Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:34

fohadie schreef:
Ik heb ook eens een vraagje:waarom kan er geen t ijdsindicatie gegeven worden aan de chat van ns.nl? Bijv. Wachttijd nu is minimaal een uur ofzo. Nu staat er alleen dat het drukker dan normaal is en je een langere wachttijd kunt verwachten. Maar wat is langer?

Ik heb afgelopen vrijdag drie uur (!) gewacht. Als ik dat van te voren wist had ik het niet eens geprobeert!

Tuurlijk kunnen ze het niet precies aangeven, de ene vraag duurt wat langer dan de volgende vraag, maar globaal met toch wel lukken? Je weet hoeveel werknemers er op de chat zitten, zij doen een x aantal personen tegelijk, volgens mij moet het ook mogelijk zijn om te zien hoeveel mensen er in de wacht staan, dan lijkt het mij een simpele rekensom?

Ik heb de chat nu maar op de achtergrond aangezet en ben ondertussen aan het werk. Ik hoop dat ik een pingeltje hoor zodra ik aan de beurt ben :+

Edit: en toen had ik twee tellen later opeens reactie _O-. Blijkbaar is half 11 's ochtends het juiste tijdstip om het te proberen :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:28

Haha, mazzel Faoly! Vrijdagmiddag omhalf vijf was niet aan te raden.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:16

Magrathea schreef:
"Reis alleen met de trein als het echt nodig is" :D https://t.co/r98Mtk2bSd

_/-\o_ Leuk! Tja, je moet toch iets thuis... :D

lucifertje

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:20

Waarom blijven gedurende deze periode dezelfde lengte treinen rijden? Ik heb niks te klagen, kan walsen in de trein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:45

lucifertje schreef:
Waarom blijven gedurende deze periode dezelfde lengte treinen rijden? Ik heb niks te klagen, kan walsen in de trein!

Zodat reizigers genoeg ruimte hebben om afstand te houden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:00

Och wat een open deur. Daar heb ik nou echt helemaal niet over nagedacht.
Ik ben trouwens wel echt blij dat jullie nog gewoon rijden *\o/*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:37

Sterker nog: veel treinen waren korter en zijn we opzettelijk weer langer aan t maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:40

Dat geeft 'drukte in de trein' wel een heel andere bijsmaak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:49

Ik ben wel benieuwd hoe het OV eruit gaat zien in de anderhalve-meter samenleving. Als ik over een maand of wat met de trein naar Utrecht zou moeten.... 1 reiziger per coupé? Plaats reserveren?

Met zn allen als vanouds als sardientjes in een blikkie zie ik pakweg de komende 1 a 2 jaar niet meer gebeuren...

Daar wordt natuurlijk nu al over nagedacht. Zijn er al plannen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:19

Ik ga er (persoonlijk) ook vanuit dat er veel meer mensen thuis gaan werken. Daar wordt nu al in geïnvesteerd, mensen wennen eraan etc. Dus ik denk dat treinen sowieso rustiger worden. Maar dat is een persoonlijke opvatting, geen idee hoe het bedrijf erover denkt.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:54

Ik ga met Vjestagirl mee in dat er meer mensen gaan thuis werken, maar dan dient het volgende probleem zich aan dat voor 50% gevulde bussen en treinen niet genoeg opleveren voor de vervoerder.
Gevolg minder bussen en weer een volle bus waarin 1,5 mtr afstand niet te doen is, of de overheid moet met een hele grote schep geld komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:03

...ik zit eigenlijk meer te denken in de deze richting van mondkapjes.

Overal op de balkons en bij in/uitcheck plekken dozen met mondkapjes. (Net zoals bij mijn boekhandel waar een doos met handschoenen staat, voor wie boeken uit het schap gaat halen.)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:27

Ik geloof daar niks van. Want je hebt ook een enorme hoeveelheid scholieren dus ook op school moeten komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:29

Ik zie de 1,5 meter economie echt niet voor me in het ov. Kan qua kosten toch nooit uit? Bovendien zit je toch ook met in en uitstappen waarbij afstand houden moeilijk is.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:37

SusanH schreef:
Ik zie de 1,5 meter economie echt niet voor me in het ov. Kan qua kosten toch nooit uit? Bovendien zit je toch ook met in en uitstappen waarbij afstand houden moeilijk is.

En dat gebeurd nu al niet. Heel veel mensen zitten gewoon bij elkaar en houden afstand.

Dus nee, ik had net zowat geen plek in de trein zo druk was het. Geloof echt niet dat het allemaal mensen waren die naar hun vitale beroepen gaan.

