[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:03

Palmera schreef:
topsylover schreef:
Nouja, je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je niet zwanger wordt. Scheelt een hoop gedoe aan je lijf en zorgkosten. :)* Onze lichamen hebben niet voor de grap een voortplantingsstelsel, om daar nou ik te gaan snijden is ook wel heel wat. Als het om medische redenen is snap ik het juist heel goed en zouden ze het veel eerder moeten doen!

Tuurlijk kun je daar gewoon voor zorgen. Toch ligt het aantal ongewenste zwangerschappen bij anticonceptie vrij hoog.

En zo'n gedoe is het nou ook weer niet. Het is totaal niet vergrlijkbaar met een openhart operatie van 16 uur

Dan kun je het laten weghalen, of je moet beter voor je anticonceptie zorgen. Ik geloof er niks van dat er zó veel meiden zijn die door de pil heen zwanger worden. Vraag iemand eend voor de grap of ze weten hoe de pil werkt en 99% heeft nog nooit de bijsluiter gelezen. :n Ken hier 3 meiden die een kind hebben dankzij de pil + antibiotica.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:08

topsylover schreef:
Nouja, je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je niet zwanger wordt. Scheelt een hoop gedoe aan je lijf en zorgkosten. :)* Onze lichamen hebben niet voor de grap een voortplantingsstelsel, om daar nou ik te gaan snijden is ook wel heel wat. Als het om medische redenen is snap ik het juist heel goed en zouden ze het veel eerder moeten doen!

Vind dat wij juist heel slecht geevolueerd zijn. Waarom zou je als vrouw vanaf je pakweg 12e tot je pakweg 50e maandelijks moeten lijden aan je voortplantingsstelsel terwijl er gemiddeld maar 1,8 keer gebruik van wordt gemaakt? Er zou een optie ontwikkeld moeten worden waardoor er helemaal geen eisprong/ongesteldheid is totdat een vrouw er zelf voor kiest zich voort te willen planten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:09

topsylover schreef:

Ik kan absoluut niet tegen alle vormen van hormonale anticonceptie en met (of zonder) condoom vind ik ook niks. Dus ja, wat hou je dan over? Sterilisatie. Een stuk goedkoper als elk jaar de pil halen of condooms. Of elke maand een zwangerschapstest. Om nog maar te zwijgen van de stress die je niet meer elke maand hebt of je wel ongesteld gaat worden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:09

Gel*l!!! En het betreft niet alleen de pil hè! Ook die door een fatsoenlijk opgeleide gyn ingebrachte spiraal wil nog wel eens falen.

En condooms falen ook zonder scherpe nagrls.

Vergis je niet in de abortus: ook dat is een stevige ingreep, in een gezond lijf.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:23

topsylover schreef:

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je als vrouw de keuze zou moeten kunnen maken. Dat jij het te heftig vind om te gaan snijden in een gezond lichaam doet niet terzake aan de keuzevrijheid van een ander.

topsylover

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:23

Ik zeg ook niet dat niemand z'n spul moet laten weghalen, maar dat het voor de meeste mensen helemaal niet nodig is. Het is toch een flinke ingreep die veel kosten met zich meebrengt. Ja, elke maand ongesteld zijn is vervelend. Maar als ik af en toe zere knieën heb eis ik toch ook niet meteen een nieuwe knieschijf? :+ Hierbij laat ik dus het hele onderwerp kinderen buiten beschouwing.

Een falend spiraaltje > abortus
Condoom gescheurd> haal een MAP
Je kunt ook gewoon verantwoordelijkheid nemen voor het lichaam dat je gekregen hebt.
Hierbij laat ik medische redenen dus ook buiten beschouwing!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:27

topsylover schreef:
Ik zeg ook niet dat niemand z'n spul moet laten weghalen, maar dat het voor de meeste mensen helemaal niet nodig is. Het is toch een flinke ingreep die veel kosten met zich meebrengt. Ja, elke maand ongesteld zijn is vervelend. Maar als ik af en toe zere knieën heb eis ik toch ook niet meteen een nieuwe knieschijf? :+ Hierbij laat ik dus het hele onderwerp kinderen buiten beschouwing.

Je kunt ook gewoon verantwoordelijkheid nemen voor het lichaam dat je gekregen hebt.

Spul weg laten halen is wel iets anders dan steriliseren overigens...
Dat is inderdaad een heftige ingreep.
maar Steriliseren kan zoveel ellende voorkomen..

En voorkomen is nog steeds beter dan genezen.

Ik vind jou reacties nogal kort door de bocht. :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:29

topsylover schreef:

Elke maand een week ziek het overgrote deel van je leven beschouw ik als onnodig en weegt niet op tegen een relatief kleine operatie. Zwangerschappen, bevallingen en abortussen kosten de maatschappij ook veel geld, dus beter een laperascopisch uitgevoerde baarmoederverwijdering waar je na een paar weken van genezen bent en de rest van je leven plezier van hebt.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:31

Huh, je wordt toch nog steeds ongesteld als je bent gesteriliseerd?

Ik vind het wel wat krom dat tientallen jaren hormoon-pillen nemen om niet zwanger te kunnen worden dan wel okee is, maar 1 keer geopereerd worden zie je als knoeien in een gezond lichaam en te duur?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:34

Mews schreef:
Huh, je wordt toch nog steeds ongesteld als je bent gesteriliseerd?

Ja ;)

Bij Elnienjo is de hele boel eruit gehaald, dus die heeft daar lekker nooit meer last van.

