de maatregelen die er genomen zijn en kan echt wel zonder café of restaurant bezoek. Er zijn genoeg uren tussen 4u30 en 21 uur om buiten te komen en naar je knuffel contact te gaan.

Die zijn er nog steeds....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:58

sureido schreef:

Ik vind ze ook slap overkomen, al vanaf de persconferentie toen ze ‘betrapt’ waren. Rutte en Grapperhaus leken wel twee kleine boos stampende kinderen.

Je merkt wel echt dat dit echt een verrassing was en dit niet in het draaiboek stond.

Dat vond ik eigenlijk meer van Engel, die door de rechter heen schreeuwde en haar meende te moeten wraken. Rutte en Grapperhaus balen hiervan, natuurlijk, want ze hadden deze tijd beter aan andere dingen kunnen besteden. Eens kijken naar wat er mogelijk is voor de middelbare scholen bijvoorbeeld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:59

Ik vind het lastig en onhandig. Mijn ouders en schoonouders wonen beide ver weg en mijn zoontje slaapt smiddags dus rij het liefst daarna. Nu moeten we echt op de klok kijken.

Idem met de 1-bezoeker, ik kan niet meer zo ver autorijden doordat ik hoogzwanger ben dus mijn man moet wel mee :)

Daarnaast zie ik dat de winkels drukker zijn doordat mensen minder tijd naar de supet kunnen.

Maar ik denk dat de beperkingen en daarmee het effect hoger liggen dan mijn ongemak en de extra drukte in de super. In de super wellicht iets meer besmetting, maar in huiselijke kring fors minder us onder aan de streep winst.

sureido schreef:

Natuurlijk baalden ze en stond dar niet in het draaiboek. Het was gewoon een grove fout.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:00

Grapperhaus hoeft zich helemaal niet bezig te houden met middelbare scholen.

Engel gedraagt zich zo van het begin, dus had je anders verwacht?

Het was echter wel de eerste keer dat ik Rutte en Grapperhaus zo zag.