Purny, je kletst echt uit je nek.
purny schreef:Je kan levens redden maar je kunt er tegelijkertijd ook een hoop levens verwoesten zoals nu gebeurd. En het kabinet speelt nu mooi weer met het ontlasten van de ziekenhuizen maar speelde dit niet al eerder? Het is het beleid van de vvd die ervoor heeft gezorgd dat er werkdruk is ontstaan bij de zorg.
Er zijn geen bezuinigingen geweest in de zorg, er is alleen een beperking geweest in de groei van de kosten.
En nee, dit speelde niet eerder in deze mate. Er was met een extreme griepgolf zoals 2018 sprake van druk op de IC(350 bezette bedden was toen de noodkreet), dus er was ook toen wel druk bij epidemieen. Maar buiten de epidemieen staat 25% van onze IC leeg.
En mag ik je er aan helpen herinneren dat we nu, met alle maatregelen op 500 IC bedden zitten? En zonder maatregelen men meer dan 25.000 IC bedden nodig had gehad, met een kostenpost van 16miljard per jaar.
Geen enkel land heeft zkh-capaciteit om een pandemie te laten rondwaren zonder maatregelen.
Voor 100 extra IC bedden pleiten is prima, dan kunnen we een gemiddelde griep-epidemie iets comfortabeler opvangen. Maar voldoende IC bedden om deze pandemie mee op te vangen is gewoon onmogelijk.
Citaat:
En dat er geen influenza is heeft er puur mee te maken dat alles word weggezet onder corona. Puur voor de cijfertjes.
Dit is gewoon onwaar
Citaat:
Als ik bel naar de huisarts met griep gerelateerde klachten krijg ik te horen dat ik moet uitzieken met een paranormale. Dus logisch dat je geen gevallen van griep hoort
Ehm nee, want ook met de griep komen mensen in het ziekenhuis. Dus ook griep wordt gewoon geteld en gecheckt. De maatregelen zorgen er voor dat we geen griep hebben. De maatregelen werken namelijk niet alleen tegen corona, maar tegen iedere infectieziekte. Dus ook de griep.
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-02-21 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt