In Noord-Holland kwamen er hele hordes tegelijk aan de deur, en soms nog best oud voor Sint Maarten! (12 tot 14 jaar).
Tot een jaar of 8/10 vind ik het nog te doen, maar ouder niet.
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:In Noord-Brabant vieren ze blijkbaar geen Sint Maarten. Daar moest ik echt even aan wennen![]()
In Noord-Holland kwamen er hele hordes tegelijk aan de deur, en soms nog best oud voor Sint Maarten! (12 tot 14 jaar).
Cayenne schreef:In Noord-Brabant vieren ze blijkbaar geen Sint Maarten. Daar moest ik echt even aan wennen![]()
Brainfail schreef:Toen ik in Brabant op de basis school zat liepen al mijn klasgenoten wel een oudejaars rondje. (maar daar ging het meer om geld inzamelen dat vind ik toch wel weer erg bedelachtig/zweverig)
Sint Maarten kan ik me niet meer herrineren, deed zelf ook nooit mee aan dat soort dingen. (ja aan het verplichte lampionnen maken op school.)
Woon nu in het zuidelijke deel van zuid-Holland en Daar doen ze volgens mij alleen dat sint Maarten.
Edith:
Hoezo niet overbevolkt?
Files worden langer en frequenter #rtvrijnmond
https://www.rijnmond.nl/nieuws/174486/F ... frequenter
Rebecca schreef:Wat vinden jullie van Sint maarten ? , ik doe altijd braaf de deur open om het kattengejank aan te horen met eem lampion en lichtje om wat snoep (ze doen eens wat voor hun snoep , best positief )
Voordeel is het restje snoep is voor mij, nadeel een overdosis koters aan de deur
Cayenne schreef:Maar hier vieren ze blijkbaar wel Halloween en dan gaan ze ook langs de deuren!
Ik had van mijn schoonmoeder een pompoenkaars gekregen die in het raam gezet. Blijkbaar is dat een teken dat je de deur open doet voor snoep. Wist ik veel
Pas toen er drie keer kids voor de deur stonden ging er een lichtje branden