Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:47

Ik had ook als eerste Shell! Wij noemen ze thuis altijd de ollies. Bij ons is het een beetje traditie om Shell aandelen te kopen. Mijn opa is ooit mee begonnen, die heeft nog steeds thuis de papieren varianten ergens liggen, en nu doen we het allemaal. Maar het is ook wel een redelijk stabiel aandeel. Ik ben benieuwd hoe Shell door de energie transitie heengaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:05

Bij ons was Apple een van de eerste. Die stond op dat moment echt heel laag, en achteraf is het jammer dat we er toen zo weinig in hebben gestopt en te vroeg verkocht hebben.
Shell was ook een van de eerste inderdaad.
En Vestas.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:09

Hier ook shell, nog steeds een flinke pluk in pharming zitten. Ik geloof er wel in.
Vanmiddag mooi kunnen cashen met artelo biosciences, ingekocht op 98 dollarcent en verkocht op 1.50 dollar.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:15

Mijn eerste aandelen waren AMG en Aegon.

Shell was hier een van de laatste die ik heb gekocht. Ben nog steeds geen fan van shell maar vriend heeft me overgehaald.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:05

Shell begint weer heel interessant te worden als je een tijdje je geld kan missen.

Vandaag even de 15.00 aangetikt, vermoedelijk gaan ze er donderdag doorheen omlaag denkt de meerderheid.

11 februari komt de update wat betreft de groene strategie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 05:58

Er komen cijfers donderdag en ik verwacht iid geen mega omzet

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:05

Goede tip Robert, ik zat er laatst over te denken om Shell te kopen maar misschien nu toch maar doen.15,13 staat hij nu

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:04

Lavide Holding blijkt wel een goudmijntje op dit moment hoor..
Gekocht op €0,74 per stuk en staat nu op €2,40 per stuk. Bijna 225% omhoog haha :+

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:09

robert45 schreef:
Shell begint weer heel interessant te worden als je een tijdje je geld kan missen.

Vandaag even de 15.00 aangetikt, vermoedelijk gaan ze er donderdag doorheen omlaag denkt de meerderheid.

Wat vinden jullie van de groene strategie? De beurs lijkt het leuk te vinden. Ik ben er ook niet ontevreden over. :)

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:13

_Nancy schreef:
Gekocht op €0,74 per stuk en staat nu op €2,40 per stuk. Bijna 225% omhoog haha :+

Jeetje, die is hard omhoog gegaan! Is daar ook een verklaring voor?

Ik heb flink geïnvesteerd in technologie en ook wat in de wapenindustrie (kleine bedrijven in Amerika) die doen het nu ook leuk :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 13:14

@_Nancy, wordt er nog meer stijging verwacht?

Wij zitten nu in BNGO, die stijgt ook maar door. Ze verwachten dat dit misschien zelfs uiteindelijk een aandeel van 75+ gaat worden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:32

Lau07, daar hebben wij gister even naar gezocht maar konden niet echt iets vinden. Lavide wacht op een overname, misschien dat daar iets mee is? Maar geen idee..

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:54

_Nancy schreef:

Goede keuze geweest dus! Op basis waarvan had je hem gekocht? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:51

Dat gaat lekker, Nancy!

Hier blijft alles lekker rustig stijgen.
Wij zitten inmiddels al bijna op ons target van 15% rendement dit jaar.. Dus dan is de vraag, gaan we weer wat verkopen en wachten we af of er koopjes voorbij komen.. Of houden we alles aan met het risico dat alles weer zakt bij de volgende correctie/crash/dip.
Konden we maar eens even kort in de toekomst kijke he :))

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:00

Sky, deze heeft mijn man uitgezocht, dus de precieze reden van waarom weet ik niet.
Het heeft in ieder geval te maken met een aanstaande overname door een bedrijf die nog niet bekend is.

