Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:26

Rien10, dat is fijn om te horen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:15

Indrukwekkend, uit De Volkskrant.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... FCzuin48N8

Tranen met tuiten, omdat ik weet hoe iemand weg kan glijden. Op zo'n IC, dik 20 jaar geleden, gaf een verpleegkundige me mee dat ze voelde dat ik een sterke vrouw was, ik zou het gaan redden, zonder mijn man. En de arts die me op woensdag nog vertelde dat er een sprankje hoop leek te zijn en toen op vakantie ging, belde me die woensdag erna om te vertellen dat hij er kapot van was om te horen dat hij twee dagen later overleden was. Ik vergeet die twee nooit meer!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:36

Wat erg, Monique. Was jouw man niet overleden na een ongeluk met een stier, of zit ik er nu helemaal naast? In elk geval heb je hem dus verloren op de ic. Ik heb mijn man daar ook zien liggen, was kantje boord, maar bij ons rolde het muntje uiteindelijk de goede kant op. Wel nogal wat overeenkomsten met Covid, dubbele longontsteking als gevolg van legionella, veteranenziekte. Komt nu nogal terug in gedachten , die nare periode...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:46

MoniqueT schreef:
Indrukwekkend, uit De Volkskrant.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... FCzuin48N8

Tranen met tuiten, omdat ik weet hoe iemand weg kan glijden. Op zo'n IC, dik 20 jaar geleden, gaf een verpleegkundige me mee dat ze voelde dat ik een sterke vrouw was, ik zou het gaan redden, zonder mijn man. En de arts die me op woensdag nog vertelde dat er een sprankje hoop leek te zijn en toen op vakantie ging, belde me die woensdag erna om te vertellen dat hij er kapot van was om te horen dat hij twee dagen later overleden was. Ik vergeet die twee nooit meer!

Heel indrukwekkend en zo waar.
Kan me dan ook echt druk maken om die ongein over opstand tegen de regels.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:57

mysa schreef:
Wat erg, Monique. Was jouw man niet overleden na een ongeluk met een stier, of zit ik er nu helemaal naast? In elk geval heb je hem dus verloren op de ic.

Goed onthouden! Ja, 11 dagen op IC. Jij weet dus hoe dat voelt. Wat fijn dat het voor jullie goed afliep!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:03

OMG Monique wat vreselijk.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 19-04-20 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:03

Soms word ik opeens overvallen door de angst dat mn man ziek wordt. Nu heb ik even zo'n moment. Mijn gevoel neemt het dan even helemaal over van mn nuchtere verstand.

Verdomme, ik wil graag wel een beetje slapen vannacht.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:24

En ik snap dat volledig. Ik heb een man die garagedeuren plaatst bij ook particulieren. Hij zit al verplicht aan de multivitamine en moet zijn handen ontsmetten wanneer hij thuis komt. Niet zo relatie bevorderend zeg maar ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:30

Ik hoop het zo voor jullie, rien10.

Wat een verdrietige afloop voor jou MoniqueT. :(:)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:40

Misschien dat ik me daarom zo boos maak om mensen die er nu zo laks mee omgaan. Ik kan er zo van schrikken soms.

Wat heftig ook Bigone!

Mijn vader heeft ook een aantal keren op IC gelegen, dat had geestelijk echt enorme impact!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 07:59

Oh Rien, dat is een beetje goed nieuws :) we blijven duimen..

Ik zag dit weekend een oproep op twitter van een groep mensen die willen protesteren op 28 april op het binnenhof, tegen alle maatregelen. Dat de burgers zich niet meer moeten laten onderdrukken en dat 'we' recht hebben op onze vrijheid die nu afgepakt is.. Ik vond dat eerlijk gezegd wel een beetje beangstigend..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:06

Cer schreef:
Oh Rien, dat is een beetje goed nieuws :) we blijven duimen..

Ik zag dit weekend een oproep op twitter van een groep mensen die willen protesteren op 28 april op het binnenhof, tegen alle maatregelen. Dat de burgers zich niet meer moeten laten onderdrukken en dat 'we' recht hebben op onze vrijheid die nu afgepakt is.. Ik vond dat eerlijk gezegd wel een beetje beangstigend..

Helaas zie je dit onder andere in de vs en Brazilië al.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:13

Alleen al het woord 'afgepakt' dat steeds door de ontevreden gebezigd wordt, geeft aan dat ze er niets van begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:21

Ach, mafkezen op social media, niets nieuws toch?

De situatie in de VS en Brazilië is niet te vergelijken met die in Nederland.

Fijn dat je zwager toch voorzichtig de goede kant op lijkt te gaan, rien10 +:)+ !

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:31

Het viel me gisteren op op FB dat steeds meer mensen tegen alles aan gaan schoppen, iedereen wilt zijn normale leven terug.
Lees meer, ze willen weer overal naar toe kunnen.
Maar ook dat alles maar weer open moet, winkels, scholen, bedrijven, 1.5 mtr afstand is onzin.

