Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:00

En ik krijg hier oplichtersmails: adres ontbreekt, ik moet nog verzendkosten betalen, alle bestellingen worden tegengehouden tot dit niet in orde is. Intussen al gemaild met de partner van bol.com waar ik besteld heb, en die mails zijn niet van hen, dus hopelijk ligt mijn pakketje morgen in de bus (past blijkbaar id brievenbus).

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:24

pmarena schreef:
Nou, pakje vanuit de UK kan überhaupt niet verzonden worden nu schijnbaar, de vervoerders nemen niks meer aan van over de grens begrijp ik...

Oh hoe weet je dat?
En voor welke vervoerders geldt dat?

Ik wacht op mn pakketje uit Duitsland met Dhl

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:25

Nou ik ontving een paar uur geleden deze mail vanuit de UK....

Citaat:
Hi!

Firstly, thank you for your order over the past 72 hours.

We were just about to ship your order, but DPD (our trusted courier) informed us of the closures of transport links to European destinations.

We quickly found alternatives from a different broker, only to get a news update from the Prime Minister that even air freight is being stopped.

Right now we have your parcel ready to ship and will hold onto it until we get further updates.

There is also a strong possibility we’ll be opening now between xmas and new year to service our customers.

It may be that if we can’t safely ship your parcel in the next 48 hours, we’ll do it then.

I hope you understand.

Since yours in a European order, we will do everything we can to get it shipped this side of new year so your import isn’t affected by Brexit.

all the best [knip]

Wel dolle pret zo, niet alleen het Corona maar ook het Brexit gedoe....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 21-12-20 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:26

zo'n mail had ik ook. Vervoerders in de UK nemen niks meer aan tot 4 januari.
er stond ook in dat wanneer er besteld en betaald is voor 31-12 de levering nog onder de oude regels valt dus geen import duties

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:40

pmarena schreef:

Citaat:
Hi!

Firstly, thank you for your order over the past 72 hours.

We were just about to ship your order, but DPD (our trusted courier) informed us of the closures of transport links to European destinations.

We quickly found alternatives from a different broker, only to get a news update from the Prime Minister that even air freight is being stopped.

Right now we have your parcel ready to ship and will hold onto it until we get further updates.

There is also a strong possibility we’ll be opening now between xmas and new year to service our customers.

It may be that if we can’t safely ship your parcel in the next 48 hours, we’ll do it then.

I hope you understand.

Since yours in a European order, we will do everything we can to get it shipped this side of new year so your import isn’t affected by Brexit.

all the best [knip]

Ik denk dat dit meer met Brexit te doen heeft, idd.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:52

_San87_ schreef:
pmarena schreef:

Ik denk dat dit meer met Brexit te doen heeft, idd.

Nee hoor. Alle transport van verenigd koninkrijk naar het vaste land is momenteel verstoord. België, Nederland en Frankrijk hebben momenteel alle vluchten, boten en treinen afgeschaft. Dit IVM mutatie van Corona in VK

pmarena

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:55

Nou sowieso was het al geen feest. Ik zit al eeuwen te wachten op een ander pakje uit de UK dat maar niet wil komen. Afzender heeft navraag gedaan en te horen gekregen dat er veel te weinig vluchten beschikbaar zijn vanuit de UK naar het Mainland waardoor er heel veel pakketten daar met flinke vertragingen blijven liggen....

Ik betwijfel ten zeerste of dat pakje ooit nog komt.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:09

Aha ja vervelend! Met Engeland heb je dus 3 dubbel pech!
M’n pakketje heeft nog steeds dezelfde status.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:20

PostNL heeft nu een maximum aantal pakketten ingesteld per dag, worden er meer pakketten voorgemeld dan kunnen er voor die dag geen pakketten meer verstuurd worden.

We hadden voor gisteren al vele tientallen pakketten die zijn blijven staan. Hopelijk kunnen die vandaag wel weg.

Het zijn uitzonderlijke omstandigheden en ze kunnen gewoon niet meer opschalen en verwerken. De rek is er totaal uit.

Pakketten zijn al vanaf 13 dec onderweg. Briefpost met vertragingen tot 10 dagen is ook niet ongewoon.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:22

Pakketbezorgers schijnen nu ook 25 cent per stop aan postnl te moeten betalen...... omdat ze zoveel meer verdienen met de hoeveelheid pakketten :j

:n :n :n wat een onzin. Het hele jaar lopen ze voor een schijntje hun poten uit hun lijf. En dan moeten ze nu ook nog gaan betalen? Terwijl ze sinds kort ook weer minder krijgen per pakket en hun routes plotsklaps aangepast werden?
Vind het bijzonder sneu worden!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:29

Keet schreef:
Pakketbezorgers schijnen nu ook 25 cent per stop aan postnl te moeten betalen...... omdat ze zoveel meer verdienen met de hoeveelheid pakketten :j

:n :n :n wat een onzin. Het hele jaar lopen ze voor een schijntje hun poten uit hun lijf. En dan moeten ze nu ook nog gaan betalen? Terwijl ze sinds kort ook weer minder krijgen per pakket en hun routes plotsklaps aangepast werden?

Wij als afzender betalen een piektoeslag van 25 cent per pakket en vanaf januari komt er ook nog een volumetoeslag bij tot 1.50 euro voor een groot pakket.

