[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:33

In Noord-Brabant vieren ze blijkbaar geen Sint Maarten. Daar moest ik echt even aan wennen :D
In Noord-Holland kwamen er hele hordes tegelijk aan de deur, en soms nog best oud voor Sint Maarten! (12 tot 14 jaar).
Tot een jaar of 8/10 vind ik het nog te doen, maar ouder niet.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:40

Cayenne schreef:
In Noord-Brabant vieren ze blijkbaar geen Sint Maarten. Daar moest ik echt even aan wennen :D
In Noord-Holland kwamen er hele hordes tegelijk aan de deur, en soms nog best oud voor Sint Maarten! (12 tot 14 jaar).

Dat is het fijne van Brabant :o
Ik moest juist wennen toen ik naar het noorden verhuisde, wat een ellende :j

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:42

Toen ik in Brabant op de basis school zat liepen al mijn klasgenoten wel een oudejaars rondje. (maar daar ging het meer om geld inzamelen dat vind ik toch wel weer erg bedelachtig/zweverig)
Sint Maarten kan ik me niet meer herrineren, deed zelf ook nooit mee aan dat soort dingen. (ja aan het verplichte lampionnen maken op school.)

Woon nu in het zuidelijke deel van zuid-Holland en Daar doen ze volgens mij alleen dat sint Maarten.

Edith:
Hoezo niet overbevolkt?

Files worden langer en frequenter #rtvrijnmond

https://www.rijnmond.nl/nieuws/174486/F ... frequenter
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 30-10-18 09:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:48

Geef kinderen vaak extra snoep , zijn ze extra druk en extra vervelend :+ . Zijn hier vaak buurtkoters die ik van gezicht wel ken

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:59

Cayenne schreef:

Nou hier wel hoor, goed woon net in Limburg maar zowel hier als in Brabant vieren ze het wel. Gelukkig alleen als optocht dus er wordt nergens aangebeld

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:07

Ik pas alleen op als ze al op bed liggen. Ze komen er daarna namelijk ook nooit meer uit. Paar jaar geleden werd mijn neefje die toen 1 was wel wakker met oorpijn enzo, krijsen als een speenvarken.. toen heb ik zijn moeder gebeld dat hij wakker was en ze terug moesten komen want ik ga daar niet mee zitten wiegen, doei. :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:08

In Zeeland doen ze geen Sint Maarten denk ik. Nog nooit gezien in elk geval.
Wij wonen in een appartement en hebben als regel dat we de bovendeur niet open doen als we de benedendeur niet ook open gedaan hebben, of we moeten een pakketje verwachten. Dat een collectant/colporteur/andere schooier wel ziet dat er licht brandt zal me jeuken :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:18

Hier ook geen Sint Maarten, maar we wonen toch zo ver buiten de bebouwde kom dat dat niet veel uitmaakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:18

Wat bij jullie sinterklaas is, is bij ons sint Maarten. Wij vieren dus op 11/11 zoals jullie op 6/12 doen. Aan de deur bellen heb ik nooit geweten. Ook voor 3 koningen is dat al ruim 10 jaar geleden, denk dat die gewoonte verdwenen is. Ik heb het nooit gedaan. Veel te verlegen voor toen :+
Sint Maarten is enkel in mijn regio. Ga 10km verderop en daar vieren ze sinterklaas, zoals de rest van het land.

Onze deurbel zit aan straat, dan een hekje en de deur zit achteraan het huis. Bij een beller gaat de camera aan, dus ik doe nooit open. Maar zoals gezegd, het komt ook gewoon niet voor.
Idem met Halloween.

Carnaval hebben we wel. Het is zelfs werelderfgoed geworden dacht ik een paar jaar terug. Dat wordt dus wel hard en uitgebreid gevierd :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:20

Maar hier vieren ze blijkbaar wel Halloween en dan gaan ze ook langs de deuren!
Ik had van mijn schoonmoeder een pompoenkaars gekregen die in het raam gezet. Blijkbaar is dat een teken dat je de deur open doet voor snoep. Wist ik veel :')
Pas toen er drie keer kids voor de deur stonden ging er een lichtje branden :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:22

Hier is sint Maarten ook op 11/11 maar die dag begint ook carnaval.

Gisteren in de kruidvat, stond te zoeken naar iets en achter me staat een vrouw en daar weer tussenin wou ook een vrouw met buggy er door. Ik stond al bijna in het rek en nog ze rijd tegen me aan, kijk d'r aan van kijk nou wat je doet en ze loopt zo verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:25

Zalig... was vroeg op, nu op gemak kopjes thee drinken en beetje goedemorgen nederland kijken (wat een prut programma maar ach). Geen koters die eten moeten, aangekleed, geëntertaind of naar school gebracht door de zeikregen. Straks lekker vers eitje bakken (dank kippenkinders) op toast en wat gaan doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:26

Brainfail schreef:
Toen ik in Brabant op de basis school zat liepen al mijn klasgenoten wel een oudejaars rondje. (maar daar ging het meer om geld inzamelen dat vind ik toch wel weer erg bedelachtig/zweverig)
Sint Maarten kan ik me niet meer herrineren, deed zelf ook nooit mee aan dat soort dingen. (ja aan het verplichte lampionnen maken op school.)

Woon nu in het zuidelijke deel van zuid-Holland en Daar doen ze volgens mij alleen dat sint Maarten.

Edith:
Hoezo niet overbevolkt?

