Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peetstap schreef:Emily : dank voor je praktische info, dat maakt meteen een hoop duidelijk.
en respect dat ze zich zo inzetten hiervoor.
Lastige vraag: gebeurd de inzet op dit soort vluchten op keuze basis ?
jammer dat over de manier van werken bij klm op deze vluchten zo weinig over bekend is a publiek.
Maar dat zal komende tijd wel gaan groeien hoop ik.
Citaat:Voorzitter Europese Commissie: boek geen zomervakantie
De voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, raadt mensen af om hun zomervakantie te boeken. In de Duitse krant Bild am Sonntag adviseert ze iedereen om de vakantieplannen voorlopig uit te stellen. "Niemand kan op dit moment betrouwbare voorspellingen doen voor juli en augustus", zegt Von der Leyen.
Verder spreekt de politica in het interview de verwachting uit dat er aan het einde van het jaar een vaccin klaar is. Volgens haar kan er binnenkort gestart worden met klinische tests. De EU is op dit moment in gesprek met farmaceuten om het vaccin snel in te kunnen zetten wanneer het beschikbaar is.
Von der Leyen verwacht ook dat ouderen in verzorgingshuizen niet bezocht kunnen worden zo lang er geen vaccin is. "Ik weet dat dat moeilijk is, maar het gaat om het mensenlevens. We moeten gedisciplineerd blijven en heel geduldig zijn", zegt ze. "We zullen maandenlang moeten leren leven met het virus, waarschijnlijk tot volgend jaar."
Wel denkt de commissievoorzitter dat scholen en kinderdagverblijven na een tijd weer open kunnen. "Kinderen en jongeren zullen eerder meer bewegingsvrijheid hebben dan ouderen en mensen met onderliggende ziekten."
Marie_Anne schreef:Peetstap schreef:
Dat was een repatriëringsvlucht en daar werd over gezegd dat het terughalen van gestrande Nederlanders prioriteit heeft boven social distancing. Dit iom met de overheid.
Dat vind ik niet gek, hoe vervelend ook.
Peetstap schreef:Marie_Anne schreef:
Dat was een repatriëringsvlucht en daar werd over gezegd dat het terughalen van gestrande Nederlanders prioriteit heeft boven social distancing. Dit iom met de overheid.
Dat vind ik niet gek, hoe vervelend ook.
Dan is het dus alweer een keiharde afweging kosten-baten verhaal, en ik vindt dat we dat kosten verhaal (zo goedkoop mogelijk) niet meer in handen mogen leggen van de luchtvaart zelf , nu niet en ook niet in de komende maanden.
Peetstap schreef:Marie_Anne schreef:Het land waar het om gaat moet ook mee werken hè. Volgens mij is dat het grootste probleem bij het terughalen, niet de centen.
maw: twee vliegtuigen laten vliegen was onmogelijk en dus niet toegestaan ? / bij hoge uitzondering mocht een vlucht ?
chanicha schreef:Ik vind het wel goed dat ze er over nadenken hoe ze de achterstand in kunnen gaan lopen.
Snap dat het rot uit zou komen maar heb toch het idee dat vakantie er voorlopig nog niet inzit.