Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:49

Jeetje snap niet dat niemand (instanties, politie) iets kan doen..
Je bent echt machteloos
Je zo idd bijna voor eigen rechter gaan spelen.. Mja dat mag dan weer niet hé..

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:50

Cowboy55 schreef:
Kunnen we de Rambo-opties achterwege laten? Dat voegt namelijk niet zoveel toe. Bovendien is regel 1 van de Rambo-opties dat je ze niet van tevoren op internet kwakt.

Heb je nog betere ideeën? Aangifte doen “mag” niet, de woningbouw kan niks, camera ophangen mag niet, verhuizen gaat tijden duren.
Dan zou er voor mij nog maar één ding op zitten en dat is zelf grip op de situatie proberen terug te krijgen.

En nee, voor eigen rechter spelen mag niet maar aangezien buurman kan doen en laten wat ie wilt zonder enige sancties, zal het wel loslopen als TS hém eens verbaal met de grond gelijk maakt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:51

Zijn er geen buren om je heen die er ook wakker van liggen of op andere manier overlast ervaren van dat gebonk en gescheld van hem, zeker zo laat op de avond?

Je deurpost valt denk ik trouwens onder vernieling/vandalisme of poging tot inbraak? Dit zou ik zeker melden

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:52

Telpeva schreef:
Zijn er geen buren om je heen die er ook wakker van liggen of op andere manier overlast ervaren van dat gebonk en gescheld van hem, zeker zo laat op de avond?

Je deurpost valt denk ik trouwens onder vernieling/vandalisme of poging tot inbraak? Dit zou ik zeker melden

Zoals ts al zei zit een groot deel in het “complot”. Dus ze zullen best overlast hebben maar accepteren het.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:54

De enige die hier kan en moet ingrijpen is de woningbouwvereniging. Dat gaan ze pas doen wanneer ze met de rug tegen de muur staan blijkbaar. Daarom die onder druk zetten met behulp van een deskundige.
Citaat:
Zijn uw buren en u huurder van dezelfde verhuurder dan is het mogelijk de verhuurder aan te schrijven wegens derving van huurgenot. De verhuurder zal de huurder dan moeten aansporen. Eventueel kan ontbinding van de huurovereenkomst soelaas bieden in de gevallen van onacceptabele mate van (geluids)overlast. Grond voor ontbinding is dan dat de overlast veroorzakende huurder in ernstige mate tekort schiet in de nakoming van de uit de huurovereenkomst voortvloeiende verplichtigen, namelijk het voorkomen dat omwonenden overlast of hinder van hem hebben.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:55

Even een andere denkpiste,maar kan hij niet toch echt last van julie hebben.Je hebt laminaat liggen staat hier ergens en je stoel schuift er over blijkbaar hoort hij julie ook naar de voordeur lopen.Wij hebben tegels en als ik op mijn kousen of sloffen loopt hoor je dat niet.Ik kan me voorstellen dat de hondenagels en stoelen verschuifen het lawaai erger maken.en dat het versterkt naar beneden.

Zelf woon ik vrijstaand ,maar als ik bij mijn ouders ben vind ik hun buren ook zo lawaai maken terwijl mijn ouders niks horen.Dus als de buurman overgevoelige aan geluid is ,dan is laminaat boven je hoofd ook echt wel een drama. Wat zijn te keer gaan niet goed praat want je kan natuurlijk fatsoenlijk over overlast overleggen.Maar het viel me op dat je al een paar keer vermeld dat hij julie hoort in huis en ik weet dat laminaat vaker de reden is van overlast in flats,je moet dat blijkbaar bijzonder goed isoleren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:59

Schijnbaar wil de buurman jullie daar weg hebben. Als je wat doet zoals deo spuiten of ander kan hij jullie aanklagen voor mishandeling.
Ik zou blijven rapporteren hoe laat en wat voor overlast hij bezorgd, ook al ben je in alle staten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:59

beatje schreef:
Even een andere denkpiste,maar kan hij niet toch echt last van julie hebben.Je hebt laminaat liggen staat hier ergens en je stoel schuift er over blijkbaar hoort hij julie ook naar de voordeur lopen.Wij hebben tegels en als ik op mijn kousen of sloffen loopt hoor je dat niet.Ik kan me voorstellen dat de hondenagels en stoelen verschuifen het lawaai erger maken.en dat het versterkt naar beneden.

