Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:05

Dan ben je toch een idioot, dat kan niet anders.

miccamaaike

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:22

Tsja dan heb je t iig niet begrepen in t leven. En een behoorlijk bord voor je kop. Ik kan daar ook echt pissig van worden.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:28

Moderatoropmerking:
Even een herinnering om dit topic graag op de bal te houden ipv op de man.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:09

Ik zie net op Insta dat kennissen van ons aan het kamperen zijn in Oosterbeek. Terwijl in de eigen provincie alle campings gesloten zijn. Zijn wel plaatsen met een eigen toilet en douche.
Maar ik begrijp niet, dat in de ene provincie wel en in de ander niet gecampeerd mag worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:24

Wat betreft het vliegen: Mijn vader werkt iedere week van maandag t/m donderdag in Zwitserland, maar hij zit nu ook al weken gewoon thuis. Het is net een uurtje vliegen maar het kan gewoon niet en dat is maar goed ook.

Er zijn vandaag wel reizigers uit treinen gezet omdat het te druk was: https://www.omroepwest.nl/nieuws/402992 ... and-houden

Mijn zwager en schoonzus nodigden ons afgelopen week uit voor een barbecue. Alleen zij, mijn schoonouders en wij. Dan kunnen we ook hun pas verbouwde huis bekijken.
Wat denk je zelf 8)7 Ook slechts met z'n zessen vind ik het risico echt te groot.
Wel een heel lief idee natuurlijk en ze wilden een lange tafel gebruiken zodat we afstand kunnen houden.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:05

Mijn vader is piloot voor KLM en mijn tante stewardess. De vluchten die KLM doet zijn puur repatriëring en evt. cargo.
Mijn vader is van de week naar Seoul (Korea) gevlogen om mensen thuis te brengen. Dat waren zo'n 150 passagiers terwijl er ruimte is voor 400. Iedereen zit verspreid. Een hapje en flesje water ligt van tevoren al op de stoelen zodat de stewardessen zo weinig mogelijk contact hebben met de passagiers. De piloten hebben geen contact want die zitten in de cockpit voor de passagiers aan boord komen en verlaten die pas als ze weer weg zijn.
Vervolgens na 24 uur rust zijn ze zonder passagiers van Seoul naar Sheng Hai gevlogen om daar mondkapjes voor Nederland op te halen en zijn daar binnen 1.5 uur weer weg richting Amsterdam.

Zulke vluchten zijn dus niet nutteloos. Er gaan geen mensen voor de lol op vakantie. Mensen worden naar huis gebracht en noodzakelijk materiaal komt mee.

Ik ben erg trots op ze. <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:06

En terecht! Ze doen heel goed werk.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:11

Emily : dank voor je praktische info, dat maakt meteen een hoop duidelijk.
en respect dat ze zich zo inzetten hiervoor.
Lastige vraag: gebeurd de inzet op dit soort vluchten op keuze basis ?

jammer dat over de manier van werken bij klm op deze vluchten zo weinig over bekend is a publiek.
Maar dat zal komende tijd wel gaan groeien hoop ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:18

Zeelui vliegen ook nog af en toe naar huis. Niet meer zoveel, maar t komt nog wel voor.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:20

Peetstap schreef:
Emily : dank voor je praktische info, dat maakt meteen een hoop duidelijk.
en respect dat ze zich zo inzetten hiervoor.
Lastige vraag: gebeurd de inzet op dit soort vluchten op keuze basis ?

jammer dat over de manier van werken bij klm op deze vluchten zo weinig over bekend is a publiek.
Maar dat zal komende tijd wel gaan groeien hoop ik.

Geen dank! Ik ben blij als ik jullie vragen kan beantwoorden :D.
Op dit moment vliegt KLM maar op 10% capaciteit. De meeste piloten, stewardessen en grondpersoneel zitten dus helaas thuis. Van wat ik zelf merk door verhalen van mijn vader en tante is dat de piloten wel staan te popelen om weer te mogen vliegen. Dat is toch wel piloot eigen moet ik zeggen :j. Er zijn bvb. nu ook vluchten die normaal niet door KLM gedaan worden. Een voorbeeld is een rechtstreekse vlucht naar Sydney. Je wil niet weten hoeveel piloten baalden dat ze niet die vlucht mochten doen.

De stewardessen zijn over het algemeen iets zenuwachtiger wat logisch is aangezien zij toch meer blootgesteld worden.
Mijn tante moest laatst naar New York toe en daar was ze toch wel bang voor. New York is een groot risico gebied inmiddels. Maar toch heeft ze besloten om te gaan omdat het toch haar werk is en ze daarmee mensen naar huis kan brengen of naar huis kan halen. Net zoals het ziekenhuis personeel waarschijnlijk bang is maar toch hun functies blijven uitvoeren.

Dus als korte antwoord op je vraag, het personeel mag nee zeggen. Maar de meesten doen dat niet _/-\o_.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:45

Citaat:
Voorzitter Europese Commissie: boek geen zomervakantie
De voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, raadt mensen af om hun zomervakantie te boeken. In de Duitse krant Bild am Sonntag adviseert ze iedereen om de vakantieplannen voorlopig uit te stellen. "Niemand kan op dit moment betrouwbare voorspellingen doen voor juli en augustus", zegt Von der Leyen.

Verder spreekt de politica in het interview de verwachting uit dat er aan het einde van het jaar een vaccin klaar is. Volgens haar kan er binnenkort gestart worden met klinische tests. De EU is op dit moment in gesprek met farmaceuten om het vaccin snel in te kunnen zetten wanneer het beschikbaar is.

