Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:22

Avalanche81 schreef:
Nou idd. Mijn eerste gedachte is, dat als ik met een paar weekjes weg niet terug hoef te komen, de beslissing snel gemaakt is......

maar goed, dat riep ik ook niet toen ik in zo'n situatie zat.

Na ons eerste goede gesprek vroeg hij wel of ik er behoefte aan had om even weg te gaan. Als dat nodig was, moest ik dat maar doen. Maar dat heb ik dus niet gedaan :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:45

Anoniem schreef:
Avalanche81 schreef:
Nou idd. Mijn eerste gedachte is, dat als ik met een paar weekjes weg niet terug hoef te komen, de beslissing snel gemaakt is......

Na ons eerste goede gesprek vroeg hij wel of ik er behoefte aan had om even weg te gaan. Als dat nodig was, moest ik dat maar doen. Maar dat heb ik dus niet gedaan :')

Kies nu eens voor jezelf en doe dat eens! Je zult zien dat je dan misschien veel helderder kunt nadenken

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:49

Anoniem schreef:
Avalanche81 schreef:

Doe het alsnog :) en zoals gezegd, je bent welkom. Kan je ff alles op een rijtje zetten

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:55

Ik heb afgelopen 2 jaar in een soortgelijke situatie gezeten. Ex is meerdere keren vreemdgegaan, had altijd contact met andere meiden en nam mij voor lief. Daarbij was hij erg manipulatief en deed ik precies wat hij wilde. Ruim een half jaar heb ik zitten twijfelen of ik bij hem weg moest gaan of niet. Dat heeft me extreem veel energie gekost en stress opgeleverd. Na 2 keer uitmaken, kwam hij met hangende pootjes terug. Vertellen hoeveel spijt hij had, en dat hij echt alles er voor over had om weer met mij samen te zijn. Een week later kwam ik erachter dat hij al een half jaar afsprak met een meisje, wat ik al nooit vertrouwde. Toen ik van anderen hoorde dat daar meer tussen gebeurd was, heb ik hem definitief uit huis gezet. Een paar keer per week krijg ik berichtjes van hem over hoeveel spijt hij heeft, hoe slecht hij zich voelt en dat die niet zonder mij verder wil. Het enige wat ik nu nog kan denken is dat hij dat eerder had moeten bedenken.
Sinds hij weg is heb ik zoveel meer rust, en zit ik echt een stuk beter in mijn vel. Ik heb dan ook echt wel een beetje spijt dat ik de stap niet eerder heb durven nemen.
Ik ervaarde ook veel druk van mensen om mij heen, en dat was ook niet altijd even fijn. Als ik dan weer een 'domme' keuze maakte, had ik het idee dat ik mezelf weer moest verontschuldigen. Maar toen hij weg was, stond wel iedereen voor me klaar.

Ik wil je zeker niet onder druk zetten, maar kies echt voor je eigen geluk! Alleen jij kan weten hoe.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:42

Hakkuh toch, TS? :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:56

Avalanche81 schreef:
Anoniem schreef:

Doe het alsnog :) en zoals gezegd, je bent welkom. Kan je ff alles op een rijtje zetten

Dit zou ik doen ts, ik vind het een supertof aanbod!

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:04

antje_vip schreef:

[ Video ]

Verkeerde topic of snap ik m niet? :o

cathyenbeau

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:22

Ik denk van knoop door ''hakken''

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:22

Knoop doorhakkuh?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:24

Haha, je wilde TS vast opvrolijken of doelde je met dit liedje erop om de relatie van TS door te hakken :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:49

Ts plaatste een stukje terug zelf een post waarme ze eindigde met....
Hakkuhh

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:01

Ahhh bedankt ik snap hem nu! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:27

Avalanche81 schreef:

Aah lief, heb van een andere vriendin ook dat aanbod gekregen, maar als ik het doe ga ik wel naar mijn ouders toe.

