Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:47

Jeej ik ben helemaal blij *\o/*
Huisje is super leuk. De vorige bewoner was niet zo van het afwerken dus er moet wel t een en ander aan gebeuren, maar dat is niet erg.

De monteur van de woning stichting gaat nog wat dingen herstellen en daarna word ik gebeld om een datum te prikken voor sleutel overdracht.

Er is een zolder met vaste trap waar je kan staan, zo groot als de hele woning. Echt top. *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:55

Ziet er netjes en leuk uit! Geloof me mijn voorganger wist écht niet wat afwerken was haha. Veel plezier met de voorbereidingen

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:07

Gaaf hoor WinSel, gefeliciteerd *\o/*

Vergeleken met mijn huisje ziet het er inderdaad wel netjes uit :D om een voorbeeld te geven, dit was één van de kasten :r

Afbeelding

En dit is mijn kast nu

Afbeelding

En zo was het ongeveer in het hele huis

Myka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:15

WinSel schreef:
Jeej ik ben helemaal blij *\o/*
Huisje is super leuk. De vorige bewoner was niet zo van het afwerken dus er moet wel t een en ander aan gebeuren, maar dat is niet erg.

De monteur van de woning stichting gaat nog wat dingen herstellen en daarna word ik gebeld om een datum te prikken voor sleutel overdracht.

Er is een zolder met vaste trap waar je kan staan, zo groot als de hele woning. Echt top. *\%/*

[ [url=m/JijiXy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bJXb4P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tuPnAB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zeg!!
Wat ga je er allemaal aan doen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:16

Leuk huisje Winsel!

Ik ben eind september/begin oktober uit huis gegaan om in Duitsland te gaan samenwonen met mijn vriend. Huisje was nog een hele zoektocht, want een huurhuis komt hier vaak zonder keuken en ik had geen zin om dat ook nog te moeten regelen. Uiteindelijk een heel leuk appartement gevonden waar we zo in konden! De vorige huurders hebben het keurig geverfd en schoon achtergelaten, dus we hoefden er alleen maar meubels in te zetten. De kleur is een beetje roomwit/geel en we hebben besloten dit eerst zo te laten, omdat het de woning zo heerlijk licht maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:19

Leuk Winsel! Gefeliciteerd! :D Ziet er mooi ruim uit zeg! :D

Ik heb dat tafeltje niet zelf gekocht, heb hem alleen vast gehad in het schap.

Pffff de koelkast zou gebracht worden, de afzuigkap zou vanmiddag schoon gemaakt worden. Zelf kon ik niet, dus had ik mijn moeder gestuurd. Geen van beiden kwamen op dagen. -O- Mijn telefoon ligt nog op werk, was ik vanmiddag vergeten, wellicht hebben ze gebeld.. Laatst ook al een melding gedaan dat het raampje boven de deur gemaakt moest worden, hebben ze de verkeerde monteur gestuurd. Iemand die over de kozijnen ging en niks met raampjes te maken had. Die is dus direct weer weg gegaan..... -O-

Morgen de keuken uitzoeken, ik moet alleen want ouders moeten werken. Waar moet ik opletten? Wat moet ik vragen? Wat moet ik aangeven? Ik heb hier niet zo veel verstand van. :o

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:00

Ik kom even het topic binnenvallen. Sinds 2 december heb ik de sleutels van mijn eigen woning, een maisonette woning waar ik blij mee ben. Moe(s)t alleen wel veel aan gebeuren. De vorige bewoners hadden het, zachtjes uitgedrukt, niet bepaald netjes achtergelaten. Maar we zijn al een heel eind. De hoekbank en boekenwand die ik altijd wilde zijn er in ieder geval al :D

Fireheart schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een bank laten bezorgen door Leen Bakker?
Mijn bank komt morgen, maar er staat dat ze hem maar tot over de eerste drempel dragen -O- helaas ben ik morgen alleen in het huis en beschik niet over de kracht om een bank zelf naar mijn woonkamer te verplaatsen :')

Hier heb ik andere ervaringen mee. Ik heb de hoekbank Nino gekocht bij ze en ben erg tevreden over de levering. Ze brachten het bij mij gewoon de twee trappen naar mijn huisje op en ook nog eens de huiskamer binnen. Gewoon even afspreken met ze. Bij mij vroegen ze (heb hem in de winkel besteld) of het hoger dan vier trappen zonder lift was. Dat was niet zo, anders was er een kleine toeslag bijgekomen. Maar tot aan de deur klopte in mijn geval dus niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:21

Heel mooi Winsel!

Ah jammer AmoorM! Kan er niet iemand anders mee?

Hebben jullie trouwens koop of huur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:24

Ik heb huur.

