Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:22

Ik stap net met mijn hond de eerste klas in van de trein en twee kinderen aaien mijn hond terwijl ze langs loopt. Nu heeft ze prima geleerd mensen te negeren, maar nu kreeg ze eerst aandacht dus draait ze haar hoofd even om naar de kinderen. Begint een oudere vrouw haar weg te trekken en te slaan. De vrouw hoort niet bij die kinderen, mijn hond draait letterlijk alleen haar hoofd even naar de kinderen toe.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:23

StonedRomy schreef:
Ik stap net met mijn hond de eerste klas in van de trein en twee kinderen aaien mijn hond terwijl ze langs loopt. Nu heeft ze prima geleerd mensen te negeren, maar nu kreeg ze eerst aandacht dus draait ze haar hoofd even om naar de kinderen. Begint een oudere vrouw haar weg te trekken en te slaan. De vrouw hoort niet bij die kinderen, mijn hond draait letterlijk alleen haar hoofd even naar de kinderen toe.

Ze begon je hond te slaan? Echt, ik word niet snel fysiek maar hierbij zou ik me denk ik toch niet kunnen inhouden hoor...

Anoniem

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:24

Ze sloeg je hond?
Zo. Die had ik ook minimaal de coupé uit geschreeuwd denk ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:26

StonedRomy schreef:

Je hond te slaan???

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:26

Ik ben snel tussen mevrouw en mijn hond gestapt en heb de lijn los geklikt ( want die hield mevrouw vast ). Mijn hond gezegd een plek te zoeken (= vrije stoelen zoeken en eronder gaan liggen ) en mevrouw gezegd dat ze de keus had. Of de gevaarlijke hond los in de trein, of netjes aan de lijn bij haar vandaan. Moest ze me wel even de riem terug geven.

Terug slaan heeft geen zin bij zo’n mensen en geeft mijn hond alleen maar meer stress. Mevrouw blijft maar wijzen op mijn hond en druk doen.... hond geeft netjes pootje terug. Niet van onder de indruk gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:28

StonedRomy schreef:
Ik ben snel tussen mevrouw en mijn hond gestapt en heb de lijn los geklikt ( want die hield mevrouw vast ). Mijn hond gezegd een plek te zoeken (= vrije stoelen zoeken en eronder gaan liggen ) en mevrouw gezegd dat ze de keus had. Of de gevaarlijke hond los in de trein, of netjes aan de lijn bij haar vandaan. Moest ze me wel even de riem terug geven.

Terug slaan heeft geen zin bij zo’n mensen en geeft mijn hond alleen maar meer stress. Mevrouw blijft maar wijzen op mijn hond en druk doen.... hond geeft netjes pootje terug. Niet van onder de indruk gelukkig.

Respect voor jouw rust én je opgevoede hond!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:32

Zo zeg dat wel. Heel veel respect voor jullie en wat een bizar verhaal.

Eigenlijk vind ik als je al die verhalen leest, is enorm vervaagd lijkt het wel, wat normaal is en wat niet.
Iedere keer denk ik, het moet niet gekker worden en dan wordt het nog gekker. En dan denk ik, wat is er eigenlijk aan de hand met ons mensen, want ook dit verhaal is zo abnormaal en bizar?
Wat gaat er fout?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:49

Anoniem schreef:
StonedRomy schreef:

Respect voor jouw rust én je opgevoede hond!

Dit ja. Hoewel mijn hond er niet zo van onder de indruk zou zijn, zou ik wel flink uit m’n slof zijn geschoten. Wat denkt ze wel niet...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:57

Dat mens had beter die kinderen kunnen corrigeren!
Als ik maar de indruk heb dat mijn kinderen ongevraagd aan een dier willen zitten dan corrigeer ik ze al.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:16

Jes schreef:
Dat mens had beter die kinderen kunnen corrigeren!
Als ik maar de indruk heb dat mijn kinderen ongevraagd aan een dier willen zitten dan corrigeer ik ze al.

Dat mens moest helemaal niets corrigeren.
De kinderen niet, want het zijn niet haar kinderen, en van de hond van een ander blijf je ook gewoon af.

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:48

Toen ik 14 was deed ik vrijwilligerswerk op een kinderboerderij. Toen ik een gepensioneerd stel erop wees dat het niet de bedoeling was dat bezoekers de dieren meegebracht eten gaven, ( ze gaven de hond kattenbrokjes en kaas waar hij van ging spugen) werd ik voor stuk stront uitgemaakt en dat ik me er niet mee moest bemoeien. Ben er toen zo erg van geschrokken dat ik moest huilen :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:42

Een keer op de markt bij de slager.Ik had mijn nichtje met Down mee en staat te wachten.Zegt een bejaarde hard en hoorbaar voor mijn nichtje "kijk daar heb je weer een mongool,wat moet je daar toch mee".Mijn nichtje van toen 18 heeft wel Down maar is niet achterlijk en heeft dat ook gehoord.Ik heb de dame even goed duidelijk gemaakt dat wij daar niet van gediend zijn.ik heb mij nog ingehouden omdat mijn nichtje erbij was.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:48

Ik lees een hoop dingen die niks met oud zijn te maken hebben. Wel met onbeschoft zijn.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:52

Mensen die niet leuk zijn als volwassene, zijn vreselijk als bejaarde.