power1997 schreef:
Ik heb afgelopen 2 jaar in een soortgelijke situatie gezeten. Ex is meerdere keren vreemdgegaan, had altijd contact met andere meiden en nam mij voor lief. Daarbij was hij erg manipulatief en deed ik precies wat hij wilde. Ruim een half jaar heb ik zitten twijfelen of ik bij hem weg moest gaan of niet. Dat heeft me extreem veel energie gekost en stress opgeleverd. Na 2 keer uitmaken, kwam hij met hangende pootjes terug. Vertellen hoeveel spijt hij had, en dat hij echt alles er voor over had om weer met mij samen te zijn. Een week later kwam ik erachter dat hij al een half jaar afsprak met een meisje, wat ik al nooit vertrouwde. Toen ik van anderen hoorde dat daar meer tussen gebeurd was, heb ik hem definitief uit huis gezet. Een paar keer per week krijg ik berichtjes van hem over hoeveel spijt hij heeft, hoe slecht hij zich voelt en dat die niet zonder mij verder wil. Het enige wat ik nu nog kan denken is dat hij dat eerder had moeten bedenken.
Sinds hij weg is heb ik zoveel meer rust, en zit ik echt een stuk beter in mijn vel. Ik heb dan ook echt wel een beetje spijt dat ik de stap niet eerder heb durven nemen.
Ik ervaarde ook veel druk van mensen om mij heen, en dat was ook niet altijd even fijn. Als ik dan weer een 'domme' keuze maakte, had ik het idee dat ik mezelf weer moest verontschuldigen. Maar toen hij weg was, stond wel iedereen voor me klaar.

Ik wil je zeker niet onder druk zetten, maar kies echt voor je eigen geluk! Alleen jij kan weten hoe.

Ja precies dat. Schuldig voelen als je de stap nóg niet hebt genomen. Het voelt ook voor mij alsof ik hier eeuwig in vast ga zitten. Hij gaat ook niet de knoop doorhakken (helaas). Echt lastig.

antje_vip schreef:

[ Video ]

Hahahahhh jaaa :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:31

Anoniem schreef:
Ja precies dat. Schuldig voelen als je de stap nóg niet hebt genomen. Het voelt ook voor mij alsof ik hier eeuwig in vast ga zitten. Hij gaat ook niet de knoop doorhakken (helaas). Echt lastig.

Het is ook niet eerlijk om te gaan zitten wachten tot de ander de knoop doorhakt omdat jij dat zelf makkelijker vindt. Als jij een beslissing wil nemen, zul je dat dus zelf moeten doen.
Natuurlijk is dat rot en natuurlijk kun je je niet voorstellen dat je verder gaat zonder hem, maar er komen allemaal nieuwe, mooie dingen voor terug. En je hoeft niet bij hem weg, je kunt ook de rest van je leven bij hem blijven, dat is aan jou.
Volgens mij zei ik het al eerder, maar de vraag is heel simpel: is hij de persoon die jou de rest van je leven gelukkig maakt? Ja, blijf dan vooral. Nee, kies dan voor jezelf en je eigen toekomst.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:32

Maar waarom is dat dan lastig? Je realiseert je dat hij de knoop niet gaat doorhakken en dat het voor jou voelt alsof je hier eeuwig in vast gaat zitten. Dan is het dus duidelijk, JIJ bent degene die over jouw eigen leven gaat beslissen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:40

Hakkuh!

Je bent veel sterker dan je denkt en als je toch een zwak moment hebt, dan zullen er mensen voor je zijn die je ondersteunen.

YOU GO FOR IT GIRL (en even voor de goede orde: als dat betekent dat je - al dan niet voor de rest van je leven - bij je vriend wilt blijven, dan is dat helemaal prima. Maar dan moet je misschien wel ophouden met daarover "mekkeren" en er helemaal voor gaan. Want dat hebben jullie dan beiden wel verdiend.)

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:46

Ik denk dat je iedereen graag tevreden wil houden, dus dat jullie samen besluiten uit elkaar te gaan en hier beiden vrede mee hebben. Klopt dat een beetje?

