Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:29

oh ja, gierigaards heb ik in de loop der jaren ook al genoeg gezien.
Jammer genoeg ook mensen binnen de familie.

Ga je daar op bezoek mag je zelf iets lekkers voor bij de koffie meenemen, en komen ze bij ons dan verwachten ze dat je dat ook doet.
We zijn de laatste keren daar op bezoek gegaan zonder iets mee te nemen, en dan zitten ze heel zielig te doen van ja, had ik nu toch maar wat koekjes/vlaai gehaald....tja...

Of diezelfde persoon wil persee met mij (en met mijn auto!) naar een rozenshow in Duitsland, was best een behoorlijk eind rijden, in ieder geval niet op een dag heen en weer te doen.
Toen had ik een nette overnachting kunnen regelen voor 25 euro per persoon, inclusief ontbijt...nee weer niet goed, ze wilde perse in mijn auto overnachten, een station, we konden toch wel achterin op een luchtbed gaan liggen, dan bespaarden we die 25 euro de man.
Nee, dank je. Midden in de zomer in juli als het heet is ga ik toch na een overnachting graag even onder een douche.
Diesel wilde ze ook niks bijleggen, ze wou daar immers rozen kopen die ze op haar verlanglijstje had staan.

Weken later hoor ik dat ze met haar man geweest is.
Zeker heel teleurgesteld dat ik niet (weer) aan had geboden alles voor haar te betalen :D

Nou nee, daar bedank ik me voor, na jaren word je dat gedrag echt beu.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:31

Ik ben ook gierig hoor.
Ik word helemaal pissig als mijn ex hier een uur onder de douche staat en mijn koelkast leeg eet, terwijl hij hier is voor de kinderen.
Dat kan ik echt niet uitstaan. Ik heb het niet breed als alleenstaande moeder, en dan grijp ik standaard mis als hij geweest is. Kan ik weer extra boodschappen doen :(

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:34

BeFunny schreef:
Sunnda schreef:

Ik geloof haast niet dat zulke fouten bij een ambu in NL worden gemaakt. Iemand die buiten bewustzijn is geweest gaat zowieso mee.

Zou een grove fout zijn.

Ze hebben in de ambulance test gedaan. Geconstateerd dat ik een hersenschudding had en dat de wond gehecht moest worden. De ambulance waar er maar een van Reed omdat ze staakte en het ineens spek glad was in Alphen er waren veel fietsers, brommers en lopers gevallen dus hadden ze voor mij wel al de afspraak gemaakt en mijn vriend was eerder te plaatse al dan de ambulance omdat ik bij was voor ze kwamen en hij gebeld had waar ik bleef omdat we een afspraak hadden en ik was er bijna :) de ambulance had dus Tests gedaan en vonden het wel verantwoord om mij dus in bijzijn van mijn vriend naar het ziekenhuis te sturen. Dat was geen fout. Maar overmacht.

Ik snap je nu wel. Maar af en toe een punt tussen je zinnen zou een stuk makkelijker lezen.
Ik ben zelf zo dialectisch als wat, wellicht heb ik daarom wat moeite met het lezen van jou verhaal.
Hierboven ook, man wat een lange zin :+
Misschien ligt dat aan mij, maar het kost mij erg veel moeite om dat te begrijpen :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:36

TinkerTreas, dat vind ik niet gierig van jou, je hebt het al niet breed, en dan maakt iemand anders daar nog misbruik van ook. Vind dat aso gedrag van je ex.
Hij kan toch zeker in zijn eigen huis gaan douchen?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:40

TinkerTreas schreef:
Ik ben ook gierig hoor.
Ik word helemaal pissig als mijn ex hier een uur onder de douche staat en mijn koelkast leeg eet, terwijl hij hier is voor de kinderen.
Dat kan ik echt niet uitstaan. Ik heb het niet breed als alleenstaande moeder, en dan grijp ik standaard mis als hij geweest is. Kan ik weer extra boodschappen doen :(

Zo zeg, iemand die hier ongevraagd gaat staan douchen of de koelkast in duikt kan ook dokken voordat ie vertrekt. Autosleutel o.i.d. even ergens verstoppen en kom maar op met die centen als je ze terug wilt. Is ie nou helemaal besuikerd. 8)7

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:41

Wat een mafkees inderdaad. Sowieso andermans kastjes/koelkast zonder te vragen plunderen vind ik te asociaal voor woorden :=

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:58

Oh ik heb er nog 1 over een ex. Ex was gevraagd geweest om een week lang op 7 paarden te passen van iemand. Uitmesten moest niet, enkel buiten in de ochtend en binnen in de avond + eten. Ex werd toevallig die week flink ziek dus ik had die paarden over genomen. 7 dagen die beesten binnen, buiten, eten gegeven en uiteindelijk 2 keer gemest want de stallen werden echt te smerig voor woorden. Ex is het geld gaan ophalen + een fles cava. Heb nooit iets gezien van dat geld of van die cava... We woonden ook niet samen ofzo, er was geen gezamelijke pot etc. Een paar maand later had hij wel de nieuwe IPhone gehaald. Nou lekker dan...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:06

