Mondkapjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:11

Ik heb voorkeur voor elastiek, linten vind ik zelf minder fijn en ik knoop mijn haar er altijd in vast :')

Overigens, mondkap steeds op en af is niet goed dus als je dan naar 2 winkels moet en tussendoor een klein stukje moet fietsen snap ik de keus om hem op te houden. Hier is de keus dan ook, ophouden of een van beide zonder kapje doen. Of meerdere mee natuurlijk maar dat is ook weer zo wat voor 2 winkels

Keet

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:36

Ik heb een stuk elastische veter als lint. Dus dat voegt fijner :)
En zou ook ruimte geven als je ergens achter blijft hangen :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:39

Wie heeft de tip voor simpele niet te dure zwarte mondkapjes/maskers..het liefst met elastiek.. Oh, de wasbare, niet de wegwerpers.. Ik zie door de maskers het bos niet meer.
Ik heb wel een paar goede, met print, maar ik zoek nu een paar effen zwarte niet te duur, en op bol.com zitten een hoop dropshippers heb ik het idee?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:44

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:10

Cer schreef:
Wie heeft de tip voor simpele niet te dure zwarte mondkapjes/maskers..het liefst met elastiek.. Oh, de wasbare, niet de wegwerpers.. Ik zie door de maskers het bos niet meer.
Ik heb wel een paar goede, met print, maar ik zoek nu een paar effen zwarte niet te duur, en op bol.com zitten een hoop dropshippers heb ik het idee?

Hier had de Lidl zwarte en witte.....

En ik heb bij bokker Kanzi kapjes besteld, volgens mij heeft zij ook effen zwarte.. Die zijn iets duurder misschien maar zitten heel fijn vonden wij!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:24

Sorry dat ik niet het hele topic heb gelezen maar ik ga een paar dagen naar Antwerpen (Mijn broer woont daar heb ik al een half jaar niet meer gezien) maar daar moet je verplicht een mondkapje op overal. Ik wil graag een wasbare met een leuk patroontje, maar als ik bijv. bij vistaprint kijk vind ik wel erg prijzig. Als het niet verplicht wordt in NL in supermarkten ga ik het daarna ook niet meer dragen denk ik. Ov reis ik niet mee. Tips?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:32

saskiakefie schreef:
Sorry dat ik niet het hele topic heb gelezen maar ik ga een paar dagen naar Antwerpen (Mijn broer woont daar heb ik al een half jaar niet meer gezien) maar daar moet je verplicht een mondkapje op overal. Ik wil graag een wasbare met een leuk patroontje, maar als ik bijv. bij vistaprint kijk vind ik wel erg prijzig. Als het niet verplicht wordt in NL in supermarkten ga ik het daarna ook niet meer dragen denk ik. Ov reis ik niet mee. Tips?

Sorry maar Antwerpen is verboden terrein op het moment voor ons

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:36

saskiakefie schreef:

Je mag nietnaar Antwerpen zie post Purny
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-08-20 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:40

Oke bedankt was niet op de hoogte van de laatste update. Heel zuur, want ik was hier al bang voor, helaas konden zij niet eerder. ;(

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 08:03

saskiakefie schreef:
Oke bedankt was niet op de hoogte van de laatste update. Heel zuur, want ik was hier al bang voor, helaas konden zij niet eerder. ;(

Het reisadvies is oranje, niet rood! Dus er is GEEN verbod! Alleen een dringend advies na bezoek aan Antwerpen in quarantaine te gaan.

Ik weet niet of je broer hartje Antwerpen woont? Of ergens in de provincie?

Ik zelf woon op 500m van de provincie grens, zal dan ook gewoon in de provincie blijven tanken. Ik tank aan een pomp waar je eerst met je pinpas in een automaat moet betalen, dus 0 contact met anderen. Ga echt geen €0,30 per liter méér betalen als het niet strikt nodig is. Daarnaast blijven de Belgen uit provincie Antwerpen bij ons in het dorp hun boodschappen doen = goedkoper en ze komen hier recreëren (terrasje, winkelen enz) omdat er hier geen mondkapjes plicht is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:17

Hij woont wel wat aan de rand maar toch redelijk dicht bij het centrum, het is een nieuwbouwwijk en redelijk rustig. Ze hebben dan ook een huis gekocht waar ze nu al in wonen die ik ook erg graag wil zien. Verder werken zr thuis en zullen we niet meer doeb dan daar thuis zijn en wat wandelen in een rustig park. 2 weken in quarantaine is wel problematisch heb een eigen zaak en die eerder al 3 weken dicht moeten doen vanwege een verkoudheid. Maar we bellen van het weekend er even over. Evengoed toch maar vast wat mondkapjes inslaan mocht ik er wel heen kunnen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:21

mvdende schreef:
saskiakefie schreef:

Het reisadvies is oranje, niet rood! Dus er is GEEN verbod! Alleen een dringend advies na bezoek aan Antwerpen in quarantaine te gaan.