Zelf woon ik vrijstaand ,maar als ik bij mijn ouders ben vind ik hun buren ook zo lawaai maken terwijl mijn ouders niks horen.Dus als de buurman overgevoelige aan geluid is ,dan is laminaat boven je hoofd ook echt wel een drama. Wat zijn te keer gaan niet goed praat want je kan natuurlijk fatsoenlijk over overlast overleggen.Maar het viel me op dat je al een paar keer vermeld dat hij julie hoort in huis en ik weet dat laminaat vaker de reden is van overlast in flats,je moet dat blijkbaar bijzonder goed isoleren.

Dat zou kunnen, maar het zijn wel normale woon geluiden. Geluiden waar je een ander niet op kunt aanvallen. En als helemaal niet zó volslagen idioot om kunt gaan doen. Dan moet hij zelf verhuizen, want dan ontstaat de ellende bij een volgende bewoner ook.

Enige wat je misschien kunt doen, is de ondervloer verbeteren, Ik weet niet wat je er onder hebt liggen, maar vaak wordt bij laminaat in een appartement extra sterke isolatie materiaal aangeraden als ondervloer....maar ik snap ook wel als je daar echt geen zin in hebt en daar nog geld in wilt steken, maar dat als je geld richting verhuizen gaat. Hij heeft zover alle grenzen overschreden, dat het stadium van meedenken echt gepasseerd is.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 10-04-18 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:00

beatje schreef:

Laminaat is drama. Ik kan ook precies mijn bovenbuurman horen wanneer hij stofzuigen en loopt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:05

TS vertelde dat hij ook klachten had als ze weg waren of zij + honden lagen te slapen, dus die kans acht ik niet zo groot. :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 10:08

Ja, het zal best dat hij ons hoort. Maar wij leven hartstikke rustig, lopen altijd op sokken, hebben in de woonkamer maar een klein stukje zonder vloerkleed waar de honden eigenlijk nooit zijn. Dus hij leeft er maar mee. Als onze boven buurvrouw op hakken loopt (bij voorkeur midden in de nacht) hoor ik dat ook, stofzuigen, een avondje voetbal kijken met vrienden, dat hoor ik ook allemaal. Maar dan moet je niet in een flat gaan wonen. Daarnaast heeft hij ook nog een benedenverdieping (wij hebben twee boven verdiepingen) dus als het echt zo'n drama is gaat hij maar in één van z'n andere drie kamers zitten die niet het plafond deelt met onze vloer. Zo hebben wij al om hem tegemoet te komen onze ratten (want ja die hoorde hij ook écht) naar boven verhuisd en de honden gaan naar boven wanneer ze alleen moeten zijn.

Daarnaast heeft de buurman totaal geen meubels in zijn huis. Een bank en een tv, niks aan de muur, geen kasten of wat dan ook. Dan versterkt dat het geluid natuurlijk ook lekker. Wij leven heel normaal, isoleren van appartementen is niet mijn verantwoordelijkheid, niet mijn probleem dus.

We zijn een keer heel normaal in gesprek gegaan dus (oké midden in de nacht omdat meneer toen toch écht zó véél lást van óns had!) Alle dingen uit geprobeerd dus. Dingen laten vallen, stampen, honden op en af de bank, deuren open en dicht. Maar nee, het was het allemaal écht niet waar hij last van had. Het was een ander geluid. Nou ja, dan zoek je het zelf ook maar uit.

Ik denk dat ik mezelf een hele fijne buur zou vinden :Y) Geen feestjes, geen harde muziek, geen grote groepen vrienden over de vloer, dus niet mijn probleem.

