Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:59

Ik kolf niet echt veel vind ik. Op dagen dat ik thuis ben alleen voor de eerste voeding, die 500cc heb ik er met 10-15 minuten uit. Op de dagen dat ik de hele dag werk 3x, inclusief ochtend. Dan hou ik gewoon de voedingen aan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:09

pmarena schreef:
Heb je dan alleen niet weer ander gedoe, snel last van lekken of stuwing ofzo?

Of dat je dus veel moet kolven om dat soort zaken en verslikken van de kleine te voorkomen?

Veel vrouwen hebben meer melk gelijk door extra aanleggen of kolven vanwege detoeschiet reflex. Kolven werkte bijmij totaal niet, maar dochter weigerde fles ondanks mijn voeding. Dus toen gewoon gestopt met kolven en fles voeding geven. Dochter werd in de ochtend naam mij gebracht en in den middag wachtte ze rustig op mij. Geen lekkage niets, maar zodra we elkaar zagen klapte ik gelijk dubbel van de pijn want borsten schoten enorm vol met melk. De dochter liet zich helemaal vollopen en sliep daarna 12 uur tot andere ochtend 6.00 uur.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:48

Zelfde hier, totaal geen last van lekken op werk. Wel als ik kleine chef zie!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:12

De meeste melk wordt gemaakt terwijl je kindje drinkt. Zeker na een paar maanden zijn bij de meeste moeders de borsten wel 'zindelijk'. Dan is het vaak ook geen probleem als er wat meer uren tussen de voedingen of kolfbeurten zit.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 08:51

Hier alleen lekkende borsten wanneer ze doorslaapt of in het zeldsame geval dat ze huilt. Bij het eerste huil geluidje meteen tsr

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:01

Hier na bijna 3,5 jaar bv helaas nog steeds stuwing als ik te lang niet voed. 1 voeding overslaan is geen probleem, maar 2 wordt al een stuk vervelender. Dit weekend ben ik weg dus mis ik sowieso 4 voedingen en kolven lukt niet echt meer dus dat wordt nog interessant.

Lekken doen ze niet, hebben ze op de eerste 3 maanden na ook nooit gedaan.

Als ik flesjes mee moest geven was 120ml al voldoende en zelfs dat kreeg ze meestal niet op. Ik schrik vaak als ik die flessen van 210ml zie dat is een longdrinkglas vol. Maar wat niet past komt er vanzelf wel weer uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:16

zonnebloem18 schreef:
Als ik flesjes mee moest geven was 120ml al voldoende en zelfs dat kreeg ze meestal niet op. Ik schrik vaak als ik die flessen van 210ml zie dat is een longdrinkglas vol. Maar wat niet past komt er vanzelf wel weer uit.

Yup en dan gaan indikken omdat het kindje zoveel spuugt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:20

Bij die van ons maakte de hoeveelheid echt niets uit betreffende het spugen.
Het was puur onrust / te snel weer te plat neerleggen.

En onrust krijg je o.a. van honger dus hier eerder spugen van te weinig voeding ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:21

Even tussendoor: ik voed op verzoek maar nu drinkt O regelmatig stevig een uur door. Hij stopt ook niet uit zichzelf. Is dit ok?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:26

Oh ben je bevallen?? Gefeliciteerd!

Of het okee is of niet daar zal je van verschillende mensen verschillende antwoorden op krijgen...net als op elke vraag die je stelt als je je afvraagt of iets ok is of hoe je iets nu het beste aan kan pakken.

Beste antwoord dat je kan krijgen is: volg je gevoel. Maar daar heb je in het begin vaak ook nog geen zak aan....

Ik zou zeggen: als hij drinkt heeft hij nog honger, lekker laten gaan en dan komt het vanzelf wel een keer goed. Als je zelf bij een mini prulletje zaken probeert te beïnvloeden wordt het er meestal niet beter op, krijg je alleen maar (meer) frustratie.

Go with the flow, laat het over je heen komen, dan komt het vrijwel altijd goed en glijdt baby vanzelf in een beter ritme van slapen en drinken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:27

Als hij stevig door drinkt het gehele uur, dan zou ik hem laten :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:30

Pmarena, foto staat ergens in het zomer bevallen topic! Hij is heel knap vind ik zelf :o maar vooral heel lief.

Ik laat hem inderdaad maar gaan, hij zit gevoelsmatig ook in een sprongetje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-18 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:31

lieveli schreef:
Even tussendoor: ik voed op verzoek maar nu drinkt O regelmatig stevig een uur door. Hij stopt ook niet uit zichzelf. Is dit ok?