Goh, dat vind ik nu ook weer afhangen van in welke mate en wat voor band je met die persoon hebt. :+ Bij vrienden moet ik toegeven dat ik ook gewoon drinken neem zonder het te vragen in hun huis, maar dan vraag ik ook wel of zij wat moeten hebben. :') (En ik ga uiteraard geen hele fles leegzuipen) Maar zomaar iemand zijn eten gaan opeten vind ik dan weer niet netjes...
Of bij een vriendin even douchen omdat zij nog lag te slapen en ik niks te doen had, maar in iemand anders zijn huis ga ik dan weer geen uur douchen.. :n

Heb ook wel eens een vriendin gehad die bij mij de kasten leeg kwam halen. Zij zelf woonde in een soort van begeleid wonen, recht tegenover mijn huis. Nu moest ze dus zelf haar budget beheren, kan je al raden, dat ging niet goed...
Ging ik met haar mee naar de winkel, moest ze de duurste cornflakes hebben. Vroeg ik waarom ze niet gewoon het namaakmerk nam; die vond ze niet lekker. :+ Oké dan, haar keuze. (Kan overigens wel begrijpen dat het anders smaakt en het wennen is, maar het gaat erom wat volgt.)
Uiteindelijk zat ze dus zonder geld en als ik haar moet geloven, zonder eten. Dus ik zeg oké kom maar langs zeker. Gaat ze hier gewoon alles opvreten alsof het van haar is..

Ik heb er weinig problemen mee om mensen in nood te helpen, andere vriendin die ook in die leefgroep zat had ook eens eten nodig, maar van haar weet ik echt dat ze geen geld heeft, en toen vond ik het fijn dat ik haar kon helpen door wat boterhammen te maken en dan zijn we samen gaan eten in het park. Bij andere vriendin ging alles op aan sigaretten en dure dingen dus.
En toen kreeg ik 'schrik' dat ze het dus altijd zo ging doen; gewoon even bij mij komen eten omdat zij weer haar geld niet kon beheren.. Zo zou ze het nooit leren hé..

Gelukkig is de vriendschap kort daarna geëindigd omdat ik als 14jarige (zij 18 overigens) geen pak sigaretten voor haar wou gaan kopen. Zij mocht niet weg uit de leefgroep. Kreeg ik de volle laag natuurlijk. :')

DeMolenhoek wat een klojo. :n Dat is echt gewoon onbeschoft./=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:19

TinkerTreas schreef:
Ik ben ook gierig hoor.

Daar hebben ze iets voor uitgevonden......noemen ze de aan en uit knop van je cv.....warme water houdt vanzelf op.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:25

Excuus voor het lange verhaal zonder punten ;) beetje te snel getypt en quote lukte niet en via de mobiel geplaatst, maar snap dat het lastig lezen is.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:12

Schiet mij ineens nog weer wat te binnen omtrent mijn gierige zus:
Bij haar thuis nooit wat in huis, altijd nog net thee maar bij hoge uitzondering fris. (want duur en ja dat drinkt ze toch niet, ongezond, etc) Als ze dan iets in huis heeft voor bv een verjaardag, zijn het altijd de c merken fris, maar bij mij thuis wel mooi de crystal clear en cocoa cola leeg drinken. (maar ondertussen dan wel weer onwijs uitweiden over hoe slecht het allemaal wel niet is die e nummers etc etc :+ )

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:21

DezeNaam schreef:
IHN schreef:
ok, mag ik zeggen dat ik het niet heel netjes van je vind dat ze kaartjes koopt voor pukkelpop en jij besluit liever op een hond te gaan passen die dag? (ik neem aan dat je al had afgesproken te gaan). Ik zou dan ook teleurgesteld zijn.

Dat mag je vinden. Maar de tickets waren geen verrassing hoor, was al lang op voorhand besproken. En had ook op voorhand laten weten dat ik op een hond ging passen. Misschien vergeten te zeggen dat zij last minute besloot dat ze 'voor mijn verjaardag waren', uh ja. :')
Als je dan moeilijk gaat doen om 10 euro... Voor nog één dag. Als ik die ene dag nog was gegaan had ik niet op die hond kunnen letten, en dat was voor ongeveer een week, dus ja, ik vond de hond dan wel belangrijker.

ja, nee...dan word het een ander verhaal idd...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:24

Misschien toch die Engelse bijles nemen, en Nederlands..
Sorry. Maar ik las vaker 'me ouders' dan wat ik aan kan.