Dat pakketbezorgers zouden moeten gaan betalen lijkt mij wat vreemd. Soms gaan dat soort verhalen een eigen leven lijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:30

robert45 schreef:
Keet schreef:

Wij als afzender betalen een piektoeslag van 25 cent per pakket en vanaf januari komt er ook nog een volumetoeslag bij tot 1.50 euro voor een groot pakket.

Dat pakketbezorgers zouden moeten gaan betalen lijkt mij wat vreemd. Soms gaan dat soort verhalen een eigen leven lijden.

Nou ja, als een pakketbezorger dat zelf vertelt, dan geloof ik hem daarin zo :) wat wint hij ermee om leugens te vertellen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:43

DuurtHeelLang zou vandaag tussen 9 en 12 komen. Inmiddels heeft het pakket 1 a 2 dagen vertraging :+
Eerste die dit jaar later komt dan in eerste instantie gepland.
Heb ook liever niet met DHL want die chauffeur heeft bijzondere bezorgmethodes....ook als je gewoon thuis bent en zelfs in de deuropening staat om het aan te pakken

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:59

Ik had zondag wat bij een minder grote webshop besteld en dat wordt (waarschijnlijk) vandaag al met PostNL bezorgd.
Dat is onverwacht snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:03

Ach ik heb een postnl pakje wat zondag was aangeboden, maar we waren onverwachts even een rondje rijden met de auto. Nu is het onbekend wanneer ze weer komen _O- we zien t wel :P

Heb ook nog wat besteld vandaag bij AMazon met prime verzending (Lego Lamborghini!, nu flink afgeprijsd) , daar hebben ze die al opgeschroefd naar anderhalve week. Prima ik zie het wel verschijnen :) we moeten toch de vorige doos nog afbouwen (Bugatti) :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:06

Huh, sinds wanneer bezorgen ze op zondag dan?

Gelukkig legt onze bezorger het altijd onder de veranda dus we missen nooit wat. Ook als we wel thuis zijn doet hij dat, maar goed, komt vast door de drukte :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:10

Ik had opeens gisteren de hele brievenbus vol met post. Normaal niet op maandag. Net of ze op hadden gespaard maar wel mooi voor kerst meeste waren kaarten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:15

verootjoo schreef:
Huh, sinds wanneer bezorgen ze op zondag dan?

Gelukkig legt onze bezorger het altijd onder de veranda dus we missen nooit wat. Ook als we wel thuis zijn doet hij dat, maar goed, komt vast door de drukte :+

Volgens mij was zondag de eerste keer. Denk dat zondag en maandag erbij zijn gekomen om de achterstand weg te werken

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:17

Hier ging eigenlijk alles tot nu toe heel goed met pakketjes. De kerstkaarten zijn wel wat laat, maar oke.
En inderdaad heel december al pakketjes die op zondag komen!

Maar nu is de bos bloemen voor opa en oma al in het sorteerproces retour gegaan omdat het adres niet bestaat :+
Nou... opa en oma wonen daar al 40 jaar _O-

Overigens keurig opgelost door het bloemen bedrijf maar we keken wel even gek op

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:23

Hier wacht ik nog steeds op een brievenbuspakketje! :+ Stond op levering vorige week dinsdag. Toen is het niet bezorgd en is de bezorgtijd gewijzigd in onbekend, een week later nog steeds onbekend! :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:39

Ik heb iets wat ik nog niet gezien had in de postnl app. Een pakketje waar staat dat die vandaag tussen 8 en 18 uur bezorgd wordt en dat die door de brievenbus past. Maar geen idee of die vandaag ook echt komt, want normaal staan brievenbus pakjes bij de post en deze staat bij de pakketjes en die krijgen normaal wel een tijd _O- of ze zijn nu al aangepast dat het vandaag niet komt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:44

dat staat bij mij altijd bij brievenbuspakketjes :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:47

Ik zie ze altijd bij de normale post staan? Of echt als pakket met aflevertijd en dan alsnog door de bus gepropt.

Misschien is dit echt een doosje, mijn andere brievenbuspakketjes zijn vaak van de enveloppen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:55

MyWishMax schreef:
Ik zie ze altijd bij de normale post staan? Of echt als pakket met aflevertijd en dan alsnog door de bus gepropt.

Misschien is dit echt een doosje, mijn andere brievenbuspakketjes zijn vaak van de enveloppen.

Dat ligt er idd aan hoe ze aangemeld zijn. Als brievenbuspakketjes enveloppen zijn, zijn ze gefrankeerd als enveloppost en dan komen ze idd bij de post. En als je ze aanmeldt als een brievenbuspakketje (tot 2kg van 4€) dan komen ze bij de pakketjes. Daar krijg je ook een T&T bij en anders niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:03

MyWishMax schreef:
Ik heb iets wat ik nog niet gezien had in de postnl app. Een pakketje waar staat dat die vandaag tussen 8 en 18 uur bezorgd wordt en dat die door de brievenbus past. Maar geen idee of die vandaag ook echt komt, want normaal staan brievenbus pakjes bij de post en deze staat bij de pakketjes en die krijgen normaal wel een tijd _O- of ze zijn nu al aangepast dat het vandaag niet komt.

Mijn pakketje van AliExpress staat nu óók op vandaag tussen 08-18 hoop dat het dan ook echt gaat komen vandaag.

Had tussen 10-13 binnen moeten zijn, is dus behoorlijk te laat. Maar ik zou blij zijn als het er eindelijk is.