Ik zelf woon op 500m van de provincie grens, zal dan ook gewoon in de provincie blijven tanken. Ik tank aan een pomp waar je eerst met je pinpas in een automaat moet betalen, dus 0 contact met anderen. Ga echt geen €0,30 per liter méér betalen als het niet strikt nodig is. Daarnaast blijven de Belgen uit provincie Antwerpen bij ons in het dorp hun boodschappen doen = goedkoper en ze komen hier recreëren (terrasje, winkelen enz) omdat er hier geen mondkapjes plicht is.

Dit is toch juist het gezond verstand waar de politiek het over heeft? En wat dus blijkbaar bij jou ontbreekt. Voor jou (en blijkbaar ook voor de Belgen) is een harde lockdown waar zij uitkomen dus de enige optie. Heel bijzonder.

Zeker met een eigen zaak en verantwoordelijkheid naar klanten zou ik dus gewoon niet gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:39

Lenaatje wat Ben je fel. Het gaat er toch om wat nu wel en niet mag zodat iedereen eigen afweging kan maken.
Sorry ik dacht echt dat het niet mocht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:42

pien_2010 schreef:
Lenaatje wat Ben je fel. Het gaat er toch om wat nu wel en niet mag zodat iedereen eigen afweging kan maken.
Sorry ik dacht echt dat het niet mocht.

Om letterlijk te stellen dat je gewoon mag gaan vind ik heel gek en dat doet zij nu. En natuurlijk snap ik dat je gaat tanken maar gaan goed praten dat mensen uit bewust oranje gebied (waar met reden strengere regels gelden) hier gaan komen om die regels te ontwijken vind ik heel gek.
Dat vraag je dus om gesloten grenzen en strenge regels waar dan weer om geklaagd kan worden. Dat snap ik gewoon niet zo goed.
Zo fel was het niet bedoelt maar stellen dat een oranje gebied gewoon bereikbaar is voor iedereen voelt gewoon niet terecht.

Familiebezoek kan ik echt wel begrijpen hoor maar dan zou ik het op een dag houden. In de tuin, geen geknuffel/gezoen, geen uitjes etc.
Juist omdat ik het zo erg zou vinden als de grens weer gesloten wordt. Ik ga er vanuit dat het niet voor niks oranje is.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-08-20 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:44

Zoals je het nu stelt begrijp ik het en heb je een punt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:47

Oh zo lees ik het bericht van mvdende eigenlijk niet... ik zie het goedpraten niet zo..
Ik zie alleen een antwoord op iemand die verdrietig is dat ze haar broer al heel lang niet gezien heeft..

Wat ze zegt over dat recreëren gaat over anderen, althans, dat denk ik..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:49

mvdende schreef:
saskiakefie schreef:

Ik snap niet dat ik hier nog op in ga maar goed. Oranje advies is alleen noodzakelijke reizen. Dat jij nou al de adviezen aan je achterste afveegt moet jij lekker weten. Oranje is alleen noodzakelijk. Leer dat nou eens een keer.
Als wij straks weer met zijn allen binnen moeten gaan zitten omdat mensen zoals jij schijt hebben aan alle regels die ons zijn verteld wordt je namens heel Nederland vriendelijk bedankt
Laatst bijgewerkt door purny op 07-08-20 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:51

Cer schreef:
Oh zo lees ik het bericht van mvdende eigenlijk niet... ik zie het goedpraten niet zo..
Ik zie alleen een antwoord op iemand die verdrietig is dat ze haar broer al heel lang niet gezien heeft..

Wat ze zegt over dat recreëren gaat over anderen, althans, dat denk ik..

Voor mij voelde het als weg schuiven van code oranje die met een reden geldt. Je moet hier echt rekening mee houden. In mijn aanvulling zie je ook mijn reactie op familiebezoek maar als je dan er toch voor kiest te gaan. Wat ik echt goed begrijp! Dan moet je daar rekening houden ook met eventuele gevolgen.
En ik word gewoon boos van mensen die voor recreatie gewoon zo onvoorzichtig zijn :+ waar zit je gezond verstand dan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:54

Oranje betekend inderdaad wel alleen voor noodzakelijke reizen:
Citaat:
Oranje: alleen noodzakelijke reizen

Door ernstige veiligheidsrisico's in dit land of gebied kunnen voor reizigers gevaarlijke situaties ontstaan. Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u alleen naar dit gebied te reizen als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk. Wanneer u besluit toch af te reizen, bereid u dan zeer goed voor.

Vakantiereizen zijn niet toegestaan, noodzakelijk is deze reis ook niet, en als je dan ook nog aangeeft dat twee weken in quarantaine gaat moeilijk is vanwege werk, dan is echt de enige verstandige oplossing niet te gaan. Hoe verdrietig ook.
500m de grens over om te tanken vind ik toch wel wat anders en is dan typisch iets wat voor mij, in geval van een 'intelligente lockdown', wel zou kunnen (mits gezond en handen wassen en afstand houden etc), terwijl op bezoek bij broer gaan voor mij niet zou kunnen.

