Zit ver weg ... De KNMI-modelbeoordeling is ook weinig uitgesproken en sowieso een stuk minder positief dan eerder vandaag over de buienkansen. Mijn eigen weerantenne zegt dat er weinig tot niets gaat gebeuren. Ik hoop uiteraard dat dat niet klopt.
chanicha
Geplaatst: 28-08-19 16:59
Had me verheugd op de onweersbui vanmorgen Het is hier vies heet nu en vanmorgen was het even behoorlijk heiig omdat het ineens afkoelde, was van korte duur jammer genoeg dat afkoelen.
Volgens buienradar gaan wij hier de komende twee dagen nog helemaal niks nada noppes krijgen
Morrie
Geplaatst: 28-08-19 17:11
ikheetesmee schreef:
Volgens buienradar gaan wij hier de komende twee dagen nog helemaal niks nada noppes krijgen
En wordt het zaterdag weer “gewoon” 30 graden
Karin
Geplaatst: 28-08-19 17:31
Ik kom net terug van een klef bosritje.
Toen ik tegen vieren vertrok was het best bewolkt, maar ik vond het zonde om mijn vrije middag bos- en paardloos voorbij te laten gaan. Halverwege stak er een windje op en inmiddels schijnt de zon weer. Als er vanavond al iets valt, dan zouden dat best eens van die zeer lokale buien zoals gisteravond kunnen zijn. En altijd 'daar', meestal niet 'hier'.
Overigens was het in Leerdam e.o. gisteren echt een puinhoop. Ik zag een en ander op de site van RTV Utrecht. Niet fijn.
We hebben zaterdag nog een barbecue dus ik vind het wel fijn dat het dan goed weer is. Toch zouden een paar (nachtelijke) buien erg welkom zijn.
Anoniem
Geplaatst: 28-08-19 17:56
Even voor de goede orde dat lieve kleine schatje wat ten oosten van Lopik de boel op stelten had gezet gisteren was in 5 minuten ontstaan. Zat op RTM te kijken en zag ineens een berg donker oranje stippeltjes ontstaan. Het leken wel een berg mieren die opgeschrikt werden en het nest uit vlogen. https://www.lightningmaps.org/blitzortu ... hp?lang=en
De radars voorspellen hier voorlopig niks, maar zowel de katten als de caviaas zijn helemaal doorgedraaid, op een andere manier dan normaal. Zou er dan toch iets aan het ontwikkelen zijn?