Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
julius_juut schreef:Hoeveel lestnestjes heb je? Het is op zich normaal dat er wel een zenuwpeesje/onderste in de pikorde en daarom zenuwachtig is, maar een extra legnestje zou kunnen helpen door haar een verstopplekje te geven.
An sich zouden ze wel ongeveer tegelijk moeten gaan leggen als ze even oud zijn. Het is niet toevallig per ongeluk een haantje?
LindyH schreef:julius_juut schreef:Hoeveel lestnestjes heb je? Het is op zich normaal dat er wel een zenuwpeesje/onderste in de pikorde en daarom zenuwachtig is, maar een extra legnestje zou kunnen helpen door haar een verstopplekje te geven.
An sich zouden ze wel ongeveer tegelijk moeten gaan leggen als ze even oud zijn. Het is niet toevallig per ongeluk een haantje?
Ze hebben geen legnestjes. Dat schijnt voor Japanse Kwartels niet nodig te zijn, en de andere drie doen het dus ook prima zonder. Ze hebben ook helemaal geen broedgedrag. Maar misschien dat dat voor deze ene hen toch wel goed zou zijn. Geen idee.
LindyH schreef:Ik denk toch dat er iets niet goed is met 'kneusje'. Ze zit vaak in een bolletje en groomt zichzelf wel erg vaak. Vandaar ook de kale plekjes waarschijnlijk. Ik vermoed iets van luizen of mijten ofzo. Daar baal ik van, want ze hebben nog wel zo'n superdeluxe stofbad met onder andere diatomeeënaarde. Wel gek dat de anderen nergens last van hebben. Het zou kunnen dat Kneusje geen stofbaden neemt. Morgen maar eens op letten.
Het kan ook iets anders zijn, maar er is echt iets aan de hand.
Ze hebben nu trouwens een soort caviahuisje maar ze gaan er nog niet in.