Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:53

Het leven zou fijn zijn als iedereen zich aan de regels zou houden maar zo’n feest is het nu eenmaal niet!
Ik vind wel dat binnen de bebouwde kom te hard rijden of wat dan ook veel zwaarder bestraft mag worden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:54

Nayomie schreef:
Het moet niet inderdaad, en als de linkerbaan vrij is, ja sure, ga je gang. Heb ook vaak genoeg mensen die datzelfde doen en weer netjes naar rechts gaan als ze voorbij zijn. Of eventjes iets sneller gaan dan dat ze eerst reden. Dikke prima.

Het is wel zo dat ik ook wel eens over de max snelheid heen ga, bijvoorbeeld wanneer er een vrachtwagen rijdt en er autos achter rijden die duidelijk er langs willen. Dan trap ik gas even in (als ik links rij) zodat ze er minder last van hebben en niet per se op de rem hoeven (en dat ik niet plotseling op de rem hoef omdat ze er dan toch nog voor willen :Y) )

Dat is ook juist sociaal gedrag! En daar heb ik echt geen problemen mee.

Ik rijd dan nog heel erg weinig snelweg, maar ook op de 30,50,60,80 wegen hier in de buurt is het eerder normaal om behoorlijk harder te rijden dan de maximale snelheid dan dat het normaal is om je netjes aan de snelheid te houden.

En ja, ik irriteer me er behoorlijk aan als ik netjes 30-35 rijdt en nog net niet van de weg af wordt geduwd met mn Panda..

Tegenwoordig zoek ik dan ook maar een parkeerplaatsje op en laat de bumperklevers er maar langs, die dan meestal met zn 50kmh langs me komen scheuren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:57

Ik heb met rijlessen juist geleerd dat je met inhalen eerst snelheid maakt en dan pas opzij gaat, zodat je mee rijdt met het verkeer op de andere baan. Nee, je hoeft geen 150 te gaan rijden omdat anderen dat doen, maar als jij 100 rijdt en wilt gaan inhalen op een weg waar je 120 mag, dan kan je ook even wat gas geven, dan naar links en na het inhalen naar rechts en weer laten zakken.

Chanicha, dat wordt ook harder bestraft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:59

Dat weet ik maar mag van mij nog zwaarder.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:03

MyWishMax schreef:
Ik heb met rijlessen juist geleerd dat je met inhalen eerst snelheid maakt en dan pas opzij gaat, zodat je mee rijdt met het verkeer op de andere baan. Nee, je hoeft geen 150 te gaan rijden omdat anderen dat doen, maar als jij 100 rijdt en wilt gaan inhalen op een weg waar je 120 mag, dan kan je ook even wat gas geven, dan naar links en na het inhalen naar rechts en weer laten zakken.

Chanicha, dat wordt ook harder bestraft.

Klopt ook, tenzij er geen verkeer op de linkerbaan rijdt.

En deze situaties zijn gelukkig over 2 weken niet meer van toepassing.

Tuurlijk haal je dan niet strak met 100 in, 110 mag ook wel voor eventjes.

Maar het lijkt mij dan niet de bedoeling om 120-130 te gaan rijden met inhalen, alleen maar omdat er misschien wel een laagvlieger aan kan komen die niet op de rem wil?

En natuurlijk als je zn hardrijder aan ziet komen in je spiegels, is het NIET de bedoeling om je auto er maar voor te gooien. Dan wacht je even totdat die voorbij is.

Maar indien de linkerbaan leeg is....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:06

Dat ben ik met je eens, Chanicha. :j

Oh ik heb nog een ergernis!
Wegwerkzaamheden borden die niet weggehaald ook al zijn die werkzaamheden al weken klaar of liggen al weken stil. En ja, dat weet ik zeker, is een provinciale weg waar ze in de weilanden aan het werk waren en dus borden neergezet vanwege werkverkeer die de weg op moest draaien. Werd overdag gewerkt en zit nu al weken/maanden een dik slot op alle drie de werkwegen. Maar de borden blijven staan...

nynke55

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:14

O ja, hier ook. Staat al een jaar een bordje 30, terwijl er niks gebeurt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:33