Nopens ben alleen. Vrouw van de woning stichting komt om 8u aan huis.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:06

Vraag aan de vrouw van de woningbouw aan welke eisen de keuken moet voldoen. Denk zo wie zo dat er geen inbouw apparatuur mag bijvoorbeeld. Welke maten je moet aanhouden bijvoorbeeld.

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:14

Huur :)
Als 2 studenten is koop niet te doen :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:27

Gefeliciteerd Winsel!

Ik ga ook voor huur. Koop is met mijn salaris niet mogelijk, helaas. En ik wil wel zo snel hier dat ik niet kan wachten op een andere baan en vast contract enzo. Dus eerst maar een huur huis, daarna een andere baan en dan langzaam opzoek naar een koophuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:37

Hier het eerste vervelende probleem. Woon hier nu 3 maanden en iedere maand had ik al aan het einde dat ik mijn papier niet kwijt kan omdat dat ding super vol zit (met dus niet mijn papier) of niet is aangestampt oid. Nu is het de 8e van de maand en hij zit wéér helemaal vol. Heb nu een kliko slot besteld. Hoop dat hij past want er was best veel keus. :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:43

Hier ook huur :j

Mijn bank staat trouwens, toevallig konden mijn vader en een vriend van de familie toch mee om te helpen.
Want ze bezorgers begonnen meteen dat ze hem écht niet verder gingen tillen dan de eerste drempel.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:49

Ik ga ook huren :)

Naomi dat is wel super irritant idd! Hopelijk past het slot.

Gelukkig staat je bank fireheart! Wel een beetje jammer van de bezorgers...

Ik zit even met een dilemma haha
Ik wil mijn huisje dus met accesoires van zwart en goud en de muur zoals t nu lijkt donkergroen en de rest licht grijs.

Nu heb k een mooie tv kast die ik graag wil meenemen. Maar die is grijs met wit. Ik twijfel of ik die ook mat zwart ( met goud??) moet gaan verven of gewoon zo laten...

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:05

Ik zou gewoon even kijken of het witte bij het geheel past als je hem erin zet, anders alsnog zwart (met eventueel goud) verven :))

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:06

Ja dat is ook zo. Kan t snel genoeg aanpassen haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:07

Veel huurhuisjes dus :D !

Hier ook huur, moesten ons oude huis uit en studeerden beide, dus dan is kopen geen optie :') .

Nog een half jaar studeren en dan ben ik ook een grote meid met een grote mensen baan :D

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:41

naomiiiii schreef:
Hier het eerste vervelende probleem. Woon hier nu 3 maanden en iedere maand had ik al aan het einde dat ik mijn papier niet kwijt kan omdat dat ding super vol zit (met dus niet mijn papier) of niet is aangestampt oid. Nu is het de 8e van de maand en hij zit wéér helemaal vol. Heb nu een kliko slot besteld. Hoop dat hij past want er was best veel keus. :+

Ik snap het ook niet hoor dat sommige mensen hun afval bij anderen er in dumpen, hier gebeurd dat ook. Mijn kliko's (Grijze, papier en gft) kan ik kwijt in mijn tuin gelukkig, en daar zet ik ze ook elke keer weer neer.

Toen ik hier aan kwam had ik ook geen gft bak, terwijl ik die wel had moeten hebben. Die was blijkbaar gejat :') Ik snap dat echt niet, die dingen kan je gewoon gratis aanvragen, ook meerderen als blijkt dat je er meer als 1 nodig hebt. Het is zo nutteloos om dan maar die van een ander te pakken... :o
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:12

Het is inderdaad echt kansloos om de bak van een ander te gebruiken of zelfs te pakken :n
Zo’n slot is dan een goede oplossing, maar eigenlijk toch sneu dat het zo moet.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:19

Vandaag de slaapkamer afgemaakt dus hier een trotse before en after <3
Alleen de lelijke dingen voor de ramen zijn nog van de vorige bewoner, maar duurt nog een paar weken tot mijn gordijnen komen.

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:51

Dat ziet er netjes uit!!

Ik heb zojuist verf gehaald. Was 30% korting bij Praxis dus gelijk maar ingekocht haha.

Gekozen voor petrol blue en licht grijs *\o/* Afbeelding

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:50

Mooie kleuren verf, Winsel!
En ziet er strak uit, Fireheart, gave vloer heb je gekozen :)
Wij zitten ook in een huurwoning, koopwoning kunnen en willen we nog niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:53

Wat een mooie vloer! Waar komt die weg?

Lekkere korting WinSel, scheelt een boel geld zo. Verf is duur!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:06

Bedankt :D vloer komt van de Kwantum, Rocky Harbour heet hij.
Ik verbaas me elke keer weer hoe onwijs mooi hij is <3

Gave verf WinSel, heerlijk zoveel korting!