Files worden langer en frequenter #rtvrijnmond

https://www.rijnmond.nl/nieuws/174486/F ... frequenter

Zo te zien woon jij vlakbij mij

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:28

Ze komen hier met Sint Maarten met alle kinders 1x aan de deur. Dat is acceptabel. Blijkbaar vorig jaar alleen al op 10 november, toen hadden we dus niets in huis. Ergens uit de dieptes nog wat snoepjes opgeduikeld... Suf..

Oppassen doe ik ook niet. Noodgevallen daargelaten, maar ook dan als het echt niet anders kan.

Foto's en verhalen van collega's vind ik ook altijd heel lastig. Ik hoop dan altijd maar dat iemand anders iets leuks zegt :D

Ik haat kinderen niet... Perse...
Maar eigenlijk vind ik er alles niet leuk aan. Die piepstemmetjes, alles plakt, de drukte, het moeten vermaken..
Vroeger verveelden we ons nog wel eens... Dan zei ik tegen mijn moeder: ik verveeeeel me. En hops, dan stond ik zo buiten: je bedenkt zelf maar iets leuks.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:42

Ik haat kinderen toch ook wel vaak hoor... Maar die rotjeugd in de trein ook, de ouderen die midden in de supermarkt hun theekransje houden, het kantoorgepeupel wat vindt dat de rest van de wereld moet wijken omdat ze haast hebben, de anonieme internethelden die iedereen maar moeten afbranden... Eigenlijk ben ik gewoon niet zo dol op mensen in het algemeen :D Doe mij maar dat hutje op de hei!

Oppassen op oudere kinderen die zelf kunnen eten en naar de wc kunnen, en het zelf op kunnen lossen als dat verkeerd ging, vind ik niet zo'n punt. Maar op een of andere manier vragen mensen me toch nooit, heel gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:47

"Zwangere vrouw gewond bij botsing"

Aah ja dan ben je veel bijzonderder dan iemand die niet zwanger is :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:53

Rebecca schreef:
Wat vinden jullie van Sint maarten ? , ik doe altijd braaf de deur open om het kattengejank aan te horen met eem lampion en lichtje om wat snoep (ze doen eens wat voor hun snoep , best positief )

Voordeel is het restje snoep is voor mij :') , nadeel een overdosis koters aan de deur

Hier in de buurt mogen de kinderen alleen aanbellen als de lamp in de gang of de buitenlamp aan is. Dus wij houden die lekker uit :') . Anders kan ik elke keer van de 2e verdieping naar beneden wandelen. (Wel goed voor de lijn)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:37

Vroeger... toen ik nog thuis woonde en zelf op de middelbare zat, hadden we in de straat vervelende buurkinderen in de onderbouw leeftijd van de basisschool. Verwend tot op t bot. Die waren helemaal gek van Halloween en Sint Maarten: want gratis snoep. Stonden ook standaard op beide dagen aan de deuren te leuren. En Halloween was toen nog niet ingeburgerd (mijn moeder wist toen niet eens wat dat was :') )
Bij mij thuis deden we niks met deze dagen.

Stonden die buurkinderen 2 dagen voor Sint Maarten (of Halloween, ik weet t niet meer) al aan de bel om te bedelen. Want ze zouden op de dag zelf niet thuis zijn.
Gelukkig was mijn vader daar niet gevoelig voor en zei die zonder pardon "dat is dan jammer" en gooide de deur dicht. :')
(Al hadden ze op de dag zelf wss ook niks gekregen, want wij deden er niet aan)

Gelukkig zijn die mensen later verhuisd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:55

mairead schreef:
Gelukkig was mijn vader daar niet gevoelig voor en zei die zonder pardon "dat is dan jammer" en gooide de deur dicht. :')

Er zouden meer kinderen moeten zijn die de cursus 'omgaan met teleurstellingen' tegen wil en dank door hun strot geduwd krijgen. }>

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:37

Cayenne schreef:
Maar hier vieren ze blijkbaar wel Halloween en dan gaan ze ook langs de deuren!
Ik had van mijn schoonmoeder een pompoenkaars gekregen die in het raam gezet. Blijkbaar is dat een teken dat je de deur open doet voor snoep. Wist ik veel :')
Pas toen er drie keer kids voor de deur stonden ging er een lichtje branden :')

Dat doen ze bij een vriendin van me ook. Vind het juist wel een goed idee, dan vermijd je dat je per se weg moet zijn die avond of dat er gewoon steeds gebeld wordt :=
Die vriendin vindt het juist leuk, dan kan ze haar verkleedkleren/schmink uit de kast trekken, en ze zet een mysterieus kookpotje met snoep in de gang.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:58

ik woon ook in zuid- zuid Holland ;) niemand die het bedenkt om langs de deuren te gaan bij ons in de wijk. Heerlijk! Oppassen heb ik nooit gedaan en ik zal het ook niet uit vrije wil doen. Gelukkig weet iedereen in mijn omgeving dat ook. Als ik de kans heb ga ik zelfs niet bij mijn zus eten als de dochtertjes van haar vriend er zijn. Al is het wel grappig om samen met haar samen te spannen tegen ze, verwarring alom steeds of we nou iets menen of dat we een grapje maken.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:19

:D

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:24

billionache schreef:
:D

[ [url=m/3m6QVr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal waar!!!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:52

Zeker!

Afbeelding
De kinders waar ik al druk zat mee ben :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:57

Die swiffer _O-