Ik heb me laten steriliseren en heb nog elke maand bloederige feesten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:50

topsylover schreef:

Nou, sterilisatie is een stuk gezonder dan je hele leven de pil slikken of een spiraaltje laten zetten :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:54

topsylover schreef:

Zo'n flinke ingreep is een sterilisatie bij vrouwen inmiddels niet meer, hoor. Ja, het is een operatie. Maar eentje die best routine is en vele malen minder ingrijpend dan een abortus.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:59

Jaja, het verschil is natuurlijk wel dat als je zere knieën hebt je niet bij één fout (die vaak nog buiten je eigen macht ligt ook) ineens een nieuw mens gemaakt :')

Ik neem lekker een sterilisatie hoor, wanneer ik er het geld voor heb. Volgens mij bespaar ik daar de staatskas nog een pak meer geld mee dan gewoon steeds anticonceptie te blijven gebruiken of in het ergste geval een abortus. Dat is ook niet gratis :o en ik moet ook een roesje voor mijn spiraaltje, dus dat kost ook allemaal flink en valt m.i. niet echt onder een marginale ingreep.

Topsylover, je zegt dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor het lichaam dat je gekregen hebt - maar wat nu als ik dat juist wil doen door het hele zwikkie onklaar te laten maken zodat er nooit meer iets mis kan gaan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:12

topsylover schreef:

Of het onnodig is bepaal jij toch niet? En daar gaat het mij dus om, dat willen inperken van een ander zijn of haar keuze. Alsof abortus zo’n lekkere ingreep is trouwens.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:53

Oh als ik geld over had, zou ik echt een nieuwe neus nemen. En die doet niet zeer of zo :))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:54

Vraagje aan de pil-slikkers hier, testen jullie jezelf weleens? Of doen jullie gewoon kijken of je ongesteld wordt in je stopweek?

Want als je ongesteld wordt kan je theoretisch gezien niet zwanger zijn toch? Hoe komt het dan dat er toch weleens van die horror verhalen rondgaan over vrouwen die onopgemerkt zwanger raken.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:56

Shaggy09 schreef:
Vraagje aan de pil-slikkers hier, testen jullie jezelf weleens? Of doen jullie gewoon kijken of je ongesteld wordt in je stopweek?

Want als je ongesteld wordt kan je theoretisch gezien niet zwanger zijn toch? Hoe komt het dan dat er toch weleens van die horror verhalen rondgaan over vrouwen die onopgemerkt zwanger raken.

Omdat je menstruatie week tijdens de pil geen echte menstruatie is..
Verder geen idee, ik testte mezelf nooit heb 15 jaar de pil geslikt...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:58

Ik slik hem nu ook al ondertussen bijna 5 jaar en heb mezelf ook nog nooit getest omdat ik uitga van mijn menstruatie. Maar is dat wel zo slim als een kind krijgen je grootste nachtmerrie is?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:01

Volgens mij is het slim je te testen omdat wat je ongesteldheid noemt in de stopweek geen echte menstruatie is. Dus het zegt niet alles.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:02

Maar ja, hoe vaak zou ik me dan moeten testen? Vind die testen altijd best prijzig en om na iedere sex partij zo'n ding te halen zie ik ook niet zo zitten. :')

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:18

*valt even binnen*
Laatst bijgewerkt door Bandaloe op 25-06-23 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:22

Ik test mezelf regelmatig, ben al jaren aan de pil. Nou is mijn stopweek dusdanig dat de hele babyfabriek naar buiten wordt gewerkt, dus of daar daadwerkelijk wat kan blijven plakken.. mwah := Maar toch plas ik om de twee maanden over een staafje. Just to be sure.

En over sterilisatie.. als zelfs medevrouwen op de manier reageren en denken zoals topsylover dan is het inderdaad niet gek dat een kind op de wereld slingeren eenvoudiger is dan dat blijvend voorkomen. Triest.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:27

Shaggy09 schreef:
Maar ja, hoe vaak zou ik me dan moeten testen? Vind die testen altijd best prijzig en om na iedere sex partij zo'n ding te halen zie ik ook niet zo zitten. :')

Ik deed het elke keer als ik een dag te laat was en ik nog geen app gebruikte. Ik heb op een gegeven moment een menstruatie / vruchtbaarheidsapp in gebruik genomen (met een roze bloemetje, weet niet meer hoe die heet) en die was heel betrouwbaar voor mij.

En idd, ook bij de drogist hebben ze volgens mij goedkope testen. Plus dat ik ook altijd een morning afterpil (of 2 :P) op voorraad had liggen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:27

topsylover schreef:

Over jezelf inlezen gesproken.... 8)7
Bij een eenvoudige sterilisatie met als doel niet meer zwanger te kunnen worden, wat veelal het afbinden of verwijderen van de eileiders inhoud, zal de vrouw haar gewone cyclus behouden. Inclusief eisprong en menstruatie.

Dit is de ingreep waar het hier over ging, jij beweert dat men beter de bijsluiter van de pil nog eens goed moet doornemen.
Ik adviseer je maar een sterilisatie :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:38

Prairy schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik deed het elke keer als ik een dag te laat was en ik nog geen app gebruikte. Ik heb op een gegeven moment een menstruatie / vruchtbaarheidsapp in gebruik genomen (met een roze bloemetje, weet niet meer hoe die heet) en die was heel betrouwbaar voor mij.

En idd, ook bij de drogist hebben ze volgens mij goedkope testen. Plus dat ik ook altijd een morning afterpil (of 2 :P) op voorraad had liggen.

Ik heb zelf Clue, de menstruatieapp gegarandeerd zonder roze en bloemetjes :=