Opzetzwembad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:31

Gister was het water eindelijk op temperatuur dat ik kon hebben. Moet nog een thermometer, dus geen idee welke temp, maar kon goed doorkomen

Het was echt heerlijk.

Weten jullie waar je zo een band kan kopen voor om je middel die je vast kan maken om echt wat te zwemmen? Geen idee hoe het heet, dus kom er met google nog niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:33

Nou ik heb als eerste poging op Google ingetoetst zwem elastiek en zie meteen zat, of bedoel je dat niet :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:35

pmarena schreef:
Nou ik heb als eerste poging op Google ingetoetst zwem elastiek en zie meteen zat, of bedoel je dat niet :P

Ow, elastiek............Tjonge jonge. Dank je wel!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:40

Hihi ja het leek me wel logisch dat het elastiek zou zijn :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:43

pmarena schreef:
Hihi ja het leek me wel logisch dat het elastiek zou zijn :P

Ja, ik zeg maar even niks.............. :+ :D

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:54

Je kan ook de longeerlijn gebruiken :))
Gaat prima

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:12

tjiftjaf schreef:
Je kan ook de longeerlijn gebruiken :))
Gaat prima

Hahaha, mag ik ze wel eerst wassen, anders is bad bruin.

Maar dat gaat om je middel wel schuren? En het wordt zwaarder als het nat wordt?

Ik wilde het gewoon aan het frame vastmaken, maar zie dat mensen apart een paal slaan of schutting gebruiken. Hij staat alleen tegen de schuur, dus die houvast heb ik niet op de lengte.

Kan nu precies 2 slagen maken, 3 als ik mn best doe.

Mariska_28
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:26

Ik gebruik daarvoor zo'n set waarmee je handsfree met je hond kan lopen, ooit eens gekocht bij de aldi. Gaat prima. Wij hebben wel een paal naast het zwembad gezet, maar dat is wat makkelijker bij ons omdat we hem ingegraven hebben.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:32

Longeerlijn is zachte band dus geen schuurplekjes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:24

Mariska_28 schreef:
Ik gebruik daarvoor zo'n set waarmee je handsfree met je hond kan lopen, ooit eens gekocht bij de aldi. Gaat prima. Wij hebben wel een paal naast het zwembad gezet, maar dat is wat makkelijker bij ons omdat we hem ingegraven hebben.

Oke, ik moet even kijken hoeveel meter het moet zijn dan. Kan wel een paal slaan, maar hij staat precies tussen het pad naar de paarden en de deur van de schuur tegen de schuur aan zeg maar.

tjiftjaf schreef:
Longeerlijn is zachte band dus geen schuurplekjes.

Mwa........Ik heb me wel 2x vergist ooit met een jonge pony en een shet. Gaf wel brandblaren. En ik heb zachte longeerlijnen.
Maar goed, zoveel druk komt er vast niet op :o :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:27

Die brandblaren krijg je volgens mij door het materiaal, kunststof geeft gemene rotblaren als het door je handen wordt getrokken. Een natuurlijk materiaal zoals katoen zou dat niet moeten doen :)

Maarja als je er toch iets voor aan moet schaffen dan meteen maar gewoon datgene dat er voor bedoeld is, denk ik dan :P

Overigens zou ik gevoelsmatig ook liever aan een paal vastmaken dan aan het frame, dat je niet dat frame kapot gaat trekken met eventueel Olympische capaciteiten en/of lompe klunzigheid.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:31

pmarena schreef:
Die brandblaren krijg je volgens mij door het materiaal, kunststof geeft gemene rotblaren als het door je handen wordt getrokken. Een natuurlijk materiaal zoals katoen zou dat niet moeten doen :)

Maarja als je er toch iets voor aan moet schaffen dan meteen maar gewoon datgene dat er voor bedoeld is, denk ik dan :P

Overigens zou ik gevoelsmatig ook liever aan een paal vastmaken dan aan het frame, dat je niet dat frame kapot gaat trekken met eventueel Olympische capaciteiten en/of lompe klunzigheid.

Oke, ga ik nu beledigd zijn???

Ja, bij mij kan er door lompigheid van alles mis gaan. Ik verbaas me nergens meer over wat dat betreft.......
Mijn man kan alleen wel echt heel goed zwemmen en die geniet er ook veel meer van dan hij dacht toen ik wat doorzeurde over een zwembad, hahaha

Ik heb toen gewoon die jonge pony en later de shet de schuld gegeven........ }> :+ ;)

Zo een speciaal ding lijkt me wel fijn voor in het water. Ook hygienisch.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:08

Nou voor zowel de Olympische kwaliteiten van je man als jouw klunzigheid zou ik zelf een paal dan toch een wat prettiger idee vinden :+ Ja precies, een stuk elastiek in het water lijkt me fijner dan zo'n lijn....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:14

pmarena schreef:
Nou voor zowel de Olympische kwaliteiten van je man als jouw klunzigheid zou ik zelf een paal dan toch een wat prettiger idee vinden :+ Ja precies, een stuk elastiek in het water lijkt me fijner dan zo'n lijn....

