Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Het moet niet inderdaad, en als de linkerbaan vrij is, ja sure, ga je gang. Heb ook vaak genoeg mensen die datzelfde doen en weer netjes naar rechts gaan als ze voorbij zijn. Of eventjes iets sneller gaan dan dat ze eerst reden. Dikke prima.
Het is wel zo dat ik ook wel eens over de max snelheid heen ga, bijvoorbeeld wanneer er een vrachtwagen rijdt en er autos achter rijden die duidelijk er langs willen. Dan trap ik gas even in (als ik links rij) zodat ze er minder last van hebben en niet per se op de rem hoeven (en dat ik niet plotseling op de rem hoef omdat ze er dan toch nog voor willen)
MyWishMax schreef:Ik heb met rijlessen juist geleerd dat je met inhalen eerst snelheid maakt en dan pas opzij gaat, zodat je mee rijdt met het verkeer op de andere baan. Nee, je hoeft geen 150 te gaan rijden omdat anderen dat doen, maar als jij 100 rijdt en wilt gaan inhalen op een weg waar je 120 mag, dan kan je ook even wat gas geven, dan naar links en na het inhalen naar rechts en weer laten zakken.
Chanicha, dat wordt ook harder bestraft.
xPabloBokt schreef:Dus jij gaat 130 rijden waar het 100 is overdag? Veel plezier met je boetes
Ik vind echt dat je een aparte visie op het verkeer eraan overhoudt, maar dat ligt misschien aan mij. Je lijkt weinig besef te hebben welke invloed je acties hebben op je medeweggebruikers.
mvdende schreef:Saranghea schreef:In een 30er zone heb je ook te rekenen met voetgangers en fietsers, dat heb je hopelijk op de snelweg niet.
Het is helemaal niet moeilijk je aan de maximumsnelheid te houden maar ik ben iemand die wel vaak te snel rijdt op de nederlandse snelweg gewoon omdat ik de ervaring heb opgedaan dat ik dan veel fijner kan rijden. Het is niet zo dat ze zegt goedzo ga allemaal maar te hard rijden maar eerder dat ze er geen last van heeft als mensen het doen omdat ze ook zo weer bij haar weg zijn.
Dus ben je asociaal bezig... tis niet omdat jij het fijner vind om harder te rijden dan de maximale snelheid, dat de overige weggebruikers om je heen het ook fijn vinden dat jij te hard rijdt.
Ik weet dat het een utopie is, maar als iedereen zich nou eens netjes aan de verkeersregels hield....
nynke55 schreef:Ja, nou begrijp ik sowieso niet dat de wintermode altijd met donkere kleding komt en in de lente komen de lichte kleuren. Wil je s'winters een nieuwe jas kopen heb je de keuze tussen zwart, donkerblauw en bruin.