[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:07

Bloem24 schreef:
Behoorlijk luguber ; breivik die het vuur opende in Noorwegen.
Ik heb wel eens verhalen gelezen van de mensen die het overleefd hebben, sommige zijn onder dode mensen gaan liggen met ingehouden adem.
Vreselijk!

Er is overigens ook film gemaakt over dit drama, staat op Netflix.

Hoe heet die film?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:08

SavannahNx schreef:
Bloem24 schreef:
Behoorlijk luguber ; breivik die het vuur opende in Noorwegen.
Ik heb wel eens verhalen gelezen van de mensen die het overleefd hebben, sommige zijn onder dode mensen gaan liggen met ingehouden adem.
Vreselijk!

Er is overigens ook film gemaakt over dit drama, staat op Netflix.

Hoe heet die film?

22 July.

Lieffiefi

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:13

Ja.. die wil ik ook zien maar denk dat die zo heftig is.. klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:16

Niet jeugdjournaal proof gok ik

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:19

Ik zag laatst ook iets lugubers. Kan het filmpje alleen niet meer vinden.
Vuilnismannen kwamen er tijdens het ophalen van het vuilnis achter dat in één van de zakken een pas geboren baby zat. Mét navelstreng er nog aan, en nog helemaal vies en opgewassen. Echt pas geboren.... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:23

Of iemand die na weken/maanden/jaren dood in huis wordt gevonden. Heeft een bokken zoiets niet ooit meegemaakt?

Mensen die baby's of verkapte lijken in de vrieskast bewaren.

Om bij breivik te blijven: de aanslagen in Parijs, in die concertzaal. Beseffen dat je geen kant op kan wanneer ze beginnen te schieten...

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:26

Net zitten lezen over de lobotomie-en die ze vroeger deden om mensen met bv schizofrenie te ‘genezen’ Brrrrr

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:30

Varekaj schreef:
Of iemand die na weken/maanden/jaren dood in huis wordt gevonden. Heeft een bokken zoiets niet ooit meegemaakt?

Om bij breivik te blijven: de aanslagen in Parijs, in die concertzaal. Beseffen dat je geen kant op kan wanneer ze beginnen te schieten...

Niet direct meegemaakt, maar waar ik werk (thuiszorg) en daar een paar huizen naast heeft een man een maand dood gelegen. De buurvrouw had de geur tot in haar huis. De ramen zaten vol vliegen. Het was ook nog zo warm toen. De geur moet vreselijk zijn geweest toen de deur open ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:31

Die vrouw die toen in tassen op zolder overleden baby's had liggen ook luguber

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:34

Vriendin van mij vond haar vermoorde buurvrouw |(
Ze was vermoord door haar neef die geld wilde.
Was nog een jonge vrouw met 3 jonge kinderen.

En een oud buurmeisje van mij verloor haar vriend tijdens de voorbereidingen van een evenement. Hij was kapitein van een sleepboot en die kapseisde.
Hij is 6 dagen later en vele kilometers verder gevonden.

En nu ik erover nadenk, de zus van de vermoorde Millie heeft mijn fjord verzorgd. Millie zelf kende ik niet maar haar zus dus wel.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:37

Brr Onali, wat een nare gebeurtenissen! Lijkt me heel naar om iemand die je kent zo aan te treffen.

Wat ik altijd een heel luguber verhaal vind is dat van Vlad de Spietser, ook wel bekend als Vlad Dracula, de inspiratiebron voor het boek Dracula.
Ik vind zijn echte verhaal zowel luguber als fascinerend.. Dat iemand zo kon zijn en zulke dingen kon doen. Er is eens een hele goede documentaire over hem gemaakt, zal kijken of ik het hier kan plaatsen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:37

Onali schreef:
lieveli schreef:
Dr Pimplepopper :r :r :r

:')

Nee soms heel lekker juist. Kan er op YT ook van 'genieten'. :+

Heerlijk!!!
Ik vind dat echt heerlijke tv. Liefst alle persoonlijke verhalen er uit en puur de behandeling laten zien. Kijk op YouTube ook veel zulke filmpjes. Extreme oorwax bijvoorbeeld

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:41

Mijn beste jeugd vriendin woont in Noorwegen. Zij is vrienden en kennissen verloren door Breivik. Vreselijke vent...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:43

Sannert schreef:
Niet direct meegemaakt, maar waar ik werk (thuiszorg) en daar een paar huizen naast heeft een man een maand dood gelegen. De buurvrouw had de geur tot in haar huis. De ramen zaten vol vliegen. Het was ook nog zo warm toen. De geur moet vreselijk zijn geweest toen de deur open ging.

Ik werk ook in de thuiszorg en toen ik nog overdag werkte hebben 2 van mijn collega's wel cliënten aangetroffen die plotseling overleden waren.
1 die zat in de voorkamer voor de tv en dus vol in het zicht voor de buitenwereld. Ws hartstilstand tussen de avond ervoor en de avond dat mijn collega kwam.
En de andere collega trof mw half over het bed aan. Ook hartstilstand en ze was nog uit bed gekomen maar toch in elkaar gezakt en dus voorover over het bed gevallen.