Ik ken iemand die echt een tiran gaat worden als die geestelijk wat achteruit zal gaan. Ik ben zo blij dat ik geen naaste ben. Dat wordt 1 bak ellende als je kijkt naar wat die persoon nu al flikt. Een klein duwtje en diegene wordt echt zo'n jattende, vloekende bejaarde die tegen mensen aan gaat rijden met een scootmobiel ofzo.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:10

Ik heb reactie van oma :=
Volgens haar ligt het aan haar gehoorapparaat dat ze niet tegen m'n moeder haar lach kan, maar die logica volg ik niet want iedereen bij ons in de familie heeft een heerlijk gezellige schaterlach dus dan zou niemand meer mogen lachen. En ze zei met kerst "wat zouden de anderen wel niet denken", maar waarom zou je dat zeggen als het aan je gehoorapparaat ligt?
En toen ging ze zeuren dat de jeugd dat niet snapt. Wat klopt, maar haar redenatie klopt ook niet.
Oftewel oma is niet goed in excuses bedenken.
M'n moeder vond het wel heel lief dat ik voor haar opkwam

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:11

Mijn andere oma is gelukkig altijd heel lief en vriendelijk. Alleen ze rijdt op een scootmobiel, heeft cursus gehad maar heeft geen idee van verkeersregels.
Zo stond ze een keer in de dooie hoek van auto te wachten op het stoplicht. Ik stond toevallig met mijn auto daar weer achter. Het werd groen, en ze scheurt zo door en voor die auto. Die zich natuurlijk doodschrok. Ik zei dat laast tegen haar van waarom ga je er naast staan? Ja dat vind ik veiliger. Ik zei dat het veiliger was om er voor of achter te gaan staan met genoeg ruimte. En dat ze de weg ook blokkeerde voor de tegenliggers. Zei ze ja nou ja ik heb geen verstand van verkeersregels hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:15

rien10 schreef:
Ik lees een hoop dingen die niks met oud zijn te maken hebben. Wel met onbeschoft zijn.

+:)+ eens Rien

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 17:19

woofie schreef:
Wel grappig dat allen hier ooit ook "Asociale" oudjes zullen zijn, die voorkruipen bij de kassa, eisen dat er voor ze word opgestaan in het openbaar vervoer, vinden dat ze recht hebben op respect en klagen over de jonge generatie :+

Doe mij jouw glazen bol eens! +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 17:20

StonedRomy schreef:

Schandalig! Maar wat ben jij een held zeg!!! Heel erg knap gedaan zeg!

Ik kan dat op mijn werk wel, maar in het openbaar... Ik was pislink geworden denk ik...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:05

pien_2010 schreef:
rien10 schreef:

+:)+ eens Rien

Maar het is een topic over asociale ouderen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:10

Maar wat zijn ouderen? Ik schrok me afgelopen zomer een hoedje toen iemand op Tinder me daddy noemde, ik bedoel maar: Age is just a number :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:11

Ailill schreef:
Maar wat zijn ouderen? Ik schrok me afgelopen zomer een hoedje toen iemand op Tinder me daddy noemde, ik bedoel maar: Age is just a number :')

Dat heeft dan weer weinig met leeftijd te maken :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:13

Ik zelf benoem iemand tot de ouderen als ze 70+ zijn. En je hebt genoeg mensen van 70 die totaal niet oud eruit zien of oud voordoen maar gemiddeld genomen vind ik 70+ wel een leeftijd voor een oudere.

Maar hier zullen genoeg meningen over zijn denk ik zo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 18:19

Je bent wat mij betreft 100% een 'oudere' wanneer je niet meer werkt én niets nuttigs met je leven doet, behalve het bekritiseren van anderen en egoïstisch zijn...

Gelukkig krijgen we steeds minder van dit soort ouderen, althans... Als ik hoor hoeveel mensen er van mening zijn dat ze doodgaan als ze stoppen met werken/nuttige dingen doen... Of het aantal gepensioneerden die gerust nog eens voor hun oude werkgever op de auto stappen vanwege onderbezetting etc. *\o/*

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:26

Nou je mag best stoppen met werken en kritisch en egoïstisch zijn hoor. Ik snap het zelfs wel.

Maar altijd dat zeiken op jongeren vind ik apart, ik proef daar ook altijd wat jaloezie bij.