Ik denk dat het voor mvdende geen kwestie is van ervaring leren op doen maar om dingen die op de weg gebeuren te leren loslaten. Schijt hebben aan en niet meer "alles zien". Dat heeft ook tijd nodig, maar je gaat vanzelf minder geven om mensen die zich niet aan de regels houden. Ik kijk na een jaar in ieder geval een stuk minder op van dingen waar ik toen ik net mijn rijbewijs had echt waanzinnig over kon vallen. Ik zie ze nog steeds en keur ze niet goed, maar ik reageer er steeds minder extreem op. Is mijn energie niet waard :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:48

Ik heb nu idioten op de weg opstaan.. in vergelijking met Rusland is het verkeer in Nederland hartstikke tam :')

En daarom hou ik altijd de eer aan mezelf, je wil toch niet dat dit je overkomt als je ergens wat van zegt :+
https://www.youtube.com/watch?v=J2Dl2QLkKOs

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:06

Russian dashcam zijn echt mijn favoriete video's! _O- Daar gelden volgens mij een aantal dingen:

- Wil je rechtsaf? Neem dan de linkerbaan. Wil je linksaf? Dan neem je de rechterbaan.
- Dit gaat gepaard zonder spiegelen en het liefst ook zonder richting aangeven.
- Sneeuwstorm of gladde weg? Maximum snelheid blijft hetzelfde, geen reden om gas terug te nemen.
- Situatie waarin je moet remmen? Niet doen, nergens voor nodig. Liefst nog extra gas geven.
- Bij elke botsing cyka blyat roepen is een must

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:08

En vergeet niet dat rood betekent doorrijden zonder kijken! :))

Ik heb me voorgenomen nooit te gaan autorijden in Rusland :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:10

Oja, rood is gas geven toch? :)) En bij gelijkwaardige kruispunten geldt wie het hardst rijdt en het eerst over de kruising is, heeft voorrang en wint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:12

Ik denk dat er in veel gevallen toch wel (flink wat) drank in het spel is :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:08

Ik zal na 16 maart ook gewoon harder dan de maximale snelheid rijden overdag als dit mogelijk is ;) maar ik houd wel rekening met de rest van het verkeer. Zie ik dat auto’s in de knel komen op de middelste (of rechterbaan bij 2 banen) laat ik sowieso al mijn gas los zodat ze de mogelijkheid hebben om in te halen of ik geef nog extra gas bij, zodat ze achter mij kunnen inhalen, afhankelijk van de situatie. Ik wil door mijn snelheid niet het overige verkeer in een vervelende positie brengen. Ik probeer zo veel mogelijk ver vooruit te kijken en kijk ook standaard in mijn spiegels gedurende rit dat mocht er een auto zijn die nog harder rijd aankomen en ik kán naar rechts zonder een gevaarlijke situatie te creëeren dat ik dit ook zeker doe. Ja ik rijd hard, standaard, maar ik houd wel rekening met de rest en blijf ook om mij heen kijken. Als ik niet hard kan rijden dan pas ik mij gewoon aan. No problemo, maar ik ben van het doorrijden en zal ik altijd blijven, is mijn eigen verantwoordelijkheid en mijn portomonee :+ doe dit uiteraard alleen op de snelweg, binnen de bebouwde kom ben ik braaf. En ja, zullen ook mensen zijn die dit aso vinden..., tjah, daar doe ik geen uitspraak over.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:18

Dus jij gaat 130 rijden waar het 100 is overdag? Veel plezier met je boetes :=

Ik vind echt dat je een aparte visie op het verkeer eraan overhoudt, maar dat ligt misschien aan mij. Je lijkt weinig besef te hebben welke invloed je acties hebben op je medeweggebruikers.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:26

xPabloBokt schreef:
Dus jij gaat 130 rijden waar het 100 is overdag? Veel plezier met je boetes :=

Ik vind echt dat je een aparte visie op het verkeer eraan overhoudt, maar dat ligt misschien aan mij. Je lijkt weinig besef te hebben welke invloed je acties hebben op je medeweggebruikers.

