Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:38

Ik vind dat betaalverzoek als verkoper juist reuze handig. Als koper snap ik dat je het liever niet wil, €0,40 is op sommige bedragen best veel namelijk..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:40

Ik werk ook niet met betaalverzoeken, ik vertrouw geen internetlinks meer. Tikkies doe ik daarom ook niet aan. Als ik niet "gewoon" mag overmaken of overgemaakt krijgen dan geen deal :) Hopeloos ouderwets voor iemand van mijn leeftijd, dat weet ik, maar je ziet zó veel gezeik met internetlinks....sjoemelaars worden steeds gehaaider.

Hier moet een hoop paardenspul MP op, maar moet de moed nog vatten :+

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:49

Vientje schreef:
Ik werk ook niet met betaalverzoeken, ik vertrouw geen internetlinks meer. Tikkies doe ik daarom ook niet aan. Als ik niet "gewoon" mag overmaken of overgemaakt krijgen dan geen deal :) Hopeloos ouderwets voor iemand van mijn leeftijd, dat weet ik, maar je ziet zó veel gezeik met internetlinks....sjoemelaars worden steeds gehaaider.

dit heb ik ook een beetje, ik had laatst ook wat gekocht ik dacht eerst een mp betaalverzoek, totdat ik dat rekeningnr door google gooide en alleen maar negativiteit kreeg.
ik haal het dan ook liever op als dat kan en betaal contant of ik maak het over naar iemands bankrekeningnummer die door google niet als negatief word bestempelt.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:14

Ik zet in de advertentie neer dat ik niet aan tikken doe of verzoeken maar wel aan contante afhandelingen en ouderwetse overschrijvingen. Nooit geen problemen gehad :D

Zal ik kopers mislopen? Misschien wel maar beter dat dan opgelicht worden. Voel mij prima bij deze ouderwetse methoden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:42

Ik heb vorige week 2 betalingen ontvangen via marktplaats betalen. Helemaal prima hoor! :D

Dus snap die mensen niet, er is niks mis mee!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:50

Hebben jullie het dan over het echte betaalverzoek of het gelijk oversteken?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:52

okdoei schreef:
Vientje schreef:

dit heb ik ook een beetje, ik had laatst ook wat gekocht ik dacht eerst een mp betaalverzoek, totdat ik dat rekeningnr door google gooide en alleen maar negativiteit kreeg.
ik haal het dan ook liever op als dat kan en betaal contant of ik maak het over naar iemands bankrekeningnummer die door google niet als negatief word bestempelt.

Bij een MP betaalverzoek, krijg je daar ook een aparte push melding van MP van en je kunt doorklikken naar informatie pagina's. Ja, er komt €0,40 bij, maar dat is voor de koper. Ik in dit geval en als ik dus liever via MP betaal ipv tikkies of overboeken, dan heeft de verkoper daar verder weinig last van lijkt mij.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:07

IHN schreef:
Amber_anne schreef:
Nou lijkt mij dat met een bank je altijd even gaat testen. Wat voor de een lekker zit zit voor de ander voor geen meter. Er waren idd zat mensen geweest die het een prima bank hadden gevonden

Tevens had ik het er ook bijgezet maar eerder om te voorkomen dat mensen langskomen en h toch niet willen

wat een kul... je zegt in je 1e bericht nog dat de veren kapot waren maar je natuurlijk niet je eigen produkten gaat afkraken.. nu krijg je commentaar en heb je het er ineens wel bijgezet?

?? Ik denk dat je dit verkeerd gequote hebt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:08

Ik vind het niet erg om een betaalverzoek te verzenden maar zelf maak ik liever over
Vind op kinderkleding van een paar euro die 40 cent gewoon zonde

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:45

Ik vind een gewoon betaalverzoek als verkoper fijner, heb je meteen je geld op de rekening staan.
Heb via marktplaats ook een aantal keren gelijk oversteken gedaan, op zich werkt dat ook prima, maar nadeel is dat je je geld pas later op je rekening krijgt, vooral wanneer koper verzuimd om marktplaats even te melden dat ze pakket hebben gehad, dan kan het zo een week duren voor je pas je geld hebt bijgeschreven.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:48

Alja schreef:
Ik vind het niet erg om een betaalverzoek te verzenden maar zelf maak ik liever over
Vind op kinderkleding van een paar euro die 40 cent gewoon zonde

Precies. Ik vind het onzin om 40 cent te betalen( zeker als het iets kleins is wat met envelop verzonden word)
Normaal overmaken dan via je nummer en als diegene dat niet wilt, :evaw: kijk ik wel verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:12

Ik zeg het tegen de verkoper' Graag je rekeningnummer en je naam, ik koop heel veel via marktplaats, en ben een beetje klaar met hen spekken ;-) '
(no disclaimer op deze zin, overigens..)
En heb tot nu toe geen verkopers gehad die daar moeilijk over deden.

