Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowboy55 schreef:Kunnen we de Rambo-opties achterwege laten? Dat voegt namelijk niet zoveel toe. Bovendien is regel 1 van de Rambo-opties dat je ze niet van tevoren op internet kwakt.
Telpeva schreef:Zijn er geen buren om je heen die er ook wakker van liggen of op andere manier overlast ervaren van dat gebonk en gescheld van hem, zeker zo laat op de avond?
Je deurpost valt denk ik trouwens onder vernieling/vandalisme of poging tot inbraak? Dit zou ik zeker melden
Citaat:Zijn uw buren en u huurder van dezelfde verhuurder dan is het mogelijk de verhuurder aan te schrijven wegens derving van huurgenot. De verhuurder zal de huurder dan moeten aansporen. Eventueel kan ontbinding van de huurovereenkomst soelaas bieden in de gevallen van onacceptabele mate van (geluids)overlast. Grond voor ontbinding is dan dat de overlast veroorzakende huurder in ernstige mate tekort schiet in de nakoming van de uit de huurovereenkomst voortvloeiende verplichtigen, namelijk het voorkomen dat omwonenden overlast of hinder van hem hebben.
beatje schreef:Even een andere denkpiste,maar kan hij niet toch echt last van julie hebben.Je hebt laminaat liggen staat hier ergens en je stoel schuift er over blijkbaar hoort hij julie ook naar de voordeur lopen.Wij hebben tegels en als ik op mijn kousen of sloffen loopt hoor je dat niet.Ik kan me voorstellen dat de hondenagels en stoelen verschuifen het lawaai erger maken.en dat het versterkt naar beneden.
Zelf woon ik vrijstaand ,maar als ik bij mijn ouders ben vind ik hun buren ook zo lawaai maken terwijl mijn ouders niks horen.Dus als de buurman overgevoelige aan geluid is ,dan is laminaat boven je hoofd ook echt wel een drama. Wat zijn te keer gaan niet goed praat want je kan natuurlijk fatsoenlijk over overlast overleggen.Maar het viel me op dat je al een paar keer vermeld dat hij julie hoort in huis en ik weet dat laminaat vaker de reden is van overlast in flats,je moet dat blijkbaar bijzonder goed isoleren.
beatje schreef:Even een andere denkpiste,maar kan hij niet toch echt last van julie hebben.Je hebt laminaat liggen staat hier ergens en je stoel schuift er over blijkbaar hoort hij julie ook naar de voordeur lopen.Wij hebben tegels en als ik op mijn kousen of sloffen loopt hoor je dat niet.Ik kan me voorstellen dat de hondenagels en stoelen verschuifen het lawaai erger maken.en dat het versterkt naar beneden.
Zelf woon ik vrijstaand ,maar als ik bij mijn ouders ben vind ik hun buren ook zo lawaai maken terwijl mijn ouders niks horen.Dus als de buurman overgevoelige aan geluid is ,dan is laminaat boven je hoofd ook echt wel een drama. Wat zijn te keer gaan niet goed praat want je kan natuurlijk fatsoenlijk over overlast overleggen.Maar het viel me op dat je al een paar keer vermeld dat hij julie hoort in huis en ik weet dat laminaat vaker de reden is van overlast in flats,je moet dat blijkbaar bijzonder goed isoleren.
Kaus schreef:Mijn best doen om erachter te komen wie hier voorheen woonden is wel een idee.
Onze bovenburen kan hij niet horen. Daar zit nog een kamer tussen (verticaal, ja het is echt een raar gebouw). Maar het geluid van de zijburen geeft hij ons inderdaad ook de schuld van. Dan horen wij iemand timmeren, op een heel normaal tijstip dus prima, en staat ie vervolgens bij ons aan de deur te rammen.
Heb net de woningbouw gebeld en die zijn vandaag aan het staken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met een beetje Googelen kom je er nu vast achter welke woningbouw het is en met mijn beschrijvingen van het appartement vast ook welke plaats, maar dat maakt me allemaal niet zo veel meer uit