Daarnaast zijn deze tijden ook niet vol te houden voor zorgmedewerkers, want daar is ook echt niet over nagedacht in weekenden bijv.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:18

friendly schreef:
Ik geloof daar niks van. Want je hebt ook een enorme hoeveelheid scholieren dus ook op school moeten komen.

Làng niet alle reizigers zijn scholieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:34

Vjestagirl schreef:
Ik ga er (persoonlijk) ook vanuit dat er veel meer mensen thuis gaan werken. Daar wordt nu al in geïnvesteerd, mensen wennen eraan etc. Dus ik denk dat treinen sowieso rustiger worden. Maar dat is een persoonlijke opvatting, geen idee hoe het bedrijf erover denkt.

Ik verwacht ook dat mijn voorstel om vergaderingen te houden via een conference call er nu eindelijk een keer door gaan komen. Fijn, want dat scheelt me uren reistijd. Studenten zullen ook wel meer online les krijgen.

Maar wat verder? Gaan de treinen zo leeg worden dat men bij het reizen anderhalve meter uit elkaar kan blijven? Hoe gaat men zorgen dat niet teveel mensen tegelijk in een trein gaan zitten?

Mondkapjes werken alleen bij correct gebruik. Bij incorrect gebruik zijn het perfecte virusverzamelplaatsen. Als iemand daar vervolgens met zn vingers aan zit omdat het jeukt en zweet, smeert diegene vervolgens al dat opgevangen virus all over the place. Dus mondkapjes zie ik niet gebeuren.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:07

Kan ik ergens makkelijk de “normale” dienstregeling terugvinden? Ik wil een inschatting Hoelang ik erover zou doen naar een evt nieuwe baan maar die huidige dienstregeling maakt t wel wat moeilijk :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:40

Vjestagirl schreef:
friendly schreef:

Làng niet alle reizigers zijn scholieren

Nee maar wel veel en genoeg om die anderhalve meter niet te kunnen doen in de trein. Ik reis voor mijn werk alkmaar-hoorn. Zit altijd vrij vol. Behalve tijdens vakanties en nu omdat ze thuis zitten.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 00:40

theadora99 schreef:
Kan ik ergens makkelijk de “normale” dienstregeling terugvinden? Ik wil een inschatting Hoelang ik erover zou doen naar een evt nieuwe baan maar die huidige dienstregeling maakt t wel wat moeilijk :')

Je zou kunnen proberen om een reisdatum van over een week of 2 in te voeren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:51

Janneke2 schreef:
...ik zit eigenlijk meer te denken in de deze richting van mondkapjes.

Overal op de balkons en bij in/uitcheck plekken dozen met mondkapjes. (Net zoals bij mijn boekhandel waar een doos met handschoenen staat, voor wie boeken uit het schap gaat halen.)

Nee joh gek, dat is niet te doen en niet effectief.

We moeten nu niet allemaal gaan doen alsof er voor het eerst een zeer besmettelijke ziekte rondgaat he.
Ik snap dat het nu anders is en waarom we thuis blijven (wat ik zelf ook braaf doe) maar ik denk dat er al héél veel mensen al eens wat opgepikt hebben in een drukke trein :o
Dus nee ik denk dat we zeker wel weer naar semi normaal teruggaan op termijn hoor, zij het met meer thuiswerkers, gelukkig hebben veel mensen nu gemerkt dat het toch mogelijk is, dus dat is mooi. Scheelt ook weer in de spitsdrukte.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:59

Vergeet niet dat mondkapjes en handschoenen ook alleen effectief zijn bij juist gebruik... En chirurgische mondmaskers (die waar iedereen dus over het algemeen mee loopt), helpen alleen voor jouzelf om anderen in mindere mate te besmetten, meer doen ze niet. Wat Magrathea zegt, er wordt genoeg opgepikt in treinen, dat is ook normaal, alleen hebben we daar over het algemeen al weerstand tegen, that's the biggest difference.
Echt, mondkapjes verplichten gaat niet helpen in volgende uitbraken. Al die Chineze lopen al 24/7 met die dingen en notabene daar komt het vandaan. Als dat zou helpen dat hadden ze daar veel minder rotzooi.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:02

Hoe zit het met een ov reiskaart? Moet je die nu stop zetten nu de scholen dicht zijn en hij niet gebruikt word?
Ik heb geen zin in een boete

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:04

justdiesel schreef:
Hoe zit het met een ov reiskaart? Moet je die nu stop zetten nu de scholen dicht zijn en hij niet gebruikt word?

Gewoon even duo bellen dan heb je het antwoord

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:08

justdiesel schreef:

Zolang je voltijd ingeschreven staat en je nog niet je recht op hebt gemaakt hoef je hem niet ineens stop te zetten. Sowieso moet je voor dit soort vragen bij DUO terecht en niet bij de vervoerders..