Telpeva, heb ik dus wel genoemd maar omdat we het niet op beeld hebben staan kan ik er niks mee. De agent zei zelfs dat als je het wel op beeld hebt dat je deurpost kapot is en hij een paar meter verder je staat uit te lachen zelfs dat nog een bewijs is. De regels zijn allemaal zo makkelijk te omzeilen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:21

Ts, je mag hopen dat hij je voordeur intrapt want dan gaat hij te ver, vernieling!! En dit is echt een zielig gastje, schijt in zijn broek wanneer je hem te na komt. Ik blijf erbij dat eens een keer goed uitkafferen wel eens goed kan helpen. Hij weet nu dat de politie op de hoogte is en hij zich rustig moet houden. Kan wel allerlei smerige trucs verzinnen maar dan loopt het uit de hand en voor zolang je daar nog woont zit je daar niet op te wachten. Probeer via andere mensen in de flat er eens achter te komen wie er voor jullie hebben gewoond, misschien zijn die om dezelfde reden weg gegaan en sta je nog een stuk sterker tov de woningbouwvereniging.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:24

Kan het niet zijn dat hij het geluid van andere buren voor die van jullie aan ziet? Geen excuus natuurlijk, maar je schrijft dat je bovenbuurvrouw 's nachts op hakken door het huis dendert. Wellicht hoort hij dat soort dingen ook?

En ik vind het bizar dat 'Ik ga jullie iets aan doen' geen geldige bedreiging is voor de politie. Een bedreiging is toch een bedreiging? :?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 10:28

Mijn best doen om erachter te komen wie hier voorheen woonden is wel een idee.

Onze bovenburen kan hij niet horen. Daar zit nog een kamer tussen (verticaal, ja het is echt een raar gebouw). Maar het geluid van de zijburen geeft hij ons inderdaad ook de schuld van. Dan horen wij iemand timmeren, op een heel normaal tijstip dus prima, en staat ie vervolgens bij ons aan de deur te rammen.

Heb net de woningbouw gebeld en die zijn vandaag aan het staken -:(- %) 8)7 :x |o
Met een beetje Googelen kom je er nu vast achter welke woningbouw het is en met mijn beschrijvingen van het appartement vast ook welke plaats, maar dat maakt me allemaal niet zo veel meer uit :Y)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:29

Jeetje TS wat een drama.

Richting de woningbouw zijn er denk ik nog wel mogelijke stappen die je kan ondernemen, het is wel verstandig om hierbij ondersteuning op juridisch vlak te zoeken. Ik zou beginnen met hen aanschrijven dat jij overlast ervaart in jouw woning en dat je woongenot wordt aangetast, verzoek hen in deze brief om de overlast op te lossen. Dan heb je in ieder geval iets op papier in plaats van telefonische meldingen. Daarnaast natuurlijk je dossier blijven opbouwen, op zich is de overlast nog niet iets dat heel lang speelt ook al is het heel erg naar natuurlijk (jullie wonen er sinds september, toch? Dan is het maximaal 7 maanden en dat is voor overlast "kort" soms zijn mensen er jaren mee bezig) en hoe meer meldingen en logboeken hoe sterker je staat.

Vervolgens kan je hen nogmaals verzoeken de overlast op te lossen of je een andere woning te bieden, als er geen adequate maatregelen worden getroffen uiteraard, waarbij je aangeeft dat als het niet binnen x termijn wordt opgelost je woongenot zodanig wordt aangetast dat je gedwongen bent om (een redelijk percentage) minder huur te betalen. Er zijn in de jurisprudentie meerdere zaken te vinden waarbij de huurder bij overlast van buren in zijn gelijk werd gesteld door de rechter voor het minder huur betalen, er zijn natuurlijk ook zaken waarbij de huurder niet in het gelijk werd gesteld omdat de eis niet redelijk was. Over het algemeen is een financiële prikkel (jullie wonen nog in de woning, maar ze ontvangen maar de helft van de huur) iets wat sneller aanzet tot actie. Zoals ik al zei het is zeer verstandig dit niet op eigen houtje te gaan doen, maar hierbij juridische ondersteuning te zoeken.

Voor de juridische ondersteuning kan je naar het juridisch loket, de sociale raadslieden in je gemeente of de huurcommissie. Dit zijn voorliggende voorzieningen op toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand voor een advocaat, die zal je niet zo snel krijgen ben ik bang als je de eerdere opties niet hebt geprobeerd. Hier kan je meer informatie over Sociaal raadslieden in Friesland vinden: https://www.sociaalwerknederland.nl/the ... /friesland en hier staan de voorwaarden voor toevoeging bij een huurgeschil zoals die van jullie: https://kenniswijzer.rvr.org/werkinstru ... uimte.html

Hoe dan ook zal het een zaak van de lange adem worden ben ik bang, tenzij je snel iets anders vindt. Veel sterkte en succes.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:32

Pff vreselijk allemaal. Heel veel respect voor jou dat je kalm blijft in deze situatie.
Schandalig dat niemand jullie verhaal wilt aanhoren en dat er niet gezocht wordt naar een oplossing om de buurman tot rede te brengen. Ik vind het moeilijk om hier de juiste oplossing te vinden voor dit probleem...