Ik denk haast niet dat dit meteen mogelijk is, maar het kan wel zo zijn dat hij na een tijd na het uit elkaar gaan bijdraait en ook inziet dat het beter is. Je weet t gewoon niet! Gewoon alles op je eigen tempo doen hoor, en leer je eigen grenzen kennen :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:37

Toen mijn man en ik elkaar net leerden kennen (toen nog als vrienden) zat ik nog in een (hopeloze) relatie. Hij vroeg toen iets aan mij wat ik nooit meer vergeet en waar ik nog elke dag aan denk: "Wil je dan echt voor altijd in de wachtkamer van je eigen leven blijven zitten?" Het antwoord was heel duidelijk nee. En dat was net het duwtje wat ik nodig had om mijn relatie te beëindigen. Nu zijn we jaren verder en ben ik gelukkig getrouwd :) Misschien heb jij er ook iets aan..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:41

Inderdaad.."vast zitten" in je relatie voelt niet goed, dat zou je al een antwoord moeten geven op je twijfels denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:14

Frummels schreef:
Toen mijn man en ik elkaar net leerden kennen (toen nog als vrienden) zat ik nog in een (hopeloze) relatie. Hij vroeg toen iets aan mij wat ik nooit meer vergeet en waar ik nog elke dag aan denk: "Wil je dan echt voor altijd in de wachtkamer van je eigen leven blijven zitten?" Het antwoord was heel duidelijk nee. En dat was net het duwtje wat ik nodig had om mijn relatie te beëindigen. Nu zijn we jaren verder en ben ik gelukkig getrouwd :) Misschien heb jij er ook iets aan..

Vet goede vraag! Erg sterk. En nee natuurlijk wil ik dat ook niet.

Elisa2 schreef:
Inderdaad.."vast zitten" in je relatie voelt niet goed, dat zou je al een antwoord moeten geven op je twijfels denk ik.

Het is niet echt dat ik nog twijfels heb. Als ik het er met vriendinnen over heb is het zo klaar als een klontje: mijn liefdesgevoelens zijn weg en komen niet meer terug. Neemt niet weg dat hij de enige is in mijn leven (afgezien van familie) die ik al langer dan tien jaar ken.. Dus dat draadje doorknippen blijf ik lastig vinden. Het is niet zozeer of, maar eerder wanneer ik het ga doen. Ik ben Koningin Uitstel wat dat betreft. Kan mezelf héél goed wijsmaken dat ik prima nog zo even doorkan.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:23

Maar waarom zou je dat willen als het je ongelukkig maakt? Hak de knoop door. Is ook voor hem eerlijker en ben jij van deze last af.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:38

Voor mij was dat idd de overweging die me uiteindelijk deed besluiten te gaan. Ik wist dat als ik zou blijven, mijn leven hetzelfde zou blijven of erger. Als ik wegging, had ik in ieder geval een kans op geluk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:21

Hierna komt misschien wel iemand die je over veertig jaar nog kent }>

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:28

[/quote]

Het is niet echt dat ik nog twijfels heb. Als ik het er met vriendinnen over heb is het zo klaar als een klontje: mijn liefdesgevoelens zijn weg en komen niet meer terug. Neemt niet weg dat hij de enige is in mijn leven (afgezien van familie) die ik al langer dan tien jaar ken.. Dus dat draadje doorknippen blijf ik lastig vinden. Het is niet zozeer of, maar eerder wanneer ik het ga doen. Ik ben Koningin Uitstel wat dat betreft. Kan mezelf héél goed wijsmaken dat ik prima nog zo even doorkan.[/quote]

Mijn broer zei, toen mijn ex en ik uit elkaar gingen. "Tijd om nieuwe herinneringen te gaan maken" En dat klinkt simpel maar het is wel zo. Maak je los en ga dingen doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:32

Toen mijn hond overleed in Mei werd er ook een draadje doorgeknipt van 15 jaar, mijn moeder had hem nog gekend dus echt moeite mee, maar er huppelt hier een pup van 7 maanden rond waar ik weer heel veel liefde aan kan geven en nieuwe herinneringen maak.