Gefeliciteerd!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:35

Gefeliciteerd Lieveli, ik miste je al! *\o/* *edit* Wat een mooie naam <3

Met Cruz ook in het begin veel voedingen die heel lang duurden. Dat gaat vanzelf goed komen zodra ze beter leren te drinken. Hapt hij goed aan, met grote mond? Hij moest ook leren zuigen omdat de melk in het begin gewoon zijn mond in stroomde, dat heeft wel even geduurd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:48

Proficiat met Jullie kindje Lieveli. Wat een mooie naam en je geluk is voelbaar vanuit je post <3 . Ga mee met het advies van de anderen. Laat de boel maar eerst eens goed op gang komen. Je kunt altijd een keer voor en na het voeden wegen zodat je weet hoeveel hij in dat uur nu werkelijk drinkt. Maar ook ik zou me daar geen zorgen over maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-18 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:51

Gefeliciteerd Lieveli! Wat is hij knap! (en een súperleuk babynestje!)

Het is even zoeken naar techniek en ze moeten ook kracht ontwikkelen natuurlijk. Er wordt gezegd dat baby's maar 20 minuten effectief kunnen drinken en dat het daarna sabbelen is, maar als jij ervaart dat dat anders is zou ik hem gewoon laten drinken. Sabbelen is niet aan te raden, dat kunnen je tepels niet waarderen :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:55

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:59

Gefeliciteerd Lieveli, mooie naam!

Nog niet gereageerd, wel veel meegelezen. Ik herken veel in jullie verhalen, maar voel niet zo de behoefte mijn mening te geven. Moeders bij elkaar kan nog wel eens op een slangenkuil lijken :D Ik doen mijn ding zoals het goed voelt.

Maar wat betreft sabbelen: niet ieders tepels hebben daar last van, die kunnen daar aan wennen. En zeker wanneer een kindje clustert kunnen ze echt lang willen blijven hangen. Ik had er zelf tenminste niet zo'n problemen mee.

Bij die enkele kloof die ik gehad heb, was ik erg blij met Purelan. Daarna ook prima te gebruiken bij schrale billetjes, wondjes en nu als lippenbalsem :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:00

Ik gebruik ze nu als blarenpleister :+ de RiteAid dingen. Echt heerlijk verkoelend.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:02

Hier trouwens wel enorm lekken, maar wel maar aan één kant. Ik heb wat dat betreft een enorm verschil tussen links en rechts := links produceert meer, kolft beter en loopt giga vol en lekt daarbij ook flink als het teveel wordt. Rechts produceert gewoon genoeg en gedraagt zich verder netjes :Y) die voelt zelden echt heel vol en loopt ook niet echt over.

Vannacht heeft B enorm goed geslapen, 20.00-04.00-07.00 u. Maar ik lag dus om 05.45 wakker met een ploftiet :') Toen hij ook nog eens niet lekker wilde eten toen hij wakker werd, was het feestje compleet natuurlijk. Op het werk gauw kolven; dus zeiknatte compres maar gauw verschoont en 150 ml afgekolfd uit die ene borst (en volgens mij was ik in de afgelopen uren al 50 cc verloren aan overdruk :') ). Ik kon nog net voorkomen dat het onder mijn beha uit liep.
Dus nee, mijn linkerborst is nog lang niet zindelijk ^)
Laatst bijgewerkt door Britt op 05-09-17 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:03

Hihi :(:) eigenwijze lichaamsonderdelen :D

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:10

Zo herkenbaar allemaal. Ik vond het bijna vervelend (bijna hoor) dat Gup door ging slapen, lag ik wakker met overdruk en lekkage. 's Nachts je bed uit om toch maar te kolven. Helaas wilde hij snel daarna ook niet bij mij drinken, dat flesje wat hij bij de oppas kreeg was toch makkelijker. Toch 13 maanden zelf gevoed, mooie tijd, blij dat ik dat heb kunnen doen. Maar stoppen met borstvoeding vond ik ook nog best wel een gedoe.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 10:18

Lieveli waarschijnlijk is hij aan het clusteren om de productie omhoog te krijgen gewoon lekker laten gebeuren als hij daar behoefte aan heeft. Het kan ook zijn dat hij gewoon 'mamahonger' heeft zijn vaak gevoelige kindjes die gewoon lekker lang komen drinken omdat ze daar geestelijk behoefte aan hebben. Met borstvoeding kun je een kindje niet overvoeden dus eigenlijk kun je het niet fout doen veel succes en geniet van je borstvoedingsavontuur

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:29

http://adc.bmj.com/content/early/2015/0 ... 221749e405

Wellicht een interessant artikel over de gevolgen van overvoeden met borstvoeding en kinderen die er echt te dik op worden. Dit heeft (op gebied van gevoelig zijn voor dik zijn op latere leeftijd) dezelfde gevolgen als overvoeden en te dik worden met flesvoeding :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:33

Het is sinds gister, hiervoor dronk hij iedere 3 uur ong een half uur. Maar hij is nu ook veel wakkerder dan eerst. En maak me eerder zorgen dat mijn melk 'leeg' is.