Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mindim schreef:Amen, ik ga in het weekend niet eens meer rond met de hond na 9 uur in de ochtend.
Femke_Tweety schreef:'mijn' bos is na afgelopen schoolvakantieweek(en woensdag middag) ook weer dráma.
Het was allemaal net weer een beetje vergaan. Het pleepapier en de zakdoeken.
Gisteren op mijn wandeling van 4 km de moed opgegeven om te tellen hoeveel er ligt.
Zeker 30 of 40 ranzige plekken, en normaal gesproken is dit echt een schoon en rustig bos.
Ik kan niet wachten tot de indoor speeltuinen, horeca, pretparken etc weer open zijn.
Dan heb ik 'mijn' bos en uitlaatklep/tot rust kom plek tenminste weer terug.
Als mensen toch tenminste het fatsoen hadden om hun zooi op te ruimen, of als je dan echt nodig moet in het bos even een stuk van het pad af te gaan en een goede laag blad of mos over je ontlasting en pleepapier te schoppen...
Goof schreef:Mindim schreef:Amen, ik ga in het weekend niet eens meer rond met de hond na 9 uur in de ochtend.
Ik zorg inderdaad dat ik half 9/uiterlijk 9 uur in 'mijn' bos ben. Als ik een keer later wakker word ga ik al niet eens meer en daar word ik serieus verdrietig van.
Tot vorig jaar ging ik iedere zaterdagochtend uren wandelen, ik mis dat onwijs.
Maar tegenwoordig is het bos een speel- en sportpark geworden en ik vind die drukte, herrie en parfumwalmen afschuwelijk. De lol is eraf.

Lisitano schreef:Nou ja, dat hoeft niet zozeer toch? Dat gehak op mensen die nu ook niets te doen hebben en de natuur besluiten te ontdekken. Ik hoop dat het ook voordelen heeft. Hopelijk zijn er naast de aso's ook veel mensen die het nu (meer) gaan waarderen. Die zijn er ongetwijfeld.
Alleen omdat mensen nette kleren dragen
Haha Varekaj

Lisitano schreef:Met nieuwjaarsdag gniffel ik ook altijd even om de fashionable mantaljassen met één knoop of panty's met 3 graden en zeewind. Veel plezier he!
Dat betekent natuurlijk niet direct dat ze normaal alleen maar in de kroeg komen. Misschien is het wel net zo'n bergschoentype als ik, maar had ze niet gerekend op een wandeling. Ik heb ook weleens op hakken over het strand gebanjerd omdat ik geen zin had om naar huis te gaan en eerst om te kleden
Wat betreft de aso's - terecht. Normaal zie je die hier alleen op warme zomerdagen, een berg afval achterlatend. Zo'n tas afval is toch veel lichter dan toen dat vol was en toch is mee terugnemen blijkbaar veel moeite.

Varekaj schreef:Ik vind het anders toch aardig lomp om als luipaard door kletsnatte weilanden en struiken te gaan klungelen als je 20m verderop gewoon een perfect begaanbaar, haast plassenvrij en droog zandpad hebt. Daarnaast horen die weilanden helemaal niet bij het wandelgedeelte. Daar lopen normaal koeien, paarden en schapen.
Daar loopt echt geen pad. Die zijn hier allemaal overduidelijk en goed zichtbaar aangeduid. Je moet ook door overduidelijke poorten heen om in die weilanden te raken en je ziet zelfs als blinde dat ze allemaal omzoomd zijn door (doorn)struiken.
....