Ik begrijp uit je verhaal dat (snel) verhuizen geen oplossing is en dat je momenteel nog eventjes vast hangt aan je buurman. Wat ik ook merk is dat de buurman alleen maar erger en erger begint te reageren en dat de situatie dag op dag verergerd? Ik heb wat schrik waar dit gaat eindigen. Je geeft aan dat je voordeur al bijna kapot is door dat gestamp en geboenk. Wat gaat er gebeuren als die deur het opeens begeeft? Ik wil je geen schrik aanjagen, absoluut niet, maar als hij op deze manier verdergaat staat hij op een dag binnen... en je moet je voorbereiden daarvoor. Kan je van iemand, misschien een lieve bokker, geen gopro of andere camera lenen die je in je eigen gang kan opstellen gericht op de voordeur? Moest hij toch op een dag door je deur heen gaan, je bewijs hebt met beeldmateriaal. Ik zou dan wel aanraden om die camera verdoken op te stellen, moest hij binnen zijn, dat hij er niet direct op kijkt. Uit je verhaal kan ik wel afleiden dat hij niet het lef gaat hebben om rechtstreeks binnen te gaan, huisvredebreuk te doen en zeker niet aan jullie of de honden zal komen.

Maar je moet iets doen, want zo gaat het niet meer. Er werd hier al paar keer aangehaald om met dit verhaal naar de media te stappen. Ik ben zelf Belgische, ik heb geen idee wat voor programma's bij jullie worden afgespeeld op tv, maar bestaat er niks dat van programma dat met je probleem kan verdergaan? Media heeft vaak véél meer macht en gevolg dan die instanties zoals politie, die doen alsof hun neus bloedt en alleen maar afkomen als het te laat is en er reeds ongelukken gebeurt zijn.

Moest je hier toch echt niet voor openstaan, zou ik dat ventje toch wel eens op zijn plaats gaan zetten. Maar dan ook op een slimme manier zodat jij geen klacht aan je been krijgt. Ook eens paar dreigementen naar hem gooien, met vrienden hem samen even 'aanpakken'. Zie dat er dan geen getuigen zijn. Wat ik zelf nog zou durven, en mij momenteel ook de beste oplossing lijkt, is er voor zorgen dat hij niet meer op jullie deur kan kloppen. Bv een mega kleverig goedje op de deur te hangen, als hij toch slaagt op de deur, dat hij volledig vol hangt. Daar kan je hem een serieuze hak mee zetten. Of allemaal punaises aan de voordeur bevestigen met tape? Of op een manier stroom op je deur zetten?

Hij speelt een psychologisch spelletje en wacht tot dat jullie breken en hem iets aan zullen doen. Wees hem voor en wees hem gewoon te slim af. Ik weet niet of er in dit verhaal dé perfecte oplossing is. Zie dat jullie gewoon geen fouten maken en blijf bewijsmaterialen verzamelen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:42

TO. Hou je wel een dossier bij? Wel doen hoor.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:45

Jeetje TS wat moet jij door een hel gaan op het moment :(
Ik wou dat er iets was wat ik kon doen. Ik hoop dat de politie hem snel op heterdaad kan betrappen. Al snap ik dat dat lastig gaat worden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:55

TS mocht je dit weekend er uit willen, ben je hier welkom. Het is dan wel niet in de buurt maar mochten jullie even willen ademen met de honden kun je er over nadenken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:15

Kaus schreef:
Heb net de woningbouw gebeld en die zijn vandaag aan het staken -:(- %) 8)7 :x |o

Dat ze staken geeft wel, opnieuw, het idee dat de organisatie daar niet zo goed voor de mensen zorgt. Niet voor hun medewerkers en niet voor hun bewoners...