Ik werk inmiddels met terminale cliënten dus hier verwacht ik het van, maar om mijn gewone routecliënten zo te vinden lijkt me echt vreselijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:44

Ik ben ooit in de gevangenpoort geweest. De aanslag op de gebroeders de Wit vond ik erg luguber klinken. Snap nou waarom er in die tijd weinig tot geen criminaliteit was :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:46

Een collega van mij is na een paar dagen dood in zijn huis gevonden

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:47

Wings_love schreef:
Brr Onali, wat een nare gebeurtenissen! Lijkt me heel naar om iemand die je kent zo aan te treffen.

Wat ik altijd een heel luguber verhaal vind is dat van Vlad de Spietser, ook wel bekend als Vlad Dracula, de inspiratiebron voor het boek Dracula.
Ik vind zijn echte verhaal zowel luguber als fascinerend.. Dat iemand zo kon zijn en zulke dingen kon doen. Er is eens een hele goede documentaire over hem gemaakt, zal kijken of ik het hier kan plaatsen.

[ Video ]

Floortje Zwigtman heeft hier ook een boek over geschreven, of het komt er in ieder geval in voor. Ik moet zeggen, ik ben wel wat gewend kwa ingewikkelde boeken, maar ik was op een gegeven moment wel een beetje de draad kwijt :')

Ik ben actief met urbexen, was laatst een facebook bericht dat urbexers wel eens iemand dood hebben gevonden. Mijn grootste nachtmerrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:49

Varekaj schreef:

Iemand die in hartje zomer al 3 dagen dood in haar auto op de snelwegparking zat. Zelfmoord. Toen ik de hulpdiensten belden vroegen ze of ik 100% zeker was. Nou, ze zag er aardig gebraden uit. Geen twijfel mogelijk. Of ik toch even aan haar pols wou voelen? No. fiets. Way.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:51

Mijn buurjongen, waar ik vroeger vaak mee speelde, is ook op een hele nare manier om het leven gekomen. Werd opgesloten in zo’n grote container door leeftijdsgenootjes. Jongen was doof, dus kon wel om hulp roepen, maar hij wist natuurlijk niet of iemand dat hoorde. Heeft toen uit wanhoop een vuurtje gestookt en is toen gestikt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:51

Och wat triest...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:53

DeMolenhoek schreef:
Varekaj schreef:

Iemand die in hartje zomer al 3 dagen dood in haar auto op de snelwegparking zat. Zelfmoord. Toen ik de hulpdiensten belden vroegen ze of ik 100% zeker was. Nou, ze zag er aardig gebraden uit. Geen twijfel mogelijk. Of ik toch even aan haar pols wou voelen? No. fiets. Way.

:')

Als leek zijnde mag je inderdaad niet iemand dood verklaren. Maar ik zou het ook niet gedaan hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:55

Westhof schreef:
Mijn buurjongen, waar ik vroeger vaak mee speelde, is ook op een hele nare manier om het leven gekomen. Werd opgesloten in zo’n grote container door leeftijdsgenootjes. Jongen was doof, dus kon wel om hulp roepen, maar hij wist natuurlijk niet of iemand dat hoorde. Heeft toen uit wanhoop een vuurtje gestookt en is toen gestikt :(

Zijn die jongens ooit veroordeeld of aangesproken hierop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:58

De ambulance is inderdaad nog gekomen. Brandweer met het welgekende rode tentje. Daarna politie. Die moesten wachten op het parket. Lijkwagen, takeldienst. Heeft toch ettelijke uren geduurd eer ze echt weg was. Op de beelden zag je haar toe komen midden in de nacht. Lampje aan en zo de pillen + drank inslikken. Daarna licht van de auto uit. Het was dat een vrachtwagenchauffeur in de gaten had dat die auto al het hele weekend niet was verplaats en hij wel iemand zag zitten, anders had ze er nog langer gestaan. Hartje zomer, groot tankstation langs de autostrade. Meerdere auto’s die er naast zijn geparkeerd. En niemand had het door. Gek toch? Houd ons hoofd ons voor de gek en denken wij: Ach ze slaapt even? Want fraai zag ze er echt niet meer uit.

Wat mij echt raakte was toen bleek dat ze in de 30 gemiste oproepen had. Ze bleek een vriend en 2 kinderen te hebben. Wat een angst moet dat geweest zijn.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:02

Onali schreef:
Westhof schreef:

Die meerderjarigen hebben gevangenisstraffen gekregen, variërend van 16 maanden tot 2 jaar. Eén minderjarige kreeg jeugddetentie, de ander werd vrijgesproken.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:04

Onali schreef:
Westhof schreef:

Dit is in het nieuws geweest toen toch? Kan me dit herinneren.. vreselijk.