Ik ben zooooo blij dat mijn man niet zo van het filmen is :P :+

En ik ga maar niet vertellen dat mn bikini ook niet altijd wil meewerken. Daarom wel blij met prive bad en beschutte plek. Maar klunzig is echt zacht uitgedrukt hier :p

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:45

superpony schreef:
pmarena schreef:

Ik ben zooooo blij dat mijn man niet zo van het filmen is :P :+

En ik ga maar niet vertellen dat mn bikini ook niet altijd wil meewerken. Daarom wel blij met prive bad en beschutte plek. Maar klunzig is echt zacht uitgedrukt hier :p

Joh, al doe je het in je blote reet; dat hoef je toch aan niemand te verantwoorden.
Lekker doen wat goed voor jouw lijf is. :j of toch op z'n minst waar je een beetje blij van wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:53

Nou dan maar hopen dat je niet verstrikt in je eigen elastiek ten onder gaat binnenkort _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:05

ikke schreef:
Joh, al doe je het in je blote reet; dat hoef je toch aan niemand te verantwoorden.
Lekker doen wat goed voor jouw lijf is. :j of toch op z'n minst waar je een beetje blij van wordt.

Hahaha, dat heb ik ook gewoon gedaan hoor. Maar we hebben een bouwput en er is nog een flink stuk open. Vanaf de weg kunnen mensen wel alles zien zeg maar.

Mij boeit het niet zo, maar ga echt niet al die fietsers van de weg oprapen :P

Onder je zwemkleding ben je ook naakt, toch?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:32

Hoi!
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor het volgende..
We hebben een opzetzwembad met frame, een rechthoekige behoorlijk grote (4x2 geloof ik). Een flink ding in elk geval.
Nou werd het water snel groen, ondanks chloor tabletten en een pomp. De pomp deed het niet super dus na een hoop gedoe een nieuwe pomp gekocht. En we hebben precies hetzelfde probleem weer -O-
Het lijkt alsof de pomp zijn werk niet goed doet, maar dit is nu de tweede pomp.. Snap er niks van.
Herkenbaar voor iemand?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:55

Controleer je de waardes van het water wel?
PH moet goed zijn, voordat het chloor zijn werk kan doen. Als PH goed is, dan testen hoeveel chloor er in het water zit. Als dat heel laag is, dan snel aanvullen met in een emmer water opgelost chloorpoeder (shock) en anders bijhouden met chloortabletten of om de dag een lagere dosis shock.
Na een onweersbui kan het chloor ineens op zijn (reageert met ozon), dus na een onweersbui het water testen en zonodig shock toevoegen.

En het filter regelmatig schoonspuiten of vervangen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:39

Afbeelding
Van de week zag mn bad er zo uit na al het onweer
Afbeelding
Na ph+ en chloorshock
Helaas waait er zover troep in dat ik er over denk om m leeg te laten lopen en m af te breken. Ik denk niet dat t nog zo warm wordt dat ik er nog in kan. Maar ik heb hem sinds Juni staan zonder te verversen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:43

Maar dek je je bad dan niet af? Want dan is het denk ik vragen om heel veel vuil in je bad. Ik heb het bad gisteren ook afgebroken. Zie geen 25+ in het vooruitzicht en heb geen zin om het af te breken in de regen. Wel een rotwerk maargoed volgend jaar mag ie weer.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:51

ingedebruijn schreef:
Maar dek je je bad dan niet af? Want dan is het denk ik vragen om heel veel vuil in je bad. Ik heb het bad gisteren ook afgebroken. Zie geen 25+ in het vooruitzicht en heb geen zin om het af te breken in de regen. Wel een rotwerk maargoed volgend jaar mag ie weer.

Mijn hoes is helaas gescheurd dus ik moet een nieuwe kopen. Waar t bad nu staat was wellicht niet zo handig ivm een joekel van een berk :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:17

Ik schep gewoon dagelijks de berkenzaadjes er uit met 'n netje, haal de stofzuiger over de bodem en om de paar dagen anti-alg er in. Het water is nog super aangenaam met 23 graden nu.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:28

Wij hadden hem met de regen ook niet afgedekt. Bad is nog steeds helder en doe er echt weinig aan. We testen en doen er chloor in en zetten een paar uur de pomp aan.

Wij gaan met hout verwarmen en laten hem nog staan. En anders misschien winter klaar maken en volgend jaar weer verder kijken. Hij zal volgend jaar ergens anders staan misschien, maar ik vind 7000L laten weglopen ook zonde.

We zitten wel aan bosrand en er staat half schuin er vandaan een den. Heel veel van die piep kleine blaadjes, heel veel piep kleine zwarte vliegjes etc. Ik doe het met een netje.
Moet de bodem ook nodig zuigen.

Ben bezig om een skimmer te kopen, maar nergens voorraad, ggrrr Of je betaald de top prijs. En we moeten nu een hang ding. Als we een vast zwembad zouden nemen, heb je daar eigenlijk niks meer aan.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:16

Ik heb een skimmer maar ben eigenlijk zwaar teleurgesteld in hoe het werkt. Je mag de mijne wel proberen als je wil.