Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:00

mijn dochter heeft gisteren dus ook gehoord dat ze geslaagd is... bizar dat dat zo gaat hoor. wel fijn van dat diploma natuurlijk, maar ze mist toch zoveel, de spanning van het examen, wachten op de uitslag, gala, kolderdag, samen zijn en samen met haar vrienden afsluiten van de middelbare schoolperiode..

mijn jongsten doen het nog prima. Groep 3 is best veel werk, maar ze is nog steeds gemotiveerd om haar werkjes te doen. de jongst (groep 2) heeft wat minder te doen. We kijken veel afleveringen van koekeloere en huisjeboompjebeestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:01

SusanH schreef:
Dan is het maar te hopen dat we nog steeds naar buiten mogen blijven gaan voor een ommetje, of paardrijden. Anders weet ik echt nog niet hoe we die tijd door moeten gaan komen. Thuis les geven gaat nu nog, maar ik vind het niet makkelijk met name omdat dochter school nu al zo erg mist. Hoop snel op meer duidelijkheid.

Wij wonen aan het bos, wat een verademing momenteel. Na de waarschuwingen blijven de dagjes mensen eindelijk weg. Dus het bos is weer leeg. Mijn zoon loopt twee maal daags daar met de hond om een frisse neus te halen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:10

juval schreef:
mijn dochter heeft gisteren dus ook gehoord dat ze geslaagd is... bizar dat dat zo gaat hoor. wel fijn van dat diploma natuurlijk, maar ze mist toch zoveel, de spanning van het examen, wachten op de uitslag, gala, kolderdag, samen zijn en samen met haar vrienden afsluiten van de middelbare schoolperiode..

mijn jongsten doen het nog prima. Groep 3 is best veel werk, maar ze is nog steeds gemotiveerd om haar werkjes te doen. de jongst (groep 2) heeft wat minder te doen. We kijken veel afleveringen van koekeloere en huisjeboompjebeestje.

Ik vind het bijzonder dat er nu al scholen zijn die zeggen dat leerlingen geslaagd zijn terwijl er nog niet bekend is wat de exacte eisen gaat zijn van de schoolexamens.

Wij zijn er heel erg terughoudend over tegen onze leerlingen en geven pas door of ze geslaagd zijn wanneer de eisen bekend gemaakt worden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:18

Sneu voor onze kleinzoon, die had zich helemaal voorbereid op de testdag bij defensie in april :(:)

PSvanLot

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:22

Het is voor alle partijen sneu. Verschillende van mijn leerlingen hadden heel graag examen gedaan. Dat is iets wat je mee wilt maken en wat je niet meer terug kunt halen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:04

Ik hoop dat de school terug begint na de paasvakantie op 20 april want ik hou het nu al niet meer uit met mijn oudste die ass heeft. School valt weg, revalidatie valt weg, het wordt alleen maar erger.
Ik weet al niet hoe ik de dag door loet komen laat staan, nog een maand...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:08

dromertje2 schreef:
Ik hoop dat de school terug begint na de paasvakantie op 20 april want ik hou het nu al niet meer uit met mijn oudste die ass heeft. School valt weg, revalidatie valt weg, het wordt alleen maar erger.
Ik weet al niet hoe ik de dag door loet komen laat staan, nog een maand...

I feel you :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:12

Hier gaat het best gemoedelijk het grootste deel van de tijd.
Dag gepland op het planbord met pictos. Niet teveel nadruk op school verder. Knutselen, spelletjes, squla en veeeeeel buitenspelen.
Dagritme net als op school.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:41

Sterkte Dromertje. Van mij mogen de scholen ook weer beginnen hoor.

Ja examens... ik vind het best heftig dat ze die laten gaan. Het is toch een bijzonder moment, een afsluiting van een tijdperk. En dan inderdaad alles wat daarbij hoort en komt kijken. Van de spanning, het delen met vriendinnen maar ook het gala. En de diplomauitreiking, hoe gaan ze dat dan doen? Krijg je hem gewoon thuisgestuurd?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:44

Suzanne F. schreef:
Sterkte Dromertje. Van mij mogen de scholen ook weer beginnen hoor.

Ja examens... ik vind het best heftig dat ze die laten gaan. Het is toch een bijzonder moment, een afsluiting van een tijdperk. En dan inderdaad alles wat daarbij hoort en komt kijken. Van de spanning, het delen met vriendinnen maar ook het gala. En de diplomauitreiking, hoe gaan ze dat dan doen? Krijg je hem gewoon thuisgestuurd?

Dat gaat de toekomst uitwijzen.
Wij hebben alles voor klas 4 moeten annuleren een gala, uitstapjes, examens. Maar wat de leerlingen ook heel erg vinden is dat de lessen er niet meer zijn. Dat ze geen afscheid van docenten kunnen nemen. Want zoals het er naar uitziet gaan ze (mij) de docenten niet meer zien.
Geen afsluiten gewoon ineens alles gestopt. Einde van 4 jaar leren zonder dat je het afgesloten hebt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:05

PSvanLot schreef:
juval schreef:

Ik vind het bijzonder dat er nu al scholen zijn die zeggen dat leerlingen geslaagd zijn terwijl er nog niet bekend is wat de exacte eisen gaat zijn van de schoolexamens.