Weet niet hoe oud je bent maar je kunt toch ook zelf een baantje zoeken en de dingen vervangen die volgens jou aan vervanging toe zijn?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:36

Ik kom wel eens gierige mensen tegen op marktplaats. Had een camera te koop staan in zeer goede staat (instant camera). Kwam er een berichtje binnen over dat het voor een dochtertje van 5 was en ze wel 10 euro had gespaard!! Tsja sorry hoor, maar ik ben zelf ook maar een arme student :+ Kind moet maar wat langer doorsparen net als in de echte wereld.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:41

Mijn vader is enkel gierig als het om kleding voor zichzelf gaat, ik kreeg altijd meer dan ik nodig had.
En materiaal zoals gereedschap en ski spullen etc werd ook altijd gekocht wat het beste was.
Die kleding alleen, het liefste zou hij ze uit de container vissen :+

Mijn moeder haar nieuwe schoonzusje is vreselijk :+
Nemen ze iets mee voor bij de koffie, dat verdwijnt dan in de keuken waar haar schoonzusje stiekem gaat snaaien en de rest niets geeft.

Worden ze door andere familieleden uitgenodigd voor een week-end weg, alles wordt betaald (hotel, restaurants, uitjes), zijn zwager en schoonzusje te beroerd om de taxi mee te betalen! (Of gezellig te doen).

Mijn moeder krijgt steeds van die vreemde cadeautjes (en dan ook een opmerking erbij) laatst met haar verjaardag een knutsel geval voor pasen (normaal gesproken voor kinderen).
Die hebben ze haar 4 weken later terug cadeau gedaan :')

Als mijn moeder en haar partner daar komen eten zegt schoonzusje gerust dat ze voor mijn moeder geen nagerecht heeft.
Nu met mijn moeder afgesproken dat ze de volgende keer zegt "dan neem ik die van jou wel" :j

En zo kan ik nog wel even doorgaan

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:55

Jes schreef:
Als mijn moeder en haar partner daar komen eten zegt schoonzusje gerust dat ze voor mijn moeder geen nagerecht heeft.
Nu met mijn moeder afgesproken dat ze de volgende keer zegt "dan neem ik die van jou wel" :j

Briljant bedacht :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:23

Na alle restaurantpraat realiseer ik me ineens mijn vrijgezellenfeest.
Na het eten besloot 1 van de dames dat ze de rekening niet wilde splitten maar alleen voor zichzelf wilde betalen want zij had geen voorgerecht genomen. Wat mij betreft prima (hoewel ik er wel ongemakkelijk van werd dat die hele rekening toen uitgeplozen moest worden terwijl ik er als bruid bij zat), maar vervolgens hield mevrouw zich van de domme toen men probeerde uit te leggen dat het toch wel netjes was de bruid vrij te houden. Dus er kwam een heel gesprek aan tafel over mij om haar uit te leggen hoe het zat en zij weigerde het te begrijpen :+
Manmanman, heb me nog nooit zo opgelaten gevoeld, het was dat ik geen portemonnee bij had maar anders...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:32

Pfff ik vind het zo’n naar trekje, zeker als er geld genoeg is.
Ik en broerlief wonen nog thuis, hij 23 ik 26.
Voor mij wegens ziekte en broerlief spaart flink voor een eigen plekje.
Bij ons thuis is de afspraak dat we niks hoeven te betalen aan kostgeld zolang we sparen en niet ons geld over de balk smijten.
Opzich helemaal prima, en ik ben van ons twee de meest gulle terwijl ik het minste te besteden heb.
Mijn broertje heeft het lef om bijvoorbeeld €3,60 voor boodschappen terug te vragen aan mijn moeder. :oo
En dat terwijl mijn moeder rustig boodschappen meeneemt voor hem boven, zoals eens koffie ofzo.
Hj zoop koffie als een gek en vroeg zonder blikken of blozen of ze een doos koffiepads mee wilde nemen uit de aanbieding, en niét terugbetalen.
Of mij sigaretten laten meenemen, en zeggen je krijgt het geld van me terug.
Nou mooi niet dat je dat terug kreeg.
De banketstaaf was dat broerlief trakteerde op grieks, heel lief maat ik zou het halen en hij maakte het wel over naar mij.
Ik zat echt krap door mijn zieke pony, en heb uiteindelijk weken moeten zeuren om die €28 die ik gewoon nodig had om te tanken bijvoorbeeld.
Echt trakteer dan niet, ik bewaar nu ook elk bonnetje als ik iets moet kopen voor m.
Mijn ouders sturen broerlief nu zelf naar de supermarkt, en als hij boodschappen doet geven ze het geld veel minder vaak terug.
Maar mij nog te vaak, dat ik echt met schaamrood op mijn kaken zit toe te kijken.
Zo hebben mijn ouders ook een caravan, en daar mag hij ook in als mijn ouders er niet zijn.
Mijn ouders hebben vaak gehad dat de kasten echt leeggevreten waren, de gasfles leeggestookt en dat er letterlijk geen afbakbroodje over was.
Het is dat ik het niet kon missen, ik schaamde me kapot.
Minste wat hij mijn inziens kan doen is af en toe vragen of hij eens een tas boodschappen kon halen.
En gewoon die gasfles fijn bijvullen als deze bijna op was, of een bijdrage aan het campinggeld leveren.
Daarintegen neem ik spontaan een fles dampvloeistof mee, toen ik een winkel tegen kwam en ik wist dat mijn vader op de huidige vloeistof ging hoesten.
En voor mams twee rituals dingetjes.
En no way dat ik boodschappengeld terug vraag, dat moeten ze bijna door mijn strot duwen zodat ik het aan moét nemen. :o
Bij mij moest dat geld toen die keer van mijn spaarrekening, maar echt niet dat ik daar moeilijk over ga doen.
En nee dat is geen gewoonte, maar mijn broertje vraagt nog €2 van een brood terug.
Of uitgebreid mee eten van mijn boodschappen, maar wel zeiken om een paar euro als ik hem vroeg wat mee te nemen.
Soms komt het op stal ook zo dat me gevraagd word sigaretten te halen omdat het personeel niet weg kan.
Gebeurt hooguit 2-3 keer per jaar, zoiets.
Als ik dat kan missen vraag ik dat ook niet terug: als ik eens wat extra service nodig heb doen ze dat zonder morren.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:36

