Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:50

Nog een week geduld!

Afbeelding

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:20

Mijn huis snakt overigens ook naar koelere temperaturen, maar dan meer omdat ik niks uitvoer in huis nu :')
ik ben er niet toe in staat....

meniekske

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:24

Hier nog een huis wat graag wat koelere temperaturen wilt hoor. Ik ben ook super blij met mijn robot stofzuiger, die geeft namelijk niet om de warmte, maar verder doe ik ook weinig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:27

Mijn telefoon staat echt in vuur en vlam al tijden. Hij word zo heet en in de oplader durf ik hem amper te leggen ook die word keiheet. Maar ook echt dat je je zowat verbrand als je hem oppakt. Snap niet meer wat ik kan doen, hij is ook heel langzaam.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:32

Veulen84 schreef:
Wat doen jullie eigenlijk nog met jullie paarden op dit moment?

Ik train gewoon door, zij het wel minder lang. En in de ochtend.
De wedstrijden die ik rij gaan ook gewoon door dus paarden zijn wel gewend aan die hitte en ik zelf ook. Paarden staan overdag binnen en Savonds/snachts buiten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:33

sunshine schreef:
Mijn huis snakt overigens ook naar koelere temperaturen, maar dan meer omdat ik niks uitvoer in huis nu :')
ik ben er niet toe in staat....

Geloof me, wil je ook niet.
Gister stofgezogen en gedweild en ik heb me een potje lopen zweten!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:40

Mn eigen kamer is ook echt een zooitje, net wel de dweil door de gemeenschappelijke keuken gegooid omdat die te smerig voor woorden was... en daarna weer voor de ventilator. zodra het iets koeler is moet wel de rattenkooi gedaan worden. zit er maar aan te denken dat midden in de nacht een keer te gaan doen XD want dat kan geen week wachten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:40

Haha wij doen de konijnen of heel vroeg op de dag of later in de avond.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:41

Ik ben samen met m’n hond gevlucht naar Terschelling :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:46

Wij hebben de cavia's gisteren ochtend vroeg gedaan. We moeten nog een weekje doorzetten en dan zijn we weer even gezegend met wat lagere temperaturen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:58

Hahaha moet je 38 weken zwanger zijn.... en nee de puf heb ik ook niet, wel de nesteldrang :D. Gisteravond om 23u heel mn auto aan de binnenkant gesopt. En we moesten vorige week ook nog echt een en ander doen in de babykamer dus lampjes opgehangen, rolgordijn opgehangen, kasten in elkaar gezet, alles stofzuigen en dweilen elke dag :'). Nu lig ik akelig op bed met mn ventilator. En na elke handeling spring ik onder een lauwe douche dat wel. Zelfs mn vriend heeft nesteldrang want hij vindt opeens dat alle deuren ook geschilderd moeten worden :=.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:09

Selina schreef:
Nog een week geduld!

[ [url=m/NJCsnf.png]Afbeelding[/url] ]

Goede vooruitzichten! dat maakt me blij :)

Haha Diddykong, je vriend ook nesteldrang :D

Ik doe ook niet zoveel in huis, moet wel weer nodig eens gezogen worden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:15

Diddykong schreef:
Hahaha moet je 38 weken zwanger zijn.... en nee de puf heb ik ook niet, wel de nesteldrang :D. Gisteravond om 23u heel mn auto aan de binnenkant gesopt. En we moesten vorige week ook nog echt een en ander doen in de babykamer dus lampjes opgehangen, rolgordijn opgehangen, kasten in elkaar gezet, alles stofzuigen en dweilen elke dag :'). Nu lig ik akelig op bed met mn ventilator. En na elke handeling spring ik onder een lauwe douche dat wel. Zelfs mn vriend heeft nesteldrang want hij vindt opeens dat alle deuren ook geschilderd moeten worden :=.

Ik ben bang. :')

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:01

Gisteren uur trampoline gesprongen bij jumping xl. Was tweede kaartje gratis. Weet nu waarom. Dacht dat ik dood zou gaan van de hitte. En zweten.....