Doe het al jaren goed :+ ;) (klopt af)

Ik heb in mijn ca 150.000 gereden km (in 3,5 jaar ongeveer, had daarvoor geen eigen auto maar gebruikte die van mijn ouders ) ervaring (op elk tijdstip van de dag onder alle weersomstandigheden en druktes) nog nooit een echt vervelende situatie gehad of veroorzaakt door mijn snelheid.

Ik denk niet dat dit met visie te maken heeft maar wellicht ook met inzicht, ervaring of kunnen inschatten wat wel of niet mogelijk is. De enige situaties die ik op de snelweg heb meegemaakt die mij bijblijven zijn dan die van Duitsland en verder afentoe een actie door iemand die langzaam of onnodig links rijd met een rij als gevolg, verder heb ik nooit echt problemen ;) ik zeg niet dat ik perfect rijd, zal ook absoluut wel eens een actie hebben uitgevoerd waar iemand anders minder blij van word, dit kan. Maar ik ben wel iemand die altijd rekening probeert te houden met het overige verkeer ondanks mijn snelheid en als jij dat een vreemde visie vind, be my guest.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:29

mvdende schreef:
Saranghea schreef:
In een 30er zone heb je ook te rekenen met voetgangers en fietsers, dat heb je hopelijk op de snelweg niet.
Het is helemaal niet moeilijk je aan de maximumsnelheid te houden maar ik ben iemand die wel vaak te snel rijdt op de nederlandse snelweg gewoon omdat ik de ervaring heb opgedaan dat ik dan veel fijner kan rijden. Het is niet zo dat ze zegt goedzo ga allemaal maar te hard rijden maar eerder dat ze er geen last van heeft als mensen het doen omdat ze ook zo weer bij haar weg zijn.

Dus ben je asociaal bezig... tis niet omdat jij het fijner vind om harder te rijden dan de maximale snelheid, dat de overige weggebruikers om je heen het ook fijn vinden dat jij te hard rijdt.

Ik weet dat het een utopie is, maar als iedereen zich nou eens netjes aan de verkeersregels hield....

Dankje :+ Ik zit hierbij alleen nooit iemand op de bumper en druk ook niemand van de weg af dus zal er ook niemand last van mij hebben. Ik laat op tijd gas los mocht het nodig zijn en dan rijd ik weer lekker verder maar over t algemeen hoef ik niet te remmen. Terwijl als ik braaf 130 rijd veel te dicht op andere mensen kom en andere mensen die willen inhalen een langere tijd blokkeer als ze op de rechterbaan zijn. T is nou ook niet dat ik met 180kmh door nederland rijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:46

Geloof dat wij een beetje dezelfde rijstijl hebben :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:48

Ik zie liever de hardrijder met inzicht voorbij komen dan opa die met 1 km verschil op de derde rijbaan een vrachtwagen inhaald <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:04

In het aardig donker mensen die ook aardig donkere kleren aanhebben , en die dan zo de weg over lopen |o

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:08

Ja, nou begrijp ik sowieso niet dat de wintermode altijd met donkere kleding komt en in de lente komen de lichte kleuren. Wil je s'winters een nieuwe jas kopen heb je de keuze tussen zwart, donkerblauw en bruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:29

Ik heb sowieso niet graag dat mensen mij inhalen <<) (Grapje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:52

nynke55 schreef:
Ja, nou begrijp ik sowieso niet dat de wintermode altijd met donkere kleding komt en in de lente komen de lichte kleuren. Wil je s'winters een nieuwe jas kopen heb je de keuze tussen zwart, donkerblauw en bruin.

Tijd voor verandering :Y) eigen lijn winterjassen maar maken in alleen felle kleurtjes *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 22:25

Met op zijn minst reflectie strepen :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:28

Inderdaad, dat van die winterkleding snap ik ook niet helemaal. Regenkleding is idem. Wil je iets anders dan donkerblauw/ zwart/ grijs/ olijfgroen od, bijvoorbeeld rood of roze, moet je goed zoeken of een kindermaatje hebben. Snap ik echt niet hoor, zichtbaarheid is alles toch?