Mijn ex ziet de kinderen bij mij thuis, omdat hij geen ruimte heeft voor 3 kinderen. Meestal zorg ik dan dat ik weg ben, omdat ik niet zo veel behoefte heb om daarbij te blijven. Maar als ik hem er op aan spreek dat ik het niet normaal vind dat er binnen een dag een hele rookworst op gaat, dan ben ik een zeikerd en gierig (volgens hem dus).

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:01

Ik had een poetsadresje toen we van de gulden overgingen naar de euro. Jarenlang daar gewerkt voor een rijk koppel, nooit een aardigheidje met de feestdagen, nooit een cent opslag.
De dag van de euro's had ik daar gewerkt, ik ging mijn geld pakken dat altijd op dezelfde plaats voor me klaar lag. Hadden ze tot de cent nauwkeurig alles omgerekend, er lag dus precies zoveel euro en zoveel cent.
Heb mijn geld gepakt en ben er nooit meer heen geweest.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:07

Ik had vrienden die een geweldige gierige vriendin hadden... Die nodigde iedereen uit voor haar verjaardag in een restaurant maar iedereen kon wel zelf eten en drinken betalen..

Zelfde met dag ergens heen voor der verjaardag mocht echt iedereen zelf betalen.

Jaar erop zijn ze niet gegaan net als een groot gedeelte van de groep niet meer.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:08

Mijn vriend is niet perse gierig maar t volgende deed zich voor. Ik was jarig en ik kreeg van hem een aquarium met vissen... Ehm want hij wilde dat zo graag??

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:17

Wijsje schreef:
Ik had een poetsadresje toen we van de gulden overgingen naar de euro. Jarenlang daar gewerkt voor een rijk koppel, nooit een aardigheidje met de feestdagen, nooit een cent opslag.
De dag van de euro's had ik daar gewerkt, ik ging mijn geld pakken dat altijd op dezelfde plaats voor me klaar lag. Hadden ze tot de cent nauwkeurig alles omgerekend, er lag dus precies zoveel euro en zoveel cent.
Heb mijn geld gepakt en ben er nooit meer heen geweest.

Maar wat was dan precies het probleem? Je kreeg toch zoveel als je moest krijgen of zie ik het nou verkeerd :=

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:22

Ik lees hier vaker van dat iemand met vrienden gaat uiteten voor zn verjaardag, maar iedereen wel zelf moet betalen. Maar wie op deze wereld kan nou uit eten betalen voor een hele groep vrienden? :=

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:34

Chasingmood schreef:
Ik lees hier vaker van dat iemand met vrienden gaat uiteten voor zn verjaardag, maar iedereen wel zelf moet betalen. Maar wie op deze wereld kan nou uit eten betalen voor een hele groep vrienden? :=

Ik heb geregeld op mijn verjaardag op een etentje getrakteerd. Maar ik zei dan altijd op voorhand: ik betaal het eten. De drank is voor eigen rekening (anders wordt t behoorlijk duur) Helaas altijd 1 vriendin die 5 glazen wijn meer dronk dan de rest maar nooit aanbood om wat meer in te leggen als de rekening kwam.