Al moet ik wel zeggen dat de aantallen er nog niet echt naar zijn hoor, dus zo'n gigantische winst is het nu ook weer niet :+

We hebben ook wel eens geprobeerd om snel te handelen (weet even de precieze naam niet). Dat je een aandeel koopt om het dan dezelfde dag nog te verkopen met een (kleine) winst. Dat is nog best wel lastig, want dan moet je er echt gewoon in zitten en niet afgeleid worden door bijvoorbeeld kinderen :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:05

Daytraden, ik weet niet of er ook een Nederlandse term voor is :))
Maar wil je daar een leuke zakcent mee verdienen dan moet je er al veel geld in stoppen en het risico is vrij groot, dus wij doen het niet. De enige die daar meestal rijk van wordt is de broker, die krijgt voor elke transactie betaalt.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:09

_Nancy schreef:
Lau07, daar hebben wij gister even naar gezocht maar konden niet echt iets vinden. Lavide wacht op een overname, misschien dat daar iets mee is? Maar geen idee..

Ik heb even gezocht en ik denk dat het inderdaad met de reverse takeover te maken heeft! Interessant :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:10

8nnemiek schreef:
Daytraden, ik weet niet of er ook een Nederlandse term voor is :))
Maar wil je daar een leuke zakcent mee verdienen dan moet je er al veel geld in stoppen en het risico is vrij groot, dus wij doen het niet. De enige die daar meestal rijk van wordt is de broker, die krijgt voor elke transactie betaalt.

Klopt, en daarom deden wij dit alleen met Amerikaanse aandelen, want daar kost een transactie maar €0,50. We hebben er niet veel mee gewonnen, een paar euro. Dus het kost veel moeite, omdat je er echt op moet blijven zitten, en de winst is maar klein.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 15:28

Nogmaals, BNGO zou ik ook in de gaten houden.. :D Staat nu alweer op 6,64% en gaat de komende tijd nog meer stijgen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:42

Nancy die zijn volatiel houd er rekening mee dat alles zo weg kan zijn

Hoe is het met de GME mensen....zijn jullie er al uit.

Hier gaat ook lekker ....maar toch voelt het niet echt. Is net alsof elk moment weg kan zijn
Ik heb super content met ASMI en stap zo weer in klein ASML want ASML die moet je in de gaten houden is monopolie positie wereldwijd

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:18

Lau07 schreef:
robert45 schreef:

Wat vinden jullie van de groene strategie? De beurs lijkt het leuk te vinden. Ik ben er ook niet ontevreden over. :)

De groene strategie was een totale mislukking. Alle details waren eigenlijk al bekend. Eigenlijk heeft de markt er totaal geen reactie op gegeven. De reden waarom shell nu omhoog gaat is vanwege de flink hogere olieprijs en de daarmee samenhangende verwachtingen.

Shell gaat zeker vergroenen hoor, alleen moet daar wel op te verdienen zijn. Het is een commercieel bedrijf die waarde moet creëren voor zijn aandeelhouders. Olie blijft de core business de komende jaren.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:54

Ik ben ook benieuwd naar hoe het de GME mensen vergaat, zitten jullie nog, of op een mooi punt verkocht?

Collega's van me hebben elkaar blijkbaar enorm lopen ophypen, waardoor ze zijn ingestapt, maar slechts eentje heeft verkocht bij de maximale piek en dik gecasht, de rest heeft alleen de inleg eruit en toen knalde het aandeel weer omlaag, en eentje is ingestapt op 300 euro, dus dat is helemaal zuur. Vond het interessant om te zien. Denken jullie dat er nog een keer een squeeze komt?

ASML vind ik ook interessant tita, vooral omdat chips een steeds belangrijker onderdeel worden van ons bestaan. Jammer dat de aandelen zo'n hoge stuksprijs hebben, je moet wel echt geld reserveren om een (paar) stuk(ken) te kunnen kopen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:30

Hier de eerste stappen op de beurs gezet. Althans een order op de Nasdaq uitgevoerd en er staan twee orders open voor de EAM morgen. Ik ben benieuwd hoe het beleggen in aandelen gaat bevallen, of niet ;)

ASML wil ik ook nog wel maar later dit jaar aangezien de inleg wat groter is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:36

Ik heb vanochtend een aandeel van ASML gekocht :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:59

Doubtless schreef:
Ik heb vanochtend een aandeel van ASML gekocht :D

Een hele :P