Von der Leyen verwacht ook dat ouderen in verzorgingshuizen niet bezocht kunnen worden zo lang er geen vaccin is. "Ik weet dat dat moeilijk is, maar het gaat om het mensenlevens. We moeten gedisciplineerd blijven en heel geduldig zijn", zegt ze. "We zullen maandenlang moeten leren leven met het virus, waarschijnlijk tot volgend jaar."

Wel denkt de commissievoorzitter dat scholen en kinderdagverblijven na een tijd weer open kunnen. "Kinderen en jongeren zullen eerder meer bewegingsvrijheid hebben dan ouderen en mensen met onderliggende ziekten."

NOS live blog

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:46

Peetstap schreef:
https://nos.nl/data/image/2020/04/11/642641/xxl.jpg

De video staat ook online, dit bedoel ik dus...

Dat was een repatriëringsvlucht en daar werd over gezegd dat het terughalen van gestrande Nederlanders prioriteit heeft boven social distancing. Dit iom met de overheid.
Dat vind ik niet gek, hoe vervelend ook.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:45

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten verwijderd. We begrijpen dat niet iedereen zich kan vinden in de mening of het gedrag van anderen, toch is het ook dan niet toegestaan om persoonlijk te worden. Daarmee draag je zelf eveneens bij aan een slechte sfeer in het topic. In het algemeen geldt dat wij ingrijpen als iemand een topic erg verstoort, maar individuele sancties bespreken we niet openbaar. Als je vragen hebt over het beleid hierin kan je die altijd via PB stellen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:29

Marie_Anne schreef:
Peetstap schreef:
https://nos.nl/data/image/2020/04/11/642641/xxl.jpg

De video staat ook online, dit bedoel ik dus...

Dat was een repatriëringsvlucht en daar werd over gezegd dat het terughalen van gestrande Nederlanders prioriteit heeft boven social distancing. Dit iom met de overheid.

Dan is het dus alweer een keiharde afweging kosten-baten verhaal, en ik vindt dat we dat kosten verhaal (zo goedkoop mogelijk) niet meer in handen mogen leggen van de luchtvaart zelf , nu niet en ook niet in de komende maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:38

Peetstap schreef:
Marie_Anne schreef:

Dan is het dus alweer een keiharde afweging kosten-baten verhaal, en ik vindt dat we dat kosten verhaal (zo goedkoop mogelijk) niet meer in handen mogen leggen van de luchtvaart zelf , nu niet en ook niet in de komende maanden.

Welnee, dat hoeft helemaal niet.
Het land waar het om gaat moet ook mee werken hè. Volgens mij is dat het grootste probleem bij het terughalen, niet de centen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:15

Er zijn veel landen die erg lastig doen met het terughalen van de gestrande mensen. Was een paar weken terug ook in Zuid-Amerika het geval, de landingsbaan geblokkeerd....

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:50

Marie_Anne schreef:
Het land waar het om gaat moet ook mee werken hè. Volgens mij is dat het grootste probleem bij het terughalen, niet de centen.

maw: twee vliegtuigen laten vliegen was onmogelijk en dus niet toegestaan ? / bij hoge uitzondering mocht een vlucht ?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:51

Ik denk ook dat het risico voor het personeel van de luchtvaartmaatschappijen wellicht groter is wanneer ze meer vluchten doen dan wanneer ze vollere vluchten doen. Het is kiezen uit twee slechte opties en die mensen moeten toch terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:18

Peetstap schreef:
Marie_Anne schreef:

maw: twee vliegtuigen laten vliegen was onmogelijk en dus niet toegestaan ? / bij hoge uitzondering mocht een vlucht ?

Ik denk niet dat ze altijd voor meerdere vluchten landingsrechten krijgen nee. Er waren in totaal 23.000 mensen die graag naar huis willen, dus ieder die ze mee kunnen nemen is meegenomen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:40

Ik heb een vakantie naar Marokko staan in september. Een gedeelte aanbetaald en de rest moet volgens mij in augustus. Ik wacht het rustig af. Het duurt nog even. Het zou fijn zijn als het tegen die tijd allemaal weer veilig kan, maar of dat ook zo is... Dat betwijfel ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:13

Ik ga morgen eens naar Tui bellen. Ik zou 13 mei vertrekken en nog niets gehoord.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:34

Nou de Onderwijsraad wil wellicht de schoolvakantie naar voren halen om dan volgend schooljaar eerder te laten beginnen. -:(-

Nou als(met nadruk als) we dan straks wel op vakantie zouden mogen dan kunnen we niet om dat de kinderen eerder naar school moeten??

Ik hoop niet dat ze dit gaan uitvoeren....

Tenzij we toch niet op vakantie kunnen natuurlijk :+

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:40

Ik vind het wel goed dat ze er over nadenken hoe ze de achterstand in kunnen gaan lopen.
Snap dat het rot uit zou komen maar heb toch het idee dat vakantie er voorlopig nog niet inzit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:59

chanicha schreef:
Ik vind het wel goed dat ze er over nadenken hoe ze de achterstand in kunnen gaan lopen.
Snap dat het rot uit zou komen maar heb toch het idee dat vakantie er voorlopig nog niet inzit.

Dat laatste ben ik op zich ook bang voor.

Maar hoe meer ik er over nadenk hoe idioter ik het vind.

Mijn jongste gaat na de zomervakantie naar de middelbare school. Weinig bij te spijkeren dus.

Leraren zijn nu vol aan het werk. Die hebben straks ook een periode van rust nodig. Dan kun je zeggen maar dan hebben ze nu rust....(indien vakantie eerder) maar dan volgt een extreem lang schooljaar.

Tot slot zeer lange schooldagen...dat kan nooit een succes zijn voor hele jonge kinderen.

Nu ik er zo over denk....lijkt mij dit meer een prikkel om ouders aan te sporen om kinderen na de mei vakantie weer naar school te laten gaan....

Maar goed..verder of topic hier....