germie schreef:Nog eentje: Seks is smerig en vies en niet lekker.
Oh. Oke.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
germie schreef:Vliegen moet goedkoper worden, een stimulans worden om meer van de wereld te zien, verbreding van je horizon.
MPR4 schreef:-Veel kinderen zijn slecht opgevoed. En naar mijn mening mogen sommige ouders van tegenwoordig best iets hardhandiger zijn. Natuurlijk niet je kind allemaal blauwe plekken geven, maar wel iets zoals aan het oor meenemen om hem/haar iets duidelijk te maken. Of een privilege/hobby tijdelijk afpakken.
Daar staat wel tegenover dat je dan ook goed gedrag moet belonen.
Mavelle schreef:MPR4 schreef:-Veel kinderen zijn slecht opgevoed. En naar mijn mening mogen sommige ouders van tegenwoordig best iets hardhandiger zijn. Natuurlijk niet je kind allemaal blauwe plekken geven, maar wel iets zoals aan het oor meenemen om hem/haar iets duidelijk te maken. Of een privilege/hobby tijdelijk afpakken.
Daar staat wel tegenover dat je dan ook goed gedrag moet belonen.
Zelf geen kinderen zeker![]()
Ik vind ‘de betutteling’ in Nederland iets positiefs.
En een mening die bij hondeneigenaren heel impopulair is: Je kan ook van je hond houden zonder dat je hem kust, troetelnaampjes geeft of in huis laat.
Nikass schreef:Siesjuh schreef:Daaruit volgt: voedt je eigen kinderen op, ipv ze de complete week naar de opvang te brengen omdat je zelf moet/wil werken. Had dan gewoon geen kinderen gekregen (en hiermee wil ik echt niet zeggen dat er niet gewerkt mag worden, maar er zijn meer mogelijkheden dan beide 40 uur of meer werken).
De opvoeding van kinderen laat tegenwoordig de wensen over. En als je wel duidelijk bent tegen je kind, is dat zielig. Tegenwoordig moet alles maar kunnen en is straffen uit den boze...niet realistisch...
Ik ben het met het eerste gedeelte eens.
Wat ik vervolgens dan weer niet snap is waarom mensen opvoeden gelijkstellen aan straffen.
Ik ben behoorlijk streng opgevoed, maar ik kan me niet herinneren ook maar één keer straf te hebben gehad.
Straf is een teken van onmacht, en erg jammer als het daar uiteindelijk op uitdraait.
Palmera schreef:Aan de hand van dit topic stijgt mijn hekel aan niet nadenkende mensen die leven in de overtuiging dat ze het recht hebben deze aardbol en de andere bewoners zoveel mogelijk te mogen misbruiken omdat ze een speciale mens zijn.
Ik hoop toch dat ze in een volgend leven terug komen als bio-industrie zeug die word opgekocht door een halalslager.
Balenciaga schreef:Marie111 schreef:Kreten als unpopulair opinions en memes.
De eerste begreep ik na de uitleg wel, maar memes?
Is het nou zo moeilijk om woorden voluit te schrijven?
Waarvoor is meme een afkorting dan? Vertel me dat maar eens