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:26

Nu wil ik niemand ontmoedigen, maar zelfs op heterdaad betrapt of goed op de camera, met dit soort "kleinigheden" (sorry ts, ik bedoel het echt niet denigrerend naar jou, want dit is echt een piep situatie!) Gaat er echt maar weinig gebeuren. Ze kunnen hem meenemen en dan max 6 uur vasthouden, dan is hij weer thuis. En dan hebben ze een zaak die als je mazzel hebt over 9 maanden een keer voorkomt waar er eigenlijk nog niks gebeurd. Hij kan een beetje zielig doen (had zo last van de buren kon dr niet van slapen blabla) en dan is het klaar. Terwijl de nachtmerrie doorgaat. Zelfs stalken is zo moeilijk om daar echt iemand voor op te pakken. Dan moeten er heel serieuze doodsbedreigingen zijn, anders gebeurt er gewoon helemaal niets. Dit is pesten en heel erg piep! En dit stop je ook niet zomaar, je kunt alleen hopen dat hij t een keer zat is. Zo jouw verhaal te horen denk ik ook niet eens dat hij psychotisch is. Die mensen zijn veel meer t spoor bijster. Dit is gewoon typisch een heel vervelend ventje en drugsgebruiker. Pas als veel meer mensen gaan klagen gaat de woningbouw iets doen ook. Anders wordt het beschouwd als een "gewoon" burenconflict. Heel naar dit, en ik kan me je machteloze gevoel heel goed voorstellen.
Eventueel een positief punt, ik denk niet dat hij jullie echt wat zou doen. De politie heeft blijkbaar niet al een heel dossier dat hij gevaarlijk is, anders zouden ze actiever komen. Hij geniet nu gewoon van zijn macht en hij vindt het heel irritant dat jullie de politie bellen en aan de andere kant geniet hij dat hij zelfs hun in zn zak heeft.
En verhuis, dat was mijn eerdere advies al. Deze ergenis stopt waarschijnlijk niet uit zichzelf en je geluk is veel te waardevol om zo op te geven.
Nog een tip, mocht je vriend hm toch een keer een goede pegel geven, gewoon ontkennen dat jullie t gedaan hebben. Anders zit je vriend dadelijk vast en die gozer loopt dan helemaal lachend rond. Zolang je niks bekend, moeten ze t maar zien te bewijzen he. Zo doet je buurman t ook. En daarom kunnen ze niks. Vooral niet zeggen ja maar jullie doen niks en daarom is dit gebeurd. Nee gewoon ik weet nergens niks van en ik heb niks gedaan. Laat ze allemaal maar in de *** zakken.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 13-04-18 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar illegale middelen verwijderd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:30

Topicstarter, heb je al gedacht dat betreffende onderbuur ook kan meelezen wat jij allemaal post hier?

Met simpel twee woorden heb ik dit topic op google gevonden namelijk.

Afbeelding

Dus alles wat jij wil ondernemen kan hij op voorhand weten (als hij meeleest).
Misschien dat die daarom meteen weer naar zijn eigen woning rent na het rammen op de deur.
Misschien dat daarom het spiekgaatje bekrast is omdat er hier gemeld was van er doorheen te filmen.

Het zijn maar gedachten van mij, maar lijkt me niet onmogelijk.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:32

Als je niet op bokt zit, krijg je geen bokt matches bovenaan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:32

Kaus schreef:
Mijn best doen om erachter te komen wie hier voorheen woonden is wel een idee.

Onze bovenburen kan hij niet horen. Daar zit nog een kamer tussen (verticaal, ja het is echt een raar gebouw). Maar het geluid van de zijburen geeft hij ons inderdaad ook de schuld van. Dan horen wij iemand timmeren, op een heel normaal tijstip dus prima, en staat ie vervolgens bij ons aan de deur te rammen.

Met een beetje Googelen kom je er nu vast achter welke woningbouw het is en met mijn beschrijvingen van het appartement vast ook welke plaats, maar dat maakt me allemaal niet zo veel meer uit :Y)

Er wordt in Groningen, Drenthe en Friesland gestaakt, dus dat zal wel meevallen.

Wat is t toch krom geregeld in Nederland met dit soort dingen. Die vent moet echt in een hutje op de hei.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:34

djuulsie schreef:
Als je niet op bokt zit, krijg je geen bokt matches bovenaan.

Als ik in in een incognito scherm die woorden intik, is het nogsteeds de 2e hit..