Misschien ook wel door het mooiere weer dat mensen er weer meer op uit willen en daarom zo reageren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:36

kiki1976 schreef:
Het viel me gisteren op op FB dat steeds meer mensen tegen alles aan gaan schoppen, iedereen wilt zijn normale leven terug.
Lees meer, ze willen weer overal naar toe kunnen.
Maar ook dat alles maar weer open moet, winkels, scholen, bedrijven, 1.5 mtr afstand is onzin.

Misschien ook wel door het mooiere weer dat mensen er weer meer op uit willen en daarom zo reageren.

Ik denk inderdaad dat het mooie weer een grote rol speelt. Het heeft zo lang geregend en gestormd en willen dus ook genieten van het mooie weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:36

Coby schreef:
En ik snap dat volledig. Ik heb een man die garagedeuren plaatst bij ook particulieren. Hij zit al verplicht aan de multivitamine en moet zijn handen ontsmetten wanneer hij thuis komt. Niet zo relatie bevorderend zeg maar ;)

Ja, herkenbaar dit.

Heb toch nog goed geslapen. En vanochtend is hij naar zn werk gegaan, maar hij moest me nog wel even beloven zijn handen te wassen etc. etc. :D

Het is ook best een beetje stom hoe zoiets werkt in mn bovenkamer. Ik ga namelijk ook gewoon naar mijn werk. En de kans dat ik het daarvandaan mee naar huis sleep is een stukje groter. :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:40

lenaa_tje schreef:
Ik denk inderdaad dat het mooie weer een grote rol speelt. Het heeft zo lang geregend en gestormd en willen dus ook genieten van het mooie weer.

Maar dat kan toch.
Koffie meenemen en ergens rustig buiten genieten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:43

Ja, maar dat is toch niet te vergelijken met hoe het was? Het is echt niet zo dat ik een heel uithuizig type was. Maar het feit dat het nu niet kan, op een uitje naar de supermarkt en paard na, o ja en een ommetje in de buurt, maakt me toch onrustig ergens. Gisteren verjaardag van mijn zusje. Ze woont hier op 5 minuutjes lopen vandaan. Maar er was geen andere familie. We zaten in de tuin, op flinke afstand van elkaar. Geen omhelzing of kus kunnen geven. Dat voelt zo raar. Ik mis dat. Ik wilde mijn neefjes ook oppakken en een flinke knuffel geven. Maar het kan niet. Daarom mijn eigen dochter en man maar even extra genuffeld gister.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:46

Enige dat ik op het moment mis is echt werk, maar dat had ik al niet voor het corona gebeuren. Gelukkig een moestuin waar genoeg te doen is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:47

Ik werk wel, maar dat is ook anders. Hangt toch een wat gespannen sfeer nu die ik niet prettig vind. Kost me veel energie.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:51

MoniqueT schreef:
mysa schreef:
Wat erg, Monique. Was jouw man niet overleden na een ongeluk met een stier, of zit ik er nu helemaal naast? In elk geval heb je hem dus verloren op de ic.

Goed onthouden! Ja, 11 dagen op IC. Jij weet dus hoe dat voelt. Wat fijn dat het voor jullie goed afliep!

Vorig jaar mijn vader verloren, ook op de IC. De liefde, zorg en ook tederheid van de dokters en verpleegkundigen vergeet ik niet meer.

Ik heb net als jij dat ik echt boos word en kan schrikken van hoe laks mensen daar mee zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:52

Echwel schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar dat kan toch.

Inderdaad.
Blij zijn dat we dat nog mogen hier in Nederland.
Maar nee wat lopen er toch verwende peuters rond die dan al aan demonstreren denken.
Waar waren ze toen de zorg demonstreerde voor een beter loon? Of meer mensen aan de bedden?
Je weet wel die mensen die nu flink overuren moeten maken, verloven ingetrokken zijn en niet de koffie mee kunnen nemen naar buiten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:54

Tsjechië wil zijn grenzen nog een jaar gesloten houden....
Bron: journaal net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:58

Echwel schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar dat kan toch.

Dat is zoals jij van mooi weer geniet. De dochter van mijn man is studente en haar zomer draait normaal gesproken om met vrienden en vriendinnen afspreken, uitgaan, festivalletjes etc. Die wordt echt niet happy van met een thermoskannetje koffie op een bankje in de zon gaan zitten, zoals wij ouwelui dat doen. Ze zal wel moeten, daar niet van. Maar ik snap wel dat je daar in die fase van je leven echt op zit te wachten.

Edit: als mensen roepen om het versoepelen van maatregelen, zou ik het ook wel goed vinden als ze dan meteen de vraag beantwoorden hoeveel mensenlevens dat mag kosten. En voor hoeveel mensen er dan geen plek op de IC mag zijn en hoe zij vinden dat we moeten selecteren wie niet op de IC meer mag. En hoe zij vinden dat we moeten omgaan met de onrust en het gevoel van onveiligheid dat daardoor ontstaat.