Hoe verdrietig ook, om meer verdriet en isolatie op langere termijn bij heel veel mensen te voorkomen, zou ik je toch ook ernstig aanraden NIET te gaan.... :knuffel:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:58

Dat van die recreatie dat snap ik, maar in dit bericht kon ik niet lezen dat mvdende dat zelf doet. Overigens, als ik voor 30ct minder kan tanken en daarbij NIEMAND tegenkom zou ik dat ook doen.. laten we niet roomser dan de paus gaan zijn (wat een rare uitdrukking is, maar dit terzijde)

Purny... ontspan..... :)ddd

Als die broer verder niet veel mensen ziet, en iemand zelf ook niet, en je houdt afstand bij je bezoek (en je zit dus niet in een drukke winkelstraat, winkel, kroeg, bios, restaurant etc) zie ik niet perse in waarom dat niet zou kunnen... Wie kom je verder tegen dan? (oprechte vraag)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 09:09

De vraag ging over familie bezoek. Niet over een leuk stedentripje.

Ik vind familie bezoek een redelijk noodzakelijke reis. En daarom was mijn vraag ook of de broer in hartje centrum woont of niet.

Want in dit geval dat de broer in een rustige nieuwbouwwijk woont, en er naast contact met broer en familie geen contact is met andre Belgen, vind ik het een geval: gezond verstand gebruiken.

En daarnaast betekent code oranje inderdaad: alleen noodzakelijke reizen.

Rood betekent pas: NIET reizen. Dus dat het met code oranje verboden is, klopt gewoon niet.

Voor de lol dagje hartje Antwerpen moet je nu inderdaad niet doen. Dus ik kan bijvoorbeeld óók niet meer naar de Decathlon en ja, dat is jammer want die in Antwerpen is én de dichtstbijzijnde én de grootste van de Benelux. Als ik nu wat nodig heb, zal ik naar Best moeten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:10

Cer schreef:
Dat van die recreatie dat snap ik, maar in dit bericht kon ik niet lezen dat mvdende dat zelf doet. Overigens, als ik voor 30ct minder kan tanken en daarbij NIEMAND tegenkom zou ik dat ook doen.. laten we niet roomser dan de paus gaan zijn (wat een rare uitdrukking is, maar dit terzijde)

Purny... ontspan..... :)ddd

Als die broer verder niet veel mensen ziet, en iemand zelf ook niet, en je houdt afstand bij je bezoek (en je zit dus niet in een drukke winkelstraat, winkel, kroeg, bios, restaurant etc) zie ik niet perse in waarom dat niet zou kunnen... Wie kom je verder tegen dan? (oprechte vraag)

Dat van het tanken zou ik ook doen hoor.
Maar omdat de vraag van de mondkapjes kwam ging ik er vanuit dat ze ook nog wel dingen wilden ondernemen. Dat lijkt mij gewoon niet zo handig.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:11

mvdende schreef:

Ik vind familie bezoek een redelijk noodzakelijke reis. En daarom was mijn vraag ook of de broer in hartje centrum woont of niet.

Want in dit geval dat de broer in een rustige nieuwbouwwijk woont, en er naast contact met broer en familie geen contact is met andre Belgen, vind ik het een geval: gezond verstand gebruiken.

Rood betekent pas: NIET reizen. Dus dat het met code oranje verboden is, klopt gewoon niet.

Voor de lol dagje hartje Antwerpen moet je nu inderdaad niet doen. Dus ik kan bijvoorbeeld óók niet meer naar de Decathlon en ja, dat is jammer want die in Antwerpen is én de dichtstbijzijnde én de grootste van de Benelux. Als ik nu wat nodig heb, zal ik naar Best moeten.

Dat het over hartje Antwerpen gaat, maak jij er zelf van omdat dat beter uitkomt. De regels gaan over de provincie. Ik woon er.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:13

Klopt Sinne. Onze toeristen mogen 's nachts tussen 11.30 en 6.00 niet door deze regio rijden. Alleen werk- en vrachtverkeer

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 09:15

SinneJ schreef:
mvdende schreef:

Dat het over hartje Antwerpen gaat, maak jij er zelf van omdat dat beter uitkomt. De regels gaan over de provincie. Ik woon er.

De regels gaan over de provincie. Maar dan nog kan je gezond verstand gebruiken.

Nogmaals, de grenzen zijn niet dicht en zolang ze niet zo potdicht zijn als in maart, zullen mensen voor "noodzakelijke reizen" de grens blijven oversteken.

Dan is het natuurlijk wel van belang of je nu op het randje van de provincie gaat tanken of in hartje Antwerpen waar het druk is gaat winkelen.

Of ergens aan de rand van stad Antwerpen op familie bezoek gaat.

Het eerste en laatste zie ik niet zo veel gevaar in eigenlijk.

Het middelste moet je gewoon niet doen nu.