Geld staat nu sowieso binnen 3 minuten op je rekening.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:29

Hier ook weer een dingetje.
2 weken geleden een T-shirt gekocht, zo grappig dat ik het moest hebben, zou nog helemaal nieuw zijn. kwam totaal met verzenden op 6,10.
Bij aankomst bleken er plekken in te zitten, gemeld dat ik het ontvangen had maar wel met vlekken en dat ik even ging proberen het er uit te krijgen in de was.
Helaas niet gelukt. Dat heb ik gemeld en gevraagd om een passende oplossing.
Hierop bood verkoper aan het gehele bedrag terug te storten. Vond ik erg netjes dus blij met de oplossing.
Maar ik heb dus helemaal niks ontvangen en ook niet meer gehoord.
Wat zouden jullie doen? Nog even een berichtje er achteraan sturen of gewoon lekker laten zitten voor dat bedrag?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:56

Bericht erachter aan sturen natuurlijk

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:39

Kirja schreef:
Hier ook weer een dingetje.
2 weken geleden een T-shirt gekocht, zo grappig dat ik het moest hebben, zou nog helemaal nieuw zijn. kwam totaal met verzenden op 6,10.
Bij aankomst bleken er plekken in te zitten, gemeld dat ik het ontvangen had maar wel met vlekken en dat ik even ging proberen het er uit te krijgen in de was.
Helaas niet gelukt. Dat heb ik gemeld en gevraagd om een passende oplossing.
Hierop bood verkoper aan het gehele bedrag terug te storten. Vond ik erg netjes dus blij met de oplossing.
Maar ik heb dus helemaal niks ontvangen en ook niet meer gehoord.
Wat zouden jullie doen? Nog even een berichtje er achteraan sturen of gewoon lekker laten zitten voor dat bedrag?

Zelfde gehad met een jurkje. Eerst geld beloven en later met de conclusie komen dat ik vast zo'n zelfde jurkje had, maar dan kapot en die gebruikte om mij geld van haar terug te krijgen. Juist :Y) Nouja dat is het risico van mp en verzenden denk ik dan maar. (Al blijft het vervelend, denk je iets leuks gescored te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:54

Zo kocht ik een leuk jurkje op MP. “Nieuw met kaartjes eraan”. Maar dat jurkje was duidelijk gedragen, gewoon iemand die de kaartjes bewaard en zo’n kledingpistool heeft om de kaartjes er weer aan te maken....

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:12

Vandaag schoenen binnengekregen... Meisje had schoenen gekocht maar ze vond die niet lekker zitten dus heeft ze die jaren in de kast gehad. Uiteindelijk wilde ze ze weggeven, het enige wat er gedaan hoefde te worden was verzendkosten te betalen. Nou prima, makkelijk afgehandeld en ik heb ze binnen :) ze zijn heel erg leuk en ik ben er zo blij mee!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:18

Vanochtend een hele goede ervaring. Om 6 uur stuurde ik een berichtje dat ik interesse had in een knutselboek, om 7 uur waren we het eens over de prijs en tijd om het op te halen en haal het om 11 uur op. Was alles maar zo gemakkelijk op marktplaats haha :')

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:50

OMG, ik bied gisteren 100 euro op een hele nette, nog niet gewassen Rambo supreme, met een liner erbij. Kreeg niet snel een reactie terug, dus na 2 dagen nog eens gevraagd wat ze van mijn bod vindt. Ik dacht dat ze het te laag zou vinden.
Ze antwoordde at ze mijn bod vrij hoog vond! Mocht de deken voor 50 ex verzenden, met liner erbij hebben *\o/*

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:25

Equipro schreef:
OMG, ik bied gisteren 100 euro op een hele nette, nog niet gewassen Rambo supreme, met een liner erbij. Kreeg niet snel een reactie terug, dus na 2 dagen nog eens gevraagd wat ze van mijn bod vindt. Ik dacht dat ze het te laag zou vinden.
Ze antwoordde at ze mijn bod vrij hoog vond! Mocht de deken voor 50 ex verzenden, met liner erbij hebben *\o/*

Das nog eens een fijne deal haha!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:58

Ben niet meer zo goed van vertrouwen ooit es barebackpad gekocht zou nog heel mooii en netjes zijn was helaas te ver om op te halen.. Bleek dus helemaal niet mooi en netjes jammer dat mensen vaak liegen over de staat maar goed das ook weer het risico die ik dus na deze ervaring niet meer ga lopen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:28

Mijn laptop staat nog steeds te koop, na een bod van 50 en 150 (Vp 500) nu weer een van 220. Ik zeg dat ik er 400 voor wil, maar zou met 375 ook best wel akkoord gaan maar serieus, 50? 100?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:09

Hier is net onze slaapbank opgehaald, had in de advertentie gezet dat hij waarschijnlijk uit elkaar zou moeten omdat hij anders niet van de trap af kon.

Meneer zei dat het wel zou passen..

Nou, prima.. :=
De stukken stucwerk heb ik net op staan stofzuigen. Gelukkig geen ernstige schade maar in ons nieuwe huis wordt dit dus een gevalletje zelf alles al uit elkaar halen en bij de voordeur zetten. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:28

Oh dat doe ik sowieso altijd

Laatst bed en nachtkastjes verkocht
Stond mooi beneden bij de deur.

Dinsdag zijn de spiegels aangekomen en heb er niks van gehoord dus ga er vanuit dat ze heel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:56

Ik heb nu iets op het oog, maar die persoon reageert super traag.. Ik check 100 x die berichten, pas na 2 dagen zijn de vinkjes groen, en dan nog geen reactie.. En ik wil het erg graag hebben, het is in het zelfde dorp als waar ik woon. Ik heb dus maar om een telefoonnummer gevraagd, mijn nummer daarbij gegeven, en aangegeven dat ik in het zelfde dorp woon dus snel kan (en wil) komen. Wederom gelezen, geen reactie.. :+
Dus nu loop ik mezelf helemaal op te vreten. Zo erg zelfs dat ik er slecht van slaap. Frustrerend!! :+