Hier s nachts nog wel te doen in tegenstelling tot 1,5 Weel geleden. Lijkt wel of de nachten iets koeler worden.
Ff geduld nog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:19

De regen is vast goed voor het land, maar -O- -O-

Dat is net wanneer ik weer terugkom. Ik vind het juist zo heerlijk om het niet continu koud te hebben. Ik krijg veel meer gedaan, ben veel blijer, voel me veel beter met warm weer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:53

Ik ben een echte koukleum, ik slaap in de zomer nog met sokken aan maar ik verkies toch de winter boven deze hel.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:14

24 graden is toch ook gewoon goed en fijn?
Daar hoeft het echt geen brandende oven voor te zijn waar de natuur ontzettend onder aan het lijden is, en de kwetsbare mensen/dieren het echt heel zwaar hebben.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 05:59

Barbet schreef:
xxxmh schreef:
Is het bij jullie echt zo warm? Hier aan de kust is het echt heerlijk, tussen de 26 en 28 graden. Niet te warm en niet te koud. Alleen afgelopen maandag was het benauwd.

Nee, dat was allemaal verzonnen. :)

Hier net om 05.00 buiten 23 graden. Gister 34 en de rest vd week ook boven de 30. En....windstil.

Zo gaat het nu al weken. De warmte is niet meer weg te krijgen uit je lichaam en huis. Al het beton hier houd ook warmte vast. Bij stal 1 grote woestijn en de dennenbomen hebben bananen gekregen. :j (grote gele dennenappels)

Ik zou zeggen ga gezellig een dagje Veluwe doen en kijk maar eens hoe fijn het hier nu is.

Gisteren was de voorspelling va woensdag komende week 24 graden en wat regen. Nu alweer droog en weer oplopend tot 28 graden voor komende 2 weken -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:54

sunshine schreef:
24 graden is toch ook gewoon goed en fijn?
Daar hoeft het echt geen brandende oven voor te zijn waar de natuur ontzettend onder aan het lijden is, en de kwetsbare mensen/dieren het echt heel zwaar hebben.

Nee precies, ik vind het jammer dat de dieren en het land er zo'n last van hebben. NL is niet echt ingericht op warm weer, er is bv bijna nergens airco.
Maar voor mezelf gesproken, 24 graden vind ik nog echt te koud, zeker in NL. Dan loop ik nog met een jas :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:00

Ik dacht dat woensdag even de laatste hete dag zou worden en vanaf donderdag een poosje onder de 25 graden. Iedereen die anders beweert, eet ik op.

Gisteren op het nieuws gehoord dat het wéken lang elke dag vreselijk hard moet gaan regenen om deze schade te herstellen...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:07

Tip voor de mensen die toch het huishouden willen doen, trek je badpak aan, ga even in n zwembadje liggen, of onder n lauwe douche en ga daarna met nog vochtig badpak aan stofzuigen ed. Scheelt een hoop gezweet!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:08

Ik word intens gelukkig van mijn Buienalarm app. :D

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:38

Jaaaa heerlijk die voorspelling!! Hoewel ik het vandaag iets beter te doen vind dan gisteren trouwens.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:24

Hier is het vrij benauwd buiten, qua temperatuur op zich wel okay maar er staat geen zuchtje wind.

Gisterenavond heb ik een mega lading water over mijn airco laten vallen waardoor hij meteen uit moest om te drogen. Ik heb echt een slechte nacht achter de rug. Ik werd direct hondsberoerd van de medicijnen en kreeg het ontzettend benauwd. Ik heb bij elkaar krap twee uur geslapen, ben nu ook echt kapot. Maar de airco heeft manlief net weer aangezet en hij doet het godzijdank nog. Ik zag mijn geest al dwalen. De enige optie om die enorme hitte van komende week te overleven was om bij mijn ouders in huis te gaan kamperen omdat die door heel het huis airco hebben.
Gelukkig is dat alles niet nodig en zit ik nu in mijn slaapkamer in een comfortabele temperatuur. En heel eerlijk mogen wij aan de kust niet zo klagen gezien de temperaturen in het oosten van het land.

De natuur die hersteld zich best wel weer rap gelukkig. Bij ons valt het qua bomen en dergelijke wel mee omdat we in een afwateringsgebied zitten voor een hele woonwijk. Het gras is wel erg dor maar de bomen zijn nog mooi groen. Alleen de vijver stinkt verschrikkelijk, die ligt een meter of 30 van ons huis maar je ruikt de blauwalg erin. :r

Nog even volhouden meiden! We lijken er bijna te zijn. +:)+

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:26

Kenyada schreef:
Tip voor de mensen die toch het huishouden willen doen, trek je badpak aan, ga even in n zwembadje liggen, of onder n lauwe douche en ga daarna met nog vochtig badpak aan stofzuigen ed. Scheelt een hoop gezweet!

Hahaha, ik heb al met ehh helemaal niks staan stofzuigen en strijken hihi. Maar dat durf ik alleen boven, want daar zitten alle gordijnen dicht overdag. Iets met bikini die niet meer past enzo :o