Wij zijn er heel erg terughoudend over tegen onze leerlingen en geven pas door of ze geslaagd zijn wanneer de eisen bekend gemaakt worden.

school heeft het niet gezegd, maar dat is de conclusie die ze zelf trekt. Ze staat op haar SE overal ruim voldoende voor. Geen enkele onvoldoende, dus ja, ik denk dat het wel zeker is dat ze is geslaagd. Hoewel het nog onzeker is hoe de rest van de SE's afgenomen gaan worden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:41

Ik ben er ook bang voor, dat het pas ruim na de paasvakantie weer open gaat, of nóg later.

Ik vind het heerlijk om mijn zoontje om me heen te hebben <3 , maar mijn vakantiedagen gaan errug hard zo en ik heb niet zoveel dagen meer over na 6 april.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:47

Ik heb m'n baan toch per 1 mei opgezegd dus ik vind het prima als ze langer thuis moeten blijven, maar ik vind het vreselijk om te zien hoe het voor andere ouders worstelen is om alles iedere dag weer rond te krijgen :(

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:47

Nou hier mag ik niet klagen maar ik ben gewoon blij als ik naar mijn werk kan!
even geen schooltje spelen, geen kinderen gewoon alles hoe het was als voor de corona....alhoewel bijna dan. we hebben beiden basis beroepen,maar geen school/bso/ kdv in de buurt die open is... echt dat komt dan toch in het uiterste weer op de grootouders aan en dat is juist de risico groep! echt het is nu een maal zo maar het blijft vervelend! Ik zie er best tegen op om ze zolang thuis te moeten lesgeven...ik ben met opzet geen onderwijzer geworden :o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:06

We redden het hier prima, ik mag gelukkig nog gewoon aan het werk en mijn man is wel thuis. In mijn achterhoofd houd ik er al rekening mee dat dit nog wel is heel lang kon gaan duren en dan vraag ik me af wat voor effect dit op de kinderen gaat hebben. Het gebrek aan contact met leeftijdsgenoten, een beperkte vorm van scholing.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:56

Heb net een email van school gehad dat ze groep 1 tm 4 ook een Microsoft-teams account geven. Ze weten alleen nog niet zo goed wat ze ermee gaan doen. :+

Zo konden ze iig videobellen met vriendjes en vriendinnetjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:58

Videobellen is echt fijn voor ze hoor. Heeft dochter vanmorgen ook een uur gedaan met klasgenootjes. Deed haar zo goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:14

Wij hebben vandaag logopedie per webcam gehad. En met de juf gevideobelt via Whatsapp.
Ook met opa en oma.

Voor mijn werk gaan we met teams thuis vergaderen. Dus vandaag eerste vergadering met kinderen en katten gevoerd.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:05

Mijn moeder van bijna 80 heeft een ipad gehad, levensgevaarljk :=
Die ging bij wildvreemden berichten plaatsen en dreef ons tot wanhoop _O-
Dus jammer genoeg geen Facetime.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:56

chanicha schreef:

Haha moet je geen 10x per dag gaan helpen om het apparaat aan de gang te houden?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:57

Volgende week dinsdag wordt er een beslissing genomen wat betreft het onderwijs op 6 april. Daar ben ik (als moeder maar zeker ook als docent) heel erg blij mee.
Dat maakt het voorbereiden van zowel de lesstof als de leerlingen voor de eventueel langere periode een stuk eenvoudiger.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:37

PSvanLot schreef:
chanicha schreef:

Haha moet je geen 10x per dag gaan helpen om het apparaat aan de gang te houden?

Yepp, of eigenlijk meer mijn zus.
Iets 10x uitleggen maar gewoon niet doen en ga zo maar door.
Mijn moeder is een beeeetje eigenwijs O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:32

Ze kunnen beter gewoon nu meteen zeggen dat ze het doortrekken t/m de meivakantie en daarna weer verder kijken. Dan weet iedereen ook waar die aan toe is.

Ik ben wel benieuwd...stel dat ze zouden beslissen om de boel idd. op 6 april al open te gooien, of er dan een regeling zal zijn dat ouders zelf straffeloos mogen kiezen om hun kind nog t/m de meivakantie thuis te houden. Want ik vind het dan echt nog niet verantwoord hoor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:40

Ik denk dat ze sowieso het onderzoek af gaan wachten wat er op dit moment loopt onder gezinnen met kinderen met het coronavirus. Zodat ze een beter beeld hebben op de verspreiding. Dat loopt nog 6 weken hoorde ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:11

Ja dus sowieso nog 6 weken, dat is half mei.